Çocuğunuzun dikkati ve hafızası nasıl geliştirilir?
I. Matyugin
Çocuklar ve ebeveynleri için kitap
Matyugin, I. Yu.
Çocuğunuzun dikkati ve hafızası nasıl geliştirilir? Çocuklar ve ebeveynleri için bir kitap / I. Yu Matyugin. - M. : RIPOL classic, 2010. - 112 s.
Psikologlara göre, okul çocuklarının düşük performansının ana nedenlerinden biri, dikkat yoğunluğunun azalmasıdır.
Bugün dünyada dikkat ve hafıza eğitimi için birçok yöntem var. Bununla birlikte, kural olarak, çocuklarla uzmanlar (öğretmenler, psikologlar, doktorlar) ilgilenmelidir, hatta bazen özel ekipmana ihtiyaç duyulur ve derslerin kendisi çocuklara sıkıcı ve ilgisiz gelebilir. Önerilen kitabın şüphesiz avantajı basitliği ve erişilebilirliğidir, bağımsız olarak incelenebilir.
Kitap, kelimeleri ezberlemek, iki elle çizim yapmak, tahtada bir pulu zihinsel olarak hareket ettirmek vb. gibi dikkati geri kazanmaya ve geliştirmeye yönelik ilginç yollar ve teknikler içerir. uçmanın yanı sıra, konsantrasyonu artıran hayali nesnelerin tadını, kokusunu ve sesini hissetmek.
Çocuklarımızın üzerine büyük bir bilgi akışının düştüğü sözleri şimdiden sıradanlaştı. Ancak bu durum ne çocukların ne de ebeveynlerin işini kolaylaştırmıyor. Psikologlar ve doktorlar ne sıklıkla şunu duyarlar: "Çocuğum zeki bir çocuk, ancak çalışması zor çünkü dikkatsiz ve iyi hatırlamıyor ..." Ve çoğu zaman bu doğrudur. Dikkatini hızla yoğunlaştıramayan, neyin gerekli olduğunu hatırlayamayan ve ikincil olanı ayıklayamayan çocuk, sınırsız bilgi denizinde basitçe "sürüklenir".
Çocukların hafıza ve dikkatlerinin geliştirilmesi gerektiği gerçeği kanıt gerektirmez. Ama nasıl yapmalı? Bu kitabın başlığı kendisi için konuşur.
Bugün dünyada dikkat ve hafıza eğitimi için birçok yöntem var. Bununla birlikte, kural olarak, çocuklarla uzmanlar (öğretmenler, psikologlar, doktorlar) ilgilenmelidir, hatta bazen özel ekipmana ihtiyaç duyulur ve derslerin kendisi çocuklara sıkıcı ve ilgisiz gelebilir. Önerilen kitabın şüphesiz avantajı basitliği ve erişilebilirliğidir, bağımsız olarak incelenebilir. Kitap eğlenceli bir şekilde yazılmıştır ve dikkat ve hafızayı geliştirmeyi amaçlayan bir egzersiz-oyun sistemidir. Bununla birlikte, kitap, dışsal eğlence ile dikkatin yapısı hakkında modern bilimsel fikirlere dayanmaktadır.
ve hafıza. Alıştırma oyunları, her çocuğun doğasında var olan hayal gücünü kullanır. Çocuklar, bazen ne kadar zor görevleri yerine getirdiklerinden şüphelenmeden, hayal güçleriyle oyuna hızlı ve kolay bir şekilde girerler.
Yazara teşekkürler diyelim - ve iyi şanslar!
Rusya Tıp Bilimleri Akademisi ve Rusya Eğitim Akademisi Akademisyeni L. O. Badalyan
Önce hafızanızı kontrol edelim. Bu kelimeleri yazıldıkları sırayla hatırlamaya çalışın.
Bu kelimeleri YALNIZCA BİR KEZ okuyabilirsiniz ve birisi bunları size yavaşça yüksek sesle okursa daha da iyi olur.
Hazır mısın? Sayfayı çevir.
Hatırladığınız kelimeleri yazın veya isterseniz ayrı bir kağıda çizin. Ve seni test edebilecek biri varsa, yüksek sesle söylemen yeterli.
Kendinizi test edin ve bu oyun için kaç puan aldığınızı görün.
4 kelimeden azını hatırladı - 3 puan
4-7 kelimeyi hatırladı - 7 puan
8-11 kelimeyi hatırladı - 9 puan
12 kelimenin hepsini hatırladı ama kafası karıştı
sipariş - 15 puan
12 kelimenin hepsini aynı sırayla hatırladı
yazıldığı yer - 25 puan
PUANLARINIZI BURAYA YAYINLAYIN.
Puanlarım ya 1. oyun
Senin için zor olduysa üzülme.
Pek çok kelimeyi hızlı ve hatasız bir şekilde ve hatta doğru sırayla ezberlemeyi nasıl öğrenebilirsiniz?
Hadi deneyelim.
Bir kelimenin GÖRMEK olabileceği hiç aklınıza geldi mi? Burada, örneğin, kelime SHMEL .
Gözlerinizi kapatın ve yaşayan bir yaban arısı hayal etmeye çalışın.
Konsantre ol, acele etme ve onu gerçekten görüyormuşsun gibi net bir şekilde hayal etmeye çalış.
Hemen çalışmayabilir, pratik yapmanız gerekir.
Bu yaban arısı farklı şekillerde görülebilir.
Bir yaban arısını düşünürsün, hayal etmeye çalışırsın ama net göremezsin. Sadece gözlerimin önünde bir bulanıklık var. Bir yaban arısına benziyor, ama belki de değil.
Yaban arısını fotoğraftaki veya resimdeki gibi görebilirsiniz. Peki şöyle söyleyelim.
Ve hayalinizdeki bu yaban arısı canlanıyor. Nasıl uçtuğunu, çiçeklerin üzerine oturduğunu görüyorsun.
Evet, yaşıyor!
Şimdi kelimeyi görmeye çalışalım
NOEL AĞACI.
Acele etmeyin, düzgün odaklanın.
Peki, ne elde ettin?
Bu ağacı nasıl görüyorsun?
Gördüğünüze en çok benzeyen resmin yanındaki kutucuğun üzerini çizin.
Hiçbir şey görmüyorum.
Noel ağacına benzeyen bir yer görüyorum.
Resimdeki veya fotoğraftaki gibi bir Noel ağacı görüyorum.
Gerçek bir ağaç görüyorum. Uzanıp ona dokunabilirmişim gibi hissediyorum.
Şimdi yedi kelimeyi hayal etmeniz gerekiyor. Her kelimenin karşısını gördüğünüz gibi işaretlemeyi unutmayın.
Hazır?
Sayfayı çevir.
Hayal ettiğiniz kelimeleri hatırlayın ve bunları yazın veya çizin.
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
4 kelimeden az 3 puan
4-6 kelime 6 puan
7 kelime 10 puan
Puanlarım ya 2. oyun
Kelimeler sadece görülemez, işitilebilir, koklanabilir, tadılabilir, dokunulabilir.
Bumblebee'yi unutmayın ... Onu hem görebilir hem de duyabilirsiniz.
Vızıldadığını duyuyor musun?
İşte size 3 kelime.
SÖZLERİ DUYMAYA ÇALIŞIN:
ZİL
ARABA
VAZO
Söze dokunulabilir. Örneğin, kelime
YASTIK.
Ne kadar yumuşak olduğunu hissedebiliyor musun?
Hemen hayal edemiyorsanız, o
zaman evde gerçek bir yastığa dokunun ve aynı anda nasıl hissettiğinizi hatırlayın.
KELİMELERE DOKUNUN:
TEKER
FİNCAN
ATKI
Bazı kelimelerin kokusu veya tadı kolaydır.
LİMON. Ekşi, değil mi? Ve ROSE kelimesi ne kadar güzel kokuyor! KİTAP kelimesi bile kokar. Güvenme? O zaman bu kitabı kokla.
TURŞU ORMANI
YAĞMUR
KURABİYELER Şimdi bu oyunda duyduğunuz, dokunduğunuz, kokladığınız veya tattığınız tüm kelimeleri hatırlayın.
Size ilk kelimeyi hatırlatayım:
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
Aslında aynı kelime görülebilir, duyulabilir, dokunulabilir, tadılabilir ve koklanabilir.
Bak, kelime TURUNCU.
Görmesi kolay - çok parlak, turuncu...
Kokusunu ve tadını hissetmek kadar kolayı yok...
Şimdi bir portakala dokunduğunuzu hayal edin. Buzdolabından çıkarıyorsun. Çok soğuk, yuvarlak, neredeyse pürüzsüz ama küçük tümsekleri ve çukurları var...
Gerçekten istersen portakalın sesini bile duyabilirsin. Onun masadan yuvarlandığını ve yere çarptığını hayal etmek en kolayı...
Bazı çocuklar da portakalın kendine has bir sesi olduğuna inanır ama her biri bu sesi kendine göre duyar. Örneğin Vika, TURUNCU kelimesinde flüt gibi yüksek melodik bir ses duyar.
Bu kelimeleri okuyun ve TURUNCU kelimesi gibi hayal etmeye çalışın. Ancak her şeyi hissetmek zorunda olmadığınızı unutmayın. Örneğin, bir kelime görülebilir ve duyulabilir, diğeri sadece görülebilir, üçüncüsü görülebilir, dokunulabilir, tadılabilir ve koklanabilir. Nasıl seviyorsan öyle yap. Her kelimeyi nasıl hayal ettiğinizi not etmeyi unutmayın.
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.
Hatırladı:
az
4 kelime 3 puan
4'ten
6 kelime 7 puan
7 kelimenin tümü 12 puan
Puanlarım ya 4. oyun
Oyun 5
Sözcüğün görülebileceğini, duyulabileceğini, dokunulabileceğini, tadılabileceğini ve koklanabileceğini zaten anladınız. Bu, çeşitli kelimeleri ezberlemenize yardımcı olacaktır. Ve onları SIRALI olarak hatırlamak için, kelimelerin bir hikayenin karakterleri olduğunu hayal etmeniz gerekir.
Vika'nın bunu nasıl yaptığını görün.
Onunla kelimeleri ezberle.
İŞTE HATIRLANMASI GEREKEN SÖZLER:
DEVE
DERGİ
RÜZGÂR
KARANFİL
GECE ŞAPKASI
Vika, kelimelerin görüntülerinin katıldığı küçük bir film hayal ediyor:
“... Çölde yürüyen bir DEVE görüyorum. Bir DERGİ bulur ve ona bakmaya başlar. RÜZGAR sayfayı çevirir ve büyük kırmızı bir KARANİN vardır.
Havanın nasıl hızla kararmaya başladığını ve GECE'nin geldiğini görüyorum. Deve yatağa gider ve rüyasında bir ŞAPKA görür.
Sözleri hatırlamam gerektiğinde, gözlerimi kapatıp filmi yeniden izliyorum, sanki gerçekten izliyormuşum gibi net bir şekilde görselleştirmeye çalışıyorum. Sözcükler kendi sırasına göre hatırlanır.
SÖZCÜKLERİ UNUTMAYIN:
BİRLİKTE BAŞLAYALIM.
SİRKUS'tasınız. Arenada büyük bir deniz kabuğu var. Aniden, bir ÇEŞME ondan atmaya başlar.
Sonra kendinizinkini bulun ve filminizi hatırlayın. İsterseniz çizebilirsiniz.
Kendi filmini yap. Yapabiliyorsan, çiz.
BOT
ŞEKER
Oyun 5
PENCERE
YAY
İŞ ÇANTASI
VİNÇ
ALTI KELİMEYİ DAHA UNUTMAYIN:
Filmi izledinmi? Sayfayı çevir.
Bu oyunda ezberlediğiniz tüm kelimeleri hatırlayın . Bunun için üç filmi de SİZİN HAYALİNİZDE tekrar izlemeniz gerekiyor.
inci film
inci film
inci film
• • •
• • •
• • •
• • •
• • •
Oyun 5
HER BİR FİLM İÇİN CEVAPINIZI PUANLAYINIZ.
Kaç kelimeyi hatırladın?
6 kelimenin tümü
doğru
sırada -
10 puan
Az
4 kelime -
2 puan
»“Sıı*'' portlar -7 baht>'
4-5 kelime -
4 puan
Dikkat!
CEZA PUANLARI.
Görevde olmayan fazladan kelimeler yazdıysanız veya söylediyseniz, bu tür kelimelerin her biri için 2 ceza puanı alırsınız.
Bir filmdeki bir kelime diğerine "taşındıysa", bu da bir hatadır. 1 ceza puanı alır.
Her cevap için aldığınız puanları toplayın ve cezaları çıkarın. Bu, 5. oyun için sonucunuz.
Puanlarım ya 5. oyun
Ama çok fazla kelimeyi hatırlamanız gerektiğinde ne yapmalısınız?
Muhtemelen birçok kelimeyi hatırlamak için gelip büyük ve ilginç bir film izlemeniz gerektiğini zaten tahmin etmişsinizdir. Ve film ne kadar ilginç olursa, kelimeleri o kadar iyi hatırlayacaksınız. Hatta bu filmin kahramanı bile olabilirsiniz. Vika'nın bunu nasıl yaptığını izleyin ve onunla birlikte ezberleyin.
İşte unutulmaması gereken sözler.
Vika genellikle sözlerin-imgelerin ve kendisinin katıldığı bir film hayal eder.
Sayfayı çevir.
...KİTABI açıyorum ve büyülü olduğu ortaya çıkıyor ve içinden küçük sarı bir TAVUK fırlıyor. Peşinden koştum ve PERDE'nin arkasına saklandı. Onu uzaklaştırmak istiyorum, elimle dokunuyorum ve sağlam olduğunu hissediyorum - evet, bu KARTON, karton bir perde! Ve pencere kenarındaki tavuk yerine LİKÖR. Ne güzel kokuyor!
Daha iyi koklamak için eğildim ve dalların arasında oturan minik bir GNOME gördüm. Bana göz kırpıyor, cebinden bir DÜDÜK çıkarıyor ve delici bir ıslık çalıyor.
Bu düdükten bir DRAFT yükselir. İstemsizce gözlerimi kapatıyorum ve gözlerimi açtığımda başka kimse yok, boş bir ODA'da duruyorum.
Etrafa bakmaya, birkaç adım atmaya başlıyorum - ve ayaklarımın altında KUM olduğunu hissediyorum. O nereli? Evet, işte uyuduğu KOVA. Düşmüştür ve yan yatmaktadır. Ah, dahası da var! Bunlar PUANLAR. Onları çıkarıyorum, kumlarını temizliyorum, takıyorum - ve onların da büyülü olduklarını hemen anlıyorum.
Onların arasından, üzerinde çok renkli bir AIR BALLO'nun uçtuğu büyük, muhteşem bir ŞEHİR görüyorum . Şehrin üzerinden kendim uçuyorum. Ruh büyüleyici!
Şimdi tüm kelimeleri hatırla. Bunu yapmak için arkanıza yaslanın, kapatın
İŞTE PUANLARINIZ.
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
CEZA PUANLARI.
• Fazladan kelimeniz varsa, bu tür her kelime için 2 ceza puanı alırsınız.
Onları çıkarmayı unutma.
Puanlarım ya 6. oyun
Kendi filminizi yapın ve şu sözleri unutmayın:
Filmi izlemeyi bitirdiğinizde sayfayı çevirin.
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
Lütfen söyle bana, kelimeleri hatırladığında nasıl hissettin? Uygun kutuların üzerini çizin.
TESTERE
DUYMAK
TROGAL
LEZZETİ HİSSEDİN
KOKU
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
Şimdi daha zor bir oyun oynayacağız. Sadece kelimeleri ezberlemekle kalmayacak, aynı zamanda çizeceksiniz.
Tabii ki soruyorsunuz: bu neden gerekli? Ama neden. Kendi işlerimizle meşgul olduğumuzda, zaman zaman bir şey dikkatimizi dağıtır. Mesela ödev yaparsın, bir şeyi ezberlersin, bir şeyi ezberlersin ve yan odada televizyon açıktır, çocuklar bahçede futbol oynarlar ve yüksek sesleri duyulabilir... Ama başka ne yapabileceğini asla bilemezsin derslerden uzaklaştır!
Konsantre olabilmek çok önemlidir ve bunun için DİKKATİNİZİ EĞİTMENİZ gerekir.
Sunduğumuz oyun size bu konuda yardımcı olacaktır.
Yine sırayla 7 kelimeyi ezberlemeniz gerekecek ve bunu nasıl yapacağınızı zaten biliyorsunuz. Ancak kelimeleri okurken (veya size dikte edilirken), ÇAPRAZ ÇİZMELİSİNİZ:
böyle bir + veya en çok sevdiğiniz X gibi.
DİKKAT! Kelimelerden daha fazla haç olmalı. Kelimeleri ezberlerken ne kadar çok çarpı çizersen o kadar çok puan alıyorsun. Ancak her kelime için size yalnızca 3-4 saniye verildiğini unutmayın.
Bu görev zor görünebilir. Ama işte Vika'nın söylediği:
benim eskiden
kelimede,
müdahale etti.
"Öncelikle
bana ver
haçlara dikkat. Ve şimdi elim kendi kendine çiziyor ve kelimeleri ezberlememe engel olmuyor. Sadece fark etmiyorum."
Oyuna başlamadan önce, hızlı bir şekilde çarpı çizmeyi öğrenin. Öyleyse başlayalım...
Kelimelerden daha fazla haç olması gerektiğini ve emrinizde her kelime için 3-4 saniyeniz olduğunu unutmayın.
Kelimeleri ezberleyin - ve haçlar çizin:
kaplan cüzdan üzüm kardan adam köprü kaktüs
top
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
CEVAPINIZI DEĞERLENDİRİN.
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
Tüm kelimeler doğru sırada - 15 puan
Tüm kelimeler, ama karışık
sipariş - 10 puan
5 kelimeden az - 3 puan
ÖDÜL PUANLARI:
Kaç haç çizdin? (Yanlış çizilen haçların sayılmadığını lütfen unutmayın.)
• 10—15 —
3 puan.
• 15—30 —
10 puan.
• 30'dan fazla —
15 puan.
38
Puanlarım 3a 8. oyunda ilk 7 kelime
Kelimeleri ezberlemek için puanları ve ödül puanlarını toplayın.
TEKRAR OYNAYALIM
Kelimeleri ezberleyin ve haçlar çizin.
bisiklet
fil
kapılar
su ısıtıcısı
bip sesi
makarna
kürk
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
Cevabınızı 38. sayfada yaptığınız gibi değerlendirin ve puanınızı kaydedin.
puanlarım
8. oyunda 3a saniye 7 kelime
Kendi başınıza pratik yapabilirsiniz. Uygulamadan kelimeleri alın ve haç çizerek ezberleyin. 7 kelimeyi kolayca ezberlerseniz,
daha fazla al - 10, 15, 20 - istediğin kadar!
+O+O+Ot
hohohohoho,
Bu oyun daha zor olacak. Şimdi tic-tac-toe çizmeniz gerekiyor: SO
YA DA BÖYLE
AMA ÖYLE DEĞİL
BU HATA
Her kelime için 3-4 saniyeden fazla zamanınız yok.
başladı!
KELİMELER: tic-tac-toe:
koru
mors
konuştu
battaniye
Kek
buz düğmesi
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
Kaç kelimeyi hatırladın?
5 kelimeden az 3 puan
5-6 kelime 7 puan
Tüm kelimeler, ancak sırayı karıştırdı 10 puan
Tüm kelimeler doğru sırada 15 puan
CEZA PUANLARI.
Fazladan her kelime için 2 ceza puanı.
Artılar ve sıfırlar birbirine değiyorsa, bu bir hatadır.
Fazla çarpıların veya sıfırların üzerini çizin. Her ekstra çapraz veya sıfır için 1 ceza puanı alırsınız.
Üstü çizilmemiş çarpıları ve sıfırları sayın. 10'dan fazla varsa, 5 ÖDÜL PUANI alırsınız.
Kelimeleri ezberlemek için puanları ve ödül puanlarını toplayın, ceza puanlarını çıkarın.
puanlarım
3a 9. oyundaki ilk 7 kelime
TEKRAR OYNAYALIM.
SÖZLER:
TIC-TOE
paten balık boru cam ahududu keman
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
Puanlarınızı 42. sayfada yaptığınız gibi hesaplayın.
Ekteki kelimeleri alarak kendiniz oynayabilirsiniz.
9. oyundaki ikinci 7 kelime için puanlarım
puanlarım
Oyun 9'da 3a saniye 7 kelime Bu oyun için yaklaşık 40 santimetre uzunluğunda bir çubuğa ihtiyacınız olacak.
Kelimeleri ezberlerken avucunuzun içinde dik konumda tutmanız gerekiyor.
Bunu yapmak o kadar kolay değil. Bu yüzden oynamaya başlamadan önce pratik yapın. Sonuçta sopa oyun sırasında düşerse ceza puanı alırsınız.
Bir sopayı tutmak ve kelimeleri kendi başınıza okumak zordur, bu yüzden birinden bunları size yüksek sesle okumasını isteyin.
Avucunuzun içinde bir sopa tutarak, kelimeleri yeni ve ilginç bir şekilde ezberleyebilirsiniz.
Igor'un bunu nasıl yaptığına bakın.
FARE, ÇİZME, UÇAK
, JUICE,
TAZ, BÖCEK, AT NALI kelimelerini ezberlemesi gerekiyor .
Igor: “Kelimeleri dinliyorum ve çelenk gibi bir çubuğa sarılmış olduklarını görüyorum.
Kelimeleri hatırlamam gerektiğinde çubuğa bakarım ve onları görürüm!”
Hoşuna gitti mi? Değilse, önceki oyunlarda yaptığınız gibi "çubuktan uzak" bir film icat ederek kelimeleri ezberleyebilirsiniz. İstediğin gibi yap.
Avucunuza bir çubuk koyun ve şu kelimeleri ezberleyin:
HATIRLAMAK?
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
•
Cevabınızı derecelendirin.
Kaç kelimeyi hatırladın?
5 kelimeden az 3 puan
5-6 kelime 7 puan
Tüm kelimeler, ancak sırayı karıştırdı 10 puan
Tüm kelimeler doğru sırada 15 puan
CEZA PUANLARI.
Fazladan her kelime için 2 ceza puanı.
Her sopa düşüşü için 1 ceza puanı.
Puanlarım ya 10. oyun
Bu oyunu beğendiyseniz , Ek'teki kelimeleri
kullanarak tekrar oynayın .
Bu oyun beklenmedik görünebilir. 5. oyundaki kelimeleri hatırlamanız gerekecek.
Bu oyuna acele etmeyin. Her şeyi zorluk çekmeden kendiniz hatırlayacaksınız. Bu kelimeleri üç küçük film yardımıyla ezberlediniz. Bildiğiniz gibi filmi hayal gücünüzle izlemeniz gerekiyor ve kelimeler kendiliğinden çıkıyor.
KELİMELERİ YAZ
• • •
Şimdi 5. oyunu açın, 19. sayfada ve kendinizi test edin.
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
4 kelimeden az 3 puan
4-5 kelime 7 puan
Tüm kelimeler, ancak sırayı karıştırdı 10 puan
Tüm kelimeler doğru sırada 15 puan
inci film
inci film
inci film
CEZA PUANLARI.
• Fazladan her kelime için 2 ceza puanı. Bu oyunda kelimeleri ezberlemenize gerek yok. Ama aynı anda iki elinizle çizim yapmalısınız. Muhtemelen bunu daha önce hiç denemediniz.
Puanlarım ya 11. oyun
İki kalem veya iki keçeli kalem alın. Ayrı bir kağıda aynı anda bir elinizle bir daire, diğer elinizle bir üçgen çizmeye çalışın. Hangi elle hangi şekli çizdiğiniz önemli değil. İstediğin gibi yap.
Dikkat! Aynı anda iki elinizle çizmeniz, yani aynı anda her iki figürü aynı anda başlatmanız ve bitirmeniz gerekir.
DENEMEK:
İlk başta zor olacak. Üçgenler daire gibi görünecek ve daireler üçgen gibi görünecek.
Sol ve sağ elinizle ayrı ayrı, ardından her iki elinizle çizim alıştırması yapın. Aynı anda iki elinizi de izlemeye çalışın ve dikkatinizi bir veya diğer ele vermeyin. Yalnızca sol ele bakarsanız, sağ el hemen sol elin aynısını çizmeye başlar ve bunun tersi de geçerlidir.
Tekrar deneyin. İki elinizi de takip edin.
Peki nasıl? Kesinlikle daha iyi.
Daha uzun süre antrenman yaparsanız, eller kendi kendine çalışmaya başlayacak ve doğru şekilleri çizecektir: köşeleri olmayan bir daire ve keskin köşeleri olan bir üçgen. Doğru anladığınızda, kontrol edin
1 DAKİKADA KAÇ DEFA DAİRE VE ÜÇGEN ÇİZEBİLİRSİNİZ?
Bu oyun için kaç puan aldığınızı sayın. 1 dakikada kaç kez daire ve üçgen çizdiniz?
Dikkat! Yalnızca doğru çizilmiş şekiller dikkate alınır. Herhangi bir boyutta olabilirler. Tek bir koşul vardır: köşeleri olmayan bir daire ve keskin köşeleri olan bir üçgen.
Ve bu hatadır:
Peki 1 dakikada kaç kez daire ve üçgen çizdiniz?
Puanlarım ya 12. oyun
Artık iki elle nasıl çizileceğini öğrendiğinize göre oyunu daha da zorlaştıracağız. İKİ ELİNİZLE ÇİZİM YAPMALISINIZ VE AYNI ANDA KELİMELERİ HAFIZA ETMELİSİNİZ.
Elbette bu, 8. ve 9. oyunlarda olduğu gibi tic-tac-toe çizmekten daha zordur. Bu nedenle, kelimelerden daha fazla daire ve üçgen olması gerekli değildir - bunları doğru şekilde çizmeye çalışmak daha iyidir. Her doğru çizilmiş çift için bir bonus puan alacaksınız.
Dikkat! Bir kelime için size her zamanki gibi
3-4 saniye verilir.
Kelimeleri ezberle ve çiz.
Bunları buraya veya ayrı bir kağıda çizebilirsiniz.
kabartmak güneş yol lahana kanepe marka yumru
SÖZCÜKLERİ UNUTMAYIN VE YAZIN.
CEVAPINIZI DEĞERLENDİRİN.
Kaç kelimeyi hatırladın?
5 kelimeden az 3 puan
5-6 kelime 7 puan
Tüm kelimeler, ancak sırayı karıştırdı 10 puan
Tüm kelimeler doğru sırada 15 puan
Ceza puanları:
Fazladan her kelime için - 2 ceza puanı.
Ödül Puanları:
Doğru çekilen her çift için 1 bonus puan alırsınız.
Puanlarım ya 13. oyun
Bu oyun hafıza ve dikkat geliştirmede çok faydalıdır.
Birkaç kez daha oynadığınızdan emin olun.
Ek'ten ezberlemek için kelimeler alın.
Vika'nın bestelediği filmdeki sözleri hatırla. Zihninizde tekrar gözden geçirin ve kelimeleri yazın.
Her şey Vika'nın elinde büyülü olduğu gerçeğiyle başladı ...
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
27. sayfadaki 6. maçı izleyin ve kendinizi test edin.
Ceza puanları
• Görevde olmayan her fazla kelime için 2 ceza puanı.
Puanlarım ya 14. oyun
Bu oyun tamamen farklı. Önünüzde hücrelerle kaplı bir tahta var. Üzerinde bir çip hareket eder.
Elbette bir çip tahtadan ayrılamaz.
Birinin size hareketleri dikte etmesine izin verin ve çipi tahtanın etrafında zihinsel olarak hareket ettirmelisiniz.
Dikkat! Hareketler çizemez veya parmağınızı tahta üzerinde hareket ettiremezsiniz!
Oynamaya başlıyoruz.
Çip burada bulunur.
Şimdi tahtada çipin durduğu yeri çizin ve sayfayı çevirin.
DOĞRU CEVAP:
Puanlarım ya 15. oyun
Başaramazsan, tekrar oyna. Doğru yapana kadar bu oyunu oynayın.
Nasıl çalışıyor?
Şimdi oyunu zorlaştıralım.
Aynı anda iki farklı eylemi nasıl yapacağınızı zaten biliyorsunuz - ezberleyin ve çizin, ezberleyin ve bir sopa tutun.
Hafızasını ve dikkatini geliştirmek isteyenler için çok önemli egzersizler bunlar.
Şimdi çipi nasıl hareket ettireceğinizi ve aynı zamanda kelimeleri nasıl ezberleyeceğinizi öğreneceksiniz.
Nasıl yapıldığını görün.
Vika kelimeler tarafından belirlenir ve hareket eder: kelime harekettir, kelime harekettir... Çip sol üst köşededir.
Vika'nın çipi kelimelere dönüşüyor - tahtada hareket eden görüntüler.
Bir sonraki sayfada bunun nasıl olduğunu göreceksiniz.
“...Çipin nasıl erimeye başladığını, DÜŞMEYE dönüştüğünü ve BİR HÜCRE AŞAĞIYA düştüğünü görüyorum. Vurduğu yerde bir ALAN belirir. SAĞA ÜÇ kare genişletir.
Bir SİLGİ bundan BİR hücre YUKARI atlar. Tahtadaki çizgiyi bile silmeyi başardı!
BİR HELİKOPTER silgiden uçar, SOL'a yalnızca BİR hücre uçar ve havada asılı kalır. İKİ hücre AŞAĞIDAN BİR PALYAÇO iner. Kolundan bir BELKA çıkarıyor. Hemen SOLA İKİ kare atlar. Bu atlama BİR hücre AŞAĞI bir BOUBLET düşürür. Çipin yolculuğu burada sona eriyor.
Tüm kelimeleri hatırlamak için boş bir tahtaya bakmam yeterli - ve bu hikayenin tüm kahramanlarını görüyorum.
Çipin yolculuğu burada sona erdi.
Şimdi kendin dene.
Kelimeleri ezberle ve çipi takip et.
Birinin kelimeleri dikte etmesi ve size doğru hareket etmesi daha iyidir.
Çip nerede durdu?
Çiz ve sayfayı çevir.
SÖZCÜKLERİ UNUTMAYIN VE YAZIN.
CEVAPINIZI DEĞERLENDİRİN.
3 puan
7 puan
10 puan
15 puan
5 kelimeden azını hatırladı
5-6 kelime
7 kelime, ancak sıralama karışık Tüm kelimeler doğru sırada
Çip nerede durdu?
DOĞRU CEVAP:
Burada durmalı. Cevabınız doğruysa, 10 ödül puanı alırsınız.
Beğendiyseniz, tekrar oynayın. Sözcükler ve hareketler - Ek'te (s. 94)
Çip oyunlarına geri döneceğiz. Şimdi eski oyunlardaki kelimeleri nasıl hatırladığınıza bir bakalım.
Oyun 7'de kendi uydurduğunuz büyük filmi tekrar düşünün ve kelimeleri yazın.
33. sayfadaki 7. maçı izleyin ve kendinizi test edin.
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
Ceza puanları
• Görevde olmayan her fazla kelime için 2 ceza puanı.
Puanlarım ya 17. oyun
Bu oyunda hatırlanacak bir şey yok. Çipi tahtada hareket ettireceksin, AMA! 14. ve 15. oyunlarda olduğu gibi çekilen tahta artık mevcut olmayacak. Tahtayı hayal gücünüzde görmeli ve çipin tahta üzerinde nasıl hareket ettiğini hayal etmelisiniz.
Çip her zamanki yerinde - sol üst köşede.
Yani hamleler:
Sağ
aşağı doğru
1 kaldı
yukarı
Sağ
yukarı
aşağı doğru
Çipin nerede kaldığını hatırla ve sayfayı çevir.
O nerede? Çizmek.
Kendinizi kontrol edin . Bunu yapmak için önceki sayfaya bakın ve hareketleri çizin.
Doğru cevap için 15 puan verilir.
Puanlarım ya 18. oyun
Bu oyunu birkaç kez oynayın. Birinin
hareketlerinizi dikte etmesine izin verin.
Hayali bir tahta üzerinde bir fişi kolayca hareket ettirmeyi öğrendiğinizde bir
sonraki oyuna geçebilirsiniz.
Burada çipi hayal gücünüzde hareket ettirmeniz ve aynı zamanda kelimeleri ezberlemeniz gerekecek. Bildiğiniz gibi, çip canlanıyor ve tahtada hareket edenin onun değil, kelimelerin - görüntülerin nasıl olduğunu görüyorsunuz.
Her zamanki gibi sol üst köşeden başlıyoruz.
Çipin nerede kaldığını hatırla ve sayfayı çevir.
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
Çip nerede durdu?
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
Çipinizin buna değip değmediğini kontrol edin. Önceki sayfaya bakın ve hareketleri çizin. Doğru cevap için - 20 puan.
Bu oyun için bir tele ihtiyacınız var - yaklaşık 20-30 cm.
Kolayca bükülmeli ve şeklini iyi korumalıdır.
İlk önce, sadece pratik yap. Bu figürinleri ondan çıkarmaya çalışın.
Heykelcik herhangi bir boyutta olabilir. Ana şey, formun benzer olması gerektiğidir.
Muhtemelen bundan sonra ne olacağını zaten tahmin ettiniz. Tabii ki telden farklı figürler yapacak ve aynı zamanda kelime ezberleyeceksiniz.
Birinin size kelimeleri her zamanki hızda dikte etmesine izin verin ve bu süre zarfında bir rakam oluşturmak için zamanınız olmalıdır.
Bir film bestelerken kelimeleri her zamanki gibi ezberleyebilirsiniz. Ancak kelimeleri yaptığınız şekle göre "oturtarak" farklı bir şekilde ezberleyebilirsiniz. Kelimeleri bir çubuğa bükmek gibi.
Hatırlıyor musun?
SÖZCÜKLERİ NASIL HAFIZAYA ALABİLECEĞİNİ GÖR.
İşte şekil:
İşte kelimeler:
Tilki
bir
telefon
2
bal
3
bir çekiç
dört
kutu
5
karınca
6
havlu
7
Kelimeleri hatırlamanız gerektiğinde, sadece tel şekle bakın - ve işte buradalar!
Kendin dene! Sözler:
fan güvercin termometre büyücü traktör çikolata iğne
Her şeyi yaptım mı? Sayfayı çevir.
HATIRLAYIN VE SÖZCÜKLERİ YAZIN
KAÇ SÖZCÜĞÜ HATIRLIYORSUNUZ?
5 kelimeden az 3 puan
5-6 kelime 7 puan
7 kelime ama sırayı karıştırdı 10 puan
Tüm kelimeler doğru sırada 15 puan
ÖDÜL PUANLARI:
• Doğru biçimdeki heykelciği katlamayı başarırsanız, 5 ödül puanı alırsınız.
Bu oyunu beğendiyseniz, tekrar oynayın.
Ek'te kelimeleri ve rakamları bulacaksınız (s. 96).
Puanlarım ya 20. oyun
Kendi icat ettiğiniz filmin yardımıyla kelimeleri sırayla ezberlemeyi öğrendiniz. Şimdi resimleri ezberleyelim. Sonuçta, resmin filmden bitmiş bir kare olduğunu hayal etmek çok kolay.
Vika, sırayla 15 resmi ezberlemek zorunda kaldı:
Onunla hatırla.
Resimleri daha dikkatli ezberlemeye çalışın.
- AY IŞIĞI GECESİ. Sokakta yürüyorum ve uzakta parlak bir ışık görüyorum. Orada gece bitiyor ve kendimi güzel bir PARK'ta buluyorum. Yol boyunca yürüyorum ve BİSİKLETLİ BİR MAYMUN beni solluyor. Yüksek sesli müzik duyduğumda peşinden koşmak üzereydim.
Arkamı dönüyorum ve koca bir ORKESTR var. Gelip görüyorum: müzisyenler GÖL KIYISINDA bulunuyor. İnsanlar gölde teknelere biner ve müzik dinler. Ben de dinlemeyi bırakıyorum. Ah! Bir şey elimi gıdıklıyor ... Üzerinde bir UĞUR BÖCEĞİ sürünüyor. Yavaşça ona üfledim, kanatlarını açtı ve uçup gitti.
Ben onunla uğraşırken orkestra bir yerlerde kayboldu . Onun yerine üzerinde ÇİÇEKLİ bir VAZO bulunan bir masa var. Yaklaşıyorum. Bunlar güller ama ne güzel!
Bu nedir? Masanın altından miyavlamalar geliyor. Masanın altına sürünüyorum ve orada KEDİCİLERLE BİR SEPET var. Bir yavru kedinin boynunda bir fiyonk vardır. Onu alıyorum, masanın altından sürünerek çıkıyorum ve görüyorum ki...
... MUHTEŞEM BİR KIZ. Masada oturuyor, önünde FARKLI LEZZETLİ ŞEYLER OLAN BİR TEPSİ.
"Biraz şeker ister misin?" o soruyor. Ona “Teşekkürler” diyorum, bir şeker alıyorum, şeker ambalajını açıyorum ve üzerine ŞEHİR MEYDANI çiziliyor.
Nasıl oldu bilmiyorum ama kendimi bu meydanda buluyorum. Saati olan ne güzel bir ev! Zemin kattaki odanın penceresinden dışarı bakıyorum...
...Pencere kenarında ALTIN BALIKLI AKVARYUM var. Odanın arkasında bir TV var. Çizgi film gösteriyorlar.
Biraz etrafa baktım ve caddede yürüdüm. Kaldırımda bir ARAÇ var. Bakmak için duruyorum ve içinde güzel bir av köpeğinin oturduğunu görüyorum.
Bir film izledim?
Şimdi 97. ve 99. sayfaları açın. Orada bu oyundan resimler göreceksiniz, ancak bunlar farklı bir sırada çizilmiş. Onları kesin ve filmdeki sırayla düzenleyin.
Yayılmak? Kendini kontrol et.
Resimleri doğru sıraya koyarsanız 10 puan alırsınız. Bir hata yaparsanız, hiçbir şey alamazsınız.
Ama oyun bitmedi!
Resimleri görünmeyecek şekilde kaldırın.
Resimleri ezberlerken ne kadar dikkatli olduğunuzu test etmek istiyoruz.
Sayfayı çevir.
Dikkat! Tüm soruları cevapladıktan sonra resimlere bakabilir ve ancak sonunda kendinizi kontrol edebilirsiniz.
CEVAP KAYDEDİN
Orkestrada kaç müzisyen vardı?
Gölde kaç tekne vardı?
Vazoda kaç tane gül vardı?
Sepette kaç yavru kedi vardı?
Yavru kedinin yayı var mıydı?
Kızın önündeki masada tepsi dışında ne vardı?
Akvaryumda kaç balık vardı?
Televizyon ne markaydı?
Tüm soruları cevapladığınızda kendinizi kontrol edin. Her doğru cevap için 3 puan alırsınız.
Tüm puanlarınızı toplayın.
Puanlarım ya 21. oyun
Birisi 101 ve 103. sayfalardaki kartları kessin .
Bu sizin tarafınızdan yapılmamalıdır çünkü bu kartları henüz görmemelisiniz.
Asistanınızın kartları herhangi bir sırayla düzenlemesine izin verin ve bu sırayı kendisi hatırlasın, kart numaralarını kolayca yeniden yazabilir.
Resimler düzenlendiğinde, her zamanki gibi bir film bulmanız ve bunların sırasını hatırlamanız gerekecek.
Dikkat ! Her resmi ezberlemek için en fazla 3 saniyeniz var.
Asistanınız daha sonra kartları toplar ve karıştırır.
Ve siz, filmi hatırlayarak, onları oldukları gibi yerleştirmeniz gerekecek.
BAŞLADI!
Hazır?
Kartları doğru sıraya koyarsanız 10 puan alırsınız. Resimleri görmemek için kaldırın ve sayfayı çevirin.
Dikkatinizi kontrol edelim. Bu soruları cevapla:
Çiçek tarhında kaç çiçek büyüdü?
Çaydanlık ne renk?
Kitaplıkta kaç raf vardır?
Bir grupta kaç anahtar var?
Binicinin forma numarası nedir?
Sahanda yumurta kaç yumurtadan yapılır?
Her doğru cevap için 3 puan alırsınız. Puanlarınızı hesaplayın.
Puanlarım ya 21. oyun
Bu oyunu beğendiyseniz, tekrar oynayın. Muhtemelen evinizde eski kartpostallarınız veya fotoğraflarınız vardır. Bu oyun için kullanılabilirler.
Geçmiş oyunlarda önce resimleri ezberlerdiniz sonra hatırladıklarınızı hatırlardınız. Şimdi hem hatırlamanız hem de hatırlamanız gerekecek. Şimdi her şeyi anlayacaksın.
Kartpostallar Vika'nın önüne yerleştirilir, ancak önceki oyunda olduğu gibi arka arkaya değil, üst üste şu şekilde yerleştirilir:
Her zamanki gibi, bir film besteleyerek kartpostalları ezberliyor. Ancak Vika üçüncü resmi hatırladıktan sonra, hangi resmin ilk olduğunu cevaplaması gerekiyor. Bunun için önce filmi hatırlamaya başlar. Bu arada, ilk resmi hatırlıyor musun?
Şimdi Vika'ya dördüncü resim veriliyor. Filmi yazmaya devam ediyor. Dördüncü resmi hatırlayarak ikinci resimde ne olduğunu cevaplar.
Şimdi onun önünde beşinci resim var. Bunu hatırlıyor ve siz tahmin ettiniz, hangi resmin üçüncü olduğunu yanıtlıyor vb.
Toplamda 10 resim ezberlemesi gerekiyor. Elbette bu oyunu birlikte oynamak daha iyidir, aksi takdirde doğru hatırlayıp hatırlamadığınızı kim kontrol edecek?
Ekteki kartları kesin (s . 105-109), karıştırın, yüzleri aşağı bakacak şekilde koyun ve oyuna başlayabilirsiniz.
KAÇ FOTOĞRAFI DOĞRU HATIRLIYORSUNUZ?
Puanlarım ya 23. oyun
UYGULAMALAR
HAFIZA İÇİN SÖZCÜKLER
UYGULAMALAR
HAFIZA SÖZCÜKLERİ (devamı)
sosis kılıfı
AYI
SIRT ÇANTASI
SATRANÇ
SAMAN
BİR KALEM
ERİK
NENE
KART
TOPUZ
GEYİK
SÖZLÜK
BALIKÇI
EŞEK
ŞİİR
MENDİL
FAN
BİBER
AKTARIM
AKŞAM
AKÜ
MEKTUP BALIKÇILIĞI FROST SALATASI
VERANDA STORY DRUM MATCH CLIP
OYUN UYGULAMASI 16
Çip sol üst köşede.
OYUN UYGULAMASI 19
Çip sol üst köşede.
OYUN UYGULAMASI 20
Hatırlanacak sözcükleri 92. ve 93. sayfalarda bulacaksınız.
99
pratik baskı
Matyugin Igor Yurievich
Çocuğunuzun dikkati ve hafızası nasıl geliştirilir
Çocuklar ve ebeveynleri için bir kitap
Çocuklarınızın hafıza ve dikkat geliştirmesini ister misiniz - ve çocuklar
sıkıcı egzersizler düşüncesiyle can sıkıntısından ölür mü?
Bu kitap sizin ve çocuklarınız için bir nimettir.
Heyecan verici oyun görevleri , son sayfayı çevirene kadar
kitaptan kopmanıza izin vermeyecek .
Pekala, şimdi hafızanız ve dikkatiniz
imrenilebilir!
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar