Figüratif hafızanın gelişimi üzerine bir dizi kitap BELLEĞİMİZİN REZERVLERİ
NOT: TARAMA ZAYIF AMA FİKİR VERMESİ AÇISINDAN BAKINIZ.
İGOR MATUGİN
ELENA ÇAKABERİA
HATIRLAMAK
Figüratif hafızanın gelişimi üzerine bir dizi kitap BELLEĞİMİZİN
REZERVLERİ
ÇİZİM V.İVANOV
Moskova
Bayramları
1993
GİRİİŞ
Tarih, yüzler için mükemmel hafıza örneklerini bilir. Büyük İskender, Suvorov, Napolyon tüm askerlerini görerek tanıyorlardı, birçoğunu adıyla tanıyorlardı. Yeteneklerini nasıl geliştirdiler?
Bunu bilmiyoruz. Hafıza geliştirme kitapları genellikle uygulanması zor olan veya öğrencilerde beklenen etkiyi vermeyen tavsiyeler verir. Öğütlere uyan öğrencilerin öğrenmede ilerleme kaydettikleri de olur. Ancak tekrarlanan testlerde, kendilerine öğretilen yolu değil, kendi yöntemleriyle hatırladıkları ortaya çıktı, bazen nasıl olduğu net değil. Basitçe, sonuçlar daha iyi.
Uygulamada, her şeyin çok daha karmaşık olduğu ortaya çıkıyor. Merkezimizdeki deneyler, dünya çapında kitaptan kitaba dolaşan pek çok tavsiye ve tavsiyeyi çürütüyor.
Kişisel deneyim. 70'lerde Schultz'a göre otojenik eğitime başladığımda, sevdiklerimin yüzlerini hayal edemediğimi fark ettim. Schultz bunun normal olduğunu garanti ediyor. Yakın insanları görselleştirmek, diğer insanların yüzlerinden çok daha zordur. Arkadaşların yüzlerini ve sıradan tanıdıkların yüzlerini eşit derecede hayal etmeyi ancak uzun yıllar süren meditasyondan sonra öğrendim.
Öğrenci deneyimi. Hafıza kitaplarında, yüzün anatomik detaylarını öğrendikten sonra yüz hafızasının gelişeceğine inanılmaktadır. Ancak, deneylerimiz aksini gösteriyor.
İlk deney. Başlangıç hafızası iyi olan öğrencilere (10 kişi) fotoğraflar gösterildi ve isimler verildi. Toplam 15 fotoğraf var. Ondan sonra karıştırdılar. Ve yine sunuldu, ancak zaten 30 fotoğraf. Öğrenciler bu 15 tanesini kolayca tanıdı ve isimleri doğru bir şekilde isimlendirdi. (Fotoğraflarda 1-3 hata ve isimlerde aynı numara). Ancak bir kişinin bile detaylarını anlatamadılar. (Örneğin kaşlar ince, kemerli; burun kemeri yüksek; yüz oval; dudaklar dolgun vb.). Anatomik detayları çizemediler, ancak bir ay sonra tekrar doğru cevap verebildiler.
Öğrenciler ayrıca isimlerin anlamlarını bilmiyorlardı ya da sadece birkaçını biliyorlardı, anımsatıcıları bilmiyorlardı, ezberlerken onların hiçbir hilesini kullanmıyorlardı. Yani bize karşı avantajları başka bir şeyde yatıyor.
İkinci deney. İki yıl önce resepsiyonumuza bir kadın geldi ve eşikten hemen ona acilen yardım etmemiz gerektiğini söyledi. Polise dün üç tecavüzcünün saldırısına uğradığını söyledi ama ne yazık ki hatırlamıyor. Araştırmacı, hafızasını zorlaması için ona ne kadar yalvarırsa yalvarsın, hiçbir şey işe yaramadı. Hipnoz seansında tekrar yüzlerini gördü, sesleri duydu, hatırladığında başını onlara çevirdi, hatta gömleğinin düğmelerinin rengini bile hatırladı. Ondan sonra tekrar araştırmacıya gitti.
Üçüncü deney.
İlk derste öğrencilerden çocukluk arkadaşlarının yüzlerini ve isimlerini hatırlamaları istendi. Deneklerin yaşları 8 ile 50 arasında değişiyordu. Üç binden fazla kişi katıldı. Sonuç aynı. Okul öncesi yaştan 3-6 isim ve 10-20 okul insanının adını hatırlar. Çocuklar yetişkinlerden daha iyi hatırlar. Kural olarak, daha önce hatırlananları hatırlayın. Meditasyon sırasında 2-4 kat daha fazla isim hatırladılar, yüzler gördüler, sesler duydular. Bir sonraki derste son sırada kim oturuyor, teneffüste kimi görüyorsun diye soruldu; ve öğrenciler daha önce hatırlayamadıkları kişileri gördüler ve tanıdılar. Sesleri, yürüyüşü, kıyafetleri tanıdılar.
Metroda, sırada ya da doktor randevusunda gördükleri bir kişinin yüzlerini bile hatırlayabiliyorlardı.
Bu deneyler ve psikologların uzun süreli hafızanın ebedi olduğuna, yaşadığımız her gün ve saatin hafızamızda saklandığına dair iddiaları, bizi yüzler için iyi bir hafızanın sırrının hatırlama yeteneğinde olduğuna ikna ediyor. ezberlemek Doğamız gereği nasıl ezberleyeceğimizi iyi biliyoruz, ancak canlı görsel temsiller kullanarak yeniden üretmeyi unutuyoruz.
Bu nedenle, uzun yıllara dayanan deneylerimizin ana sonucu, önce canlı bir şekilde hayal etmeyi, kokuları, sesleri, dokunuşları hissetmeyi öğrenmeniz gerektiğidir - bu, uzun süredir unutulmuş olana karşı özgürlük verecektir. Bunun için, herhangi bir biçimde (AT, müzikal, rüyalar aracılığıyla, vb.) meditasyon yapmak en etkilidir. Meditasyon, eidotekniklerin temelidir (eidos - Yunanca. PARLAK GÖRÜNTÜ).
Ve ancak bundan sonra, bu veya diğer kitaplarda anlatılan anımsatıcılara geçebilirsiniz. Bu sistem, daha hızlı ezberlemenize, siparişi daha kolay yeniden oluşturmanıza ve ezberlenen bilgi miktarını artırmanıza yardımcı olacaktır.
Bu ilkelere dayanarak, yüzler için hafıza rezervlerinin canlı görüntülerle, figüratif yarımkürenin aktivasyonuyla, eidetizme dayalı bir teknikle, psiko-düzeltme yöntemleriyle ve ancak o zaman diğer tüm anımsatıcı sistemlerle ilişkili olduğuna inanıyoruz. .
Öğrencilerimiz arasında uluslararası yarışmalarda mutlak şampiyonlar, Guinness Rekorlar Kitabı'na girmeye değer şampiyonlar var. Temelleri bu kitapta atılan metodolojiye göre hazırlanmıştır.
Sana başarılar diliyorum!
Igor Matyugin
İşte aynı fotoğraflar. İsimleri, isimleri, meslekleri hatırlayın ve altlarına yazın. Ardından önceki sayfaya bakın ve cevabınızı kontrol edin. Altyazı fotoğrafla eşleşmiyorsa, bu bir hatadır.
Bu oyun için kaç puan aldığınızı görün.
Bir önceki OYUN'da II düşük puan aldıysanız üzülün . Bu oyunda insanların isimlerini ve mesleklerini ezberlemeyi öğreneceksiniz. - bir ■ > -
TANYA bunu şu şekilde yapıyor:
“Soyadları ezberlerken, onlar için ünsüz kelimeler bulmaya çalışıyorum.
Mesela soyadı İLAHİ, mesleği dansçı, SHMELZON satıcı.
İLAHLAR için ünsüz bir kelime, SHMELZON - SHMEL ve ŞEMSİYE için bir KANEPE'dir. Ondan sonra ünsüz kelimeyi meslekle ilişkilendiririm.
İlk durumda, kanepede dinlenmek için oturan yorgun bir dansçı görüyorum.
Hatırlarken hata yapmamak için soyadının sonuna - C harfine özellikle dikkat ediyorum. Dansçı figürünü bu harf şeklinde hayal ediyorum. Aksi halde DİVAİNS yerine DİVANKİN denilebilir.
| İkinci durumda, soyadı için iki ünsüz kelime buldum.
ŞEMSİYE satıcısını temsil ediyorum ve ŞEMSİYE konusunda
KENDİNİ HAYAL ET.
Bir soyadı için birkaç ünsüz kelime alabilirsiniz. Bunları yazın ve hayal ettiğiniz şeyi boş karelere çizin.
BAŞMAKOVA - ŞARKICI - ünsüz kelimeler soyadı meslek
komplo
LASKUS - EĞİTMEN
GORİNSKİ - MÜHENDİS
ROTOV - KAYNAKÇI
Varichenko - ÇEKMECE
KROMBERG - BAHÇI
NORUM - YAPICI
WILSON - DİPLOMAT
TSYGANKOV - GAZETECİ
Soyadları ise 153-154. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz. Ondan sonra oyuna devam edin.
Hatırladıkça kendinizi kontrol edin. Karşılarına mesleklere karşılık gelen isimleri yazınız. Her şeyi yazdıktan sonra oyunun başına dönün ve hatanız var mı bakın.
Hiçbir şey yazılmamışsa veya soyadı ve meslek uyuşmuyorsa bu bir hatadır. Soyadı yanlış yazılırsa, örneğin son değiştirilirse, bu da bir hatadır.
DANSÇI SATICI ŞARKICI ÖĞRETMEN MÜHENDİS KAYNAKÇI ÇEKMECELİ BAHÇİ İNŞAATÇI DİPLOMAT GAZETECİ
BU OYUN İÇİN KAÇ PUAN ALDIĞINIZI GÖRÜN
Eski zamanlarda farklı halklar arasında ne anlama geldiklerini bilirseniz isimleri hatırlamanız daha kolay olacaktır. İşte kadın isimlerinin ve anlamlarının resimlerini içeren kartların bir listesi. Göreviniz, kartı isimle eşleştirmektir.
Resmi isimle eşleştirdiğinizde, onu canlandırmaya çalışın, resimde bundan sonra ne olacağını hayal edin.
TANYA bunu şu şekilde yapıyor:
Marina denizdir. 4. kartı seçiyorum ve kendimi denizde hayal ediyorum, deniz suyu kokusu alıyorum.
İşte kadın isimleri ve anlamları. Seçtiğiniz adı girin
onlara karşılık gelen anlamların adlarını hatırlayın ve karşısına yazın. Onlar için seçtiğiniz resimleri hatırlarsanız, bunu yapmanız daha kolay olacaktır. gözetleme
LYUDMILA - MAYA - MARGARITA - MARİNA - RAISA - RIMMA - SOFYA - TAMARA -
Şimdi bir önceki sayfaya dönebilir ve cevabınızı kontrol edebilirsiniz.
Değer yoksa veya adla eşleşmiyorsa bu bir hatadır.
Hatalarını say.
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.
Hatalar yok
2 hata 3-4 hata 5-6 hata 7-8 hata 9-10 hata
12 hata 13—15 hata—
Bu oyunu hala oynayabilirsiniz. 164-168. sayfalardaki Ek 1'de eski Latin, İskandinav, İbrani ve Slav dillerinden alınmış 30 ismin ve anlamlarının bir listesini bulacaksınız.
Bu oyun, erkek isimlerinin bir listesini ve anlamlarının resimlerini içeren kartları içerir. Tıpkı 3. oyunda olduğu gibi, göreviniz adı bir kartla eşleştirmek.
Resmi isimle eşleştirdiğinizde, onu canlandırmaya çalışın, resimde bundan sonra ne olacağını hayal edin.
İşte erkek isimleri ve anlamları...
VASILY - muhteşem
VICTOR kazanan
VLADIMIR - dünyanın sahibi DENIS - neşeli bir adam
EFIM - sessiz
ZAHAR - iyi hafıza
IGOR - defans oyuncusu
LEONID - aslan gibi
PAUL - küçük
PETER - taş
RODION - kahraman
SERGEY - uzun boylu
STEPAN - bir çelenkle taçlandırıldı
TİMUR - koruyucu YURI - sabancı
Adı uygun resme yazın
VASILY VİKTOR VLADIMIR DENIS EFIM ZAKHAR IGOR
'hakkında
TAMAM
Ö'
Io
[ö|
Jû l oo O ro IO I Lo|
sen
Hol o2
ah ah ah ah
on
Hatırlayın ve onlara karşılık gelen anlamların adlarının karşısına yazın. Onlar için seçtiğiniz resimleri hatırlarsanız, bunu yapmanız daha kolay olacaktır. Zamanından önce geriye bakma.
LEONID - PAUL - PETER - RODION - SERGEI - STEPAN - TİMUR - YURI -
şimdi bir önceki sayfaya dönün ve cevabınızı kontrol edin. Değer yoksa veya adla eşleşmiyorsa bu bir hatadır.
Hatalarını say.
Hata yok - 10 puan
2 hata - 9 puan 3-4 hata - 8 puan 5-6 hata - 7 puan 7-8 hata - 6 puan 9-10 hata - 4 puan
12 hata - 2 puan 13-15 hata - 1 puan
Bu oyunu hala oynayabilirsiniz. Sayfa 169“” 174'teki Ek 2'de isimlerin ve anlamlarının bir listesini bulacaksınız.
TANYA böyle yapar!
"Adı VITALY. Ünsüz kelimeler - VITAT ve LEAF. Bir resim sunuyorum - BİR YAPRAK VAR ...
Bir durumda, ünsüz kelimeler ada tam olarak uyuyor, diğerinde - sadece kısmen. Biraz hayal gücü gösterirseniz, tüm zorluklar ortadan kalkacaktır. Adı ANNA. Ne hayal edilebilir? Sessiz bir kelime seçiyorum - "AN" Bu uçak "AN-2".
KENDİNİ HAYAL ET.
Aşağıdaki isimleri ünsüz kelimelerle eşleştirin ve olay örgüsüne sahip bir resim hayal edin.
Ünsüz kelimeleri yazın ve hayal ettiğiniz resmi çizin.
yirmi
YAKOV
Bu oyunda ustalaşmakta zorlanıyorsanız 155-157. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz. Ardından oyuna devam edin. lütfen
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.
kelimeler
isimleri almak
yapamam
bazı isimlere
ünsüz kelimeler
seçebilirim
bazılarına
yapamaz - 5 puan
kolayca alıyorum
ünsüz kelimeler
tüm isimlere
10 puan
İri fiziğe sahip bir kişiye "fil kadar büyük", beceriksiz - "ayı kadar beceriksiz", samimiyetsiz - "tilki kadar kurnaz", "zaten kaygan" denilebilir. Önünüzde insan fotoğrafları, hayvan ve kuş resimleri var. Fotoğrafı uygun resimle eşleştirin. TANYA böyle seçer
"Bu ince yüz ve uzun dar boyun bana iyiyi hatırlatıyor.
23
Fotoğrafın altına seçtiğiniz hayvanın veya kuşun adını yazın. Bu seçimi yapmakta zorlanıyorsanız, oyunu bir kenara bırakın ve daha sonra geri dönün.
şimdi kendini kontrol et Hangi hayvan veya kuş hangi kişiye karşılık geldi? Fotoğraflarının altına adından yaz.
Cevabınızı bu sayfanın altındaki cevapla karşılaştırın ve hataları sayın. Fotoğraf altındaki isimlerin uyuşmaması hata olarak kabul edilir.
BU OYUN İÇİN KAÇ PUAN ALDIĞINIZA
BAKIN ISEOJA MIAHdOJ '01 DAVdlD 'Ç
'6 YAZNZF 'G
'8 yiazzGiao • £
'L SH08 'l
'9 IONAOE ■ l
O^o
Bu oyunda arkadaşlarınızı ve tanıdıklarınızı hatırlamanız gerekiyor. Hangi hayvanların veya kuşların onlara benzediğini düşünün.
Bunun için bir önceki oyundan resimler kullanabilirsiniz,
Burada
Ve kime benziyorsun!
_ arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın adlarını yazın, ancak tam tersine aynı anda hangi hayvanları ve kuşları temsil ettiğinizi çizin. Çizmekte zorlanıyorsanız, kelimelerle yazın.
Bazı arkadaşlara
ve tanıdıklara göre
hayvanları ve
kuşları alabilirim ve bazılarına
alamam - 5 puan
TANEI ile birlikte OYUN 2'de hangi soyadları ve meslekleri ezberlediğinizi hatırlayın.
Hatırladıklarını yaz. Sipariş keyfi olabilir.
soyadı
on bir.
7-9. sayfalara geri dönün ve cevabınızı kontrol edin. Hatalarını say.
Hem soyadlar hem de meslekler eşleşiyorsa doğru cevap verdiniz. Diğer tüm cevaplar bir hata olarak kabul edilir.
Hata yok - 10 puan 1-2 hata - 8 puan 3-4 hata - 5 puan 5-6 hata - 4 puan
X _ 3 puan 7-8 hata 2 puan 9-10 hata 6app
^1-12 hata
32
^^ bu tanıma oyunu. Bildiğiniz kartlara bakın ve 3. oyunda hangi kadın isimlerine karşılık geldiklerini hatırlayın.
Bu isimleri kartların üzerine yazın. Bundan sonra, geri dön
igpsii onların hataları. İsim yoksa veya resimle eşleşmiyorsa bu bir hatadır.
BU OYUN İÇİN NE KADAR
PUAN
ALDIĞINIZA BAKIN
. .er hataları - 10 puan 1-2 hata - 9 puan T
3-4 hata - 8 puan 5-6 hata - 7 puan 7-8 hata - 6 puan
9-10 hata - 4 puan 11-12 hata - 2 puan 13-15 hata - 1 puan
4. oyunda hangi erkek isimleri onlara karşılık geldi.
Bu isimleri kartların üzerine yazın. Bundan sonra, geri dön
HATALAR YOK
2 HATA 3-4 HATA 5-6 HATA 7-8 HATA 9-10 HATA
12 HATA 13-14 HATA 15 HATA
10 PUAN
9 PUAN
8 PUAN
7 PUAN
6 PUAN
4 PUAN
3 PUAN
2 PUAN
1 PUAN
36
oyun sizin için çok zor olabilir. Ama zor olan en ilginç olanıdır.
Önünüzde genç bir kızın portresi var. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
37
^^Hatırladığınız kızın yüzünü boş bir "portrede" hayal edin. Acele etmeyin, gözlerinizi kapatın ve hiç çaba harcamadan yüzün gözlerinizin önünde görünmesini bekleyin. Bazen birkaç dakika beklemeniz gerekir. Resminizi sağdaki portre ile karşılaştırın ve değişiklikleri bulun - beş tane var.
DOĞRU GÖRÜNDÜĞÜNÜZE KARŞI BİR CEVAP VERİN
KAŞLAR Bay |
WERE: |_] DAHA GENİŞ
DAHA UZUN HAKKINDA
HAKKINDA YUKARIDA
□ GÖRÜNMEZ
GÖZLER: □ daha küçük
□ daha fazla
BURUN: Q DAHA UZUN
SHIRE HAKKINDA
P DİĞER ŞEKİL
BURUN DELİĞİ
AĞIZ: □ DAHA AZ
□ DAHA FAZLA
SAÇ: □ DAHA UZUN
□ DAHA KISA
BİR SONRAKİ SAYFADA
DOĞRU CEVABI BULACAKSINIZ
DOĞRU CEVABI GÖRÜN.
KAŞLAR GÖRÜNMÜYORDU
GÖZLER - BÜYÜK
BURUN, BURUN DELİKLERİNİN BAŞKA BİR ŞEKLİDİR
V. SAÇ - DAHA UZUN
AĞIZ - AZ
Cevabınızı doğru olanla karşılaştırın ve hataları sayın.
Üzeri çizili karelerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir
OYUN İÇİN KAÇ FATURA ALDIĞINIZI EŞLEŞTİRİN
Karşınızda bir gencin fotoğrafı var 30-60 saniye dikkatlice bakıp yüzünü hatırlamanız yeterli olacaktır.
Yüze baktığınızda gözlerin, dudakların şekline dikkat edin, belki bu kişinin yüzünde bir anormallik vardır.
41
zamanla, bir kişinin yüzünde pek çok şey değişir, ancak pek çok şey değişmeden kalır: gözlerin şekli, gülümseme, kaş çizgisi ve daha fazlası.
Cevabınızı bir sonraki sayfada doğru cevapla eşleştirin. Sadece vaktinden önce göz atmayın , aksi takdirde oyun anlamını kaybeder.
43
KAÇ PUAN OLDUĞUNA BAKIN
BU OYUN İÇİN VAR
Doğru bebek fotoğrafını seçtim - 10 puan Yanlış fotoğrafı seçtim - 1 puan
Önünüzde genç bir adamın fotoğrafı var. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
45
^^altı fotoğraf var. Bunların arasında tanıdığınız bir gencin fotoğrafı var ama 40 yıl sonra. Onu bul. Bunu yapmak için konsantre olmanız ve bir önceki sayfadaki genç adamın yüzünü hayal etmeye çalışmanız gerekiyor.
46
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN
Doğru fotoğrafı seçin - 10 puan Yanlış fotoğrafı seçin - 1 puan
Önünüzde bir oyuncunun fotoğrafı var. Dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak için 30-60 saniye yeterlidir.
ŞİMDİ SAYFAYI ÇEVİRİN.
49
Oyuncular farklı roller oynamak zorundadırlar ve sahnede dönüşmek için makyaj kullanırlar. Ancak bu, oyuncumuzu tanımanıza engel olmamalı. Fotoğraflardaki oyuncuları makyajsız hayal etmeye çalışın, onu tanıyacaksınız.
7 litre
51
BU OYUN İÇİN KAÇ PUAN ALDIĞINIZI GÖRÜN Doğru bir fotoğraf seçtiniz - 10 puan Yanlış bir şekilde bir fotoğraf seçtiniz - 1 puan HB
^^ 3. oyundaki kadın isimlerinin anlamlarını hatırla. Onlar için seçtiğin resimleri gösterirsen bunu yapman daha kolay olur.
İsimlerin önüne hatırladığınız anlamları yazın. Ardından 11. sayfaya dönün ve kendinizi kontrol edin.
GALİNA -
DERYA -
Katherine -
-
Irina -
KSENIYA -
LARİS —
LYUDMİLA -
MAYA -
MARGARET-
YAT LİMANI -
-
-
SOFYA -
TAMARA-
Hata sayısını sayın. Değer yoksa veya
POSMEPVI BU OYUNUN KAÇ FATURASI VAR
Hata yok - 10 puan 1-2 hata - 9 puan
3-4 hata - 8 puan 5-6 hata - 7 puan 7-8 hata - 6 puan
9-10 hata - 4 puan 11-12 hata - 2 puan 13-15 hata - 1 puan
4. oyundaki erkek isimlerinin anlamlarını hatırlayın. Onlar için seçtiğiniz resimleri hayal ederseniz bunu yapmanız daha kolay olacaktır. İsimlerin önüne hatırladığınız anlamları yazın. Sonra 15. sayfaya dönün ve kendinizi kontrol edin.
REYHAN -
ZAFER -
VLADIMIR -
DENİZ -
-
ZAHAR -
İGOR -
LEONID -
PAUL -
-
RODYON -
SERGEY -
STEPAN -
TİMUR -
YURİ-
Değer yoksa veya adla eşleşmiyorsa, bu
hata.
Hatalarını say.
Phlvgri
"Bu oyun için aldım.
Hata yok - 10 puan
1-2 hata - 9 puan
3-4 hata - 8 puan 5-6 hata - 7 puan 7-8 hata - 6 puan
9-10 hata - 4 puan 11-12 hata - 2 puan 13-15 hata - 1 puan
f "]epefl size genç bir adamın fotoğrafı. Adı VALERA. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
57
İşte ayrıca VALERA'nın bir fotoğrafı, ancak kaşları yok. Senin görevin, kaşlarını yüzüne uydurmak. Onlar neler? Olası kaş seçeneklerine sahip kartları kullanın.
Bir önceki sayfaya bakmayın!
58
OLASI KAŞ SEÇENEKLİ KARTLAR
İki seçenekten (A, B) birini seçin.
Boş hücrelere seçilen kartların harflerini yazın.
Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
Hücrelerdeki harflerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
BU OYUNA NE KADAR FATURA GELDİĞİNE BAKIN
o ^ bki' 4 6EPPE 3 ^-4
° Shibkts - A fZ ° ^ kenar 1 2 tümü _ 1 puan
60
^|Karşınızda bir kızın fotoğrafı var. Adı VERA'dır. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
61
62
VERA'nın gözleri ne?
Onları hayal edin ve fotoğrafıyla eşleştirin.
Gözetleme! Olası göz seçeneklerine sahip kartları kullanın. İki seçenekten (A, B) birini seçin.
Olası göz seçeneklerine sahip kartlar.
VERA'ya en uygun olanı seçin.
Boş hücrelere seçilen kartların harflerini yazın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
Hücrelerdeki harflerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
BU OYUNA KAÇ FATURA GELDİ
64
Önünüzde ALEXANDER'ın bir fotoğrafı var. Yeter
ancak dikkatlice bakmak ve hatırlamak için 30-60 saniye
ŞİMDİ SAYFAYI ÇEVİRİN.
65
66
^T|Senden önce ALEXANDER. burnunu hatırla. Bir önceki sayfaya bakmayın. Olası seçeneklere sahip kartları kullanın.
Seçtiğiniz kartların harflerini boş hücrelere yazın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
□□□□□□g
GEREKLİ
Hücrelerdeki harflerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
BU OYUNA NE KADAR FATURA GELDİĞİNE BAKIN
^ Önünüzde KIRILL'in bir fotoğrafı var. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
69
70
^^ KIRILL'in önünde. Kulaklarını hatırla. Tanımlamak için olası seçeneklere sahip kartları kullanın.
OLASI KULAKLI KARTLAR. KIRILL'e en uygun olanı seçin.
Seçtiğiniz kartların harflerini boş hücrelere yazın.
Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
Hücrelerdeki harflerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
nmshgvi ■ ■ bu oyun için kaç ■ puan aldın
Hata yok - Yu puanı
_ _ 5 puan
I_-2 hataları
l - Bir hata için 1 puan
72
Önünüzde ANASTASIA'nın bir fotoğrafı var. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
73
74
ANASTASIA'nın eksik fotoğrafı. Onu tanımak zor - yüzünün şekli eksik. Hayal etmeniz ve tarif etmeniz gerekiyor.
Yüzün şekli için olası seçenekler önünüzde.
NASTA'ya daha uygun olanı seçin.
Boş bir hücreye seçtiğiniz kartın
numarasını yazın .
SİZDE NE KADAR ZDE7UIGRU SAHİP OLDUĞUNA BAKIN
Hatalar yok
- 10 puan
Hata - 1 puan
^ Önünüzde MASHA'nın bir fotoğrafı var. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır.
77
78
^|ve bu fotoğraf MASHA saçsız. MASHA'yı saçlı hayal edin ve tarif edin. Bunun için seçenekli kartları kullanın.
İşte sizin için olası saç seçenekleri. Hangisinin CARS'a daha çok benzediğini belirleyin.
Boş hücrelere seçtiğiniz kartların harflerini yazınız .
□□□□□
79
#@SS
Hücrelerdeki harflerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
NE KADAR FATURA OLDUĞUNA BAK
BU OYUNU ALDIM
d puanı yok
hatalar"
1-2 hata - 6 puan 5 hata - 1 puan
80
^İşte VIKI'nin bir fotoğrafı. 30-60 saniye dikkatlice bakmak ve yüzünü hatırlamak yeterli olacaktır. ~
81
82
Belki de bir sonraki görevi zaten tahmin ettiniz. VICKI'nin dudaklarını hayal edin ve onları tarif edin. Bunun için seçenekli kartları kullanın. Bir önceki sayfaya göz atmayın.
Bu kartlardan VIKA'ya uygun seçeneği seçin. _
2
alt kısım üst kısımdan daha fazla çıkıntı yapar
Boş hücrelere seçtiğiniz kartların harflerini yazın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
BURADA B1
Hücrelerdeki harflerin uyumsuzluğu bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
BAKIN BU OYUN NE KADAR FATURA ALDINIZ
Hatalar yok
-2 hata
3-4 hata - 4 puan 5 hata - 1 puan
Bu oyunda arkadaşlarınızın yüzlerini hatırlamanız gerekiyor.
ve tanıdıklar ve onları 17-23 oyunlarından farklı seçim kartlarını kullanarak tanımlayın.
Göz ve saç renginin bir açıklamasını ekleyin.
Gerçek bir portre olacak.
Tanımlamak istediğiniz yüzü boş bir "portrede" hayal edin.
İsim Kaş Göz Burun Kulak Yüz Saç Ağız
P*n
e ■ bu oyun için alındı
bazı arkadaşların ve tanıdıkların yüzlerini tanımlayabilirim, bazılarını tanımlayamam - 5 puan
Yüzleri kolayca tarif ederim ^ tüm arkadaşların ve tanıdıkların balık tutması
o'o
14 sen
^Bazen şunu duyabilirsiniz: "Bu kişinin parlak bir sesi var." Ve kimse sesin görülebilmesine şaşırmaz. Bu oyunu oynadıktan sonra herhangi bir sesin rengini ve hatta tonlarını görmeyi öğreneceksiniz.
TANYA sesleri böyle görüyor:
“Tanıdık seslerini görmek bana zevk veriyor. Öğretmenimizin mavi bir sesi var. Ve kızdığında sesi koyu mavi oluyor. Arkadaşım Nikita'nın altın benekli açık yeşil bir sesi var. Şarkıcı Alla Pugacheva'nın kahverengi-kırmızı bir sesi var. Sesin rengini görebilmek için gözlerimi kapatıp bedenimi biraz gevşetmem gerekiyor. Ve renk kendiliğinden bir gökkuşağı gibi görünür.”
Arkadaşlarınızın ve tanıdıklarınızın seslerini görmeye çalışın.
Size bir şey söylemelerine izin verin ve siz gözlerinizi kapatın, vücudunuzu gevşetin ve sesinizin ne renk olduğunu hayal edin.
Adın önüne ne gördüğünüzü çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın.
RENK
RENK
BU OYUNDA KAÇ PUAN ALDIĞINIZA BAKIN
Bazı tanıdıkların sesinin rengini görüyorum, bazılarını görmüyorum - 5 puan
Jf sesleri sadece renkten daha fazlası olabilir. Sesler sıcak ve soğuk, hafif ve ağırdır. İnsanların bir kişi hakkında "dikenli" bir sese sahip olduğunu veya "kuru" bir sese sahip olduğunu söylediğini duyabilirsiniz.
TANYA, sesindeki pürüzlülüğü şu şekilde hissediyor:
“Arkadaşım SASHA'nın net bir sesi var, en sevdiğim şarkıcı MADONNA'nın kadifemsi bir sesi var. Çocuk programından Fili'nin sesi pürüzsüz"
pürüzlülük
89
OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZI GÖRÜN
90
Bu oyunda bir kişinin yüz hatlarının nasıl değiştiğini hayal etmelisiniz. Hayal gücünüzü eğitin. Komik ve ilginç hale getirmeye çalışın. İşte Tanya'nın bunu nasıl yaptığı:
"Önümde büyük kulaklı bir kişinin fotoğrafı var. Daha da çıkıntılı olduklarını hayal ediyorum. Komik ve iyi hatırlanıyor."
91
kendini hayal et
- bu fotoğrafta burnun nasıl büyüdüğünü hayal edin
- aşağıdaki fotoğraflarda tüm özellikleri değiştirebilirsiniz
yüzler.
Mümkünse, hayal ettiğiniz şeyi çizin.
Bu görevi tamamlamakta zorlanıyorsanız veya hayal gücünüzden memnun değilseniz - merak etmeyin, herkes sanatçı olarak doğmaz ve bu yöntem herkes için uygun değildir. 158-159. sayfalarda, bu fotoğraflar için sanatçı Ivanov V.'nin karikatürlerini bulacaksınız.
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.
Bir karikatür hayal edebiliyorum ama tüm fotoğraflar için değil - 5 puan
Tüm fotoğraflar için kolayca bir karikatür hayal edebiliyorum _ 10 puan
94
Önünüzde sebzelerden, meyvelerden, tahıllardan, bitkilerden oluşan bir adamın portresi var. 20-40 saniye dikkatlice bakın ve sayfayı çevirin.
Bir önceki sayfadaki portreyi hayal edin ve şu soruyu cevaplayın:
YÜZ HANGİ SEBZE, MEYVE, TAHIL VE BİTKİLERDEN OLUŞUR?
Adını bilmiyorsan çiz.
GÖZLER
SAÇ -
burun
DUDAKLAR
SAKAL -
KULAKLAR
KAFA -
Doğru cevabı 162. sayfada bulacaksınız. Cevabınızı doğru cevapla karşılaştırın ve hataları sayın. İsim uyuşmazlığı bir hatadır.
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.
Hata yok - 10 puan 1-2 hata - 8 puan 3-4 hata - 6 puan 5-6 hata - 3 puan 7 hata - 1 puan.
Şimdi sayfayı çevirin.
97
Önceki sayfadaki portreleri hayal edin ve şu soruyu yanıtlayın: Yüzler hangi sebzelerden, meyvelerden, tahıllardan yapılmıştır? Adını bilmiyorsan çiz. Bir önceki sayfaya bakmayın.
gözler... dudaklar... saçlar
Doğru cevabı 162. sayfada bulacaksınız.
Cevabınızı doğru cevapla karşılaştırın ve hataları sayın.
İsim uyuşmazlığı bir hatadır.
KAÇ PUAN ALDIĞINIZA BAKIN
Hata yok 1-3 hata 4-6 hata 7-9 hata
10-12 hata
13-15 hata
|3 Bu oyunda meyve kartlarını kullanarak masal kahramanlarının, diğer gezegenlerin sakinlerinin, çizgi film karakterlerinin portrelerini yapmayı deneyebilirsiniz.
mi, sebzeler, tahıllar.
Altın çilek
Başka meyveler almak istiyorsanız - isimlerini çizin veya yazın.
\Hmmji
KAÇ Bapps Aldın ZDEI OYUNU
Tahmin edebiliyorum - gki - 10 puan
Bazı portreleri hayal edebiliyorum, bazılarını hayal edemiyorum - 5 puan
Portreleri hayal edemiyorum - 1 puan
Günlük hayatta sık sık insanları karşılaştırırız .
I /KIOPI AADİ HdLIU CjtJcİDrlrİDClCAA
çiçekler ve bitkilerle: "meşe kadar güçlü", "kamış kadar kırılgan", "gül yaprakları kadar narin" vb. Deneyin ve bu karşılaştırmaları yapın.
103
Önünüzde insan portreleri ve çiçek ve bitki kartpostalları var. Hangi bitkinin hangi kişiye en çok yakıştığını seçmelisiniz: görünüş olarak, karakter olarak. Birçok çiçek ve bitki kartpostalı var, ancak portreye yalnızca bir kartpostal sığacak şekilde bir seçim yapmalısınız.
Portrelerin altına seçtiğiniz bitki ve çiçeklerin isimlerini yazınız.
L11-^BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDINIZ.
n
Tanıdıklarınız ve arkadaşlarınız hangi bitki ve çiçeklere benziyor? Açıklama yaparken önceki oyundan kartpostallar kullanabilir veya çiçekler ve bitkilerle başka kartpostallar çizebilirsiniz.
İsimleri sola, çiçeklerin veya bitkilerin isimlerini sağ tarafa yazın.
107
Bu oyun için kaç puan aldın?
Bazı arkadaşlar ve tanıdıklar için kartpostal alabilirim, ancak bazıları için kartpostal alamam - 5 puan
^ Önünüzde tanıdık fotoğraflar var. 6. oyunda siz hangi kişisiniz hangi hayvan veya kuşsunuz
uygunluk belirlendi. Unutma
названия и напиши под фотографиями.
их
Г?
109
Вернись на страницу 24-27 и проверь себя. Несовпадение названия и фотографии считается ошибкой. ПОСМОТРИ, СКОЛЬКО БАЛЛОВ ТЫ ПОЛУЧИЛ ЗА ЭТУ ИГРУ.
но
Животные и растения могут напоминать людей. А цифры? Они похожи на нас? Ты уже сам, наверное, сравнивал некоторых людей с цифрами. Высокие и худые люди напоминают тебе единицу. Наверняка, у тебя есть такой знакомый. Полные люди с большим животом похожи на шестерку. А сгорбленная старушка, которую ты встречал на улице, может быть похожа на девятку.
Вот как представляет ТАНЯ: "Недавно я встретила на улице женщину в шляпе с большими полями, она куда-то спешила и при ходьбе размахивала руками. В этот момент она походила на семерку.
Моя подруга занимается гимнастикой и она может сложиться восьмеркой".
ПОФАНТАЗИРУЙ САМ.
Tanıdıklarınızın ve arkadaşlarınızın adlarını yazın veya çizin. Öte yandan, göründükleri sayıyı yazın.
BU OYUNA NE
KADAR
SAHİP
OLDUĞUNA BAK
Arkadaşlarım ve tanıdıklarım için numara alamıyorum - 1 puan
bazı arkadaşlar ve tanıdıklar için sayıları anlayabilirim, bazıları için alamam - 5 puan
sayıları kolayca toplama
tüm arkadaşlara ve tanıdıklara - 10 puan
112
Bu oyunda 10 yüzü, adı, soyadı ve mesleği hatırlamanız gerekiyor. TANYA şöyle hatırlıyor: "İpliği hep birlikte yapıyorum.
Önümde sanatçı Olga Brel'in bir fotoğrafı var.
Brel, ses olarak Keychain'e benzer.
Olga, Yuvarlak anlamına gelen bir İskandinav adıdır. Yuvarlak bir anahtarlık sunuyorum. O bir sanatçı - anahtarlıkta asılı bir kalem olduğunu hayal ediyorum.
Yüzü düşünceli bir bakışla hatırlanır. Bana bir baykuşu hatırlatıyor. Sanatçının şöyle olduğunu hayal ediyorum
114
Kornilov Vasily atlet
Saponisova Bella öğretmeni
Listkova Anna
Sweetson Petr terzi
Bocharov Yakov oyuncusu
Stolyarova Julia kuaför
Labrosse Michael Yönetmen
Babayan Leonid
Stupishina Margarita garson
KENDİNİ HAYAL ET.
Kimin kim olduğunu hatırlamanız gerekiyor. Önceki oyunlardan öğrendiğiniz tüm yöntemleri kullanarak. Boş karelere soyadınızı, adınızı, mesleğinizi nasıl hatırladığınızı çizin veya yazın. Meyveler, sebzeler, tahıllar hangi yüzlere benziyor veya size hangi hayvanları ve kuşları hatırlatıyor? Hayal ettiğiniz her şeyi tek bir olay örgüsünde yenmek için hayal ettiğiniz durumları çizin. Çizmek zorsa - kelimelerle tanımlayın.
hangi hatırlatıyor
soyadı +
isim +
meslek +
| size bir kişiyi (veya birini) + durumu hatırlatan nedir
size bir yüzü (veya birini) + durumu hatırlatan şey
117
Labrosse Michael Yönetmen
size bir yüzü (veya birini) + durumu hatırlatan şey
Görevi tamamlamakta zorlanıyorsanız, 160-161. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz.
Bu oyun için kaç puan aldığınızı görün. Kişilere, soyadlarına, adlarına ve mesleklerine durumu sunun...
yapamam - 1 puan
bazılarını yapabilirim, bazılarını yapamam - 5 puan
Her şeyi yapabilirim - 10 puan
Ah •'o
Bu ve sonraki oyunlarda, yüzleri okuma sanatı olan fizyonomi ile tanışacaksınız. Antik çağlarda ortaya çıkmıştır, anavatanı Çin ve antik Yunanistan olarak kabul edilir.
Beş hayati özelliğin durumundan bir kişinin karakteri hakkında bir sonuç çıkarılabilir: kaşlar, gözler, burun, ağız, kulaklar. Beş özelliğin tümü 70 yaşına kadar kusursuz bir şekilde oluşmuşsa, o zaman böyle bir insanın hayatı akan bir nehir gibidir. Bir kişinin yüzündeki kusurlar, karakterdeki eksiklikleri gösterir. Önce kaşları alalım.
Kalın kaşlar, uç uca
kısa kaşlar - sıcak temperli
ani duygu gösterisi
Kalın, kaynaşmış
- otoriter karakter
bu tür insanlar, Roma imparatorları gibi sınırsız güç isterler.
yüksek kaşlar
- maksatlı
bu tür insanlar zorluklar karşısında geri çekilmeden çok şey başarmak isterler.
kaşlar
rüzgarlı adam, tereddüt etmeden yaşar, bir gün
Kısa kaşlar, seyrek
batıl inançlı akılsız, hurafelerden aşırı derecede korkar
Bazen eski deneyimin şimdiki zamanla tutarlı olmadığı görülür. Bu tutarsızlıkları bulursanız, bir kişinin karakteri ve görünümü arasında kendi yazışma modellerinizi çizebilirsiniz.
şimdi tanıdık fotoğraflara tekrar bakın ve onlara hangi karakter özelliklerinin karşılık geldiğini hatırlayın. Bu özellikleri gösteren arsa resimleri sunarsanız, bunu yapmanız daha kolay olacaktır.
Seçtiğiniz kelimeyi fotoğrafa yazın.
Tüm halkların j'sinde , bir kişinin ruh hali gözler tarafından belirlenirdi. "Soğuk bakış", "dikenli bakış", "gülen gözler", "gözler yalan söylemez", "delici bakış", "şaşkın bakış", "hayırsever bakış", "küçümseyici bakış" vb. Bir kişinin birçok psikolojik özelliği, gözler aracılığıyla sözlü yaratıcılıkta ifade edilir.
Doğulu fizyonomistlerin fark ettikleri şeylerden sadece birkaçını aktaralım. Bu sadece erkek yüzleri için geçerlidir.
123
Büyük iris - yumuşak
Kahverengi veya yeşil iris
kuvvetli
mavi iris rengi
etkilenebilir
İrisin açık kahverengi rengi
utangaç
Gözler aynı çizgide - şanslı
kararlı
Yumuşak
anlayışlı
hassas f J
Histerik L? 'J
enerjik ben\ z ben
Kendini beğenmiş L //
Şanslıyım ben -d -
etkilenebilir t .1
Utangaç
Ardından bir önceki sayfaya dönün ve cevabınızı kontrol edin. Yazıt fotoğrafla eşleşmiyorsa - bu
Kahverengi veya yeşil iris
Hatalarını say. Bu oyun için kaç puan aldığınızı görün.
z - 4 puan
^ hata ° - 2 puan
7-8 hata 9-10 hata
128
bir kişinin karakterinin özelliklerini paylaşır.
Uzun düz burun
- güçlü karakter
3- Uzun kancalı burun - asık suratlı kimse
7. Burnun ucu kartal gagasını andırıyor - anlayışlı
Burnun dolgun, büyük, soğanlı ucu - kardiyak
Genişletilmiş burun delikleri ile burnun yükseltilmiş ucu
- sınırsız
131
132
Cevap.
Yazıt fotoğrafla eşleşmiyorsa bu bir hatadır. Hatalarını say.
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.
9? 0 ° “ ib ° k - 4 puan _ _ _
134
3. İnce kapalı dudak çizgisi - önemsiz
4. Alçaltılmış açılı büyük ağız güçlü iradeli
135
Üst dudak alt dudağın üzerinde çıkıntı yapar - kararsız
Alt dudak üst dudaktan daha fazla çıkıntı yapar - bencilce
Şimdi tanıdık fotoğraflara tekrar bakın ve onlara hangi karakter özelliklerinin karşılık geldiğini hatırlayın. Bu özellikleri gösteren arsa resimleri sunarsanız, bunu yapmanız daha kolay olacaktır.
Seçtiklerinizi fotoğraflara yazın.
Kararsız Hassas Güçlü Şanslı Kurnaz İradeli İnatçı Ufak tefek Zayıf Bencil
138
139
D
^^Önceki sayfaya dönün ve cevabınızı kontrol edin.
Yazıt fotoğrafla eşleşmiyorsa bu bir hatadır. Hatalarını say.
■ ■ Bu oyun için kaç puan ■ aldın?
Hata yok 1-2 hata 3-4 hata 5-6 hata 7-8 hata 9-10 hata
10 puan
8 puan
6 puan
4 puan
2 puan
1 puan
140 ben
Bu oyunda kulak şekli ile neler yapabileceğinizi göreceksiniz.
bir kişi hakkında söyle.
3. Kulaklar göz seviyesinin altında
- ortalama zeka
4. Kulak memesi uzun - özensiz
5. Kulak memesi küçük - küçük
141
Şimdi tanıdık fotoğraflara tekrar bakın
Ardından bir önceki sayfaya dönün ve cevabınızı kontrol edin. Yazıt fotoğrafla eşleşmiyorsa - bu bir hatadır Hatalarınızı sayın. Bu oyun için kaç puan aldığınızı görün. sen 1P
^^^ Deneyimli bir fiognomist için yüzün şekli de çok şey söyleyebilir.
Dikdörtgen, üçgen, yamuk, kare ve yuvarlak şekiller vardır.
4. Kare 5. Yuvarlak
form - sert anne - gurme
Şimdi tanıdık fotoğraflara bakın ve bunlara hangi karakter özelliklerinin karşılık geldiğini hatırlayın. Bu özellikleri gösteren arsa resimleri sunarsanız, bunu yapmanız daha kolay olacaktır.
Seçtiğiniz kelimeleri fotoğrafa yazın
Önceki sayfaya dönün ve cevabınızı kontrol edin. Yazıt fotoğrafla eşleşmiyorsa bu bir hatadır. Hatalarını say. Bu oyun için kaç puan aldığınızı görün. . . LL
Hata yok - 10 puan 1-2 hata - 5 puan 3-5 hata - 1 puan
Ah *ah
Bir kişinin karakterinin hangi niteliklerinin aşağıdaki yüz özelliklerine karşılık geldiğini hatırlayın (oyunlar 36-41):
Kalın kısa kaşlar
Pürüzsüz, uzun, iyi bir cildin arka planına karşı
Gözler aynı seviyede
buruşuk gözler
Uzun kemikli burun
Burnun yuvarlak ucu
Küçük ağız
Ağzın bir köşesi sarkık
Kaş seviyesinin üzerinde kulaklar
Kulak memesi küçük
Yuvarlak yüz şekli
üçgen yüz şekli
145
çabuk sinirlenen
Entelektüel
Şanslı
anlayışlı
kavgacı
aslan doğası
zayıf karakter
İnatçı
yüksek zeka
Küçük
Gürman
yetenekli
Uyumsuzluk bir hata olarak kabul edilir. Hatalarını say.
hmmm
■ ■ kaç ■ puanınız var
■ bu oyun için alındı.
Hata yok 1-3 hata 4-6 hata 7-9 hata 10-12 hata
ben46
Bazen eski deneyimin şimdiki zamanla tutarlı olmadığı görülür. Ve önceki oyunlarda verilen yüz okuma kurallarının deneyiminiz tarafından desteklenmediğini görebilirsiniz. Fizyonomi sisteminizi geliştirmeye ve oluşturmaya çalışın.
İyi tanıdığınız arkadaşlarınızın yüzlerini ve ana karakter özelliklerini hayal edin. Bir yüzü tamamen analiz etmek daha zordur, bireysel özellikleri analiz etmek daha kolaydır.
Karakter özelliklerini yüz özellikleriyle karşılaştırın. Yeterince örneğiniz olduğunda, genelleme yapmaya başlayabilirsiniz. (Ayrıntılar Pronikov V.A., Ladanov I.D. Etnografik Denemeler kitabında bulunabilir. M., "Nauka", 1993).
Yani, kendin dene.
arkadaş yüzü
gözler burun
kaşlar
arkadaş yüzü
Kulaklar
yüz şekli
Ana karakter özelliği
148
arkadaş yüzü
arkadaş yüzü
kulak yüz şekli
Ana karakter özelliği
arkadaş yüzü
Kaşlar Gözler Burun
Ağız
“Bu oyun için aldım.
Kolayca bağlanırım
- 10 puan
Önünüzde oyunda ezberlediğiniz kişilerin fotoğrafları var.
Portrelerin altına hatırladıklarını yaz. Önceki oyunda hayal ettiğiniz durumları hatırlarsanız görevi tamamlamanız daha kolay olacaktır.
Ardından 35. oyuna geri dönün ve doğru cevap verip vermediğinize bakın.
151
Hatalarını say.
Soyadı, adı ve mesleği portreye uyuyorsa doğru cevap verdiniz. En az birinde bir tutarsızlık varsa, bu bir hatadır.
Nom_Gri
■ ■ kaç ■ puanınız var
• bu oyun için alındı.
, A 6ePPa
152
BASHMAKOVA - şarkıcı.
Şarkıcı tahta ayakkabılarla dans ediyor.
LASKUS - eğitimci.
Şefkatli bıyıklı öğretmen.
GORINSKY - mühendis.
Mühendis bütün gün yanar
NORUM - inşaatçı.
INT'li NORA, inşaatçı tarafından yapılmıştır.
WILSON bir diplomattır.
BİR RÜYADA ÇATAL bir diplomat tarafından yutuldu.
TSYGANKOV - gazeteci.
Çingene kampının kendi gazetecisi var.
OYUN 5 İÇİN İPUCU
1. BORIS - BORSCH ve PİRİNÇ
İLYA - Ben uçaktayım IL
LADA - araba markası "LADA"
155
VLADIMIR - LAD ve BARIŞTA YAŞA
YAKOV - YAK ve Koyun
SERGEY - KÜPE
VİOLLETA - çello
156
13. MICHAEL - MIKE
GEORGE - Ahşap
JORDochka
EKATERİNA (KATYA) - KATIT
NICHOLAS - ASLA LAY
OYUN İPUCU 27
159
OYUN İPUCU 35
SWITSON PETER - terzi. Terzi, Çar PETER 1 için bir takım elbise dikti. Uykulu maiyet terziye güldü.
LISTKOVA ANNA - doktor. AN-2 uçan halısında olduğu gibi LEAF'teki doktor hastaya uçar. Fotoğrafta güzel gür saçları var, rüzgarda dalgalanıyor.
BORIS SHLEMBBERG - yazar. Yazar, KIYI'da bulduğu bir KASK içinde PİRİNÇ'ten BORSÇ pişiriyor ve bu konuda bir kitap yazmanın hayalini kuruyor.
BOCHAROV YAKOV - aktör. YAKOV
- iletişimsiz. Bunun için bir fıçıya konuldu ve Hendeğe atıldı.
STOLYAROVA YULIA - kuaför. Kuaför bütün gün bir Yula gibi dönüyor. Saçları marangoz talaşlarını andırıyor.
SAPONISOV BELLA - öğretmen. ÇİZMELER LOW BEYAZ, öğretmen onları tebeşirle kirletti. Güzel bir gülümsemesi ve büyük beyaz dişleri var.
160
KORNILOV VASILY - atlet. Soyadı için ünsüz kelimeler: ROOTS + CATCH. BASILY - muhteşem.
hatırladı - o * kanca "
BABAYAN LEONID - bekçi.
BAYAN'ı RAM oynuyor ve yakınlarda bir ASLAN (LEONID - bir aslan) yatıyor ve onu koruyor.
STUPİŞINA MARGARITA
- Bayan garson. Garson siparişi PAPATYALAR ve AYAK ÜZERİNDE YAZILI getirdi.
LABROSSE MICHAEL - yönetmen._ Yönetmen MAIKe'de oturuyor ve SİLME ATIYOR.
161
162
28. OYUNA CEVAP
GÖZLER - FINDIK
SAÇ - ÜZÜM
BURUN - ARMUT
DUDAKLAR - PEA POD
SAKAL - BUĞDAY
KULAKLAR - MEŞE YAPRAKLARI
KAFA - MISIR
29. OYUNA CEVAP
PORTRE: BAŞ - TURUNCU BURUN - ÜZÜM GÖZLER - KİRAZ DUDAKLAR - HAVUÇ SAÇ - KİRAZ YAPRAKLARI
PORTRE:
BAŞ - 3 PATATES BURUN - SALATALIK GÖZ - FINDIK DUDAK - KİRAZ
SAÇ VE BAYIK - YEŞİL SOĞAN
PORTRE:
BAŞ - LAHANA BURUN - AMPUL GÖZLER - APALİON DUDAK - ÇİLEK SAÇ - YEŞİL SOĞAN
|^Tamam, oynamayı bitirdiniz. Tüm oyunların puanlarını toplayın ve yüzler ve isimler için iyi bir hafızanız olup olmadığına bakın.
Ek 1
Önünüzde kadın isimleri ve anlamlarının resimlerini içeren kartlar var. Eşleşen kartın üzerine adı yazın.
ANNA (eski İbranice) - harika
VALENTINA (lat.) - sağlıklı
BARBARA (Yunanca) - yabancı
VERA (Rusça) - inanç
VERONICA (Yunanca) - şanslı
AŞK (Rusça) - aşk
MARIA (dr. Heb.) - metresi
HOPE (Rusça) - umut
NATALIA (lat.) - doğal
NINA (görkemli) - hayalperest
166
OLGA (İskan.) - aziz
SVETLANA (Rusça) - hafif
SERAPHIM (eski İbranice) - ateşli
TATYANA (Yunanca) - kurucu
JULIA (lat.) - Temmuz
||67
İsimlerin anlamlarını nasıl hatırladığınızı kontrol edin. Önceki sayfalardan resimler sunarsanız, bunu yapmak daha kolaydır. İsimlerin yanına anlamlarını yazınız.
ANNE-
VALENTINA -
VARVARA-
VERA-
VERONİKA -
ÖJENİA -
ELIZABETH -
-
ZOYA-
INNA-
AŞK -
MARİA -
ÜMİT ETMEK -
NATALYA -
NINA-
OLGA -
SVETLANA -
-
TATIANA -
JULİA-
168
Ek 2
Önünüzde erkek isimleri ve anlamlarının resimlerini içeren kartlar var.
Eşleşen kartın üzerine adı yazın.
AGAFON (Yunanca) - tür
ALEXANDER (Yunanca) - defans oyuncusu
ALEXEY (Yunanca) - yansıtıcı
ANADOLU (Yunanca) - Doğu
ANDREI (Yunanca) - cesur
ARTEM (Yunanca) - Artemis'e adanmış
BORIS (Rusça) - zafer için savaşıyor
VADIM | Rusça) - zorba
VALERIA (lat.) - sağlıklı
VITALY (lat.) - hayat dolu
VYACHESLAV (görkemli) - en ünlü
GENNADY (Yunanca) - asil
GEORGE Jrpew.) - çiftçi
GREGORY (Yunanca) - uyanık
DMITRY (Yunanca) - köylü
EUGENE (Yunanca) - iyi ebeveynlerin oğlu
IVAN (eski İbranice) - yakışıklı
İLYA (dr. Heb.) - sadık
172
NIKITA (Yunanca) - şanlı
NIKOLAI (Yunanca) - kabilelerin galibi
OLEG (Scan.) - güneşli
ROMA (lat.) - Roman
SEMEN (eski İbranice) - kalıcı
FEDOR (Yunanca) - Tanrı'nın hediyesi
YAKOV (eski İbranice) - inatçı
İsimlerin anlamlarını nasıl hatırladığınızı kontrol edin. Önceki sayfalardan resimler sunarsanız, bunu yapmak daha kolaydır. İsimlerin yanına anlamlarını yazınız.
AĞAFON -
İskender -
ALEXI -
ANADOLU -
ANDREW -
ARTEM -
BORIS -
VADİM -
VALERİ -
VİTALY -
VYACHESLAV -
GENNADİ -
GEORGE -
GRIGORY -
DMITRY -
EUGENE -
İVAN -
İLYA -
MASUM -
-
KONSTANTİN -
MAKSİM -
-
NAUM -
NİKİTA-
NİKOLAS -
OLEG-
ROMAN -
meni -
FEDÖR -
YAKOV -
I. Yu Matyugin, E. I.
Chakaberia YÜZLERİ VE İSİMLERİ HATIRLAMAK
M.; "Eidos" yayınevi, 1993, LR No. 050013
Bu kitap “Hafızamızın yedekleri” dizisine devam ediyor. Figüratif hafızanın gelişimi üzerine bir dizi kitap.
Kimlik belirleme, sesin rengini, pürüzlülüğünü belirleme, insanların hayvanlarla ve bitkilerle karşılaştırmasını bulma yeteneği gelişiyor. Japon fizyonomisinin unsurları verilmiştir - yüz şekline göre karakter özelliklerinin tanımı.
Yabancı soyadlarını ezberleme yeteneğine özellikle dikkat edilir. İsimlerin Eski Slavca, İbranice, Rusça, İskandinavca ve diğer dillerdeki anlamları verilmiştir.
Çocuklar, ebeveynler, öğretmenler, okul psikologları için bir kitap.
En sevdiğiniz oyunlara tekrar tekrar dönmenizi sağlayan uygulamaları içerir.
Igor Yuryeviç Matyugin
Elena Isakovna Chakaberia
Yüzleri ve isimleri hatırlama
Hafızamızın rezervleri. Figüratif hafızanın gelişimi üzerine bir dizi kitap.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar