Print Friendly and PDF

En Yüksek Velilerden Olmak...

 




Daima Allâh-u Te'âlâ'nın Nazarı Önünde Bulunmak
ve Mutlaka İmanlı Ölmek Gibi Nice Faydalar Kazandıracak İsmi Şerifler




Allâhümme! Yâ Allâh! Yâ Rahmân.

Es-elüke bi esmâikel kesîratil kebîrah.




Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikel azîzatil menîatil mümenneah.




Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikel mübâraketil meknûneh.




Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikettâmmetil kâmiletil meşhûrati ledeyk.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikelletî lâ yenbeğî lişey-in en yüsemmâ bihâ ğayruk.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikelletî lâ türâmü

I A . A I •• I A . •• A I A , r A

ve lâ tezulü ve lâ türâ ve lâ tefnâ.

Yâ Allâh! ve es-elüke bimâ ta'lemu ennehÛ leke ridan min esmâik.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikelletî lâ ya'dilühâ şey'un.



Yâ Allâh! ve es-elüke bi mesâilikelletî tübdî bihâ külle şey-in ve tüîd.


Yâ Allâh! ve es-elüke bimesâilik: bimâ âhedte evfel ahdi

Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh En tücîbe sâilik.


Yâ Allâh! ve es-elüke bil mes-eletilletî teqûlü lisâilihâ: qul mâ şi'te. Feqad vecebet lekel icâbeh.


Yâ Allâh! ve es-elüke bil mes-eletilletî ente lehâ ehlün


Yâ Allâh! ve es-elüke bicümleti mâ halaqte minel mesâililletî lâ yaqvâ bihamlihâ şey-ün dûnek.


d d


Yâ Allâh! ve es-elüke bil mes-eletilletî teqûlü lizâkirihâ: Selnî mâ şi'te.


Yâ Allâh! ve es-elüke bimesâilik. Bi a'lâhâ uluvven ve erfeihâ rif-ah.

ve a'lâhâ zikrâ. ve estaihâ nûrâ. ve esraihâ necâhan ve icâbeh.

ve etemmihâ temâmâ. ve ekmelihâ kemâlâ. ve küllü mesâilike azîmeh



a a ® a y a





-Yâ Allâh- azzet ve cellet.

ve es-elüke bimâ lâ yenbeğî lişey-in en yüs-ele bihî ğayruke minel azameti vel celâl. Vel ikrâmi vel kibriyâ'.

Vel qudsi veşşeraf. Vel işrâfi vennûri verrahmeti

vel hulûdi vel azameti vel husni vel medhi vel fadlil-azîm.

Vel mesâililletî taqdî bihâ havâice men türîdü

ve bihâ tübdî ve bihâ tüîd.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikennaqıyyetil mahsûsatil mahfûfeti bi berakâtik.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikel âliyetil âmmetirrafîatil mürtefiati fevqa külli şey'in.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikennaqıyyetil mahcûbeti min külli şey-in dûnek.

Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikel celîletil hasenetil cemîleh.





Yâ Allâh! Yâ Rahmân! Yâ zel celâli vel ikrâm.

Yâ Cemîl. Yâ Celîl. Yâ Hallâq. Yâ Alîm.

Yâ Hakîm. Yâ Kerîm. Yâ Ferd. Yâ Vitr. Yâ Ehad. Yâ Samed.


Yâ Allâh! Yâ Rahmân. Yâ Rahîm.

Es-elüke bi müntehâ mesâilikelletî mehallühâ fî nefsike mimmâ lem yüsemme bihâ ehadün ğayruk.


Yâ Allâh! ve es-elüke bimâ nesebet ileyke nefsüke mimmâ tühibb.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi cümleti mesâilikel kübrâ.

ve bikülli mes-eletin vahdehâ hattâ entehiye ilel ismil a'zam.


Yâ Allâh! ve es-elüke bi esmâikel husnâ küllihâ.

ve biküllismin vahdehû hattâ yentehiye ilel ismil a'zam.


Yâ Allâh! Ve es-elüke bil ismil kebîril ekberil aliyyil a'lâ. ve hüvesmükel kâmilül azîmullezî tüfaddıluhû alâ cemî-i mâ tetesemmâ bihi.


Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh!

Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Allâh! Yâ Ehad. Yâ Samed.






Yâ Allâh! Ed-ûke ve es-elük.

Bimâ lâ ya'diluhû küllü mâ ente fîhi mimmâ lâ a'lemuhû feüsemmîke bih. ve es-elüke bihaqqi hâzihil esmâi küllihâ. ve tefsîrihâ. Feinnehû lâ ya'lemu tefsîrahâ ğayrük.





Yâ Allâh! ve es-elüke bimâ lâ a'lem.

Velev alimtühû se-eltüke bihi. ve biküllismin semmeyte bihî nefseke eviste'serte bihî fî ilmil ğaybi indek.

ve es-elüke bicümleti mâ fil ğaybi min esmâik.


Yâ Allâh! ve es-elüke bimâ lâ yerâhü ehad.

Velâ ya'lemuhû min esmâike ğayrüke Yâ Allâh! Yâ Allâh!

ve es-elüke yâ Rahmân. Yâ hayra men düiy. ve hayra men süil.


Es-elüke bihaqqi hâzihil esmâi küllihâ.

ve tefsîrihâ. Yâ ehlettaqvâ. ve yâ ehlel mağfirah. ve yâ mevdıal minneti verrahmeti vel qudrati vel mülki vel fadîleti vel izzeti veşşu-ûn.


En tüsalliye ve tüsellime alâ Muhammedin abdike

ve rasûlike ve habîbik. ve hîratike min halqik.

ve alâ âli Muhammed. ve alâ Muhammed.

ve alâ cemî-innebiyyîn. Âmîn.

Ey Allah'ım! Ya Allah! Ya Rahman!

O çok ve büyük olan isimlerin ile Senden istiyorum.

Ya Allah! Razı olduğun ve hoşnut olduğun o zıya saçan isimlerin ile Senden diliyorum.

Ey Allah'ım! O ulu, korumalı ve muhafazalı (kimse tarafından ulaşılmaz olan) isimlerin ile Senden istiyorum.

Ya Allah! O mübarek ve (kullardan) gizli olan isimlerin ile Sana yalvarıyorum.

Ey Allah'ım! O tastamam ve kamil olup (kullar bilmese de) Senin katında meşhur olan isimlerin ile Senden istiyorum.

Ya Allah! Senden başka kimsenin kendileriyle isimlenmesi layık olmayan o isimlerin ile Senden talepte bulunuyorum.

Ey Allah'ım! Kimse tarafından (öğrenilmesi bile) kastedilemeyen, zeval bulmayan, görülemeyen ve fani olmayan o isimlerin ile Senden istiyorum.

Ya Allah! Senin isimlerin içerisinden Senin için (kendileriyle dua edenden) rıza(n) olacağını bildiğin o isimlerin ile Senden dilekte bulunuyorum.

Ey Allah'ım! Hiçbir şeyin kendilerine denk olamayacağı o isimlerin ile Senden diliyorum.

Ya Allah! Her şeyi kendileriyle baştan yarattığın ve (ölümlerinden) sonra (da dirilterek) geri döndürecek olduğun o kendileriyle Senden dilekte bulunulan isimlerle Senden talep ediyorum.

Ey Allah'ım! O kendileriyle Senden dilekte bulunulan isimlerle;

(o isimleri zikredenlerin yapacağı duaları kabul edeceğine dair) teahhüd ettiğin en vefalı (yerine getirilen) ahitlerle - Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah!

Ya Allah! Ya Allah! Sendenbu dilencine icabet etmeni istiyorum.

Ya Allah! Ben Senden o kendisiyle Senden dilekte bulunulacak isim hakkı için (duamı kabul etmeni) istiyorum ki Sen o isim ile isteyene

'Dilediğini söyle, sana icabet kesinlikle vacib oldu.' buyuruyorsun.

Ey Allah'ım! Ben Senden o isim hakkı için (duamı kabul etmeni) istiyorum ki Ancak Sen ona layıksın.

Ya Allah! Kendilerini yerine getirmeye Senden gayri hiç kimsenin kuvvet bulamayacağı isimlerden (kendileriyle dilediklerini) yarattığın (hayırlı ve mübarek) şeylerin tümü hürmetine Senden istiyorum.

Ey Allah'ım! Ben Senden o isim hakkı için (duamı kabul etmeni) istiyorum ki Sen onu zikredene 'Dilediğini Benden iste.' buyuruyorsun.

Ya Allah! Ben, kendileriyle Senden dilekte bulunulacak bütün isimlerin ile, onların yücelik bakımından en üstünleriyle, rif'at bakımından en yüceleriyle, zikir bakımından en alalarıyla, nur bakımından en parlak olanlarıyla, nailiyet ve icabet bakımından en çabuk olanlarıyla, mükemmellik bakımından en kamil olanlarıyla dilekte bulunuyorum ki -Ya Allah! Zaten o isimlerinin tamamı büyüktür, uludur ve yücedir.-

İşte ben (sıfatların içerisinde) büyüklük, ululuk, değerlilik, yücelik, kutsallık, şereflilik yakınlık, nur ve rahmet, ebedilik ve azamet, güzellik, övgü ve büyük lütuflara şamil olan (isimlerinle Sana yalvarıyorum), ayrıca istediğin kimselerin hacetlerini kendileriyle gördüğün, ancak kendileriyle (mahlukatı yaratmaya) başladığın ve yine (yok oluşlarından sonra mahlukatı) onlarla tekrar yaratacağın isimler içerisinden; kendileriyle Senden gayrinden bir şey istenmesi asla layık olmayan bütün isimlerin ile Sana duada bulunuyorum.

Ey Allah’ım! Ben bereketlerinle kuşatılmış o hususi ve ak-pak isimlerin ile Senden istiyorum.

Ya Allah! Ben, o her şeyin fevkınde yüce olan, şerefli, kuşatıcı ve yüksek isimlerin ile Senden talep ediyorum.

Ey Allah’ım! Senden gayri her şeyden perdelenmiş (gizlenmiş) olan o tertemiz isimlerin ile Senden istiyorum.

Ya Allah! O yüce, o çok güzel ve pek makbul isimlerin ile Senden dilekte bulunuyorum.

Ya Allah! Ya Rahman! Ey celal ve ikram sahibi! Ey çok güzel! Ey çok yüce! Ey çok yaratan! Ey çok bilen! Ey çok hikmetli! Ey çok keremli! Ey tek olan! Ey bir olan! Ya Ehad! Ya Samed!

Ya Allah! Ya Rahman! Ya Rahim! Ben, kendileriyle Senden başka kimsenin adlandırılamayacağı isimlerden, o mertebesi(nin bilgisi) sadece Yüce Zatın'da bulunan ve onlarla Senden dilekte bulunulan isimlerinin sonuna ulaşıncaya kadar hepsiyle Senden istiyorum.

Ey Allah’ım! Sevdiğin isimlerden Yüce Zatın'a nisbet ettiklerinin cümlesiyle Senden talep ediyorum.

Ya Allah! Kendileriyle Senden dilekte bulunulan en büyük isimlerinin cümlesiyle ve İsm-i Azam'a varıncaya kadar tek tek her isminle Senden niyaz ediyorum.

Ey Allah’ım! En güzel isimlerinin tamamıyla ve İsm-i Azam'a varıncaya kadar tek tek her isminle Senden dilekte bulunuyorum.

Ya Allah! Ben o büyük, o en büyük, o yüce, o en yüce isminle Senden istiyorum ki o, Senin diğer isimlendiğin esma-i şerifenin tümüne karşı faziletli tuttuğun mükemmel ve çok büyük ismindir.

Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! Ya Ehad!

Ya Samed!

Ey Allah'ım! Ben Sana yalvarıyorum, Senin sahip olduğun bütün isimler ve sıfatlardan hiçbiri kendisine denk olamayacak, fakat ne olduğunu bilemediğim için onunla Seni zikredemeyeceğim ism-i şerifinle Senden istiyorum.

İşte ben Senden bunca ism-i şerifinin cümlesi hakkı için ve her birerlerinin tefsiri bahşı için istiyorum, zira onların tefsirini Senden gayrı kimse bilemez.

Ya Allah! Ben kendisini bilmediğim, bilseydim kendisiyle Senden dilekte bulunacağım her isimle ve Yüce Zatın'ı kendisiyle tesmiye ettiğin yahut ulu katındaki gayb ilminde kendisine dair bilgiyle imtiyaz ettiğin her ism-i şerif ile Senden istiyorum ve yine gayb ilminde bulunan isimlerinin cümlesiyle Senden dilekte bulunuyorum.

Ey Allah'ım! Senden gayrı kimsenin bilemeyeceği ve göremeyeceği isimlerle Senden istiyorum. - Ya Allah! Ya Allah! - Yine Senden diliyorum ya Rahman! Ey kendisine dua edilen ve kendisinden dilekte bulunulanların en hayırlısı! Ey kendisinden sakınılmaya layık olan! Ey mağfirete ehil olan!

Ey tüm iyiliklerin, rahmetlerin, kudretlerin, mülklerin faziletlerin, izzetlerin ve şanların nisbet edileceği yegane Zat! Ben Senden bu ism-i şeriflerin cümlesinin ve tefsirlerinin hakkı için diliyorum ki;

Kulun, rasulün, sevgilin ve mahlukatın içerisinden seçtiğin Muhammed'e ve Muhammed'in Ehl-i Beyti'ne, Muhammed'e ve bütün peygamberlere salat(-ü selam) edesin.

(İşte bundan sonra ahiretiyle, diniyle ve maneviyatıyla alakalı şeyler ister.) Amin!

(Okuma kolaylığı için parçalara ayrılmıştır. Sonuna kadar hepsi okunur.)

Faziletleri

İsm-i Şerifinin Havassı

Dergimizin Nisan sayısında Allah-u Te'ala'nın ism-i şeriflerinden el-Âlâ ism-i şerifiyle ilgili faydalı izahlar ve iki maddelik havas zikretmiştik. Ancak Mayıs sayısında yerimiz kalmadığından bu konuya devam edemedik.

İşte bu sayıda sizlere çok önemli ve çok bereketli üçüncü bir hassayı zikrediyoruz:

En Yüksek Velilerden Olmak, Şeytandan ve Düşmanlardan Korunmak, Daima Allah-u Te'ala'nın Nazarı Önünde Bulunmak ve Mutlaka İmanlı Ölmek Gibi Nice Faydalar Kazandıracak İsm-i Şerifler

İmam-ı Zehebi (Rahimehullah) tarafından "Muhaddis imam" diye nitelenen ve İmam-ı Buhari (Rahimehullah)’ın muasırı olan Ebu'l-Kasım İshak el-Hutteli (Rahimehullah)’ın "Kitabu'd-Dibac" isimli eserindeki nakline göre:

Muhammed ibni Ali (Rahimehumellah) bu hususta şu beyanda bulunmuştur.

İbni Abbas (Radıyallahu Anhüma)’yı Ka'be'de birkaç kere:

Kendisinden başka ilah olmayan Allah adına, diyerek tekidli bir şekilde yemin ederken işittim ki kendisi:

Rasulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i defaatle şöyle buyururken duydum, diyordu:

Şüphesiz ümmetim(in kurtuluşu) için ümit bağladığım şeyler içerisinde en ümit var olduğum şey elbette o ism-i şeriflerdir ki Mi'rac'a götürüldüğüm gece onları beyaz ve yeşil nurdan bir levhada yazılı gördüm.

Allah-u Te'ala'nın mahlukatının (Allah-u Te'ala'ya manen) en yakını olan dostum Cebrail (Aleyhisselam)’ın bana bildirdiğine göre:

Onlarla Arş'ın arasında hiçbir perde bulunmamaktaydı.

Cebrail (Aleyhisselam)(Allah-u Te'ala'nın) şöyle (buyurduğunu) söyledi:

Senin ümmetin (bu isimleri okuyana verilecek müjdeleri duyunca rahatlayıp) azmayacak olsaydı elbette ben sana bu isimlerin yüce şanını bildirirdim.

Lakin dilekleri olanlara de ki:

Siz bu isimleri alın (bunlarla dua edin, bu isimler o kadar kıymetlidirler ki), Benden başkasına tapan biri dahi bu isimlerle Bana dua edecek olsa elbette bu isimlerin hakkını (hürmetini) tanımaları şartıyla o kişiye bile sonunda (iman bahşedip) cennet ehlinin amellerini nasib ederim

(hele bir de Müslüman biri okursa ona neler vereceğimi kimse bilemez).

Sana gelince ya Muhammed! (Başkaları hakkında günah sayılmasa da yüce makamına nisbetle) günahından (sayılacak, evlayı terk etmek gibi şeylerden) geçmiş olanı da geleceğini de zaten Ben senin için bağışladım, nimeti(mi) senin üzerine tamamladım.

Seni dosdoğru yola hidayet ettim ve bu isimleri şefaat edeceğin kimseler hakkında (faydalı) kıldım. Artık sen kıyamet günü bunlarla (dua ederek) şefaat et.

Bu Duayı Okumanın Fazileti

  1. İzzetim hakkı için: ümmetinden her kim bu isimlerle Bana dua ederse mutlaka ona icabet ederim ve Benden ne isterse şüphesiz ona veririm.

  2. İzzim celalim hakkı için: elbette Ben bu ism-i şerifleri bileni cennetlerime yükselteceğim ve onu kıyametimin dehşetlerinden mutlak surette güvencede kılacağım.

  3. Ululuğumun bahşı için: elbette Ben bütün mahlukatımdan daha ziyade bu isimleri bilenden razı olacağım, ancak bildiğiyle amel eden müstesna (zira ondan daha ziyade razı olacağım).

  4. Şanım-şerefim hakkı için: elbette Ben onu muhafaza edeceğim, bütün dostlarımdan daha ziyade ona karşı esirgeyici olacağım.

  5. Ya Muhammed! Her kim bu isimler(i okumak vesilesi) ile Benden nihai arzusunu isterse Ben ona dünyada istediklerinin kat katını yaparım.

  6. Kendi katımda onun için hazırlıklar yaparım, (onu o kadar severim ki onun hatırı için) vechimi (rızamı) onun düşmanlarından çeviririm, şeytanı ondan (uzaklaştırıp) bağlarım, kendisine ilim, ibadet, huşu ve istikamet bahşederim.

  7. Bu kelimeleri söyleyeni nazarımın önünde tutarım da vechimi (rızamı) asla ondan çevirmem.

Duayı Yapmak İstediğinde

Eğer sen gecenin zevali anında (imsak vaktinde) bu dua ile yalvarmaya güç bulabilirsen (mutlaka bunu yap).

  1. Bu duayı ancak abdestin tamam iken yap (sünnete riayet ederek yeni bir abdest al),

  2. Duaya (hacet) namaz(ıy)la başla

(Bu ism-i şerifleri okumak isteyen kişi) (7 kere) şöyle der: (Yukarıdaki Dua)'yı

  1. (bu isimleri okuyarak) hiçbir zalime yahut günahkara veya istemediğin herhangi bir şeye beddua yapma.

Rasulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) bu noktada şöyle buyurdu:

Her kim Allah-u Te'ala'nın kendisini sevmesini ve büyüklüğünü ona öğretmesini istiyorsa bu ism-i şerifleri hemen öğrensin.

Bir Müslüman'ın hayır ve iffet sahibi (namuslu ve dürüst) olmayanlara bunu öğretmesi helal olmaz.

Zaten bu isimlerle ümmetimin hayırlılarından başkasının faydalanacağını da zannetmiyorum ve bu düşüncem asla boşa çıkarılmayacaktır.

Allah-u Te'ala her an önemli bir iştedir (ki, bu cümleden olarak; duaları kabul etmekte, sıkıntıları gidermekte, kimilerini yaratmakta, kimilerini yok etmekte ve üstün hikmetlerine dayalı olan iradesi gereği, her an birtakım haller ortaya çıkarmakta, diğerlerini ise ortadan kaldırmaktadır).

(Sen bu isimleri okuduktan) sonra ahiret ile ilgili dileklerin için dua edersin sakın dünya işlerinden bir şey isteme. Zira şüphesiz Allah-u Te'ala bir kulu hakkında bir hayır murad eder yahut ona icabet (onun duasını kabul etmek) isterse, dua işini (Kendisine yalvarabilmeyi) ona çok kolay eder.

Kaynak

Lalegül Dergisi Haziran 2017

(Ahmet Mahmut Ünlü)

Sayfa (90’dan 96’ya kadar)

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar