Print Friendly and PDF

KELİME DAĞARCIĞI NASIL EZBERLENİR

 


 I. MATYUGIN E. CHAKABERIA I. RYBNIKOVA T. SLOENKO

eidos MOSKOVA 1997

 

NASIL HATIRLANIR

SÖZLÜK KELİMELERİ

M 33 M .: "Eidos", 1997.- 160 s.

08 Aralık 1994 tarih ve 063729 sayılı LR

Kelimeleri ezberlemenin size nasıl öğretildiğini hatırlıyor musunuz? Kural olarak, tekrar tekrar yazılması tavsiye edilir. Bu kitabın yazarları, kelime ezberlemeyi heyecan verici bir aktiviteye dönüştüren, fanteziye ve hayal gücüne dayalı orijinal teknikler sunuyor. Hata yapmamak için artık VINAGRETTE kelimesini yüz kez yazmanıza gerek kalmayacak. İpuçları içeren oyunlar, 120'den fazla kelimeyi ezberlemeyi kolaylaştıracak ve hızlı bir şekilde doğru yazmayı öğrenecek.

Kitap, hangi ezberleme yönteminin size en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olacak bir sözlük kelime dikte içerir: resimler icat etmek, ses çağrışımları veya birleşik bir yöntem.

Kitabın sonunda bir bulmaca var.

Öğretmenler, ebeveynler, çocuklar için.

Editörler: L.M. Malysheva, E.V. Skudar, T.F. Sazhina Sanatçısı: V. V. Ivanov.

 

ÖNSÖZ

Şüpheli günlerde, vatanımın kaderi üzerine acı verici düşüncelerin olduğu günlerde - benim tek desteğim ve desteğimsin, Ey büyük, güçlü, doğru ve özgür Rus dili! Sensiz - evde olan her şeyi görünce nasıl umutsuzluğa kapılmamalı? Ama böyle bir dilin büyük bir insana verilmediğine inanamıyorum!

IS Turgenev

Devrimden önce spor salonundan mezun olan eski bir Leningrad profesörü, öğrencilerinden yazım hataları olan tek bir eseri kabul etmedi. O bir filolog değil, teknik bilimler doktoruydu, ancak bu önemli değildi, çünkü her şeyden önce, erken çocukluktan basit gerçeği öğrenen bir Rus entelektüeliydi - okuma yazma bilmemek uygunsuzdur! Dar görüşlü okulların mezunları bile yetkin bir şekilde yazdı. Yüzyılın başındaki zeki bir insan için sorunun kendisi garip gelebilir: Bir mühendis, doktor, avukat, bankacı, sanatçı vb. okuryazar olmak Dmitry Ivanovich Mendeleev kimya hakkında değil, Rossini'nin kaderi hakkında bir kitap yazmak istediğinde, Rusça bilen bir ortak yazara ve hatta yazım hatalarını düzeltecek bir düzeltmenliğe ihtiyacı yoktu.

Ne yazık ki, bugün böyle bir durumu hayal etmek neredeyse imkansız, çünkü cehalet ve genel olarak ana dil bilgisi dar bir uzman çevresi haline geldi. Bir bütün olarak nüfusun okuryazarlık düzeyi keskin bir şekilde düşmekle kalmadı, aynı zamanda gazetelerin, dergilerin ve yayınlanan kitapların kalitesi de önemli ölçüde düştü. Yazım ve noktalama hataları sıradan hale geldi ve görünüşe göre profesyonel statülerine göre onlarla uğraşmak zorunda kalanları bile rahatsız etmiyor.

Bu musibetin kökleri ilkokul ve ortaokullardadır ve hem dilin sefaletini, hem düşünce sefaletini, hem de nihayet millî haysiyetin yitimini beraberinde getirir! Dilin toplumda meydana gelen hem sosyal hem de ahlaki süreçlerin bir aynası olduğu uzun zamandır bilinmektedir. Dil kültürü ve okuryazarlığının kaybı bizi kayıtsız bırakmamalı. Bu nedenle, Rus dilinin öğretilmesiyle ilgili sorunlara herhangi bir itiraz ancak memnuniyetle karşılanabilir.

Yüzyıllar boyunca, heceleme öğretiminin temel metodolojik ilkeleri değişmeden kaldı ve her şeyden önce, kuralların açık ve kesin bir şekilde özümsenmesini, istisnalarını, zor ve doğrulanamayan kelimeleri ezberlemeyi ve saatlerce ısrarla pratik becerileri uygulama : alıştırmalar, dikteler , sergiler, kompozisyonlar. Bununla birlikte, tüm bu klasik yöntemler hiçbir zaman dil algısının psikolojisine, özellikle yaş yönlerine odaklanmamıştır. Bir yetişkinin gerçek eğitimin eğlence değil, iş olduğunu anlaması zor değilse, o zaman bir çocuğun bu aksiyomu öğrenmesi çok daha zordur.

Günümüz çocuklarının az okuduğu (kitapların yerini televizyon ve bilgisayarların aldığı), çoğunun dilinin bağlı olduğu, kelime dağarcığının sınırlı olduğu ve bu nedenle okuryazarlık sorununun onlar için belki de en zoru olduğu bir sır değil. Normal okullar genellikle bunu yapmakta başarısız olur. Bu nedenle, psikologlar tarafından geliştirilen orijinal bilimsel metodoloji özellikle ilgi çekicidir - kitabın yazarları dikkatinize sunulmuş ve onlar tarafından yaratılan "Eidetik Okulu" nda pratikte test edilmiştir (eidetizm bir tür mecazi hafızadır). Kitabın yazarlarının görevi, hem öğrencinin hem de öğretmenin Rus dilinin birçok güçlüğünü temelde yeni bir şekilde aşmasına yardımcı olmaktır. Figüratif - grafik ve ses - çağrışımlarını kullanan çeşitli oyunlar, çocukların stres olmadan Rusça yazımın birçok hilesinde ustalaşmalarına yardımcı olur.

"Kelime ezberleme" kitabını sadece okulda değil, evde de dersler için önerebilirsiniz. Yetkin yazmak isteyen herkes için yararlı olacağını umuyoruz.

Kand, filolog, bilimler L.M. Malysheva

EV Skudar

GİRİŞ

Genellikle kelimelerin yazılışı belirli kurallara tabidir. Ancak kuralları olmayan kelimeler var ve bunların ezberlenmesi gerekiyor. Bu gibi durumlarda, öğretmenler bunları daha sık kullanmanızı, özel bir deftere yazmanızı, yani kelimeler otomatik olarak yazılana kadar birçok kez tekrar etmenizi tavsiye eder.

Yazarlar, "Eidetik Okulu"nda uzun yıllardır test edilen kelimeleri ezberlemek için basit ve etkili yöntemler sunuyor.

Sözlüğümüzün ve dolayısıyla oyunların, kelimenin tam anlamıyla sözlük sözcükleri olmayan, örneğin, yazımları etimoloji ile ilişkilendirilen, ancak okul çocuklarının sıklıkla hata yaptıkları ve doğru yazılışlarının bir açıklaması sağlanır çünkü bu, öğretmenin özel eğitimini ve öğrenci için belirli bir bilgi tabanının mevcudiyetini gerektirir.

Kitap, öğrencinin önerilen yöntemlerde bağımsız olarak ustalaşabilmesi için yapılandırılmıştır. Ayrıntılı örnekler, sanki içeridenmiş gibi, görevleri tamamlama teknolojisini göstermektedir.

Önceki oyunlardan kelime dikteleri, öğrencinin bu tekniğe nasıl hakim olduğunu değerlendirmenize olanak tanır. Kelime kelimelerini ezberlemenin farklı yollarını denedikten sonra - çizim, ünsüz, bunların kombinasyonu yoluyla, öğrenci kendisi için en uygun olanı seçebilecektir.

Her durumda, kelime dağarcığı ezberlenirken, öğrencilerin önde gelen modalitesine ("görseller" veya "işitseller") öncelik verilir; diğer bir sebep ise bir kelimeyi bir görsel ile temsil etmenin zorluğudur. Bildiğiniz gibi, çizmesi veya ünsüzleri alması kolay kelimeler var ve hem yazarların hem de sanatçıların üzerinde ter döktüğü kelimeler var.

Her oyun için ipuçları verilir, her durumda görevi tamamlamanıza ve bu şekilde kelimelerin doğru yazılışını öğrenmenize olanak tanır.

Çocuklar grafik ilişkilendirme yöntemini diğerlerinden daha çok severler. Bir sözlük kelimesinin yazımını ezberlerken, kelimenin kendisini gösteren bir çizim yapmanız ve içindeki ezberlenen harfi yenmeniz gerekir. Herhangi bir yazı tipinde büyük veya küçük, basılı veya yazılı olabilir. Örneğin mıknatıs kelimesini alırsak, resim hem mıknatısın kendisini hem de "A" harfini içermelidir .

Bu resim iyi hatırlanır ve kolayca hatırlanır. Her seferinde bu yolu tekrarlamanız gerekeceğinden korkmayın: önce resmi hatırlayın, sonra içinde şifrelenmiş harfi belirleyin ve ancak o zaman sözlük kelimesini doğru yazın. Zamanla, beceri azalır, kısıtlanır ve resmin ara hatırlaması olmadan doğru kelimenin kendisi hatırlanır ve doğru hecelenir.

Yöntemin dezavantajı, tüm kelimeleri bu şekilde ezberleme tavrının ortaya çıkması sayılabilir. Gözler, olduğu gibi, çizimde bir harf aramaya alışır. Onay, "gözlerle çizme" tutumunun hızla oluştuğunu ve kolaylığının, istenen harfin yazımını belirleyen açık bir kural olsa bile, öğrencilerin kelimelerin yazımını bu şekilde ezberlemelerine neden olabileceğini göstermiştir. durumlarda, bir Rusça öğretmeninin bu kelimelere birkaç kez dikkat etmesi yeterlidir ve çocuklar "doğru" kelimeleri kendi kurallarına göre, sözlük kelimelerini de kendi kurallarına göre yazmaya başlayacaktır.

Oyun 14'te, doğrulanamayan bir harfle kelimeleri ezberleme görevi verilir. Bu oyundaki hatalar, çizimde açıkça ifade edilmeyen bir harften kaynaklanmaktadır: oradaymış gibi görünür, ancak hatırlandığında "kaybolur". Bu durumlarda, çizilen nesnedeki harfin vurgulanmasının vurgulandığı 11. oyuna bir kez daha geri dönülmesi önerilir.

İkili 16. oyunda ve üç kontrolsüz harfli 18. oyunda, bir nesnede aynı anda birkaç hayali harf bulunması gerektiğinden, bir çizim yapmak daha zordur. 1 - 10 arası oyunlar, çağrışımsal eğitim, fantazi ve yaratıcı düşüncenin gelişimini içerdiklerinden bu görevi kolaylaştırır. Harflerin neye benzediğini düşünmek, onları farklı durumlarda bulmak, bir nesneyi aynı anda birkaç harfe dönüştürmek - bunlar, bir sözlük kelimesinin bir resim aracılığıyla nasıl daha iyi ve daha alışılmadık bir şekilde hatırlanacağına yol açan alıştırmalardır.

16, 18 numaralı oyunlarda, çizimlerin harf sırasına vurgu yapılması gerekir, böylece hatırlanırken sıraları karıştırılmaz.

Bir sonraki yöntem - ses (fonetik) çağrışımları - ünsüzden bir cümlenin ve bir sözlük kelimesinin özellikle başarılı olduğu durumlarda tercih edilir. Örneğin, kahvaltı kelimesi. Onunla ünsüz RAK kelimesi. Bu iki kelime tek bir cümlede birleştirilirse, "Kahvaltıda Kerevit" ortaya çıkacaktır . Bu şekilde hatırlamak, akılda kalan "A" harfini çizim yoluyla yendiğimiz duruma göre daha kolaydır. Ve icat edilen ifade hem kulağa hoş geliyor hem de güzel

Bir harfi çizim yoluyla ezberleme alışkanlığı, öğrencinin hatırlarken önce resimdeki harfin grafik ifadesini aramasına ve ancak o zaman ses çağrışımını hatırlamasına neden olabilir. İşte önceki yöntemden net bir deneyim aktarımı. Uygulama ile bu sorun ortadan kalkar.

Farklı kelime dağarcığı için aynı ünsüz seçilmiştir. Örneğin: dün ve çatı katı. Ünsüz kelimeleri ŞEYTAN'dır. " Dün şeytan dans etti" ve "Tavan arasında şeytan" olduğu ortaya çıktı . Bu gibi durumlarda, kelimeleri tek bir cümlede birleştirmek veya yanlarına resimler çizmek uygundur. Aksi takdirde hatırlarken kafanız karışabilir.

bu yöntemin bir dezavantajı olan, karıştırılmasının kolay olduğu bir cümle yığını elde edilir . Bu durumda, kombine yöntemin kullanılması tavsiye edilir.

Kombine yöntem, bir sözlük kelimesini ezberlerken, bu kelime birkaç doğrulanamayan harf içeriyorsa, hem grafik hem de fonetik ilişkilerin kullanılmasıdır. Örneğin, kelime için mayonez , ilk heceye bir ünsüz seçilir - MAYKA. Ve ikinci doğrulanamayan "O" harfini bir tişört üzerine nokta olarak çizmek daha kolaydır. Ortaya çıktı: "Tişört mayonezle lekeli" + O (şek.).

Psikologlar, duygularla desteklenen bilgilerin hafızada daha iyi sabitlendiğini söylüyor. Ve öğrenciler , bir resim planı icat ederken, canlı anılarıyla desteklenen deneyimi ne kadar çok kullanırsa , sonuç o kadar iyi olacaktır. Bu nedenle, 28. oyunda, ruh hali, anılar ve karakter dikkate alınarak bir sözlük kelimesi için resim seçimine vurgu yapılır. Görevi tamamlamak, öğrencilerin kendi icat ettikleri çağrışımlarda düşüncelerini ve deneyimlerini daha doğru ifade etmelerine katkı sağlayacaktır . Bu aynı zamanda öğrencilerin ilk görevler sırasında ortaya çıkan ve fantezi ve yaratıcı düşünmenin gelişimini engelleyen grup kalıp yargılarından hızla uzaklaşmalarına yardımcı olacaktır.

Oyun 29'da, bazı öğrencilerde hoş olmayan deneyimlere, can sıkıntısına, onları ezberleme isteksizliğine neden olan bu tür sözlük kelimeleri seçilir. Ancak pratik psikoloji, bu tür deneyimlerden nasıl uzaklaşılacağı konusunda çok fazla deneyim biriktirmiştir. Çocuklar fikirleri dönüştürmek için hayal güçlerini kullanmayı öğrenirler . Hoşa gitmeyen resimler nasıl hoş, eğlenceli resimlere dönüştürülür; ruh halinizi ve refahınızı nasıl değiştirirsiniz - oyun buna adanmıştır.

Bu kitabın faydalı ve ilgi çekici olmasını , öğrencilerin yaklaşan dikte duyurusunun strese neden olmayacağı Rusça derslerine aşık olmalarına yardımcı olacağını umuyoruz.

Şu anda, kitabın ikinci bölümü ("RESİMLERDE YAZIM SÖZLÜĞÜ"), 700'den fazla sözlük kelimesini ve bunlar için seçilen çağrışımları içerecek şekilde yayına hazırlanmaktadır. Çocuklar ve yetişkinler bunları başarılı bir ezberleme için kullanabilir veya kendi ezberlerini yapabilirler. Umarız kelime hatalarıyla dolu bu kitaplardan sonra öğrencilerimiz daha az şey yapar.

yardımcı olacak kendi yöntemlerinizi veya yeni orijinal çağrışımlarınızı bulursanız, bunları yayıncının adresine gönderebilirsiniz. Kitapta ilginç ve dikkate değer - yazarlığınızla bir sonraki baskıya dahil edilecektir. Lütfen yorumlarınızı ve önerilerinizi şu adresten yayıncıya gönderin:

123481, Moskova, PO Box 31, Görsel Sanatlar Okulu, Tel. 494-22-90, 495-05-01 Faks: 494-03-90.

Yazarlar.

urpal

Alfabedeki harflere bakın. Biraz hayal gücü - ve size çevredeki nesneleri hatırlatacaklar. Örneğin, Ira'nın büyük baskılı "A" harfi bir GARAJ, ÇANTA gibi görünür ve küçük küçük "a" bir BALIK, SAÇLI BİR ADAM KAFASI gibi görünür.

on bir

Alyosha, bir BİSİKLET GİDONU olan COMB'a benzer büyük bir "E" harfine sahiptir. Ve küçük küçük "e" harfi, bir TADpole'a benziyor.


Önünüzde harfler var: "A", "B", "D", "E", "I", "K", "L", "M", "H". kelime ezberlerken onlara bu harflere bu harflerin benzediği nesnelerle resimler verilir.

12

Bu resimlere bakın ve kendinizinkini bulmaya çalışın.


13

KENDİNİ HAYAL ET!

Her harf için iki resim düşünün ve bunları boş hücrelere çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın. Ira ve Alyosha'nın çizimlerini tekrarlamamaya çalışın. Bir resim bulmanızı kolaylaştıran harfle başlayabilirsiniz.

Basılı veya yazılı harflerden hangisi size daha uygunsa onu seçebilirsiniz.

Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

 

NASIL YAPTIĞINI GÖR

MEKTUPLARA RESİM ÇEKİN

  • ÇALIŞMIYOR

  • BAZEN ÇALIŞIR, BAZEN ÇALIŞMAZ

  • HER ZAMAN BAŞARILIDIR

-1 PUAN.

- 5 PUAN.

-10 PUAN.

Bak, sanatçı.

ANCAK

bu görev nasıl


О7

on sekiz

ile

ben

m n


urpa2

Ve işte sözlük kelimelerini ezberlerken uğraşmanız gereken birkaç harf daha:

O, P, R, S, T, U, F, E, Z.

Bu harflere, bu harflerin benzediği nesnelerin resimleri eşlik eder.

19

Bu oyunun görevi öncekiyle aynı ve artık onunla başa çıkmanız daha kolay olacak.

KENDİNİ HAYAL ET!

Her harf için iki resim düşünün ve bunları boş hücrelere çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın. Ira ve Alyosha'nın çizimlerini tekrarlamamaya çalışın. Bir resim bulmanızı kolaylaştıran harfle başlayabilirsiniz.

El yazısı veya basılı seçebilirsiniz edebiyat, nasıl sen daha uygun.

hakkında __ 





Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

NASIL YAPTIĞINI GÖR

MEKTUPLARA RESİM ÇEKİN

  • BAŞARISIZ     -1 PUAN

  • BAZEN OLUR

BAZEN HAYIR     - 5 PUAN.

  • HER ZAMAN     -10 PUAN ALIN.

22

OYUN İPUCU 2

23

24

oyun

Harfler şekil olarak meyvelere, meyvelere, sebzelere benzer olabilir. Örneğin bir mektubu çileğe çevirerek, onu tadabilir ve hatta eğlenmek için yiyebilirsiniz. Ama önce hangi harfin hangi resmin altında olduğunu belirlemeniz gerekiyor.

yürüyüşleri.

A, B, D, E, I, K, L, M, N, Ö, P, R, C, T, U, F, E, Z.

ALYOSHA ŞÖYLE YAPAR: - Kiraz bana elle yazılmış "e" harfini hatırlatır.

25

KENDİNİ HAYAL ET!

Önünüzde meyveler, meyveler, sebzeler olan 18 kart var. Göreviniz, 18 harften hangisinin hangi kartla en iyi eşleştiğini seçmektir. Her kart yalnızca bir harfe karşılık gelir. Harfi seçilen karta yazın.

26

İŞTE KARTLARA YÖNELİK MEKTUPLAR:

ABGEIKLMN

OPRSTUFEIA

Bir sonraki sayfada doğru cevabı bulacaksınız.

27

İŞTE DOĞRU CEVAP


NASIL YAPTIĞINI GÖR

ÇİLEK, MEYVE, SEBZE İLE MEKTUP KARTLARINA KADAR ALIN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLECEĞİM BAZI MEKTUPLARA,

BAZI HAYIR     - 5 PUANLARA.

  • TÜM HARFLERE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

28

oyunlar

Bu oyunda, faunanın (hayvanlar, kuşlar, böcekler, balıklar) temsilcileriyle harflerin benzerliğini bulmanız gerekiyor.

Hayvanlar ve kuşlar nazik ve tehlikeli, evcil ve asi, güvenen ve utangaç, sevimli ve korkutucu, sevilen ve sevilmeyen olabilir. Ve basit harfler

simgeler canlanacak ve en kısa sürede karakter alacak

- Kartlara bakıyorum, "A" harfine benzeyen birini arıyorum ve bir denizyıldızı seçiyorum, çünkü onu zihinsel olarak bir kalemle daire içine alırsam, ortaya çıkan taslak "A" harfine benzeyecektir.

29

Önünüzde faunalı 18 kart var. Göreviniz, 18 harften hangisinin hangi kartla en iyi eşleştiğini seçmektir. Her kart yalnızca bir harfe karşılık gelir. Harfi seçilen karta yazın.

otuz

İŞTE KARTLARA YÖNELİK MEKTUPLAR:

ABGEIKLMN

OPRSTUFEIA

Doğru cevap bir sonraki sayfada.       

bulacaksın

31

İŞTE DOĞRU CEVAP


»•

NASIL YAPTIĞINI GÖR

FAUNA KARTLARINI HARFLERLE EŞLEŞTİRİN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLECEĞİM BAZI MEKTUPLARA,

BAZI HAYIR     - 5 PUANLARA.

  • TÜM HARFLERE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

32

oyun 5

Muhtemelen yuvarlanmayı, "Dondur" oyununu oynamayı (belirli bir konumda donmanız gereken), diğer insanları canlandırmayı seviyorsunuzdur. Bu durumda, çeşitli duruşlar ve jestler kullanırsınız. "T" harfini çizmek için vücudunuzu kullanmayı deneyin. Bunu yapmak için muhtemelen ayağa kalkar ve kollarınızı yanlara doğru açarsınız. Ve "O" harfi takla atarken duruşunuzu andırıyor. Duruşlarınız ve jestleriniz harflere benzer ve tam tersi, harfler çok çeşitli duruşlara, jestlere benzeyebilir, insanların yürüme şeklini taklit edebilir.


ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- "F" harfi, ellerini kemerinde tutan birine benziyor. Karpuz tuttuğunu hayal ederseniz, benzerlik artacaktır.

33

2 Matyugin

Önünüzde insanların duruşlarını ve hareketlerini içeren 18 kart var. Göreviniz, 18 harften hangisinin hangi kartla en iyi eşleştiğini seçmektir. Her kart yalnızca bir harfe karşılık gelir. Harfi seçilen karta yazın.


34

ABGEIKLMN OPRSTUFEYA

Doğru cevap bir sonraki sayfada.

Q

İŞTE DOĞRU CEVAP


0

И

А


н

Г

л







Е

э

Я


Б

У

п







К

с

т


Р

м

ф



NASIL YAPTIĞINI GÖR

HARFLERE DURUMLAR VE JESTLER İLE KARTLARI EŞLEŞTİRİN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLECEĞİM BAZI MEKTUPLARA,

BAZI HAYIR - 5 PUANLARA.

  • TÜM HARFLERE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

oynadıktan

Bu oyunda "A", "O", "G", "H" harfleri hokey oynamalarına izin verdi ama onları bu hokey pistinde bulmak kolay değil. Kılık değiştirmiş olmalılar. Bul onları.

Doğru cevap bir sonraki sayfada.


bu oyun için kaç puan aldığını gör

  • MEKTUP BUL

-1 PUAN OLAMAZ .   

  • BAZI OLABİLİR,

BAZI HAYIR     - 5 PUAN.

  • HER ŞEYİ YAPABİLİRİM     -10 PUAN.

oyun 7

Bu oyunda "B", "E", "I", "K" harfleri oyuncağa dönüşerek mağazadaki raflara yerleşti. Bu harflere benzeyen oyuncakları almalısın.

Doğru cevap bir sonraki sayfada.

İŞTE DOĞRU CEVAP


NASIL YAPTIĞINI GÖR

  • MEKTUP BUL

YAPAMAM

  • BAZI YAPAR, BAZI YAPAMAZ

  • HER ŞEYİ YAPABİLİRİM

-1 PUAN.

- 5 PUAN.

-10 PUAN.

oynadıktan

Ve bu harfler - "L", "M", "P", "R" - bilgisayar oyunlarını sever ve "Battleship" oyununa yerleşir. Bul onları.

Doğru cevap bir sonraki sayfada.


NASIL YAPTIĞINI GÖR

  • MEKTUP BUL

YAPAMAM

  • BAZI YAPAR, BAZI YAPAMAZ

  • HER ŞEYİ YAPABİLİRİM

-1 PUAN.

- 5 PUAN.

-10 PUAN.

oyun 9

Ve bu harfler - "C", "T", "U", "F", "E", "I" - okul bahçesinde saklandı ve öğrencilerin ve öğretmenlerin sırlarına kulak misafiri oldu.

Igppya neden sen -Kolya, günlüğünü kaybettiğini söyleyerek beni kandırdın ?

. öğretmen ^ dpyaein- m® nYa _ l1 oel!

Na'^G PGP9k Üzerimde!

KENDİNE BAK

OLUŞTU

■ MEKTUP BULAMIYORUM

-1 PUAN.

■ BAZI OLABİLİR,

BAZI HAYIR

■ HER ŞEYİ YAPABİLİRİM

- 5 PUAN.

- 10 PUAN.


oynamak

Önünüzde bir nesne var - bir şişe. Bir harfe benzerliğini fark etmeniz zor. Hayal gücünüzün işe yaradığı yer burasıdır. Bir şişenin nasıl alışılmadık bir şekilde değişebileceğini, yani farklı harflere dönüşebileceğini hayal etmeye çalışın .

harflere olan benzerliği arttırılmıştır . IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- Gözlerimi kapatıyorum ve bir cam şişeye nasıl su döktüğümü, devirdiğimi veya kırdığımı hayal ediyorum - ve her seferinde farklı bir harf gibi görünüyor. Bazen bir cismin dönüşümü çizgi film gibi net bir şekilde ortaya çıkar, bazen de bir gölge gibi sadece tahmin edilir. Hiçbir şey görmezsem, bir kalem alırım, birkaç eskiz yaparım ve bundan sonra kendimi daha iyi hissederim.

Bazen bir çizgi filmdeki gibi net bir şekilde görüyorum, bazen sadece ana hatları veya gölgeyi tahmin edebiliyorum. Hiçbir şey görmezsem, bir kalem alırım, birkaç eskiz yaparım ve ancak bundan sonra bir çizim bulurum. Ancak kase, önce kapalı gözlerle hayal etmeyi ve ardından daha önce gördüklerini çizmeyi başarır.


KENDİNİ HAYAL ET!

Bir nesnenin harflere dönüşümünü hayal etmeye ve çizmeye çalışın. Çizmek zorsa, kelimelerle anlatabilirsiniz.

Nesnenin karşısında, bu nesnenin benzemesi gereken harfler var. Çizimleriniz sayfaya sığmıyorsa ayrı kağıtlara çizebilir veya kelimelerle anlatabilirsiniz.

47

KEDİ-

ABGEIKLMN

BUNU NASIL YAPIYORSUN

NESNEYİ FARKLI HARFLERE DÖNÜŞTÜR

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, AMA TÜMÜNDE DEĞİL - 5 PUAN.

  • HER ŞEYDE -10 PUAN YAPABİLİRİM.

68-70. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz .

48

Oyna

Bu oyunda kelime dağarcığını ele alacaksınız. İşte resimlerle birlikte 10 kelimelik kelime. Her resmin hatırlanması gereken bir mektubu vardır. Her zaman hemen görünmez, bazen resimde tanımak için yakından bakmanız gerekir. Önceki oyunlarda harfleri farklı şekillerde temsil ettiniz ve bu, görevin üstesinden gelmenize yardımcı olacaktır.

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- BELL kelimesinde "O" harfini arıyorum.

SNYACHYAPYA NICHAGP IA IYaVml / il ızaız

İşaretleyici ile daire içine alıyorum.

49

Sözlük kelimeleri için resimlere dikkatlice bakın, üzerlerinde kelimede altı çizili unutulmaz bir harf bulun. Resimde bulunan harfi bir kalem veya şamandıra ustası ile daire içine alın.


Yapamıyorsanız, 53-54. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz .


• HUŞ


NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU HARFLERİ BULUN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, AMA TÜMÜ DEĞİL - 5 PUAN.

  • HER ŞEYİ YAPABİLİRİM     -10 PUAN.

Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

OYUN İÇİN İPUCU 11

• HUŞ 53

54

urpai2

Bu oyunda kelimeleri iyi hatırlayıp hatırlamadığınızı kontrol edebilirsiniz. Ancak bu sıradan bir dikte değil, resim şeklinde ipuçları içeren bir dikte olacaktır.

Sözlük kelimesindeki eksik harfi ve hangi harf olduğunu yazın - bu harfin bulunduğu resim size söyleyecektir. Oyun, kelime kelimelerinin yazımını kolayca nasıl hatırlayacağınızı öğrenmenize yardımcı olacaktır.

ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- Bir sözlük kelimesini nasıl doğru yazacağımı hatırlamam gerektiğinde, bu kelimenin resmini hatırlıyorum ve cevabı hızlıca buluyorum. Antrenman yaparken artık resmi hatırlamanıza bile gerek kalmıyor. Hafızam resimleri hatırlayamayacak kadar tembel görünüyor ve hemen doğru harfi soruyor. Bellek gücünü koruyor ve ben -


• M..SHOK

BE_R

count_count

• B_KES

57

• GÖREV

NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU HATIRLANMIŞ

  • 1-2 KELİME -1 PUAN.

  • 3-5 KELİME - 5 PUAN.

  • 6-8KELİME -8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.

58

urpa-iz

Bu oyun bir gizemdir. İşte harfleri eksik olan sözlük sözcükleri. Resimdeki eksik harfi bulmalı ve ardından kelimeye yazmalısınız.

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- G_ZETA. Bu kelimenin yanına bir gazete çizilir. Oradaki "A" harfini tanıyorum ve kelimenin içine koyuyorum.

59

V_KAL

60


S_SCRAP S_TANK


61

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, HİÇBİR 5 PUAN.

  • HER ŞEYİ YAPABİLİRİM -10 PUAN.

62

urpa-|4

Sadece sanatçının resminde bir harf aramak değil, aynı zamanda resmin kelime hazinesine giden olay örgüsünü bulmak da ilginçtir. Bir çizimde unutulmaz bir mektubu nasıl yenebileceğinizi hayal etmeye çalışın . Hayal gücünüzün ve hayal gücünüzün işe yaradığı yer burasıdır.

ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- BOGATYR kelimesinde "O" harfini hatırlamanız gerekir. Kahramanı temsil ediyorum ve zırhını inceliyorum. "O"nun kalkana en çok benzediğini görüyorum: aynı yuvarlak.

63

KENDİNİ HAYAL ET!

Önce hayal edin, sonra icat ettiğiniz resimleri içlerinde vurgulanan unutulmaz harflerle çizin. Hatırlanması gereken harfler çizimde iyi tanınabilir olmalıdır, aksi halde resimde sizden başka kimse onları bulamaz.

YAPRAK DOMUNU   




FUTBOL

Tırtıl

-


64

HAVUÇ

ŞOFÖR

GÖVDE

DİL

3 Matyugin

65

MIKNATIS

NASIL YAPTIĞINI GÖR

RESİMİN KELİMELERİNE GÖRE ŞEKİLLENDİRMESİNİ YAPIN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.

  • HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

66

OYUN İPUCU 14

67

68

• dil

69

70


71


72

urpai5

13. ve 14. oyunlardan kelime kelimelerinin yazımının hafızanızda nasıl korunduğunu kendiniz kontrol edin.Bu oyunlarda özellikle ezberlemediniz - daire içine aldınız, harfleri aradınız, resimlerin konusunu icat ettiniz ve kelimeler sırasında hafızada kaldı. görev. Çalıştığınız kelimeleri istemeden hatırlayıp hatırlamadığınıza bakın .

ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- Önceki oyunlardan resimleri hatırlıyorum ve bunları hafızamdaki kelimelerin doğru yazılışını geri yüklemek için kullanıyorum.

Aynı şekilde yapmaya çalışın. Öyleyse yaz

kelimeleri istediğiniz harfe çevirin ve ardından kendinizi test edin. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.

G_ZETA

CAMP_R

V_KAL

(Bir, O)

(E, ben)

(Bir, O)

G_LAKTIKA

BUG_VICA

N—ROD

(Bir, O)

(Bir, O)

(Bir, O)

D_TAL

C_MENT

K_LBASA

(EI)

(EI)

(Bir, O)


C_TANK

S_LOMA


(Bir, O)

(Bir, O)

GOD_TYR

F_LGA

K_BAN

(Bir, O)

(Bir, O)

(Bir, O)

FU_BOL

GUS_NITSA

M_RKOV

(DT)

(EI)

(Bir, O)

SH_FER

HOB_T

-dil

(Bir, O)

(Bir, O)

(E.Y.I)


m_rot



(Bir, O)


73

işte doğru cevap

OYUN 13

OYUN 14

GAZETE VOKAL GALAXY BUTTON KAMP DETAY Sosis SOS HAZIR KÖPEK İNSAN ÇİMENTO

BOGATYR

FOLYO

DOMUNU FUTBOL Tırtıl HAVUÇ

ŞOFÖR

TRUNKS DİL MAGNETİ

NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME -1 PUAN.

  • 3-5 KELİME - 5 PUAN.

  • 6-8 KELİME - 8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA -10 PUAN.

Oyna

Aynı anda iki harfin yazımını hatırlamanız gereken sözlük kelimesi için resmin grafiğini bulun.

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- CHRYSANTHEM kelimesinde "I" ve "A" harflerini hatırlamanız gerekir. Önce kurşun kalemle büyük "I" ve "A" harfleri çiziyorum. Ayrıca, "I" harfinin çubuklarının gövdeler gibi olduğunu ve "A" harfinin gövdelerden ve bir yapraktan oluştuğunu fark ettim. Çiçekleri bir vazoya "koydum", çiçekleri bitiriyorum ve resim hazır.


75

KENDİNİ HAYAL ET!

Düşünün ve sonra ezberlediğiniz iki harfli bir sözlük sözcüğü için icat ettiğiniz bir resim çizin ki bu iki harf onda iyi tanınsın.

PORTAKAL

PUAN

MÜRETTEBAT

TİMSAH

76

DEVRİM

su aygırı




BATTANİYE

GENEL




SIVACI

MAKARNA





Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

77

NASIL YAPTIĞINI GÖR

RESİMİN BİR PARÇASINI YAPIN

KELİMELER İÇİN -

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.

  • HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

Sanatçımızın bu görevi nasıl yerine getirdiğini görün.

78

PUAN


79


• DEVRİM

80


j-Ow,

81


• MAKARNA

82

oyun17

Oyun 16'daki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Kelimelere doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.

_P_LSIN

(A, O) (E.I)

M_G_AZIN

(A, O) (A, O)

    d_yalo

(A, O) (E.I)

    K_PAGE

(E, ben) (E, ben)

XP_3_NTEMA

(E.I) (A.O)

B_G_MOT

(E, ben) (E, ben)

G_N_RAL (E, ben) (E, ben)

KR—K_dil

(A, O) (A, O)

ST_K_TUR

(O, U) (A, O)

R     v_lutsiya

(E.I) (A, O)

M_K_RONY

(A, O) (A, O)

83

İŞTE DOĞRU CEVAP

PORTAKAL

GENEL

PUAN

TİMSAH

BATTANİYE

SIVACI

MÜRETTEBAT

DEVRİM

KRİZANTEM

MAKARNA

su aygırı

NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME     -1 PUAN.

  • 3-5 KELİME     -5 PUAN.

  • 6-8KELİME     -8 PUAN.

  • 9'DAN FAZLA KELİME-10 PUAN

84

oyun18

Bir çizimde akılda kalan üç harfi nasıl yenebileceğinizi hayal etmeye çalışın.

ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- BİSİKLET kelimesinde "E", "O" ve "I" harflerini hatırlamanız gerekir. Önce bir bisiklet çizdim, sonra bu harfleri aramaya başladım. İlk harf "E", bu yüzden ona benzeyen bisiklet parçaları arıyorum. Bu bir direksiyon. Hafifçe bükülürse daha çok "E" gibi olur. "O" elbette tekerlektir ve değiştirilmesi gerekmez. Ama "ben" harfi için terlemem gerekti! Sonunda çerçeveye yerleşene kadar onu uzun zamandır arıyordum.

Bu ezberleme ile harflerin sırasını karıştırmayacağım - önce "E", sonra "O" ve "I".

85

KENDİNİ HAYAL ET!

Önce hayal edin, sonra her sözlük sözcüğü için kendi resminizi çizin. Ardından resimdeki üç unutulmaz harfi bulun ve vurgulayın. Bu harfler çizimde açık ve belirgin bir şekilde görülebilmelidir.

KÜTÜPHANE

APARAT

SOKAK

KASET

KIR EVİ


KRİSTAL     KOLONYA

spagetti     hokeyi

MASAJ

NASIL YAPTIĞINI GÖR

RESİMİN KELİMELERİNE GÖRE ŞEKİLLENDİRMESİNİ YAPIN

  • YAPILAMAZ     - 1 PUAN.

  • YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.

  • HERKESE YAPABİLİRİM - 10 PUAN.

Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

86

OYUN İÇİN İPUCU 18

87

88



89


SPAGETTİ

90

oyun 19

Oyun 18'deki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Kelimelere doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.

LSPED     BBL TE CA'DA

(E, ben) (A, O) (E, ben)     (E, ben) (E, ben) (A, O)

    BİR FARE

(A, O) (P, PP)

ETA'YA

(A, O) (C, SS)

    acil servis

(A, O) (L, LL)

K EJ

(A, O) (T, TT)

KR     STA             DCLONE

(E.I) (L,LL)     (A,O) (E,I) (A,O)

SP     GE VE X E

(A, O) (T.TT)

(A, O) (K, KK)

MAZH

(A, O) (C, SS)

91

İŞTE DOĞRU CEVAP

BİSİKLET

KÜTÜPHANE


APARAT

SOKAK


KASET

KIR EVİ



KRİSTAL

KÖLN


SPAGETTİ

HOKEY


M ACCA G


BAKMAK,


SEN NASILSIN



OLUŞTU

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME -1 PUAN.

  • 3-5 KELİME - 5 PUAN.

  • 6-8 KELİME - 8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.

92

oynamak

Sözlük kelimelerinin yazılışını yalnızca icat eden resimlerle (görsel çağrışımlar) değil, aynı zamanda ses çağrışımlarıyla da ezberleyebilirsiniz.

ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- BALCON kelimesinde "A" harfini hatırlamanız gerekir. Bunu yapmak için, onunla uyumlu kelimeleri seçiyorum: ezberlenen kelimenin ("B", "A", "L") birkaç harfini içeren ve ezberlenen sesli harfin vurgulandığı BANK, BANT, BAL. Daha ünsüz olduğu için onlardan BAL kelimesini seçiyorum.

balkon ve BAL kelimelerini bir hikayede bir arada sunuyorum. Bu resim çıkıyor: balkonda TOP.     '

93

KENDİNİ HAYAL ET!

Her sözlük sözcüğü için, onunla ünsüz olan bir sözcük seçin, böylece ezberlenen sesli harf onda stres altındadır.

Ve sonra sözlüğü ve ünsüz kelimeleri tek bir olay örgüsünde birlikte hayal edin. Yapabiliyorsanız, bu resmi çizin.

PORSUK

VALENKI     AİLESİ

SONATA     KÜREĞİ

KORSAN     PAN

PASTA     ŞAMPUANI

AN

NASIL YAPTIĞINI GÖR

ÜNLÜSÜNSÜZ SÖZCÜKLERLE SÖZCÜK SÖZCÜĞÜNE GELMEK VE BUNLARI TEK BİR PARÇADA BİRLEŞTİRMEK

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.

  • HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

94

OYUN İÇİN İPUCU 20.

0M".

porsuk barda çalıştı

   

95

• SOYADI Apron üzerine bir soyadı işlenir.


96

KÜREK

Kürek fırladı.

97

4 Matyugin

98

urpa2i

Oyun 20'deki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Her kelimeye doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.

B_LCON

(AA)

B__RSUK

(AÖ)

VAL_NKI

(EI)

F—MI LIA

(Bir, O)

C_NATA

(Bir, O)

L-PATA

(AÖ)

P_RAT

(E, ben)

- K_STUFF

(Bir, O)

SH_NEL

(E, ben)

SH_MPUN

(Bir, O)


M_MENT

(Bir, O)

99

İŞTE DOĞRU CEVAP

BALKON

PORSUK

SOYADI

KÜREK

TENCERE

ŞAMPUAN

KEÇE ÇİZME

SONATA

KORSAN

PASTA

AN

NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME     - 1 PUAN.

  • 3-5KELİME     -5 PUAN.

  • 6-8KELİME     -8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.

100

urpa22

Bu oyunda görev biraz daha zor. İki kontrolsüz harfle sözlük kelimelerinin yazımını hatırlamak gerekir. Önceki oyunda olduğu gibi, ses çağrışımlarını kullanın. Bunu yapmak için, ezberlenmiş harflerin net bir şekilde duyulduğu, stres altında iki ünsüz kelime seçin.

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- BACHROMA kelimesinde "A" ve "O" harflerini hatırlamanız gerekir. İki ünsüz kelime BACH ve ROM alıyorum. Bunlar test kelimeleri değildir, ancak içlerinde "A" ve "O" harfleri iyi duyulur ve bu nedenle hatırlanır. Bundan sonra, ünsüz ve sözlük kelimelerini tek bir resimde birlikte sunuyorum - besteci BACH'ın döküldüğü ortaya çıktı.

KENDİNİ HAYAL ET!

Ezberlenen kelimeyi, akılda kalan harfleri içerecek şekilde, onunla uyumlu iki doğrulanamayan harfle eşleştirin.

Ve sonra sözlüğü ve ünsüz kelimeleri tek bir resimde birlikte hayal edin. Yapabiliyorsanız, bu resmi çizin.

MAKYAJ YAPMAK

UFUK

KIDEMLİ

PAZARTESİ GÜNÜ

BAVUL

STADYUM

MANDOLİN

KAYDETMEK

RESTORASYON

COARACAN SOSASI


NASIL YAPTIĞINI GÖR

ÜNLÜ SÖZCÜKLERİ SÖZCÜK SÖZCÜĞÜNE DÜŞÜNÜN

-1 PUAN OLAMAZ .   

YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.

HERKESE YAPABİLİRİM

-10 PUAN.


Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

102

OYUN İPUCU 22.

• PAZARTESİ GÜNÜ

Tren Pazartesi günü kalkıyor.

RÜZGAR SICAK gaziyi sever.

103

• MANDOLİN

Annem EVDE mandolin çalıyor.


104

Bu at yulaf kurtarır.

105

106

urpa23

Ünsüz kelimelerin 22. oyundaki kelimeleri hatırlamanıza nasıl yardımcı olduğunu kontrol edin. Her kelimeye doğru harfleri yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.

B_XR_MA (A, O) (A, O)

g_r_şemsiye

(A, O) (E.I)

M_K_YAZH

(A, O) (E.I)

M_N_D YELNIK

(A.OCE.I)

V_T_RAN

(E.I) (E.I)

ST_D_AÇIK

(A, O) (E.I)

CH_M_DAN

(E.I) (A, O)

    aday göstermek

Ah, ben) (A, Ah)

M_ND__LINA     T_R_KAN

(A.O) (A, O)     (A, O) (A, O)

R_ST_VRATION     V__N_GRET

(E.I) (A,O)     (E.I) (E.I)

107

İŞTE DOĞRU CEVAP

PAÇA

MAKYAJ YAPMAK

KIDEMLİ

BAVUL

MANDOLİN

RESTORASYON

UFUK

PAZARTESİ GÜNÜ

STADYUM

KAYDETMEK

HAMAMBÖCEĞİ

SOS SOS

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME -1 PUAN.

  • 3-5 KELİME - 5 PUAN.

  • 6-8 KELİME -8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.

108

oyun 24

Bazen birkaç sözlük sözcüğü için bir ünsüz sözcük seçilir. Bu durumda, onları yan yana hayal etmek ve çizmek daha uygundur.

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- DÜN ve ATTIC kelimelerine, ünsüz ŞEYTAN kelimesini aldım. Dün şeytanlar dans etti ve

dün şeytanlar dans etti.

109

KENDİNİ HAYAL ET!

Aşağıdaki kelimelerin her biri için bir ünsüz seçin ve yan yana çizin.

dörtnala

GALOŞ



KANAL

CEP



AHUDUDU

YÖNETİM

tayga     yeteneği


110

ZARF

PATENLER

KONSER

ŞEKERLER

NASIL YAPTIĞINI GÖR

SÖZCÜKLER İÇİN ÜNLÜ BİR SÖZCÜK BULUNMAK

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.

  • HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .

111

• Çakıl taşları üzerinde dörtnala dörtnala.

OYUN İÇİN İPUCU 24

• GALOŞ

Galka galoşlara girdi.

112

cep.

113

114

115

Ahududu.

• AHUDUDU ÇOCUK yiyor

• ARENA Oğlan arenada.

116



oyun25

Oyun 24'teki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Kelimelere doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.



HF_RA

(EI)

CH_RDAK

(EI)

g_lop

(Bir, O)

G_LOSHA

(AÖ)

K_NAL

(Bir, O)

K_RMAN

(AÖ)

K_NCERT

(Bir, O)

K_NVERT

(Bir, O)

k_nki

(AÖ)

K_NFETY

(AÖ)

M_LINA

(Bir, O)

M_NEJ.

(AÖ)

T_YGA

(AÖ)

T_LANT

(AÖ)


117

İŞTE DOĞRU CEVAP

DÜN

ÇATI KATI

dörtnala

GALOŞ

KANAL

CEP


KONSER

ZARF

PATENLER

ŞEKERLER

AHUDUDU

YÖNETİM

TAYGA

YETENEK



NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU YAZILIM

I 1 - 2 KELİME     -1 PUAN.

  • 3-5 KELİME     - 5 PUAN.

  • 6-8 KELİME     -8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA -10 PUAN.

118

urpa26

Bazen bir harf için bir resim ve ikincisi için ünsüz bir kelime bulabilirsin. Sözlük kelimelerindeki ünsüzleri ve çizimleri doğrulanamayan iki harfle birleştirmek uygundur.

ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:

- MAYONEZ kelimesinin ilk harfi olan "A" ses çağrışımı ile geldim • MAYKA. İkinci harf için bir resim buldum ... Bir kombinasyon çıkıyor - mayonez + O lekeli tişört (şek.)

119

KENDİNİ HAYAL ET!

Kelime dağarcığı kelimeleri için kelimeleri ve resimleri eşleştirmeyi düşünün. Doğrulanamayan bir mektuba - bir ses ilişkisine, başka bir görsel ilişkilendirmeye. Sonra onları birlikte hayal edin. Neye sahip olduğunuzu çizin ve tanımlayın.

PİRAMİT

KOLON

METAL

HAVAİ FİŞEK

FEUİLLETON

DİKKATLİCE

Çello hayranı

DOMATES

MÜHENDİS

ÜNLÜ SÖZCÜKLERE ÜNLÜ SÖZCÜKLER VE RESİMLERLE GELİN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.

  • HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

120

OYUN İPUCU 26

• PİRAMİT PIR piramidin altında + (şek.) A

• DOMATES

yanından bir domates geçti + O (şek.)

121


KURA için yem özenle dökülür + - (R ia )

• HAVAİ FİŞEK

Peri düzenlenmiş havai fişek + E (şek.)

123

124

MÜHENDİS

KADIN + VE ile mühendis (şek.)

Ladin altındaki feuilleton, feuilleton + E yazdı (şek.)

urpa27

Kombine yöntemin 26. oyun için kelimeleri ezberlemenize nasıl yardımcı olduğunu kontrol edin. Her kelimeye doğru harfleri yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.

M_J_NEZ

(A, O) (A, O)

P_R_MIDA

(E.I) (A, O)

K_LO     A.

(A, O) (H.HH)

M TA

(EI) (L, LL)

F__Y_RVERK

(E.I) (E.I)

URATNO

(A, Ö) (K, KK)

F_L_TON

(E.I) (E.I)

P_M_DOR (A, O) (E, Ben)

    NJ_NER

Ah, ben) (E.I)

125

işte doğru cevap

mayonez

PİRAMİT

KOLON

METAL

HAVAİ FİŞEK

DİKKATLİCE

FEUİLLETON

DOMATES

MÜHENDİS

NASIL YAPTIĞINI GÖR

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME     - 1 PUAN.

  • 3-5KELİME     -5 PUAN.

  • 6-8 KELİME     -8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.

126

oyun 28

Bu oyunda, her sözlük sözcüğü için birbirinden farklı durumları tasvir eden üç farklı resim bulacaksınız, ancak her biri bu kelimeyi içermektedir.

Üç resimden en çok sevdiğinizi seçmeniz gerekiyor. Seçiminiz karakterinize, kişisel deneyiminize, anılarınıza ve o andaki ruh halinize bağlı olabilir.

Alyosha, ona komik bir anekdotu hatırlattığı için sözlük kelimesi "KIRPIC" için ilk resmi seçer. Ve Ira, tuğlalarla çevrili bir çiçek tarhının olduğu resmi daha çok beğendi.

127

KENDİNİ HAYAL ET!

kelime için resimlere dikkatlice bakın . Aralarından en çok beğendiğinizi seçin.

Seçtiğiniz resmin yanındaki kutuyu işaretleyin.

Sonraki sayfalardaki resimler için de aynısını yapın.

128

5 Matyugin

129

NASIL YAPTIĞINI GÖR

KELİMELER İÇİN BİR RESİM SEÇİN

  • -1 PUAN OLAMAZ .   

  • YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.

  • HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.

130

oyun 29

Bu oyunda, sıkıcı görünebilecek veya hoş olmayan fikirlere ve deneyimlere neden olabilecek kelimeler seçilir. Resimleri komik ve komik hale getirerek bu tatsız anlardan uzaklaşabilirsiniz.

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

- MÜDÜR. Müdürün karşısında hep çekingenimdir ve ofisine girmem gerektiğinde nefesim kesilir, bu nedenle kart benim için pek hoş değil. Onu yeniden yapmak istiyorum. Hayal gücüm farklı resimler çiziyor. Birinde yönetmen benim ama yönetmenin benimle tenis oynadığı filmi daha da çok seviyorum. Oldukça farklı bir ruh hali!

131

KENDİNİ HAYAL ET!

Sizden önce onlara kelimeler ve resimler. Resimleri daha ilginç, eğlenceli olacak ve sizi iyi hissettirecek şekilde yeniden yapmaya çalışın!

Ne yaptığınızı çizin veya açıklayın.

• ATEŞ

132

133


134


• ENDİŞE


135



oynamak

Bu oyunda, önceki tüm oyunlarda bulunan kelimelerin yazımını hatırlamanız gerekiyor. Sayılarının fazla olması nedeniyle bunu yapmak zordur, çünkü kontrol etmeden önce on kelimeden biraz fazlasını nasıl öğrendiğinizi öğrenin. Bu, hafıza kapasiteniz için iyi bir testtir.

Kelimelerdeki doğru harfleri yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın.

count_count

(Bir, O)

m_shock

(EI)

M_ZINETS

BE_R

(EI).

(EI)

B YAN

Jüri



(Bir, O)

(EI)

z_vod

B_CUT

(Bir, O)

(EI)

K_RZINA

MÜCADELE



<A,O)

(Bir, O)

G_ZETA

G LAX



(AÖ)

(Bir, O)

V_KAL

N_ROD

(AÖ)

(Bir, O)

D-TAL

BUG_VICA

(E, ben)

(Bir, O)

LBASA'YA

C_MENT



(Bir, O)

(E, ben)

137

S_LOMA

(Bir, O)

SH_FER

(Bir, O)

F_LGA

(Bir, O)

K_BAN

(Bir, O)

FU_BOL

(D,T)

m_rot

(Bir, O)

KAMP

'(EI)

B_G_MOT

(E, ben) (E, ben)

_p_lsin

(A, O) (E.I)

M_G_AZIN

(A, O) (A, O)

C_TANK

(Bir, O)

GUS_NITSA

(EI)

M_RKOV

(Bir, O)

    ZYK

(E.I.Ya)

B_GATYR

(Bir, O)

HOB_T

(AA)

G__N—RAL

(E, ben) (E, ben)

kr_k lil

(A,O) (A,0)

yalo

(AO) (EI)

ST-K-TUR

(O.UKHAO)

    K-SAYFA

(E, ben) (E, ben)

P     V—LUSİUM

(E.I) (A, O)

XP-Z-NTTEMA MK-RONA

(E, ben) (A, O)     (AO) (A, O)

138


V L     HIZLI

B BL     TE KA

(E,I) (A,0) (E,I)

(E, ben)     (E, ben) (A, O)

BİR FARE

acil servis

(A,0) (P,PP)

(A, O) (L, LL)

ETA'YA     _

K     EJ

(A,0) (C,SS)

(A, O) (T.TT)

KR STA

    d Klon

(E, ben) (L, LL)

(A, O) (E, Ben) (A, O)

SP GE I

X     O'nun

(A.0) (T,TT)

(A, Ö) (K.KK)

MAZH     _


(A,0) (C,SS)


B_LCON

B_RSUK

(Bir, O)

(Bir, O)

ŞAFT NKİ

F_MILY

(EI)

(Bir, O)

HATA ile

L PATA

(Bir, O)

(Bir, O)

P_RAT

K_STUFF

(EI)

(Bir, O)

SH_NEL

SH_MPUN

(E, ben)

(Bir, O)

M_MENT


(Bir, O)

139




B_HR_MA

(A,0) (A,0)

G_R_ZONT

(A,0) (E,J)

m_k_yazh

M__N__D YELNIK

(A.0) (E.I)

(A,0) (E.I)

V_T_RAN

ST_L_ON

(E.I) (E, Y)

(A.0) (E.I)

H_M __DAN

    adına

(EI) (A,0)

(EI) (A,0)

M_ND_LINE

T_R_KAN

(A,0) (A,0)

(A,O) (A,0)

R_ST_VRATSYA

V_N_GRET

(EI) (A.0)

(E, ben) (E.I)

HF_RA

CH_RDAK

(EI)

(O)

g_lop

G_LOSHA

(A,0)

(Bir, O)

K_NAL

K_RMAN

(Bir, O)

(A,0)


K__NCERT

K_NVERT

140     ( A'0 )

(AA)

k_nki

(Bir, O)

K__NFETY

(Bir, O)

M_LINA

(Bir, O)

M_NEZH

(Bir, O)

T_YGA

(Bir, O)

T__LANT (A, O)

M_J_NEZ

(A, O) (A, O)

    URATNO

(A, O) (K, KK)

P_R_MIDA

(E.I) (A, O)

F_L_TON (E.I) (E,I)


K_LO     A

.(A,O) (H.HH)

MTA _

(E, ben) (L, LL)

P_M_DOR

(A, O) (E, ben)

F_Y_RVERK

(E.I) (E.I)

    NJ_NER

(E, ben)     (E.I)

K_RPIC (EI)

K_LESO

(A, O)

P_MADA

(Bir, O)

X__LAT

(Bir, O)

D_RECTOR

(EI)

P_FIRE

(Bir, O)


141

SH_RL_TAN

(A, O) (A, O)

BALIK TUTMA

(EI)

X_BARKA

(EI)

SİYAH_P

(EI)

XR_BET

(EI)

TR_VOGA

(EI)

ÇEKMEK

(Bir, O)

SC__NDAL

(Bir, O)


DOĞRU CEVAP:

zil

SIRT ÇANTASI

SERÇE PARMAK

FAN

AKORDEON

GÖREV

FABRİKA

HUŞ

SEPET

OBUA

GAZETE

GÖKADA

VOKAL

İNSANLAR

DETAY

BUTON

SOSİS

ÇİMENTO

SAMAN

KÖPEK


142

ŞOFÖR

LIANA

Tırtıl

DOMUZ

HAVUÇ

FUTBOL

DİL

MIKNATIS

BOGATYR

KAMP

GÖVDE

PORTAKAL

GENEL

PUAN

TİMSAH

BATTANİYE

SIVACI

MÜRETTEBAT

DEVRİM

KRİZANTEM

MAKARNA


su aygırı

BİSİKLET

KÜTÜPHANE

APARAT

SOKAK

KASET

KIR EVİ

KRİSTAL

KÖLN

СІІАІ EJJ-I

X OKTUŞU


143

MASAJ

BALKON

PORSUK

KEÇE ÇİZME

SOYADI

SONATA

KÜREK

KORSAN

TENCERE

PASTA

ŞAMPUAN

AN


PAÇA

UFUK

MAKYAJ YAPMAK

PAZARTESİ GÜNÜ

KIDEMLİ

STADYUM

BAVUL

kaydetmek

MANDOLİN

HAMAMBÖCEĞİ

RESTORASYON

SOS SOS

DÜN

ÇATI KATI

dörtnala

GALOZLAR

KANAL

CEP


144

KONSER

ZARF

PATENLER


ŞEKERLER

AHUDUDU


YÖNETİM

TAYGA


YETENEK



MAYONEZ

DİKKATLİCE


PİRAMİT

FEUİLLETON


KOLON



METAL

DOMATES


HAVAİ FİŞEK

MÜHENDİS


TUĞLA

TEKER


POMAD

ELBİSE


MÜDÜR

ATEŞ


ŞARLATAN

    —<g

Eskrim


HİBARKA

SCULL


ÇIKINTI

ENDİŞE


KAVGA

SKANDAL

145



DİKEY OLARAK: .

  1. Bu, güç ve cesaretle ayırt edilen eski Rus savaşçısının adıydı.

  2. Yaban domuzu.

  3. SSCB'deki en yaygın meslek.

  4. Akordeon benzeri bir müzik aleti.

146

Oyna

Önünüzde kelime kelimelerinden oluşan bir bulmaca var. Çözerek, aynı anda sözlük kelimelerinin yazımına ne kadar hakim olduğunuzu kontrol edeceksiniz .

YATAY:

  1. Yeni bir şekilde yaşamaya başladıkları haftanın günü.

  2. Yaprak yemeyi seven kelebek larvası.

  3. Yuvarlak sulu portakal meyvesi.

  4. Yatağa gittiklerinde ne saklıyorlar?

  5. herkesin çocuklukta sahip olduğu doğuştan gelen yetenekler .

  6. Yüksek direk, binada destek.

  7. Buz üzerinde bir disk ile spor oyunu.

  8. Treni beklerken üzerine oturulacak şeylerin olduğu büyük, sert bir çanta.

  9. Sanatçıların çiçek verebilecekleri veya yuhalayabilecekleri halka açık performansları.

  10. "Yeni Rusların" yaşamayı hayal ettiği bir kır evi.

  11. Ne de olsa balla ziyafet çekmeyi seven tatlı kırmızı dut .

  12. Tuğlaları birleştirmek için yapı karışımı.

DİKEY OLARAK:

  1. sizden uzaklaşan cennet ve dünya arasındaki görünür sınır .

  2. Rusya'dan gelen göçmenlerin özlediği ağaç .

  3. Tüm öğrenciler için baş ağrısı olan okulun baş lideri .

  4. Ulusal Rus kış ayakkabısı.

  5. Küçük gri kuş.

  6. Suda yaşayan, gözyaşları ikiyüzlü olarak adlandırılan büyük, dişlek bir sürüngen.

  7. İlginç pulları olan bir mektup paketi.

  8. teyp vb. olabilen mekanik bir cihaz .

147

İŞTE DOĞRU CEVAP

DİKEY OLARAK:

1- UFUK

  1. HUŞ

  2. MÜDÜR

  3. KEÇE ÇİZME

  4. SERÇE

  5. APARAT

  6. ZARF

  7. TİMSAH

  8. BOGATYR

  9. MÜHENDİS

  10. DOMUZ

  11. AKORDEON

YATAY:

  1. PAZARTESİ GÜNÜ

  2. Tırtıl

  3. PORTAKAL

  4. BATTANİYE

  5. YETENEK

  6. KOLON

  7. HOKEY

  8. BAVUL

  9. KONSER

  10. KIR EVİ

  11. AHUDUDU

  12. ÇİMENTO

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN

DOĞRU YAZILIM

  • 1-2 KELİME     -1 PUAN.

  • 3-5KELİME     -5 PUAN.

  • 6-8 KELİME     - 8 PUAN.

  • 9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.

148

Her oyun için aldığınız puanları toplayarak kelime dağarcığına ilişkin hafıza gelişiminizi özetleyebilirsiniz.

31'den 160 puana.

Üzülmeyin. Bu oyunları tekrar oynayın ve kelime dağarcığı hafızanızı kesinlikle geliştireceksiniz.

161'den 254 puana.

Kelime dağarcığı için normal bir hafızanız var. Yapılan hatalara dikkat edin ve tekrar oynayın.

255' den 289 puana.

Kelime dağarcığı için iyi bir hafızanız var.

290'dan 310 puana.

Tebrikler! Kelime dağarcığı konusunda mükemmel bir hafızanız var.



Sonuç sizi üzdüyse, umutsuzluğa kapılmayın. Düzenli uygulama, aksiliklerin üstesinden gelmenize yardımcı olacak ve başarı size gelecektir.

149

KELİME LİSTESİ

Sözler

yardım sayfası

oyun sayfası

DİKKATLİCE

123

120

SOKAK

87

86

PORTAKAL

78

76

APARAT

87

86

BALKON

93

93

PORSUK

95

95

PAÇA

101

101

AKORDEON

57

51

su aygırı

80

77

HUŞ

57

51

KÜTÜPHANE

87

86

BOGATYR

63

63

KEÇE ÇİZME

95

94

FAN

58

elli

BİSİKLET

85

85

KIDEMLİ

103

102

SOS SOS

104

102

VOKAL

60

60

SERÇE

113

110

DÜN

109

109

GAZETE

59

59

GÖKADA

60

60

dörtnala

112

110

GALOŞ

112

110

GENEL

81

77

OBUA

57

elli

UFUK

106

102.

Tırtıl

68

64

GÖREV

58

52

DETAY

61

61

MÜDÜR

127

127

FABRİKA

57

51

MÜHENDİS

124

120

DOMUZ

65

62

KANAL

113

110

CEP

113

110

KASET

88

86


150

TENCERE

98

94

TUĞLA

127

127

SOSİS

61

61

TEKER

128

128

ZİL

49

49

KOLON

122

120

ZARF

114

111

ŞEKERLER

114

111

KONSER

114

111

PATENLER

114

111

SEPET

57

51

KIR EVİ

88

86

KR İSTALL

89

86

TİMSAH

80

86

KAMP

58

58

KÜREK

97

94

PUAN

79

76

MIKNATIS

69

64

MAYONEZ

119

119

MAKARNA

116

77

MAKYAJ YAPMAK

106

102

AHUDUDU

116

110

MANDOLİN

104

102

YÖNETİM

116

110

MASAJ

89

86

METAL

122

120

SIRT ÇANTASI

58

elli

SERÇE PARMAK

58

elli

AN

95

94

HAVUÇ

68

65

İNSANLAR

62

62

KÖLN

89

86

BATTANİYE

81

77

KORSAN

97

94

PİRAMİT

121

120

ATEŞ

132

132

POMAD

129

129

DOMATES

121

120

PAZARTESİ GÜNÜ

103

102

BUTON

60

60

DEVRİM

80

77


151

RESTORASYON SKANDAL KÖPEK SAMAN SPAGHETTI SAVAŞ STADYUMU TAIGA YETENEK ROCKAKAN ALARM SOYADI HAVAİ FİŞEKLER FEILUETON ESKİM FOLYO FUTBOL ELBİSE KHIBARKA GÖVDE HOKEY SIRT KRISANTEMEA ZELLO FAN ÇİMENTO VALİZ ÇATI KAFATASI ŞAMPUANI SHARROMIK SHAROLATAN PASTA

102 136

61 61 86 136

102 110 110 102

135

94 120 120 134

65

64 130 135

65

86 134

75 120

62 102 109 133

94 133

94

65

77

76 102

65

152

EY DOS - Yunanca "imge" ve eidetizm bir tür mecazi hafızadır.

Görsel belleğe sahip bir kişi , metnin tüm sayfalarını ezberleyebilir, hayatının herhangi bir gününü hatırlayabilir ve gereksizleri unutabilir, hızlı bir şekilde yabancı dil öğrenebilir.

Görsel, fotografik, koku alma, dokunsal (dokunsal) hafıza gelişir . Aynı zamanda, insanlığın yüzyıllar boyunca biriktirdiği 27 yöntem ve hafıza, yaratıcı düşünme ve hayal gücünün geliştirilmesi için yeni orijinal yöntemler kullanılmaktadır.

Eğitimin bir sonucu olarak, hafızanız orijinalinden en az iki kat daha iyi olacak, sınıflar herkesin kendi içinde varlığından bile şüphelenmediği yetenekleri keşfetmesine yardımcı olacaktır.

alanlarda yürütülmektedir :

153

Eğitimciler ve çocuk gelişimi uzmanları artık eğitim ve yetiştirme süreçlerinin erken yaşta hayal gücünün geliştirilmesine dayanması gerektiğini kabul ediyor. Kendisine ve başkalarına koşulsuz sevginin varlığını hisseden veya hayal eden çocuk, dış güçlerin olumsuz tezahürlerine karşı neredeyse bağışık olarak büyür ve sonunda ulusun sosyal dokusunu yok eden trajik gaddarlık, ihmal, önyargı ve cehalet döngüsünün üstesinden gelir.

Binlerce çocuk, milyonların bilmesi gereken şeyi öğrendi : insanlar için sınır yoktur... kendimiz için seçtiklerimiz dışında ve ulaşamayacakları tek hedef, hayal bile edemedikleridir.

Michael La Brosse

Eidetics Okulu tarafından geliştirilen çocuklarda hafıza, yaratıcı düşünme, hayal gücü geliştirme programı ile tanıştım. Benim kendi psikoterapötik çalışmam, hayal gücü ve görsel imgeler problemlerini detaylandırıyor . Öğretimde eidetizm kullanımının büyük bir geleceği olduğuna inanıyorum.

Hanscarl Leiner

"Eidetics Okulu" 11 Ağustos 1993'ten beri var olmuştur ("Eidos Merkezi" olarak 1988'den 1993'e kadar). 1995'ten beri öğretmenler için hafıza, yaratıcı düşünme ve hayal gücünün geliştirilmesine yönelik ikinci eğitim kursu açılmıştır. Dersler her ayın 1'inde başlar. Süre - 1 hafta (50 saat).

"Hayal gücü bilgiden daha önemlidir."

Albert Einstein

İÇERİK

ÖNSÖZ     3

GİRİŞ     5

OYUN 1. Harfler neye benziyor?     on bir

OYUN 2. Harfler neye benziyor?     .19

OYUN 3. Meyveler, meyveler, sebzeler ile harflerin benzerliği     25

OYUN 4. Harflerin hayvanlara, kuşlara, böceklere , balıklara benzerliği     29

OYUN 5. Harfler nasıl insanlara benzeyebilir     33

OYUN 6. Hokey sahasındaki harfleri bulun     37

OYUN 7. Mağazadaki harfleri bulun     39

OYUN 8. Bilgisayar oyununda harfleri     bulun41

OYUN 9. Okul bahçesindeki harfleri bulun     43

OYUN 10. Aynı nesnede farklı harfler nasıl bulunur. Şişe     45 örnek

Oyun için İPUCU 10     70

OYUN 11. Sözlükteki bir kelime ile bir resimdeki doğru harf nasıl bulunur. BELL     49 kelimesi ile örnek

Oyun için İPUCU 11     57

OYUN     12

OYUN 13. Eksik harfi bulun. '59     gazetesi     kelimesiyle örnek

Oyun için İPUCU 13     74

OYUN 14. Bir sözlük sözcüğü için resimli bir olay örgüsü bulmak. Kahraman     kelimesiyle örnek 63

Oyun için İPUCU 14     67

OYUN     15

OYUN 16 ile örnek

kelime krizantem     75

Oyun için İPUCU 16     78

OYUN     17

OYUN 18 Bisiklet örneği 85 _   

Oyun için İPUCU 18     87

OYUN     19

Sessiz harflerin yardımıyla sözlük kelimelerini ezberleme . 

Balkon kelimesi ile örnek '....     93

159

Oyun için İPUCU 20     95

OYUN     21

Sessiz harfleri kullanarak iki doğrulanamayan harfli sözlük kelimelerini ezberlemek . Saçak kelimesiyle bir örnek ................................................ .. .......... 22 SW oyunu için 101 İPUCU   

OYUN     23

OYUN 24

tek ünsüz ordusu. Dün kelimelerle örnek , siyah

ördek     109

Oyun için İPUCU 24     ..112

OYUN     25

OYUN 26 _   

Oyun için İPUCU 26     121

OYUN     27

OYUN 28

resimler. Brick     kelimesi ile örnek 127

OYUN 29 Yönetmen     kelimesi ile örnek 131

oyunlardaki kelimelerin dikte edilmesi   

doğru cevap     148

150 sayfayı gösteren kelime listesi           

Figüratif belleğin gelişimi üzerine bir kitap dizisinin reklamı 153

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar