50 Beyin Jimnastiği Yapbozu / Charles Phillips
Eleonora Melnik tarafından İngilizce'den çeviri
Vika Bragina'nın sanat tasarımı
Charles Phillips,
50 Beyin Jimnastiği Yapbozu / Charles Phillips; [başına. İngilizceden. EI miller]. - Moskova: "E" yayınevi, 2017. - 160 s. : hasta. — (Psikoloji. Beyin Fırtınası).
Bir insanın beyninin sol veya sağ yarıküresini kullanarak düşünmesinin doğal olduğunu biliyor muydunuz? Hangi yarımkürenin önde olduğunu anlayarak, geride kalan yarımküreyi geliştirmeye odaklanabilirsiniz. Ünlü bulmaca yazarı Charles Phillips'ten yeni bir beyin jimnastiği kitabı, 25 sol beyin bulmacası ve 25 sağ beyin bulmacası içeriyor. Ancak en ileri görüşlü okuyucular, arka arkaya 50 bulmacanın hepsini çözmeyi taahhüt eder!
İçerik
giriş 6
TEST: SİZDE HANGİ YARIM KÜRE HAKİM onbeş
SOL Beyin Bulmacaları 25
SAĞ Beyin Bulmacaları 77
CEVAPLAR 129
GİRİŞ
Ayrıntıları fark edip büyük resmi kaçırıyor musunuz? Her görevi sırayla yapmaktan zevk alıyor musunuz, yoksa aynı anda birçok şeyi görüp düşünmek gibi bir yeteneğiniz mi var?
Araştırmalar, beynin sol yarıküresinin ayrıntılardan ve eylemlerin sıralamasından sorumlu olduğunu, sağ yarıkürenin ise uzaydaki durumu ve konumu anlamaktan sorumlu olduğunu gösteriyor.
İKİ BEYİN
Bu iki yarım küre genellikle basitçe "sağ beyin" ve "sol beyin" olarak adlandırılır. Çapraz çalışırlar : sol taraf vücudun sağ tarafını kontrol eder, sağ taraf sol tarafı kontrol eder. Bir zamanlar işleyişlerindeki farklılıklara şimdi olduğundan çok daha fazla önem veriliyordu.
1960'larda California, San Francisco'da yapılan bir çalışmada Profesör Robert Ornstein, deneylere katılanların beyinlerindeki elektriksel aktiviteyi ölçmek için EEG (elektroensefalografi) ekipmanı kullandı. Profesör, deneklerin matematik problemlerini çözerken sol yarıkürede ve renkleri eşleştirmeye çalışırken sağ yarıkürede daha fazla aktivite gösterdiğini iddia etti.
Yarımkürelerin etkinliğindeki farklılıklar hakkında bir teori geliştirildi. Solun analitik ve rasyonel düşünmede baskın olduğu , sağın ise görsel-mekansal algı ve yaratıcı görevlerde öncü rol üstlendiği gösterilmektedir.
SOL BEYİN, SAĞ BEYİN VEYA... BÜTÜN BEYİN?
Konu popüler yazarlar tarafından ele alındı. İnsanların genel olarak "sol beyinli" ve "sağ beyinli" olarak ayrılabileceğini öne sürdüler. Mantık ve matematikte daha iyi olanlar sol beyinliyken, görsel sanatlar ve yaratıcı faaliyetlerde açık bir yeteneğe sahip olanlar sağ beyinlidir.
temel olarak beynin birçok bölümünün aynı anda çalışmasını gerektirdiğini vurgulamaktadır . Karmaşık zihinsel aktivite, onun herhangi bir bölümünde yoğunlaşmamıştır. Ancak bilim adamları, beynin iki yarısının farklı işlev ve yaklaşımlara sahip olduğu konusunda ısrar ediyorlar. Belki de "sol beyin" ve "sağ beyin" olarak ayırmak bir abartıdır, ancak bunda bir parça doğruluk payı vardır. Araştırmalar, elimizden gelenin en iyisini yapmak için beynimizin tamamını kullanmamız gerektiğini söylüyor.
Akrabalık Duygusu
Son zamanlarda, bir zamanlar gerçekten de tüm beyni bir bütün olarak kullandığımızı öne süren oldukça ilgi çekici bir teori ortaya çıktı. Sağ ve sol yarım küre birbiriyle uyum içinde çalıştı. Dahası, bunun kültürel bir hafızasına sahibiz - kayıp mükemmellik ve işleyiş kolaylığına dair belirsiz hatıraları kışkırtan - ve cennetten kovulmayı veya bir kişiyi eski mükemmelliğinden mahrum bırakan bir düşüşü anlatan dini anlatılarda ve mitlerde izlenebilir.
Bu teori, çoğu insanda, genellikle sol yarımküreyle ilişkilendirilen analitik süreçlerin düşünceye hakim olduğunu ve korkularımızın, endişelerimizin ve birbirimize yabancılaşmamızın nedeninin bunlar olduğunu öne sürüyor. Yabancılaşmış hissetmek, etki ve kaynaklar için rekabet etmemize yol açar; mutluluğumuzu başkalarının pahasına başarıya ulaşarak bulabileceğimize inanıyoruz . Ancak, düşünürken tüm beyni kullanmayı yeniden öğrenerek, diğer insanlarla ve çevreyle barışı ve akrabalık duygusunu yeniden kazanabiliriz.
KAYIP CENNET
, Dünya'da ortaya çıkan ilk insanların beyin işlevlerinde şaşırtıcı bir artış yaşadıklarını varsayar . Bu, tropik meyvelerden oluşan bir diyete dayanan hormonal mekanizmadan kaynaklanıyordu.
İKİ TÜR DEĞER
kelimelere olduğu kadar tonlamaya ve ses tonuna da güveniriz. Beyin araştırmaları, sol yarıkürenin kelimelerin gerçek anlamlarını işlerken, sağ yarıkürenin muhatabın tonlamasını kaydetmek ve yorumlamakla meşgul olduğunu gösteriyor.
Carey'nin "Konserde çalacağım" dediği ve Rosalind'in "Nasıl, oynayacak mısın?" diye sorduğu bir oyun yazdığımı hayal edin. Rosalind repliğini “sen” (Nasıl, oynayacaksın?) kelimesine vurgu yaparak söylüyorsa, başka birinin değil de Carey'nin oynamasına şaşırdığını kastediyor. Ve "çal" (Nasıl çalacaksın ? ) kelimesine yapılan vurgu, Carey'nin konsere başka bir rolde (örneğin, orkestra şefi olarak) katılmayıp gerçekten çalıyor olmasına şaşırdığını gösteriyor.
"Cennet Bahçemiz" olan yağmur ormanından çıkıp beslenme biçimimizi değiştirdiğimizde, bu değişiklik sol beyin işlevini değiştiren hormonal değişimlere yol açtı.
Jinn ve Wright'a göre, sağ yarıküremiz bir bütün olarak değişmedi, ancak meydana gelen değişimler sonucunda sol yarıküremiz baskın hale geldi. Meditasyon gibi mistik dini uygulamalar, normalde "sol beyin" ile ilişkilendirilen aktiviteyi geçici olarak "susturmanın" ve sağ beyinle yeniden bağlantı kurmanın bir yolu olarak gelişmiştir. Yazarlar kitaplarında, düşüncemizi dengelemek ve performansı artırmak için tipik olarak sağ beyin aktivitesini etkinleştirmek için tasarlanmış benzer teknikleri kullanabileceğimizi öne sürüyorlar.
YARATICI BİLİM VE BİLİMSEL YARATICILIK
Görünüşe göre bilim ve sanat tarihindeki en büyük kişiliklerin çoğu, başarılarını beynin her iki tarafıyla ilişkili düşünce süreçlerini kullanma becerisine borçludur. Örneğin, daha sonra tuvallere aktardığı sanatsal görüntüleri defterlerinde geometrik şekiller biçiminde temsil edebilen Pablo Picasso'yu ele alalım. Yüzyıllar önce, daha olağanüstü bir kişilik olan büyük Leonardo da Vinci, bir sanatçı olarak sağ beyinli görsel-uzaysal yeteneklerinden üstün değilse bile, sol beyinli matematik ve mantıksal düşünme yeteneklerini sergiliyordu. Son Akşam Yemeği ve Mona Lisa'yı yazan dahi, aynı zamanda buhar tabancası ve çeşitli pompalar da dahil olmak üzere birçok olağanüstü icadın da yazarıydı; uçan makineler için planlar yaptı - ve bu, insanların havaya uçmasından yüzyıllar önceydi.
BEYNİN EĞİTİMİ!
Amerikalı nörolog Jill Bolt Taylor'ın deneyimi, Jinn ve Wright'ın konumunu desteklemektedir (yukarıya bakın). 1996 yılında, düşünme yeteneklerinde ciddi hasara neden olan bir beyin felci geçirdi. Ancak sekiz yıl boyunca beynini "yeniden eğitmek" ile uğraştı ve tamamen iyileşti.
Bu deneyimi harika kitabı The Impact of the Insight'ta (2009) anlatan Jill Bolt Taylor, sağ yarıkürede nasıl "kendini bulduğunu" ve sol yarıkürenin hasarlı kısımlarını nasıl onardığını anlatıyor. Bu deneyimler sonucunda artık dış dünyayla olan yakınlığını çok daha iyi hissettiğini yazıyor.
yol açan içgörü parıltısının Albert Einstein'ı bilimsel bir deney anında değil, güneşlenirken ve bir araba ile seyahat etmenin nasıl bir şey olduğunu düşünürken yakaladığı da söylenir. güneş ışını Bu sezgisel, görsel uzamsal, sağ beyin içgörüsünü, titiz sol beyin bilimsel metodolojisini kullanarak laboratuvarda teorik olarak yeniden çalıştı.
BU KİTAP NASIL KULLANILIR
Bizim için sol ve sağ yarıküreler arasındaki ayrım , zihinsel aktivitenin çeşitli yönlerini karakterize etmenin kolay ve hoş bir yoludur. Güçlü yönleri belirlemeye ve zihniyeti dengelemeye yardımcı olur. Bu kitaptan en iyi şekilde yararlanmak için, önce 16-22. sayfalardaki testi yapın ve cevaplarınızı 23. sayfadaki transkripte göre kontrol edin. Bu, sol beyin aktivitenizde mi yoksa sağ beyin aktivitenizde mi daha güçlü olduğunuzu belirlemenize yardımcı olacaktır.
Ayrıntılara ve muhakemeye olan dikkatinizin yanı sıra sayısal ve dilsel becerilerinizi test eden ve geliştiren bulmacalarla "sol beyin yolu"na veya uzamsal ve görsel becerileri geliştiren bilmeceler ve egzersizlerle "sağ beyin yoluna" gitme seçeneğiniz vardır. görsel farkındalık ve yaratıcı düşünme yeteneği . Amaç, düşüncelerinizi dengelemektir. Sağ beyin sorularıyla ilgili bir testte başarılı olursanız, mantıksal hesaplama ve ayrıntılara dikkat etme becerilerinizi geliştirmek için "sol beyin yolunu" seçin. Aynı şekilde, sol beyinle ilgili sorularda daha yüksek puan alıyorsanız, görsel yaratıcılık becerilerinizi geliştirmek için "sağ beyin yolunu" seçin. Puan sayısı yaklaşık olarak eşitse, tüm bulmacaları çözün!
Her bulmacanın 1'den 5'e kadar bir zorluk seviyesi vardır, ben en kolayı ve 5 en zoru. Lütfen bu sıralamayı sağlıklı dozda şüphecilikle ele alın; daha önce açıkladığımız gibi, bazı bulmacalar herhangi birimiz için diğerlerinden daha kolaydır, bu nedenle buradaki seviye göstergesi çok yaklaşıktır. Aynısı, görevleri tamamlamak için ayrılan süre için de geçerlidir. Bazı bulmacaları anında çözebilir ve diğerlerinin üzerinde uzun süre oturabilirsiniz. Ve en önemlisi, merak etmeyin!
zorlayıcı alanlarda güven inşa edeceksiniz. Beynin her iki yarısını kullanma becerisini geliştirin ve Picasso, Leonardo ve Einstein gibi "tam düşünen" insanların zevk aldığı zekanın gücüyle temasa geçin.
ÖLÇEK
HANGİ YARIM KÜRE SENDE HAKİM?
Aşağıdaki ifadeleri göz önünde bulundurun. Bunlardan hangisine abone olmak istiyorsunuz ? Lütfen ifade sizin için geçerliyse "katılıyorum" kutusunu işaretleyin. Sol beyin mi yoksa sağ beyin mi olduğunuzu belirlemek için cevaplarınızı sayfa 23'teki listeye göre kontrol edin.
Haritalara bakmayı severim .
İyi bir muhasebeci olacağımı düşünüyorum.
Sokakların ve kavşakların adlarını genellikle iyi hatırlıyorum.
dört Çoğu durumda işleri iyi yapmanın tek bir yolu olduğunu düşünüyorum.
5 . Sayı bulmacaları çözmeyi seviyorum.
6 Bir şeyi kanıtlamanın genellikle sözcüklerden çok diyagramlar veya resimler kullanarak daha kolay olduğunu görüyorum.
Bir şeyi kaybedersem, onu son gördüğümde nerede olduğumu ve ne yaptığımı zihnimde hayal etmeye çalışırım.
Bilgileri inceleyerek en önemli noktaların bir listesini yapıyorum.
Labirent bulmacalarını seviyorum.
Gerekirse, sadece bir kez gördüğüm bir kişinin görünüşünün ayrıntılarını kolayca anlatabileceğimi düşünüyorum .
I I. Bir nesneyi tek tek parçalarıyla tanımlamanız gereken oyunları oynamak benim için kolaydır.
I 2. Yeni insanlarla tanıştığımda onları isimlerinden çok yüzleri ve görünüşleriyle hatırlamak benim için daha kolaydır.
I 3. Bilmediğim bir arazide yürüyorsam, belirgin yer işaretlerini arayarak yerimi bulurum.
14. Alışveriş yaparken, ödemeden önce kafamda hesap yapmayı severim.
I 5. Neredeyse boş olan bir tiyatroya ya da salona girdiğimde genellikle sağ tarafına otururum.
Birisi belli bir yerin tarifini isterse, ayrıntılı sözlü talimat vermektense harita çizmeyi tercih ederim.
mobilyaları zihinsel olarak yeniden düzenlemeyi seviyorum .
Açılır kapanır mobilya monte etmem gerekirse, her zaman talimatları adım adım takip ederim.
Spor istatistiklerine bakmayı seviyorum.
liste yapmaktansa zihin haritaları ve çizgi çizelgeleri çizmeyi tercih ederim .
adımı anında belirlemek yerine rutinleri dakik bir şekilde takip etmeleri halinde işlerini daha iyi yaptıklarını görüyorum .
Bir şeylerin birbirine uyup uymadığını söylemek benim için kolay.
23. Yapılacaklar listesi yapmayı tercih ederim.
Öğrenilmiş dansları sevmiyorum.
Müzikle aynı akışta hareket etmeyi seviyorum .
Rakamlar beni üzüyor ve sonuç olarak mali durumum bazen alt üst oluyor.
Bulmacaları ve anagramları çözmeyi severim .
İnsanların söylediklerini alaycılığa kapılmadan olduğu gibi kabul ediyorum - ve bu, istediğimden daha sık oluyor.
Hesaplamalarla meşgul olduğumda, zaman fark edilmeden uçup gidiyor.
Mektup yazmayı seviyorum.
Bilmediğim bir şehirde yürüyorsam , mesafeyi ve yönü değerlendirerek nereye gideceğimi belirliyorum.
Yeni biriyle tanıştıktan sonra gözlerinin rengini veya atkısının modelini kolayca hatırlıyorum.
Bir eşyanın belirli bir alana sığıp sığmayacağına karar vermek benim için genellikle kolaydır; örneğin , mobilyaları paketlerken veya taşırken.
Bir blog veya günlük tutuyorum.
İyi bir dedektif olacağımı düşünüyorum : Ayrıntıları fark edebilirim.
Konuya derinlemesine bakmayı gerektiren testler yapmayı seviyorum .
sayıda veriden değerli bilgiler çıkarma yeteneğim hakkında övgüler duydum .
İyi bildiğim yerlerde bile çoğu zaman sokakların veya binaların tam adlarını bilmiyorum.
büyük resmi anlamakta ve hangi parçayı nereye koyacağımı bulmakta iyiyimdir .
Sorunları çözerken yaratıcı bir şekilde birleştirme yeteneğim için sıklıkla övülürüm .
40* Kalabalıkta tanıdık bir yüzü kolayca ayırt edebilirim.
41* Bir kişinin ruh halini tonlama ve konuşma tarzıyla belirlemede iyiyimdir.
42. Bir proje üzerindeyken bazen bir işe takılıp kalırım ve onu gerekenden daha dikkatli ve detaylı yaparım .
Beynim hesap makinesi gibi çalışır. Aritmetikte her zaman iyi oldum.
44' Mantıksal düşünmeye yönelik görevleri severim .
45. Diğer insanlarla ve çevremdeki dünyayla yakınlığımı hissediyorum.
46- Okuldan hemen sonra gramer ve imla sorunum olmadı .
47. “Atlar akıntının ortasında değişmez” gibi sözleri anlamıyorum. Onların daha genel anlamı benden kaçıyor.
48. Bir şeyi acilen hesaplamam gerektiğinde paniğe kapılırım.
49. Mesafeyi iyi takdir ederim.
50. Harika bir yön duygum var.
TEST SORULARINA CEVAPLAR
I ile 50 arasındaki ifadelere nasıl yanıt verdiniz?
"Kabul ediyorum" kutusunu her işaretlediğinizde, sol beyin (L) veya sağ beyin (R) düşünme eğiliminizi not ettiniz.
Şimdi aşağıdaki listeyle işaretlediğiniz ifadelerin sayısını kontrol edin ve bir veya başka bir türe ait olup olmadığınızı belirlemek için L (sol yarımküre yanıtları) ve R (sağ yarımküre yanıtları) sayısını sayın.
BULMACALAR
SOL YARIM KÜRELER İÇİN
Hesaplama becerileriniz ve ayrıntıları fark etme yeteneğiniz nasıl gidiyor? Bu bulmacalar, beynin sol yarıküresi ile ilişkili zihinsel işlemlerin mekanizmasını başlatır. Test sonuçları, tipik sağ beyin düşünme ve zihinsel aktivitede daha güçlü olduğunuzu gösteriyorsa, önce bunları yapmalısınız.
DÖRT
Başarılı sanatçı Georgia, sayıların doğru tarafında olmayı öğrenmek için kişisel gelişim kursları aldı . Bu beceri, ticari hesapları tutması ve belgeleri düzene sokması için gereklidir.
Kurs eğitmeni Markus tarafından öğrencilere verilen ilk ödev "Dört kere elli" sayısal tablosuydu (sağdaki sayfaya bakın).
Dinleyicilerine şu soruyu sordu: "Bu kafesi , her biri toplamı 50'ye ulaşan sayılar içeren, eşit boyut ve şekilde dört parçaya bölebilir misiniz?"
çalışıyoruz , 3 boyutlu değil: bu dört parça döndürülebilir ancak yansıtılamaz.
SAYISAL PALET
Bir sigorta istatistikçisi olan Winston emekli olduğunda suluboya resimle ilgilenmeye başladı. Yeni hobisi için kullandığı sevimli küçük palet, torunları Jordan ve Nathan için sayısal bir bulmaca oyunu (sağdaki sayfaya bakın) yaratması için ona ilham verdi. Oğlanların sayılarla ilgili tipik sol beyin becerilerini geliştirmeleri gerekiyordu ve Winston onlara, "Bu yapboza dikkatlice bakın ve mantıklı düşünmeye çalışın. Soldaki paletteki daireler sağdaki palete farklı şekilde yerleştirilmiştir.
Desen aynı kalır, yalnızca düzen değişmiştir. Aşağıdaki koşulları kullanarak dairelerin yeni konumunu belirleyin:
tüm siyah daireler sağ tarafta bulunur;
alttaki iki dairedeki sayıların toplamı 7'dir;
En üstteki iki dairedeki sayıların toplamı 4'tür.
'Hiç biri
da paletin sağ tarafındaki siyah dairelerin konumundan başlayarak sırayla, adım adım hareket etmeliyiz .
ANTHONY'DEN "HÜCRELER" GA I OYUNU
, edebiyat seminerlerinde kendisiyle çalışan kişilere pratik, mantıksal ve sıralı düşünme görevlerinin yardımcı olduğunu sık sık fark eder , bu nedenle dinleyicilerini "hücreleri" oynamaya davet eder.
Her oyuncu sırayla iki bitişik noktayı düz bir çizgiyle (dikey veya yatay ) bağlar.
Oyuncunun çizdiği çizgi I x I hücresini tamamlarsa bu bölgeyi fetheder ve bir hamle daha yapma hakkı kazanır.
Sağdaki sayfa belirli sayıda hamleden sonra Philip ve Natalie arasındaki oyunu gösterir. Sırada Natalie var. Philip'e mümkün olan en az sayıda kare bırakmak için nereye bir çizgi çizebilir?
Natalie'nin bir adım ilerisini düşünmesi ve özellikle Philip'in tek bir vuruşla kapatabileceği hücreler oluşturmaktan kaçınması gerektiğini unutmayın.
SARILMALAR VE ÖPÜCÜKLER
Javier ailesinde bir gelenek vardır: Bir kartpostal imzalar ve “sıfır” çizerseniz, bu “sarılmak”, “haç” ise “öpmek” anlamına gelir.
Bu yüzden kız arkadaşı Una için bu mantık bulmacasını bir araya getirirken çok eğlendi.
Javier'in oyununda, ızgaranın kenarlarındaki hücrelerdeki sayılar, o hücreye bağlanan tüm dikey, yatay ve çapraz çizgilerdeki çarpı sayılarının toplamına eşittir.
Una'nın görevi, ızgarayı, her hücre ya sıfır (bir kucaklama) ya da bir artı (bir öpücük) içerecek şekilde doldurmaktır. Ona yardım edebilir misin ?
Una, 8 numaralı hücreden başlayabilir. Izgaranın kenarındaki numaralı hücrenin iki veya üç bağlantısı olabileceğini hatırlamalıdır - dikey veya yatay bir sıra ve bir veya iki çapraz bağlantı ile.
KOD YOLU
Bir matematikçi ve amatör tarihçi olan Saul, "Kod Yolu" adlı bir şifre kırıcı bilgisayar oyunu geliştirdi. Resimdeki sorun, bu oyunun bir parçası olan "Zaman Yolculuğu" seviyesinden alınmıştır ve burada oyuncular , geçmişteki ünlü kişilerin isimlerini ve ilgili tarihlerini belirlemek için kodları kırmalıdır. Soru şu: "Her harfi onları birleştiren çizgiler boyunca bir kez geçerseniz, hangi ünlü kişinin adı oluşturulabilir?"
Saul o kadar uzun ki, sipariş vermek için kendi kıyafetlerini dikmek zorunda. Oyununa çok uzun boylu insanların isimlerini dahil etmeyi sever: mesleğinin en yüksek temsilcisi olan ünlü bir kişinin adı burada şifrelenir.
SAYISAL İFADE
Marisa sayılarla oynamayı ve denklemler oluşturmayı seviyor, bu yüzden Sayı İfadesi adlı manyetik bir masa oyunu geliştirdi. Mıknatıslanmış sayılar ve matematik işaretleri tahtaya yapışır. Oyuncular, yalnızca pozitif sayıları içeren doğru denklemi yapmalı ve tüm boş alanları doldurmalıdır.
Marisa, Sol Beyin, Sağ Beyin: Düşüncelerinizi Dengeleyecek Oyunlar setinin bir parçası olarak oyununu potansiyel yatırımcılara gösteriyor. Yatırımcılardan kendisi için bir deneme ifadesi bulmalarını istedi ve ona aşağıdaki problemi verdiler. Ancak hızlı bir şekilde karar vermeniz gerekiyor ve düşüncelerini toplayamıyor.
Marisa'nın +, -, h- ve x matematik işaretlerini (herhangi bir sırayla) kullanarak bir ifade yazmasına yardım edin. Yalnızca bir karakter iki kez kullanılabilir.
Son sayıyı bir kağıda yazmayı ve ardından hangisinin işe yaradığını görmek için farklı matematik sembolleri kombinasyonlarını denemeyi faydalı buldum.
SIRA SIRA
sıra sıra sayı bulmacalarını seven bir aktördür . Sahneye çıkmadan önce odaklanmasına yardımcı olurlar.
sayılarla kaplı devasa tuvaller çizen sayılar takıntılı bir sanatçıyı canlandırdığı için, tipik olarak sol beyinli sayı hokkabazlığına özellikle uygundur .
Jonjo'nun şimdi çözdüğü bulmacada, her dikey ve yatay sıra aynı sayıları ve matematiksel sembolleri (-, +, x) içerir, ancak bunlar her seferinde farklı bir sırada düzenlenir.
Tüm eşitliklerin birleşmesi için doğru sırayı bulmasına yardım edebilir misin?
Doğru cevapları veren olası sayı kombinasyonlarını yazmak için bir defter ve bir kalem almanız size zarar vermez.
sayısal ninja
Grafiti sanatçısı Ramsey'in aklına geceleri şehrin her yerindeki beyaz duvarlara sudoku ızgaraları çizmek gibi çılgın bir fikir geldi. Number Ninja olarak imza atarak, insanların bulmacaları çözmesi için silinmez işaretlerini bırakır. İşte şehrin kıyı bölgesinde çizdiği yapbozlardan biri. Tüm Sudokularda olduğu gibi, göreviniz boş hücreleri, 9 hücreden oluşan her 3x3 kareyi ve her dikey ve yatay satırı I'den 9'a kadar sayılar içerecek şekilde doldurmaktır.
Sudoku uzmanları, sayı seçimini düzeltmeden önce her konum için olası tüm sayıları bir kalemle yazmanızı önerir. Tabii ki, Ramsey'nin bulmacalarından birini çözen herkesin önce grafitisini kopyalaması gerekir.
ALTANSİYON MEKTUP PANELİ
Antropoloji bölümünde okuyan bir öğrenci olan Isaiah, oyuncuların terk edilmiş hayali bir dağ şehri olan Allencia'nın kalıntılarını keşfettiği bir video oyunu geliştirdi. Yeraltı sarayına girmek için sağda gösterilen harf panelini deşifre etmeleri gerekir. Kafesi doldurmak için, çerçevelenen her şekil ve dikey ve yatay sıraların her biri A, B, C, D, E, E harflerini içermelidir.
Dördüncü sektörle başla
soldaki satırı, ardından alttan ikinci yatay satırı doldurun.
40. sayfadaki ipucunu kullanabilir ve işe yaramayanları ortadan kaldırana kadar olası çözümleri kalemle doldurabilirsiniz.
ZİGZAG YOLU
Matematik öğretmeni Sandeep dersine aşıktır . Torunları Nisha, Nila ve Arun'un eğlenmesi için arka bahçedeki sayı ızgarasını işaretler.
Oyunun amacı, sol üst köşeden sağ alt köşeye kadar tüm hücrelerden geçen ve yatay, dikey veya çapraz yönde devam eden sürekli bir yol çizmektir. Her hücreye yalnızca bir kez girilebilir ve yol I-2-3-4-5-6, I-2-3-4-5-6, vb. sıradaki sayılardan geçmelidir. , önemli değil. Çocukların yolu bulmasına yardım edebilir misin?
Sandeep'in çocuklara gösterdiği gibi, ilk dört adım oldukça açık.
TEK YÖN YOL
Caspare, oyunu seven çocukları için yapbozlar da yapan başarılı bir mimardır. Bunlardan biri, mahremiyeti seven bir yazar için şu anda geliştirmekte olduğu bir bungalov planına dayanıyor.
Caspare'nin çocuklara sorduğu soru buydu: "Bu uçaktaki her kapıdan, kendi rotanızı tekrarlamadan yalnızca bir kez geçebilir misiniz?"
Herhangi bir odadan başlayabilir ve binanın dışına çıkabilirsiniz.
Belki de her odadaki kapı sayısını saymak mantıklıdır?
SAYISAL BULAMAZ
ızgarasına sığdırabilir misin ? İlk sayı zaten yerinde.
96763
Yedi basamaklı kaç tane sayının beşinci basamağı vardır - 11
sen | NATALIE'DEN "HÜCRELER" OYUNU
, öğretmeni Anthony'den öğrendiği noktalar oyununda ustalaştı (3. bulmacaya bakın) ve onu özel dedektiflerle ilgili hikayelerinden birinde kullandı.
Hikayenin kahramanı Ella, matematiksel bulmacaları seven çete lideri Christopher tarafından yakalandı ve mahkumunu bir oyun oynamaya davet etti.
Daha önce olduğu gibi, her oyuncu sırayla iki bitişik noktayı bir çizgi ile birleştirir.
Oyuncunun çizgisi I x I hücresini tamamlarsa, onu kazanır ve fazladan bir dönüş alır.
Şimdi sıra Ela'da. Kafesi tamamlamak için rakibini minimum olası hamleyle bırakmak için nereye bir çizgi çekebilir?
Ella'nın böyle bir komplo bulması gerekiyor, ? ■ \ burada bir çizgi çizerek vermeyecektir
Christopher'ın tek bir hücreyi veya - en kötü durumda - yalnızca bir hücreyi bitirmesini istiyorum.
SOL ÇEREZLER - SAĞ ÇEREZLER
satışları artırmak için "Sol Kurabiye Sağ Kurabiye" adlı yeni bir unlu mamul serisi geliştirdi.
Bu hattın "sağ yarım küre" kısmındaki çörekler ve kekler alışılmadık bir şekle sahiptir ve abartılı krema ile dekore edilmiştir. Sağ sayfadaki simge koleksiyonu, işaretlerin ve sayıların eşit olacak şekilde düzenlenmiş keklerin üzerine buzlandığı "sol beyin" fırıncılığına bir örnektir. Penceredeki bazı keklerde Ruby kasıtlı olarak bazı sayıları sembollerle değiştirdi.
Eşitlikleri doldurabilir misiniz? Her sembol , birden az olmayan bir tamsayıyı temsil eder. Satırın sonunda doğru toplamı elde etmek için her karakterin anlamını belirleyin.
Her tek karakter bir tam sayıyı temsil eder, ancak tamamlanan denklemler 113 gibi kesirleri içerir.
UT
BİR DAİREDE AŞK
Una, Javier'in mizahi tic-tac-toe yapbozunu beğendi (bkz. yapboz 4) ve bir keresinde bir çömlek atölyesinde ona karşılık hediyesi olarak yapbozun bir çeşidini içeren sırlı bir tabak yaptı.
dikey, yatay ve çapraz olarak "çarpı" sayısının toplamını temsil eder .
Javier'in ızgarayı doldurmasına yardım edebilir misin, böylece her hücrede "çapraz" veya " yüzü yok" olur mu?
I numaralı bir hücreyle başlayın, ardından 6 numaraya geçin - ve her şey saat gibi ilerleyecektir.
"SAYISAL İFADE" TANITIMI
, Sayısal İfade oyununa ve Sol Beyin-Sağ Beyin Geliştirme Kitine (6. yapboza bakın) yatırım yapmaya istekli yatırımcılar buldu . Set yayına hazır olduğunda başlayacak bir çevrimiçi reklam kampanyası için sağ sayfada gösterilen numarayı oluşturur. Daha önce olduğu gibi, oyuncular yalnızca pozitif sayıları içeren geçerli bir denklem oluşturmak ve boş alanları doldurmak için +, -, h- ve x matematik işaretlerini kullanmalıdır.
Örneğin ilk adımında ara sonucu çok küçük yapmak için matematiksel bir işarete ihtiyacınız olabilir.
KAYIP NOT KARLHEINZ
Orkestranın davul bölümünde arka sıralarda oturan Karlheinz ve Dieter, çoğu zaman uzun duraklamalarda zaman öldürmenin bir yolunu bulmak zorunda kalıyor.
Bu yüzden Karlheinz , eksik notları olan meslektaşı için bilmeceler buluyor.
İşte onlardan biri, önceki gün opera binasında bir konser sırasında yazdığı.
Çıtadaki son notanın konumu (x) işaretiyle gösterilir, ancak notanın kendisi eksiktir.
Hangi nota olmalı - siyah mı beyaz mı, kuyruklu mu kuyruksuz mu?
Notların sırasını ve göreli konumunu dikkatle değerlendirin. Karlheinz, mantığa olan sevgisiyle tanınır, bu nedenle notların görünümünde basit ve tutarlı bir kural izlenmelidir.
SIR CRISPINE İÇİN TEST
John-jo, Row by Row oyununu sahne arkasındaki diğer oyunculara gösteriyor (7. bulmacaya bakın) ve tiyatronun en yaşlı oyuncusu Sir Crispin Grand, "Yaşlı adam, çözebilmem için bana bu bulmacalardan bazılarını getirebilir misin?" Stratford'da turda mı?
İşte John-jo'nun ona verdiği bilmecelerden biri. İlk kez olduğu gibi, her dikey ve yatay sıra aynı sayıları ve matematiksel sembolleri içerir, ancak her seferinde farklı bir sıradadır.
, ileri yaşlarda bir adam olan Sir Crispin'e ilk başta oldukça zor görünebilir .
Tüm sonuçların birleşmesi için doğru sırayı bulmasına yardım edebilecek misin?
İlk dikey satırda toplam küçüktür; bu, çarpma işaretinin bu satırda 2 sayısından önce görünmesi gerektiğini varsayar.
HESAPLAMALI PİŞİRME
Ruby'nin sağ -kurabiye-sol-kurabiye hamur işlerini icadı, akademik müşterileri arasında büyük bir hit oldu (bkz. bulmaca 14).
Ruby'den bilim laboratuvarı yaz ziyafeti için bir parti unlu mamul hazırlamasını isteyen Teresa tarafından özellikle sevildi , burada kurabiyeleri ve kekleri Hesaplamalı Pişirme başlığı altında sergilenecekti.
Daha önce olduğu gibi, her karakter en az bir tam sayıyı temsil eder.
Doğru eşitliği elde etmek için karakterlerin sayısal değerleri ne olmalıdır?
Son satırdaki karakterlerin kombinasyonu, yıldızın küçük bir sayıyı temsil ettiğini gösteriyor.
SAYISAL PAKET
IIPP" 4 '''' 4
Emekli sigorta istatistikçisi ve amatör suluboyacı Winston (2. bulmacaya bakın), torunları Jordan ve Nathan için başka bir mantık bulmacası buldu. Sanat malzemelerinden arta kalan iki beyaz, iki gri ve iki siyah kutuya sayıları girip belli bir sıra ile üst üste koydu (bkz. sağdaki şekil) ve çocuklara bir görev verdi: “Şimdi kutular farklı şekilde istifleniyor. Çizim aynı, ancak sıralama farklı. Konumlarını üç koşula göre hesaplamaya çalışın.
Biri hariç tüm kutular taşındı.
Alttaki iki kutunun toplamı 6'dır ve ortadaki dört kutunun toplamı 10'dur.
İki siyah kutu yan yana yerleştirilmiştir.
Nathan ve Jordan'ın bu görevde yardıma ihtiyacı var.
Alttaki iki kutuyla başlayın.
IUT
MEKTUP PANELİ nn X SAN GIOVANNI
Isaiah'ın kayıp şehri keşfetmekle ilgili video oyunu (bkz. bulmaca 9) başarılı olmadı, ancak bu fikri elden geçirdi ve bir iklim felaketinden sonra sakinler tarafından terk edilen hayali modern bir şehir olan San Giovanni'de geçen bir macera oyunu yarattı. .
Bu sefer oyuncular , şehir hastanesinin harabelerinde bulunan tıbbi malzemelere erişmek için mektup çubuğuyla uğraşmak zorunda.
Daha önce olduğu gibi, amacınız ızgarayı, her dikey ve yatay satır ve her daire içine alınmış şekil A, B, C, D, E, E harflerini içerecek şekilde doldurmaktır.
İki harf içeren bir blok iyi bir başlangıç noktası olabilir.
"SUDOKU KATİLİ"
Sanatçı Ramsey , Sudoku grafitisiyle ün kazandı (8. bulmacaya bakın) ve sayılara takıntılı bir seri katil hakkında Hollywood filmi Sudoku Killer'da şehir duvarlarında görünecek benzer bulmacalar yapmak için bir sözleşme ile ödüllendirildi. İşte bu filmdeki görevlerden biri. Sudoku bulmacalarında her zaman olduğu gibi, dokuz hücreden oluşan her 3x3 karedeki ve dikey ve yatay sıralardaki boş hücreleri, I'den 9'a kadar sayıları içerecek şekilde doldurmalısınız.
Bu bir sayısal mantık problemidir: sırayla, adım adım hareket edin. Sıkışırsanız, ara verin.
ZİGZAG POSTER
, torunlarının eğlenmesi ve eğitimi için ikinci, daha zor bir sayı tablosu oluşturdu (bkz. bulmaca 10). Büyük bir çizim kağıdına çizdi ve çocukların oyun odasına astı.
İlk seferinde olduğu gibi, bulmacanın amacı, sol üst köşeden sağ alt köşeye doğru tüm hücrelerden geçen ve dikey, yatay veya çapraz olarak hareket eden sürekli bir çizgi çizmektir.
Her hücreye yalnızca bir kez girilebilir ve yolunuz I-2-3-4, I-2-3-4 vb. sayı dizilerinden geçmelidir.
Rotanız kendisiyle kesişebilir. Yolu bulabilir misin?
Sandeep'in torunlarına göre bir avantajınız var: Rotayı gerçekten çizmeseniz bile adım sırasını bir kalemin ucuyla takip edebilirsiniz.
BİR ÇİFT BUL
Edinburgh'daki şık Garage Hotel'de baş şef Rory , astlarının düşünce hızını ve detaylara olan dikkatini artırmak için bir dizi oyun ve aktivitede eşleştirme bulmacaları kullanıyor.
Bu sabah onlara şöyle dedi: “Bu kamyonları karşılaştırın . Bunların arasında sadece ikisi aynı - bir çift bulabilir misin? Kazanan bir ödül alır: bir şişe Burgundy!”
Kamyonlar arasındaki ayrıntılı farklılıkları görmek için sol beyninizi kullanın.
BAŞKA BİR SAYISAL BULAMAZ
Bu sayıları ızgaraya sığdırabilir misin? Bunlardan ilki, bir başlangıç için zaten girildi.
İkinci basamağı I olan yedi basamaklı iki sayı seçeneğiniz var. Bir sonraki sayıyı bulmak için deneme yanılma ile mantıksal düşünmeyi birleştirin.
SAĞ YARIKÜRE İÇİN
Uzamsal düşünme ile nasıl gidiyor? Peki ya görsel? Bu bulmacalar size pratik egzersizler sağlayacak, sağ yarımkürenin potansiyelini geliştirmeye yardımcı olacaktır. İlk testin sonuçları sol beyin mantığı ve zihinsel aktivitede daha güçlü olduğunuzu gösteriyorsa, kitabın bu kısmına daha fazla dikkat etmelisiniz.
ÇİP NASIL YALANACAK...
İç mimar Bartholomew, müşterisi Bay S.'nin dairesindeki bir oyun odasının duvarı için bu iki tonlu karo desenini yarattı . Biten işi müşterisine sunarken Bay S.'ye sordu: "Buradaki karolardan hangisi fazla sizce?"
Tek tek karolardaki tüm desenler benzersiz mi?
RESİM İÇİN YEDEK PARÇALAR
Joshua bir şeyleri bir araya getirmeyi sever. Çocukken prefabrik gemi ve uçak modellerine tutkuyla düşkündü ve şimdi tiyatroda sahne tasarımcısı olarak çalışıyor.
Bu "Picture Spare Ki" yapbozunu, hala tipik sağ beyin düşünme becerilerini geliştirmek isteyen sıra dışı bir "matematik dehası" olan yeğeni Rosina için yarattı.
bu resmi yapmak için doğru parçaları içeriyor ?"
İki özdeş bayrak parçasına ihtiyacınız var.
"KAR TANELERİ" ROSARIO
Bir öğretmen olan Rosario, küçük bir değişikliğin birden çok kez tekrarlandığında veya özellikle önemli bir yerde yapıldığında nasıl büyük bir fark yaratabileceğini onlara göstermek için sınıfında sağdaki gibi kar tanesi bulmacalarını altı yaşındaki öğrencilerine kullanmayı seviyor. Veli-öğretmen toplantısında sınıfına asmak için bu bulmacayı yaptı.
Kağıdı resimde gösterildiği gibi katlayıp keserseniz - A, B veya C - desenlerinden hangisini elde edersiniz?"
Yuva sayısı kat sayısıyla eşleşiyor mu?
HER ŞEY GİDER!
öğretmeni Christophe bu bulmacaları öğrencileri için bir ısınma olarak kullanıyor. Ayrı parçalar, üzerinde beyaz harflerle ünlü sanatçının adının yazılı olduğu siyah bir dikdörtgen elde edecek şekilde birleştirilebilir. Zihinsel olarak geri yüklemeye çalışın.
R harfinden başlayarak tahmin ettiğiniz harfleri ayrı bir kağıda işaretleyin.
YARIM YOLDA
Ned, "İş Yerinde Yaratıcılık" konulu atölye çalışmaları veriyor . Müşterilerine "Büyük resmi görmeniz gerekiyor" diyor. Ayrıntılarda boğulmayın!
Bir örnek olarak Ned, "Yarı Yol" bulmacasını kullanıyor. Yarı bitmiş bir resim, tamamlandığında, merkezinden geçen dikey bir çizgi etrafında simetriktir.
Sağdaki gölgeli olduğu gibi soldaki her hücreyi gölgelendirerek ve tam tersini yaparak resmin tamamını görebilirsiniz. Ne?
Ned, müşterileriyle şu sözlerle dalga geçiyor: "Bu ana hatlarda zaten tanıdık bir şeyler var ..."
Şakir , tasarım danışmanlığı firmasına Monochrome adını verdi. Buna göre, ofisin tüm tasarımını yapmak ve siyah beyaz olmak üzere iki renkte baskı yapmak mantıklıydı. Şimdi potansiyel müşterilere e-postalarda ücretsiz bir oyun olarak gönderdiği Monochrome Test'in geliştirilmesini tasarladı ve devreye aldı.
Testin özü, ana çizimde dört parçadan yalnızca birinin bulunabilmesidir - ama hangisi? .. Dikkatli olun: parça döndürülebilir.
Farklı altıgenlerin uyum detaylarına çok fazla odaklanmamaya çalışın; ana şekilde beş "yüz" kombinasyonunu görmeye çalışın.
ANCAK
B
AT
G
HÜCRE PARÇASI DEVONA
azalan bal arısı popülasyonundan endişe duyarak küçük şehir bahçesinde birkaç arı kovanı beslemeye başladı.
Öğrenciler için bu bulmacayı yaratması için ona ilham verdiler - "Hücre Yolu".
Devon, "Arının oradan geçtiği yola bak. Bundan sonra nereye gidecek?
Arının tüm petek modeline göre hareketine dikkat edin.
DESEN PARÇASI
Bir yaz fizik öğretmeni olan Aruna, tek başına bir tatil geçirmek çok sıkıcı olmasın diye Desen Parçası yapbozlarını çizmeye başladı.
Görev, ızgaradaki kareleri kaplayan planşetin altına gizlenmiş deseni belirlemek ve alttaki dört bloktan hangisinin boş alanı dolduracağını bulmaktır.
Tüm kalıbı gözden geçirdiğinizden emin olun.
MATEMATİK BÖLGESİ
Bakış açınızı değiştirme zamanı! Bir yelken kanatta tasvir edilen üç boyutlu dört figürün üzerinden uçuyor olsaydınız , planlardan hangisini (A, B, C veya D) görürdünüz?
oyuncuların geometrik düzlem ve hacim şekillerini keşfedip bunlarla etkileşime girdiği "Math Zone" adlı bir video oyununun parçasıdır .
Dikkat: Piramidin tabanları ile küpü karıştırmayın!
RESMİ KATLAYIN
Resim öğrencisi Adetayo, bu yapboz fikrini her zamanki gibi bir Cumartesi günü amcası Fitz'in oto tamirhanesinde çalışırken buldu. Şekilde gösterildiği gibi, büyütülmüş bir dişli ve - ayrı ayrı - on olası e parçası çizdi.
Hangi dört parça (iki beyaz ve iki siyah*) birbirine eklenebilir ve bütün bir test cihazını çıplak hale getirebilir?
Parçaların girift bir şekilde pürüzlü kenarlarının nasıl birleştirilebileceğini görmek için kitabı elinizde döndürmeyi deneyin.
KABUK İÇİN HAYAT
ki resim parçaları serisinden başka bir yapboz yarattı (27. bulmacaya bakın). Hayatı kelimenin tam anlamıyla paramparça olan iri yarı bir iş adamı hakkında bir oyun olan Sir Frederick's Still Dinner'ın arka planına dahil etmek için bu modeli buldu. Prömiyerin ardından, başrolü oynayan ünlü aktör Sir Crispy Grande'ye bu desende bir yapboz hediye etti .
Soru şu: "Bir işadamı figürünü bir araya getirebileceğiniz tam olarak "yedek parçalar" hangi kutuda var ?
Hangilerinin eksik olduğunu ve nerede olduğunu belirlemek için her seti oluşturan parçaların varlığını kontrol etmeye çalışın.
SINIRLARI ÇİZ
Coğrafi haritalara olan sevgisinden ilham alan haritacı Oisin, arkadaşı Maureen için Draw the Boundaries adlı bu bilmeceyi yarattı. Çalışmalarıyla ilgileniyor ve bir sanat kolejindeki çalışmalarına hazırlanırken, şekilleri ve alanları görselleştirme pratiği yapmak için yardım istiyor.
Oisin bulmacasındaki görev, üç özdeş parça elde etmek için büyük bir figür üzerine iki düz çizgi çizmektir. Maureen bu görevi çok zor bulur. Ona yardım etmeye çalışacak mısın?
Üçü aynı yapmak için
■ yeniden oluşturmanız gereken parçaların yüzdesi -
Ben iki kez - keskin V şeklinde çıkıntı
Büyük rakamın üstünde 6 .
"TERARYUMDA"
, sanat okulu projesi için yılan ve kertenkeleden oluşan büyük bir duvar resmi yaptı . Buna "Teraryumda" adını verdi.
Bir sanatçı olarak, kız, tipik sol beyin ve sağ beyin yaklaşımlarının yaratıcı kombinasyonu ile ayırt edilir: örneğin, resimlerinde Euler-Venn diyagramları (şekle bakın) gibi sembolleri ve matematik problemlerini dahil etmeyi sever.
Teraryumda resmine ek bir anlam kattı : “Anket sırasında 100 katılımcıdan 20'sinin hiç sürüngene, 67'sinin yılana ve 71'inin hiç dokunmadığı ortaya çıktı. asla bir kertenkele dokunmadı. Kaç kişi hem yılana hem de kertenkeleye dokunmuştur?”
Isabelle tarafından resmedilen, iki setin hem yılana hem de kertenkeleye dokunanların üçte birini oluşturmak için nasıl üst üste bindiğini göstererek sorunu çözmenin basit bir görsel yolunu sunuyor.
SOYADI UYGUN MU...
Christoph, sanat öğrencileri için başka bir yapboz yaptı (29. bulmacaya bakın) .
Daha önce olduğu gibi, parçalar, üzerinde beyaz harflerle ünlü sanatçının adının yazılı olduğu siyah bir dikdörtgen elde edilecek şekilde birleştirilebilir.
Öğrencilere sorusu: "Bu soyadını teşhis edebilir misiniz?"
f Görünüşe göre burada bir "D" olmalı.
eşit mesafeli dörtlü
Birleşik Krallık'taki bir sosyete düğününde barmen olarak çalışırken buldu .
Konuklardan biri olan ünlü film yönetmeni Alex Sanzu Jr.'ı çözmesi için davet etti .
Masada birbirinin aynı dört şarap kadehi var . Bunları, her birinin taban merkezi diğer üçünün taban merkezlerinden eşit uzaklıkta olacak şekilde düzenlemenin bir yolunu bulmaya çalışın.
Alex sorduğunda: "Gözlükler ayak üzerinde durmak zorunda mı?" Essen hafifçe başını salladı.
ÜÇLÜ KOMBİNASYON
Zengin bilim kurgu ve gerilim yazarı William W. Jones , bu bulmacanın yatak odasındaki kasası için şifreli bir kilit olmasını istedi .
alt kısmında yer alan dört şekilden (A - D) üçü bir araya getirilerek üst üçgen oluşturulur.
Yerlerinde durduklarında kasa açılır . Hangi üç şekil bir üçgen oluşturur? Parçalar döndürülebilir, ancak ters çevrilemez.
Üçgenin tepesini hangi şeklin oluşturduğunu belirleyerek başlayın.
YARIM HEDEF
IIPP" 4 '''' 4
, "İş Yerinde Yaratıcılık" atölyelerine katılan müşterilerinden en çok övgüyü aldı (30. yapboza bakın) ve şehrin kütüphane departmanı personeliyle çalışmak üzere bir sözleşme kazandı.
Bir grup arşivciyle birlikte kullanmak ve onları tipik olarak sağ beyinli bir "büyük resim" vizyonu geliştirmeye teşvik etmek için Halfway Serisinden ek bulmacalar geliştiriyor.
Daha önce olduğu gibi, onlara , tamamlandığında merkezinden geçen dikey çizgi etrafında simetrik hale gelecek olan yarı bitmiş bir resim sunar. Soldaki her hücreyi sağdaki gibi gölgelerseniz - ve tersi - bir resim görünecektir. Kütüphanecilerin hedefi vurmasına ve resimde ne olduğunu belirlemesine yardımcı olabilir misiniz?
Geçen sefer olduğu gibi, resim oldukça tanınabilir: tüm hücreleri gölgelendirmeye zaman bulamadan üzerinde neyin gösterildiğini anlayacaksınız.
BOŞLUĞU DOLDUR
matematik eğitimi almış bir aktör olan Howard, "Daha İyi Bir Yaşam için Birleşik Beyin" başlıklı Kişisel Gelişim ve Yaratıcılık seminer derslerinden birini öğretiyor.
Bu zorlu problemi ders verdiği bir grup matematikçi için geliştirdi.
tartışılmasıyla sona eren çalıştayın sonunda onlara bu resmi sunmuş ve "Kare içinde hangi sayı görünmelidir?"
Howard dinleyicilerine şu tavsiyede bulunuyor: “ Bir ara verin. resimdekine bakmayı dene
perspektif".
Bu meydan okuma için yaratıcı bir sıçramaya ihtiyacınız var: resimle ilgili konumunuzu düşünün...
sen
TEK KROM RUH
, tasarım danışmanlığı ajansının müşterilerine e-posta ile gönderdiği Monokrom Testi için pek çok olumlu geri bildirim alıyor (bkz. bulmaca 3 I).
Merkez ofisinin lobisinde bekleyen ziyaretçileri eğlendirmek için bir bilmece daha yarattı .
Yetenekli tasarımcı Rajiv bir iş görüşmesine gelir ve çağrılmadan önce bir bulmacayı çözmek ister, ancak stres nedeniyle bunu yapmakta zorlanır.
İlk yapbozda olduğu gibi , ana çizimde dört parçadan sadece biri bulunabilir. Rajeev'in hangisi olduğunu belirlemesine yardım edebilir misin? Dikkatli olun: gizli parça farklı şekilde döndürülebilir.
Hariç tutulan her parçayı bir onay işaretiyle veya çarpı işaretiyle işaretleyin. Sıkışırsanız birkaç dakika ara verin.
BÖL, DÖRDE BÖL...
Oisin, kız arkadaşı Maureen için başka bir yapboz yaptı (bkz. Yapboz 37). Bu sefer görev, dört eşit parça yapmak için büyük şeklin üzerine üç düz çizgi çizmektir .
Maureen için bu tür görevlerin oldukça zor olduğunu biliyoruz - ona yardım etmeye çalışacak mısın?
Resmi döndürerek soruna yeni bir gözle bakmakta fayda var. Resmi ayırmanın farklı yollarını denemek için resmin üzerinde bir kalem veya kurşun kalem kullanabilirsiniz.
KAMYON PARÇALARI
Adetayo, amcası Fitz için başka bir bulmaca buldu (35. yapboza bakın). Bu sefer, amcasının oto tamirhanesine yedek parça getiren teslimat kamyonetinden ilham aldı.
Bir minibüs yapmak için hangi altı parça (üç beyaz ve üç siyah) bir araya getirilebilir? Parçalar döndürülebilir, ancak çevrilemez.
Kokpitte başlayın. Olası üç kabin parçasına eklenebilecek parçalar bulmaya çalışın.
DESENİ TAMAMLAYIN
Aruna başka bir Pattern Fragment oyunu yaptı (bkz. bulmaca 33), bu kez fizik bölümünün yaz partisi için taşlarla.
Daha önce olduğu gibi, görev büyük ızgarada plançetin altına gizlenmiş deseni belirlemek ve bloklardan hangisinin o yere tam olarak uyduğunu bulmaktır.
Ancak şimdi Aruna, sayıları ızgaranın hücrelerine yazarak ek bir karmaşıklık düzeyi getirdi.
Bu bulmaca Sudoku severlere hitap edebilir.
ÇÖLDE VALS
Film yapımcısı Alex Sands Jr. (bkz. bulmaca 40), felsefe öğrencisi Essien'den İngilizlerin Afrika'daki keşif gezilerinin başarıları hakkında bir bilmece bulmasını istedi. Essien şu hikayeyi buldu: Waltz lakaplı cesur İngiliz kaşif Sir Quentin Walsingham, Sarı Çölü yürüyerek geçmek istiyor.
Bu altı gün sürer, ancak beyefendi bir kaşif sadece dört gün boyunca yiyecek ve su taşıyabilir. Kaldığı köyde erkek hamallar bulunabilir, ancak hizmetleri için günlük 100 şilin (yerel para birimi) alırlar. Ve Sir Quentin, hayatında ilk defa "mahsur kalmıştı". Çalıştırabileceği en az hamal sayısı nedir ve yolculuk ona yerel şilinde ne kadara mal olur? Yükün kendisine düşen kısmını memnuniyetle taşıyacaktır.
Her geçen gün gıda poşetlerinde yer açılıyor.
"domino çizgisi"
Sanatçı Marcia , erkek kardeşinin grubu tarafından yayınlanan "Two Tones" adlı bir CD single'ının kapağı için "Domi no Line" (parmak eklemlerindeki sembolleri yorumlarken biraz sanatsal özgürlük alarak) tablosunu yarattı.
Daha sonra, bu çalışmayı aynı ekibin "Melon Şapka" adlı albümü için bir bulmacaya dönüştürdü.
Soru: "İlk domino taşında hangi semboller olmalı (eğer orada olmaları gerekiyorsa)?"
Grubun single'ının adını unutmayın: Çözümün anahtarı olabilir.
SON "KAR TANESİ" ROSARIO
Rosario'nun öğretmeni veli toplantısı için başka bir kar tanesi yapbozu yaptı (bkz. bulmaca 28), ancak bu sefer görev ebeveynlerin kendileri içindir.
Bu bilmece, Rosario de Lala'nın öğrencilerine verdiğinden daha zor ve bazı yetişkinler onu çözmekte zorlanıyor, bu da onların, çocuklarının sergilediği problem çözme yeteneğine daha saygılı olmalarını sağlıyor.
Resimdeki gibi kağıdı katlayıp keserseniz, sağdaki üç desenden hangisini elde edeceğinizi düşünüyorsunuz ?
Aramanızı daraltmak için köşedeki kesiğe bakın.
YANITLAR
Ne bilmeceler içeren bir kitap - ipuçları olmadan! Ama inan bana, biraz çaba sarf etmeye ve onları önceden incelememeye değer. Bir bilmece seni hiçbir yere götürmezse, ondan vazgeçme. Ara ver. Ertesi gün ona dön. Dikkatiniz tamamen başka bir şey üzerindeymiş gibi göründüğünde, beyninizin bir sorunu çözme yeteneğine şaşırabilirsiniz. Cevap için kendi yolunuzu bulursanız, zihninizin gücünü daha etkili bir şekilde geliştireceksiniz.
Görev I.
DÖRT elli
Tamamlanan kafes şuna benzer (şekle bakın). Cevapları dağıtırken, Marcus bunun gibi sayı bulmacalarını yapamadığımız için ilk başta hüsrana uğrasak da, herhangi birimizin gelişebileceğini söylüyor . Asıl mesele, diyor, kendinize inanmak ve şunu tekrarlamak: "Şüphe etmeyin: becerilerinizi sayılarla geliştirebilirsiniz - hayatta zaten karşılaştığınız tüm denemeleri düşünün!"
Görev 2.
SAYISAL PALET
Yeni sayı sırası şöyle görünür (şekle bakın). Nathan ve Jordan karar vermek için bir dakikadan biraz fazla zaman harcadılar. Onların önüne geçmeyi başardınız mı?
Görev 3.
ANTHONY'DEN DOTS OYUNU
Natalie resimde işaretli sol alt köşeye bir çizgi çizmelidir ( hücrenin alt veya sol tarafı), çünkü bu şekilde Philip'in yalnızca bir hücreyi bitirmesine izin verecektir.
Görev 4.
SARILMALAR VE ÖPÜCÜKLER
Bitmiş ızgara , resimde gösterilene benzemelidir. Bu tür bulmacalar, ızgarayı tik ve sıfırlarla tamamlamak için gereken sayma ve mantıksal düşünmeyi birleştirdiklerinden, tipik olarak sol beyinli dilbilimsel ve matematiksel işlemlerde iyi uygulama sağlar. Una mesleği gereği bir çömlekçidir; hisseder
daha fazla zihinsel egzersize ihtiyacı olduğunu düşünüyor ve sigorta satıcısı olarak çalışan Javier rakamlarla çok arkadaş canlısı.
Görev 5.
KOD YOLU
Cevap: Abraham Lincoln, Amerika Birleşik Devletleri'nin 16. Başkanı (1861-1865). Ayakkabısız boyu 193 cm idi, yani tarihteki en uzun ABD Başkanıdır.
Görev 6.
SAYISAL İFADE
Marisa burada gösterilen cevabı buldu. Bu kitap gibi, tanıtmaya çalıştığı oyun seti de insanlara düşüncelerini "dengeleme" ve genel olarak düşünme biçimlerini geliştirme fırsatı sunuyor.
Görev 7.
SIRA SIRA
Tamamlanan John-Jo bulmacası şuna benziyor (şekle bakın). Amacı, matematik takıntılı bir sanatçı olarak karakterini sahnede somutlaştırmaya çalışmadan önce tüm beynini aktif hale getirmektir.
John-Jo, bu tipik olarak sol beyinli sayısal görevleri yerine getirmenin yanı sıra, sahne arkası fuayesinde performans sergilemeye hazırlanırken sağ beynini de çalıştırmaya çalışırken şarkı söylüyor ve caz müziği eşliğinde doğaçlama dans adımları gerçekleştiriyor.
Görev 8.
SAYISAL ninja
Tamamlanan kafes bu şekilde görünmelidir (resme bakın). Sudoku bulmacaları sizi aynı anda görsel ve eleştirel olarak "hesaplamalı" düşünmeye zorlar ve bu nedenle beyin hücreleri arasında bağlantılar kurmak için iyidir. İşin çoğu, sayıların ve dizilerin işlenmesi ve mantıksal yapılar üzerinde tipik olarak sol hemisferik işlemler şeklinde yapılır.
Görev 9.
ALTANSİYON MEKTUP PANELİ
Tamamlanan kafes, resimde gösterilene benziyor. Bu bulmaca, tipik olarak sol beyinli dilsel aktivitede, harflerin işlenmesinde ve sıralanmasında pratik sağlar.
Isaiah'ın oyunundaki oyuncular kulübeyi doğru bir şekilde tamamladığında , bir muhafız belirir ve onlara kraliyet sarayının gizli girişini gösterir.
Görev 10.
ZİGZAG YOLU
Zigzag yolu boyunca doğru rota şekilde gösterilmiştir . Bu durumda, Neela onu diğerlerinden önce buldu : Matematik için bir yetenek gösteriyor ve Sandeep gururla onun ayak izlerini başarıyla takip etmesini bekliyor. Bu bulmaca, sıralama ve sayı manipülasyonu dahil olmak üzere tipik olarak sol beyin işlemlerini içerir.
Görev 11.
TEK YÖN YOL
Evet, doğru rotayı bulabilirsiniz! Örneğin, X noktasında başlayıp Y noktasında bitirirseniz (veya tersi), her kapıdan yalnızca bir kez geçebilirsiniz. X ve Y odalarının kapı sayısı tektir.
Görev 12.
SAYISAL BULAMAZ
Tamamlanan çapraz bulmaca şekilde gösterilmiştir. Artık bildiğiniz gibi, karmaşık düşünme beynin birçok bölümünün ortak çalışmasını içerir, ancak bu tür sayısal işlemlerde sol yarımküre önde gelir.
Bu yapboza "sayı bulmacası" denir çünkü aynı zamanda matematik öğretmeni olan bir eğitim lideri olan Kaitlyn tarafından geliştirilmiştir.
“Beyin aynı kastır; düzenli egzersize ihtiyacı var .
Görev 13.
NATALIE'DEN NOKTA OYUNU
daire içine alınmış karenin altına veya sağına bir çizgi çizmelidir. O zaman Christopher sadece bir hücre alacak.
Görev 14.
SOL ÇEREZLER - SAĞ ÇEREZLER
Ruby düzeninde yıldız işareti 3, üçgen I, kalp 8 ve kare 7 anlamına gelir, bu nedenle ilk satır 3/4 + 1/3 = I 1/12'dir. Ruby'nin akademik müşterileri onun hamur işlerine aşıktır ve sunduğu zor örneklerden etkilenerek onu şekerleme sanatına girmeden önce üniversitede matematik okuduğunu kabul etmeye zorlar.
Görev 15.
BİR DAİREDE AŞK
Tamamlanan kafes resimdeki gibi görünüyor. 131. sayfadaki açıklamadan da görebileceğiniz gibi, Javier her gün sayılarla çalışıyor ve bu tür tipik olarak sol beyinliler
Operasyonlar onun gücüdür. Aynı zamanda Una'nın da etkisiyle sağ yarım küre becerilerini geliştirmeye çalışır. Bunu yapmak için , bu kitabın ikinci bölümünde verilenler gibi, görsel farkındalığı ve parçaların birleşimini bir bütün olarak görme yeteneğini test eden bilmeceleri çözüyor.
YANITLAR
Görev 16.
"SAYISAL İFADE" TANITIMI
Doğru sayısal ifade böyle görünüyor. Matematiğin güzelliklerinden biri de işaretlerinin sıralarına bakılmaksızın anlam taşımasıdır. Kelimeler, tıpkı bir cümledeki kelimelerin sırası gibi, ancak içlerindeki harflerin sırası doğru olduğunda anlam kazanır. Marisa'nın oyununda cevap önceden veriliyor; bu nedenle, işaretlerin yeri için seçenek seçimi sınırlıdır.
Görev 17.
KAYIP NOT KARLHEINZ
Bu sıralamada nota, çıtanın cetvelleri arasında duruyorsa siyah , cetveldeyse beyazdır; bir önceki notadan daha düşükse kuyruğu vardır, daha yüksekse kuyruğu yoktur. Bu nedenle, son nota siyah ve kuyruksuz olmalıdır.
Görev 18.
SIR CRISPINE İÇİN TEST
Tamamlanan John-Jo kafesi şöyle görünmelidir:
resimdeki gibi
Crispin Grand bu oyunla özellikle ilgileniyor çünkü yakın zamanda "beyin jimnastiği" kitaplarını ve oyunlarını keşfetti ve matematik yapmanın özellikle beyin hücreleri arasında bağlantılar kurmada iyi olduğunu ve genel zihinsel performansı iyileştirdiğini duydu.
Görev 19.
HESAPLAMALI PİŞİRME
Ruby'nin Teresa için yaptığı sette, üçgen 3'ü, yıldız 2'yi, kare I'i ve kalp 14'ü temsil ediyor. Yani ilk satır şöyle görünür: 3/4 - 2/3 = 1/12. Bu tür bir bilmece, zihinsel hesaplamalar ve tümdengelimli muhakeme ile ilgili tipik sol beyin operasyonlarının gelişimi için iyidir.
Görev 20.
SAYISAL PAKET
Doğru konum şekilde gösterilmiştir. Winston , çocukların sayılarla baş etme becerilerinin açıkça gelişmesinden memnun.
Görev 21.
SAN GIOVANNI MEKTUP PANELİ
göründüğü şekliyle tamamlanmış ızgara şuna benziyor (şekle bakın). Isaiah bulmacasına "Mektup Sudoku" adını verir. Paneli, işleme ve eleştirel düşünme becerileriniz için normal bir sudoku bulmacasıyla aynı görev kombinasyonunu sağladığı inkar edilemez .
Görev 22.
"SUDOKU KATİLİ"
Tamamlanan ızgara, şekilde gösterilene benziyor . Bir sanatçı ve matematik meraklısı olarak Ramsey, tipik olarak sağ beyinli uzamsal ve görsel çalışmayı tipik olarak sol beyinli sayısal işlemlerle birleştiren, eylem halinde dengeli düşünmenin canlı bir örneğidir. Yeni aktiviteler denediğimizde beyindeki bağlantıları aktive ettiğimize inanıyor. Tavsiyesi, işe farklı bir yoldan gitmek, alışkın olmadığınız bir müzik türünü dinlemek veya gazete almak gibi en basit düzeyde bile olsa haftada en az bir kez yapmaya alışık olmadığınız bir şeyi denemenizdir. genellikle okumadığınızı okumak için.
Görev 23.
ZİGZAG POSTER
Doğru rota şekilde gösterilmiştir. Bu sefer Nisha, kız kardeşi Nila'yı geride bıraktı ve parmaklıkların arasından yolunu bulan ilk kişi oldu. Sandeep, onu sadece bu başarısı için değil, aynı zamanda sonuna kadar sebat etme kararlılığı için de tebrik ediyor.
Görev 24.
BİR ÇİFT BUL
, günün başında çalışanlara zihinsel bir ısınma sağlarsa, personelinin zaman baskısı altında daha hızlı ve daha tutarlı çalıştığını fark eder . Bugün bulaşıkçı olarak çalışan Prof adında fizik öğrencisi bu oyunu kazanarak bir şişe Burgundy kazandı.
Görev 25.
BAŞKA BİR SAYISAL BULAMAZ
Tamamlanan çapraz bulmaca şuna benzer (şekle bakın). Bu, Caitlin tarafından önerilen başka bir bilmecedir (bkz. sayfa 137).
Müşterilerine “Vücudumuzu formda tutmak için düzenli egzersize ihtiyacımız olduğu konusunda herkes hemfikir ” diyor. “Ancak düzenli zihinsel egzersiz de aynı derecede gerekli. Sayılarla çalışmanızı, sudoku çözmenizi ve hatta mümkün olan en kısa sürede yapılması gereken basit hesaplamaları yapmanızı öneririm.
Görev 26.
ÇİP NASIL YALANACAK...
Alt sıradaki soldan ikinci karo gereksiz çünkü onun için çift yok. Diğerlerinin her birine, tamamen aynı bir saniye alabilirsiniz. Bay S., "dezavantajlı" bir mahallede büyüdü ve gençliğinde para için zar oynadı. Bir dakikadan daha kısa sürede bir cevabı hazırdı!
Görev 27.
RESİM İÇİN YEDEK PARÇALAR
Doğru cevap B kutusudur. Rosin ayrıntıları iyi yakalar, ancak resmin parçalarının birlikte nasıl görüneceğini hayal etmekte zorlanır.
Görev 28.
"KAR TANELERİ" ROSARIO
Doğru cevap A seçeneğidir. Rosario bu bulmacaların görselleştirme becerilerini geliştirdiğini açıklıyor. Bazı ebeveynler bu bulmacalara ilgi gösterdi ve Rosario onlar da benzer beceriler geliştirebilsin diye onlar için bir kar tanesi yaptı (bkz. bulmaca 50).
Görev 29.
HER ŞEY GİDER!
Bu, Fransız izlenimci ressam Renoir'in (adı Pierre-Auguste idi) - veya öğrencilerden birinin belirttiği gibi, film yönetmeni ve yazar olan oğlu Jean Renoir'in adıdır. Christoph, görsel becerileri, simetri problemlerini ve matematik egzersizlerini birleştiren farklı bulmacalarla öğrencileri etkilemeyi çok seviyor.
RENOIR
Görev 30.
YARIM YOLDA
Bu resim 8 numaralı bir bilardo topunu gösteriyor. Üniversitede Ned ve en iyi arkadaşı Farhad bilardo, Rus piramidi ve Amerikan bilardosunda şampiyonlardı . Ned, bu yapbozun amacının tüm hücreleri titizlikle gölgelemek değil, sezgilerinizi ve görselleştirme yeteneklerinizi resimde gösterilenleri zihinsel olarak hayal etmek için kullanmak olduğunu söylüyor.
Görev 31.
TEK KROM TESTİ
Cevap, şekilde gösterildiği gibi blok B'dir (parça 180° döndürülmüştür) . Bu bulmaca, çeşitli kombinasyonlardaki şekilleri hayal etme yeteneğinizin ciddi bir testidir. Şakir, mail listesine gelen yanıtlardan çok memnun kaldı. Sonuç olarak, üç yeni müşteri onunla temasa geçti ve büyük sözleşmeler imzaladı.
Görev 32.
HÜCRE PARÇASI DEVONA
Sırada B hücresi var.Arı bir sağa, iki sola, üç sağa, dört sola dönüş yapıyor, yani bir sonraki adım beş sağa dönüş dizisinin ilki olacak. Devon, öğrencilerine bu tür bulmacaların odaklanmayı ve bal peteğinin parçalarının nasıl bir araya geldiğini kavramak için tipik olarak sağ beyin becerisini geliştirmeye yardımcı olduğunu söyler .
Görev 33.
DESEN PARÇASI
Her satır ve sütun üç siyah, iki beyaz ve üç gri kare içermelidir, bu nedenle B bloğu burada eksik.Örnekleri ve desenleri tanıma yeteneği, büyük resmi görme sağ beyin işlevinin bir yönüdür.
Görev 34.
MATEMATİK BÖLGESİ
Cevap resimde görüldüğü gibi B şıkkıdır. Chikao ve Koji kardeşler Math Zone oyununu geliştirdiler çünkü zihinlerini zorlayacak ve ilgi alanlarını birleştirecek bir projeye ihtiyaçları vardı: Chikao bir matematik öğretmeni ve Koji bir video prodüksiyon şirketi için posterler tasarlıyor. İkisinden Kouji, tipik bir sağ beyin görselleştirmesinde daha güçlüdür. Bu beceriyi geliştirmek için her fırsatı değerlendiriyor çünkü böyle yaparak olaylara yeni gözlerle veya ilgiyle bakma yeteneğini geliştirdiğini hissediyor.
Görev 35.
RESMİ KATLAYIN
Gerekli dört parça, resimde gösterildiği gibi B, D, F, I'dir. Bu yapboz, sağ beyin görselleştirme becerilerini geliştirmek için başka bir fırsattır; farklı parçaların nasıl bir araya geldiğini anlayın.
Görev 36.
KABUK İÇİN HAYAT
Yanıt A kutusudur. Sir Crispin (ayrıca 18. yapboza bakın) çok memnun. Şimdi beyin fonksiyonlarının iki yarıküreye bölünmesiyle ilgili literatür okuyor ve düşüncesini dengelemek için sağ beyin görselleştirme görevleri üzerinde çalışmak istiyor.
Sorun 37.
SINIRLARI ÇİZ
Şekil, Maureen'in çizmesi gereken iki çizgiyi göstermektedir. Maureen bu görevde zor zamanlar geçirse de, Oisin denemeye devam etmesi için onu cesaretlendirdi. "Bazı insanlar için bu görselleştirme becerileri doğal olarak gelir," dedi ve "bazıları için pratik gerektirir." Yardımı için ona minnettar ve doğum günü için ona Amerika Birleşik Devletleri haritasının olduğu büyük bir bulmaca veriyor. "Aha, şimdi tek tek parçaların bütünü nasıl oluşturduğunu göreceğiz!" diyor heyecanla ellerini ovuşturarak.
Sorun 38.
"TERARYUMDA"
Sadece bir yılana dokunmuş insanlar: 100 - 20 - 71 = 9.
Sadece bir kertenkele dokunan insanlar: 100 - 20 - 67= 13.
Her ikisine de dokunan cesaretliler:
100 - 20 - 9 - 13 = 58.
Görev 39.
SOYADI UYUŞACAK MI...
Bu, Fransız ressam Edgar Degas'ın soyadı. Christophe'un öğrencilerinden biri olan Jolene, bunun gibi görselleştirme bulmacalarını çözdükten sonra olaylara yeni gözlerle baktığını itiraf ediyor . “Yaratıcılığımı teşvik ediyorlar” diyor.
DEGA
Görev 40.
eşit mesafeli dörtlü
Üç bardağı, merkezleri bir eşkenar üçgen oluşturacak ve merkezler arasındaki mesafe bir bardağın yüksekliği olacak şekilde bacaklarının üzerine yerleştirin.
Dördüncü bardağı, ayak baş aşağı olacak şekilde üçgenin ortasına yerleştirin. Alex bu sorunu çözemedi ama Essien ona çözümü gösterdiğinde zevkle güldü. "Sınıf," dedi, "bu gerçekten yaratıcı düşünce!"
Görev 41.
ÜÇLÜ KOMBİNASYON
Üç parça, şekilde gösterildiği gibi A, C ve D' dir. Jones'un polisiye romanlarından birinde, kariyerli suçlu hırsız ve amatör Mısırbilimci Walter J. Walter, bu kalıbı bir kasayı kilitleyen gizli bir cihazda bir piramit oluşturmak için kullandı. Walter'ın takipçisi, sanatçıdan dedektife dönüşen M. Paul Albert, kodu kırmak ve kasada saklı olanı bulmak için görsel kalıpları tanıma yeteneğini kullandı.
Görev 42.
YARIM HEDEF
Tam resim bir oyuncak ayı gösteriyor. Bu bulmaca bir görsel kullanmanızı gerektirir
resme yeni bir gözle bakmak için hayal gücü, bu da sağ yarım küre operasyonlarını harekete geçirir.
Görev 43.
BOŞLUĞU DOLDUR
Sayının karesi 270'dir. Resmi ters çevirirseniz, II, 66, 108 ve 160 derece etiketli bir referans çerçevesi haline gelir.
Howard, bu bulmacanın resmi tersine çevirme ihtiyacını anlamak için belirli bir miktarda karmaşık düşünme gerektirdiğini ve bunun, sayıları bağlam içinde görmek için tipik olarak sağ beyin işlemeyi gerektirdiğini belirtiyor. Görevin son kısmı -sayı dizisini belirlemek- tipik sol beyin operasyonlarını gerektirir, bu da bu görevi tüm beyin için bir meydan okuma haline getirir.
Görev 44.
TEK KROM RUH
Cevap, şekilde gösterildiği gibi D parçası (90° döndürülmüş) . Sağ yarıküre, makineler arasındaki uzamsal ve kalıp ilişkilerini tanımlamakla meşguldür.
Görev 45.
BÖL, DÖRDE BÖL...
Maureen'in dört özdeş parça elde etmek için çizmesi gereken üç çizgi şekilde gösterilmiştir. Oisin, her şeyin enerjisini sevdiğine karar verdi.
bir bütün olarak çizdi (ona kanatlarını açan bir kuşu hatırlattı) ve bunu harita firması Point to Point için bir logo olarak kullanmaya karar verdi.
Görev 46.
KAMYON PARÇALARI
Ayrıntılar B, G, I (beyaz) ve D, E, M (siyah) birbirine bağlanarak bir kamyonun dış hatlarını oluşturur. Adetayo, sanat okulunda bu yapbozları tahtadan oydu ve Noel için Fitz'e verdi. Fitz, her iki yapbozu da müşterilerin ödeme yapmak için sırada bekledikleri garaj ofisindeki tezgahın üzerine koydu.
Görev 47.
DESENİ TAMAMLAYIN
A parçası eksik (sağdaki şekle bakın). Her dikey ve yatay sıra bir beyaz, beş gri ve iki siyah kare ve sayıları içerir;
, meslektaşı Dr. Baird'e sol ve sağ hemisferlerin farklı işlevlerinin ardındaki teoriyi açıklıyor . Ona, sağ beyin operasyonlarının, bu yapbozda olduğu gibi, parçaları bir bütün halinde birleştirmeyi ve bağlam içinde ayrıntıları anlamlandırmayı kontrol ettiğini söyler. "Bu tür bilgi işlemeyi bir insan yüzü olarak gözler, burun, ağız, yanaklar ve çene kombinasyonunu tanıdığımızda kullanıyoruz" diyor.
Sorun 48.
ÇÖLDE VALS
Sör Quentin'in iki taşıyıcıya ihtiyacı var. İlki gün boyunca onunla gidecek ve sonra geri kalan yolcuların her birine günlük bir tayın vererek geri dönecek. İkincisi, Sir Quentin ile bir gün daha gidecek, sonra geri dönerek ona iki gün boyunca su ve yiyecek verecek. Sir Quentin, geçişi tamamlamak için gereken dört günlük erzakı almış olacaktı. İlk kapıcıya iki günlük yolculuk için, ikinciye dört günlük yol ücreti ödenmelidir; yani Sir Quentin hamallara 600 yerel şilin ödemelidir.
Sorun 49.
"DOMİNO HATTI"
İlk domino taşının üst kısmında yarım nokta ve alt kısmında bir nokta bulunmalıdır. Soldan sağa zikzaklı iki aritmetik dizi (I, 2, 3, 4, 5 ve '/ 2 , I, 2, 4, 8) vardır. Marcia, sağ yarım kürenin onun güçlü noktası olduğuna inanıyor. Noktaların nasıl bir desen oluşturduğunu görüyor, ancak desenin neden böyle olduğunu net bir şekilde açıklayamıyor. İyi bir albüm (ve kapağı) sayesinde, erkek kardeşinin rock grubu yeni bir kulüpte kalıcı bir iş buldu ve Marcia orada sahne dekorunu yaptı.
Görev 50.
SON "KAR TANESİ" ROSARIO
, bu tür bir entelektüel bilmecenin bağlantıları görme ve sezgisel olarak hissetme ve bağlamın önemini anlama becerisini geliştirdiğini açıklayan özel bir sunum hazırladı . Kar tanesi bulmacaları ayrıca çocukların herhangi bir eylemin birden çok sonucunu anlamalarını sağlar.
Tüm hakları Saklıdır. Kitap veya herhangi bir bölümü, izin alınmadan kopyalanamaz, elektronik veya mekanik ortamda çoğaltılamaz, fotokopi şeklinde çoğaltılamaz, bilgisayar belleğine kaydedilemez, çoğaltılamaz veya başka bir şekilde çoğaltılamaz, herhangi bir bilgi sisteminde kullanılamaz. Yayımcı. Yayıncının izni olmaksızın bir kitabın veya bir bölümünün kopyalanması, çoğaltılması ve diğer şekillerde kullanılması yasa dışıdır ve cezai, idari ve hukuki sorumluluk gerektirir.
Eğlence Sürümü
PSİKOLOJİ. BEYİN FIRTINASI
Charles Phillips
50 BULMACA
KAPSAMLI BEYİN EĞİTİMİ İÇİN
Yazı İşleri Direktörü E. Kapyev Yazı İşleri Müdürü E. Laskova Editör P. Obraztsov Sanat Editörü V. Bragina Teknik Editör O. Kulikova Bilgisayar Düzeni A. Moskalenko Düzeltme Uzmanı D. Gorobets
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar