KELİME DAĞARCIĞI NASIL EZBERLENİR
I. MATYUGIN E. CHAKABERIA I. RYBNIKOVA T. SLOENKO
eidos MOSKOVA 1997
NASIL HATIRLANIR
SÖZLÜK KELİMELERİ
M 33 M .: "Eidos", 1997.- 160 s.
08 Aralık 1994 tarih ve 063729 sayılı LR
Kelimeleri ezberlemenin size nasıl öğretildiğini hatırlıyor musunuz? Kural olarak, tekrar tekrar yazılması tavsiye edilir. Bu kitabın yazarları, kelime ezberlemeyi heyecan verici bir aktiviteye dönüştüren, fanteziye ve hayal gücüne dayalı orijinal teknikler sunuyor. Hata yapmamak için artık VINAGRETTE kelimesini yüz kez yazmanıza gerek kalmayacak. İpuçları içeren oyunlar, 120'den fazla kelimeyi ezberlemeyi kolaylaştıracak ve hızlı bir şekilde doğru yazmayı öğrenecek.
Kitap, hangi ezberleme yönteminin size en uygun olduğunu belirlemenize yardımcı olacak bir sözlük kelime dikte içerir: resimler icat etmek, ses çağrışımları veya birleşik bir yöntem.
Kitabın sonunda bir bulmaca var.
Öğretmenler, ebeveynler, çocuklar için.
Editörler: L.M. Malysheva, E.V. Skudar, T.F. Sazhina Sanatçısı: V. V. Ivanov.
ÖNSÖZ
Şüpheli günlerde, vatanımın kaderi üzerine acı verici düşüncelerin olduğu günlerde - benim tek desteğim ve desteğimsin, Ey büyük, güçlü, doğru ve özgür Rus dili! Sensiz - evde olan her şeyi görünce nasıl umutsuzluğa kapılmamalı? Ama böyle bir dilin büyük bir insana verilmediğine inanamıyorum!
IS Turgenev
Devrimden önce spor salonundan mezun olan eski bir Leningrad profesörü, öğrencilerinden yazım hataları olan tek bir eseri kabul etmedi. O bir filolog değil, teknik bilimler doktoruydu, ancak bu önemli değildi, çünkü her şeyden önce, erken çocukluktan basit gerçeği öğrenen bir Rus entelektüeliydi - okuma yazma bilmemek uygunsuzdur! Dar görüşlü okulların mezunları bile yetkin bir şekilde yazdı. Yüzyılın başındaki zeki bir insan için sorunun kendisi garip gelebilir: Bir mühendis, doktor, avukat, bankacı, sanatçı vb. okuryazar olmak Dmitry Ivanovich Mendeleev kimya hakkında değil, Rossini'nin kaderi hakkında bir kitap yazmak istediğinde, Rusça bilen bir ortak yazara ve hatta yazım hatalarını düzeltecek bir düzeltmenliğe ihtiyacı yoktu.
Ne yazık ki, bugün böyle bir durumu hayal etmek neredeyse imkansız, çünkü cehalet ve genel olarak ana dil bilgisi dar bir uzman çevresi haline geldi. Bir bütün olarak nüfusun okuryazarlık düzeyi keskin bir şekilde düşmekle kalmadı, aynı zamanda gazetelerin, dergilerin ve yayınlanan kitapların kalitesi de önemli ölçüde düştü. Yazım ve noktalama hataları sıradan hale geldi ve görünüşe göre profesyonel statülerine göre onlarla uğraşmak zorunda kalanları bile rahatsız etmiyor.
Bu musibetin kökleri ilkokul ve ortaokullardadır ve hem dilin sefaletini, hem düşünce sefaletini, hem de nihayet millî haysiyetin yitimini beraberinde getirir! Dilin toplumda meydana gelen hem sosyal hem de ahlaki süreçlerin bir aynası olduğu uzun zamandır bilinmektedir. Dil kültürü ve okuryazarlığının kaybı bizi kayıtsız bırakmamalı. Bu nedenle, Rus dilinin öğretilmesiyle ilgili sorunlara herhangi bir itiraz ancak memnuniyetle karşılanabilir.
Yüzyıllar boyunca, heceleme öğretiminin temel metodolojik ilkeleri değişmeden kaldı ve her şeyden önce, kuralların açık ve kesin bir şekilde özümsenmesini, istisnalarını, zor ve doğrulanamayan kelimeleri ezberlemeyi ve saatlerce ısrarla pratik becerileri uygulama : alıştırmalar, dikteler , sergiler, kompozisyonlar. Bununla birlikte, tüm bu klasik yöntemler hiçbir zaman dil algısının psikolojisine, özellikle yaş yönlerine odaklanmamıştır. Bir yetişkinin gerçek eğitimin eğlence değil, iş olduğunu anlaması zor değilse, o zaman bir çocuğun bu aksiyomu öğrenmesi çok daha zordur.
Günümüz çocuklarının az okuduğu (kitapların yerini televizyon ve bilgisayarların aldığı), çoğunun dilinin bağlı olduğu, kelime dağarcığının sınırlı olduğu ve bu nedenle okuryazarlık sorununun onlar için belki de en zoru olduğu bir sır değil. Normal okullar genellikle bunu yapmakta başarısız olur. Bu nedenle, psikologlar tarafından geliştirilen orijinal bilimsel metodoloji özellikle ilgi çekicidir - kitabın yazarları dikkatinize sunulmuş ve onlar tarafından yaratılan "Eidetik Okulu" nda pratikte test edilmiştir (eidetizm bir tür mecazi hafızadır). Kitabın yazarlarının görevi, hem öğrencinin hem de öğretmenin Rus dilinin birçok güçlüğünü temelde yeni bir şekilde aşmasına yardımcı olmaktır. Figüratif - grafik ve ses - çağrışımlarını kullanan çeşitli oyunlar, çocukların stres olmadan Rusça yazımın birçok hilesinde ustalaşmalarına yardımcı olur.
"Kelime ezberleme" kitabını sadece okulda değil, evde de dersler için önerebilirsiniz. Yetkin yazmak isteyen herkes için yararlı olacağını umuyoruz.
Kand, filolog, bilimler L.M. Malysheva
EV Skudar
GİRİŞ
Genellikle kelimelerin yazılışı belirli kurallara tabidir. Ancak kuralları olmayan kelimeler var ve bunların ezberlenmesi gerekiyor. Bu gibi durumlarda, öğretmenler bunları daha sık kullanmanızı, özel bir deftere yazmanızı, yani kelimeler otomatik olarak yazılana kadar birçok kez tekrar etmenizi tavsiye eder.
Yazarlar, "Eidetik Okulu"nda uzun yıllardır test edilen kelimeleri ezberlemek için basit ve etkili yöntemler sunuyor.
Sözlüğümüzün ve dolayısıyla oyunların, kelimenin tam anlamıyla sözlük sözcükleri olmayan, örneğin, yazımları etimoloji ile ilişkilendirilen, ancak okul çocuklarının sıklıkla hata yaptıkları ve doğru yazılışlarının bir açıklaması sağlanır çünkü bu, öğretmenin özel eğitimini ve öğrenci için belirli bir bilgi tabanının mevcudiyetini gerektirir.
Kitap, öğrencinin önerilen yöntemlerde bağımsız olarak ustalaşabilmesi için yapılandırılmıştır. Ayrıntılı örnekler, sanki içeridenmiş gibi, görevleri tamamlama teknolojisini göstermektedir.
Önceki oyunlardan kelime dikteleri, öğrencinin bu tekniğe nasıl hakim olduğunu değerlendirmenize olanak tanır. Kelime kelimelerini ezberlemenin farklı yollarını denedikten sonra - çizim, ünsüz, bunların kombinasyonu yoluyla, öğrenci kendisi için en uygun olanı seçebilecektir.
Her durumda, kelime dağarcığı ezberlenirken, öğrencilerin önde gelen modalitesine ("görseller" veya "işitseller") öncelik verilir; diğer bir sebep ise bir kelimeyi bir görsel ile temsil etmenin zorluğudur. Bildiğiniz gibi, çizmesi veya ünsüzleri alması kolay kelimeler var ve hem yazarların hem de sanatçıların üzerinde ter döktüğü kelimeler var.
Her oyun için ipuçları verilir, her durumda görevi tamamlamanıza ve bu şekilde kelimelerin doğru yazılışını öğrenmenize olanak tanır.
Çocuklar grafik ilişkilendirme yöntemini diğerlerinden daha çok severler. Bir sözlük kelimesinin yazımını ezberlerken, kelimenin kendisini gösteren bir çizim yapmanız ve içindeki ezberlenen harfi yenmeniz gerekir. Herhangi bir yazı tipinde büyük veya küçük, basılı veya yazılı olabilir. Örneğin mıknatıs kelimesini alırsak, resim hem mıknatısın kendisini hem de "A" harfini içermelidir .
Bu resim iyi hatırlanır ve kolayca hatırlanır. Her seferinde bu yolu tekrarlamanız gerekeceğinden korkmayın: önce resmi hatırlayın, sonra içinde şifrelenmiş harfi belirleyin ve ancak o zaman sözlük kelimesini doğru yazın. Zamanla, beceri azalır, kısıtlanır ve resmin ara hatırlaması olmadan doğru kelimenin kendisi hatırlanır ve doğru hecelenir.
Yöntemin dezavantajı, tüm kelimeleri bu şekilde ezberleme tavrının ortaya çıkması sayılabilir. Gözler, olduğu gibi, çizimde bir harf aramaya alışır. Onay, "gözlerle çizme" tutumunun hızla oluştuğunu ve kolaylığının, istenen harfin yazımını belirleyen açık bir kural olsa bile, öğrencilerin kelimelerin yazımını bu şekilde ezberlemelerine neden olabileceğini göstermiştir. durumlarda, bir Rusça öğretmeninin bu kelimelere birkaç kez dikkat etmesi yeterlidir ve çocuklar "doğru" kelimeleri kendi kurallarına göre, sözlük kelimelerini de kendi kurallarına göre yazmaya başlayacaktır.
Oyun 14'te, doğrulanamayan bir harfle kelimeleri ezberleme görevi verilir. Bu oyundaki hatalar, çizimde açıkça ifade edilmeyen bir harften kaynaklanmaktadır: oradaymış gibi görünür, ancak hatırlandığında "kaybolur". Bu durumlarda, çizilen nesnedeki harfin vurgulanmasının vurgulandığı 11. oyuna bir kez daha geri dönülmesi önerilir.
İkili 16. oyunda ve üç kontrolsüz harfli 18. oyunda, bir nesnede aynı anda birkaç hayali harf bulunması gerektiğinden, bir çizim yapmak daha zordur. 1 - 10 arası oyunlar, çağrışımsal eğitim, fantazi ve yaratıcı düşüncenin gelişimini içerdiklerinden bu görevi kolaylaştırır. Harflerin neye benzediğini düşünmek, onları farklı durumlarda bulmak, bir nesneyi aynı anda birkaç harfe dönüştürmek - bunlar, bir sözlük kelimesinin bir resim aracılığıyla nasıl daha iyi ve daha alışılmadık bir şekilde hatırlanacağına yol açan alıştırmalardır.
16, 18 numaralı oyunlarda, çizimlerin harf sırasına vurgu yapılması gerekir, böylece hatırlanırken sıraları karıştırılmaz.
Bir sonraki yöntem - ses (fonetik) çağrışımları - ünsüzden bir cümlenin ve bir sözlük kelimesinin özellikle başarılı olduğu durumlarda tercih edilir. Örneğin, kahvaltı kelimesi. Onunla ünsüz RAK kelimesi. Bu iki kelime tek bir cümlede birleştirilirse, "Kahvaltıda Kerevit" ortaya çıkacaktır . Bu şekilde hatırlamak, akılda kalan "A" harfini çizim yoluyla yendiğimiz duruma göre daha kolaydır. Ve icat edilen ifade hem kulağa hoş geliyor hem de güzel
Bir harfi çizim yoluyla ezberleme alışkanlığı, öğrencinin hatırlarken önce resimdeki harfin grafik ifadesini aramasına ve ancak o zaman ses çağrışımını hatırlamasına neden olabilir. İşte önceki yöntemden net bir deneyim aktarımı. Uygulama ile bu sorun ortadan kalkar.
Farklı kelime dağarcığı için aynı ünsüz seçilmiştir. Örneğin: dün ve çatı katı. Ünsüz kelimeleri ŞEYTAN'dır. " Dün şeytan dans etti" ve "Tavan arasında şeytan" olduğu ortaya çıktı . Bu gibi durumlarda, kelimeleri tek bir cümlede birleştirmek veya yanlarına resimler çizmek uygundur. Aksi takdirde hatırlarken kafanız karışabilir.
bu yöntemin bir dezavantajı olan, karıştırılmasının kolay olduğu bir cümle yığını elde edilir . Bu durumda, kombine yöntemin kullanılması tavsiye edilir.
Kombine yöntem, bir sözlük kelimesini ezberlerken, bu kelime birkaç doğrulanamayan harf içeriyorsa, hem grafik hem de fonetik ilişkilerin kullanılmasıdır. Örneğin, kelime için mayonez , ilk heceye bir ünsüz seçilir - MAYKA. Ve ikinci doğrulanamayan "O" harfini bir tişört üzerine nokta olarak çizmek daha kolaydır. Ortaya çıktı: "Tişört mayonezle lekeli" + O (şek.).
Psikologlar, duygularla desteklenen bilgilerin hafızada daha iyi sabitlendiğini söylüyor. Ve öğrenciler , bir resim planı icat ederken, canlı anılarıyla desteklenen deneyimi ne kadar çok kullanırsa , sonuç o kadar iyi olacaktır. Bu nedenle, 28. oyunda, ruh hali, anılar ve karakter dikkate alınarak bir sözlük kelimesi için resim seçimine vurgu yapılır. Görevi tamamlamak, öğrencilerin kendi icat ettikleri çağrışımlarda düşüncelerini ve deneyimlerini daha doğru ifade etmelerine katkı sağlayacaktır . Bu aynı zamanda öğrencilerin ilk görevler sırasında ortaya çıkan ve fantezi ve yaratıcı düşünmenin gelişimini engelleyen grup kalıp yargılarından hızla uzaklaşmalarına yardımcı olacaktır.
Oyun 29'da, bazı öğrencilerde hoş olmayan deneyimlere, can sıkıntısına, onları ezberleme isteksizliğine neden olan bu tür sözlük kelimeleri seçilir. Ancak pratik psikoloji, bu tür deneyimlerden nasıl uzaklaşılacağı konusunda çok fazla deneyim biriktirmiştir. Çocuklar fikirleri dönüştürmek için hayal güçlerini kullanmayı öğrenirler . Hoşa gitmeyen resimler nasıl hoş, eğlenceli resimlere dönüştürülür; ruh halinizi ve refahınızı nasıl değiştirirsiniz - oyun buna adanmıştır.
Bu kitabın faydalı ve ilgi çekici olmasını , öğrencilerin yaklaşan dikte duyurusunun strese neden olmayacağı Rusça derslerine aşık olmalarına yardımcı olacağını umuyoruz.
Şu anda, kitabın ikinci bölümü ("RESİMLERDE YAZIM SÖZLÜĞÜ"), 700'den fazla sözlük kelimesini ve bunlar için seçilen çağrışımları içerecek şekilde yayına hazırlanmaktadır. Çocuklar ve yetişkinler bunları başarılı bir ezberleme için kullanabilir veya kendi ezberlerini yapabilirler. Umarız kelime hatalarıyla dolu bu kitaplardan sonra öğrencilerimiz daha az şey yapar.
yardımcı olacak kendi yöntemlerinizi veya yeni orijinal çağrışımlarınızı bulursanız, bunları yayıncının adresine gönderebilirsiniz. Kitapta ilginç ve dikkate değer - yazarlığınızla bir sonraki baskıya dahil edilecektir. Lütfen yorumlarınızı ve önerilerinizi şu adresten yayıncıya gönderin:
123481, Moskova, PO Box 31, Görsel Sanatlar Okulu, Tel. 494-22-90, 495-05-01 Faks: 494-03-90.
Yazarlar.
urpal
Alfabedeki harflere bakın. Biraz hayal gücü - ve size çevredeki nesneleri hatırlatacaklar. Örneğin, Ira'nın büyük baskılı "A" harfi bir GARAJ, ÇANTA gibi görünür ve küçük küçük "a" bir BALIK, SAÇLI BİR ADAM KAFASI gibi görünür.
on bir
Alyosha, bir BİSİKLET GİDONU olan COMB'a benzer büyük bir "E" harfine sahiptir. Ve küçük küçük "e" harfi, bir TADpole'a benziyor.
Önünüzde harfler var: "A", "B", "D", "E", "I", "K", "L", "M", "H". kelime ezberlerken onlara bu harflere bu harflerin benzediği nesnelerle resimler verilir.
12
Bu resimlere bakın ve kendinizinkini bulmaya çalışın.
13
KENDİNİ HAYAL ET!
Her harf için iki resim düşünün ve bunları boş hücrelere çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın. Ira ve Alyosha'nın çizimlerini tekrarlamamaya çalışın. Bir resim bulmanızı kolaylaştıran harfle başlayabilirsiniz.
Basılı veya yazılı harflerden hangisi size daha uygunsa onu seçebilirsiniz.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
NASIL YAPTIĞINI GÖR
MEKTUPLARA RESİM ÇEKİN
ÇALIŞMIYOR
BAZEN ÇALIŞIR, BAZEN ÇALIŞMAZ
HER ZAMAN BAŞARILIDIR
-1 PUAN.
- 5 PUAN.
-10 PUAN.
Bak, sanatçı.
ANCAK
bu görev nasıl
О7
on sekiz
ile
ben
m n
urpa2
Ve işte sözlük kelimelerini ezberlerken uğraşmanız gereken birkaç harf daha:
O, P, R, S, T, U, F, E, Z.
Bu harflere, bu harflerin benzediği nesnelerin resimleri eşlik eder.
19
Bu oyunun görevi öncekiyle aynı ve artık onunla başa çıkmanız daha kolay olacak.
KENDİNİ HAYAL ET!
Her harf için iki resim düşünün ve bunları boş hücrelere çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın. Ira ve Alyosha'nın çizimlerini tekrarlamamaya çalışın. Bir resim bulmanızı kolaylaştıran harfle başlayabilirsiniz.
El yazısı veya basılı seçebilirsiniz edebiyat, nasıl sen daha uygun.
hakkında __
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
NASIL YAPTIĞINI GÖR
MEKTUPLARA RESİM ÇEKİN
BAŞARISIZ -1 PUAN
BAZEN OLUR
BAZEN HAYIR - 5 PUAN.
HER ZAMAN -10 PUAN ALIN.
22
OYUN İPUCU 2
23
24
oyun
Harfler şekil olarak meyvelere, meyvelere, sebzelere benzer olabilir. Örneğin bir mektubu çileğe çevirerek, onu tadabilir ve hatta eğlenmek için yiyebilirsiniz. Ama önce hangi harfin hangi resmin altında olduğunu belirlemeniz gerekiyor.
yürüyüşleri.
A, B, D, E, I, K, L, M, N, Ö, P, R, C, T, U, F, E, Z.
ALYOSHA ŞÖYLE YAPAR: - Kiraz bana elle yazılmış "e" harfini hatırlatır.
25
KENDİNİ HAYAL ET!
Önünüzde meyveler, meyveler, sebzeler olan 18 kart var. Göreviniz, 18 harften hangisinin hangi kartla en iyi eşleştiğini seçmektir. Her kart yalnızca bir harfe karşılık gelir. Harfi seçilen karta yazın.
26
İŞTE KARTLARA YÖNELİK MEKTUPLAR:
ABGEIKLMN
OPRSTUFEIA
Bir sonraki sayfada doğru cevabı bulacaksınız.
27
İŞTE DOĞRU CEVAP
NASIL YAPTIĞINI GÖR
ÇİLEK, MEYVE, SEBZE İLE MEKTUP KARTLARINA KADAR ALIN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLECEĞİM BAZI MEKTUPLARA,
BAZI HAYIR - 5 PUANLARA.
TÜM HARFLERE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
28
oyunlar
Bu oyunda, faunanın (hayvanlar, kuşlar, böcekler, balıklar) temsilcileriyle harflerin benzerliğini bulmanız gerekiyor.
Hayvanlar ve kuşlar nazik ve tehlikeli, evcil ve asi, güvenen ve utangaç, sevimli ve korkutucu, sevilen ve sevilmeyen olabilir. Ve basit harfler
simgeler canlanacak ve en kısa sürede karakter alacak
- Kartlara bakıyorum, "A" harfine benzeyen birini arıyorum ve bir denizyıldızı seçiyorum, çünkü onu zihinsel olarak bir kalemle daire içine alırsam, ortaya çıkan taslak "A" harfine benzeyecektir.
29
Önünüzde faunalı 18 kart var. Göreviniz, 18 harften hangisinin hangi kartla en iyi eşleştiğini seçmektir. Her kart yalnızca bir harfe karşılık gelir. Harfi seçilen karta yazın.
otuz
İŞTE KARTLARA YÖNELİK MEKTUPLAR:
ABGEIKLMN
OPRSTUFEIA
Doğru cevap bir sonraki sayfada.
bulacaksın
31
İŞTE DOĞRU CEVAP
»•
NASIL YAPTIĞINI GÖR
FAUNA KARTLARINI HARFLERLE EŞLEŞTİRİN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLECEĞİM BAZI MEKTUPLARA,
BAZI HAYIR - 5 PUANLARA.
TÜM HARFLERE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
32
oyun 5
Muhtemelen yuvarlanmayı, "Dondur" oyununu oynamayı (belirli bir konumda donmanız gereken), diğer insanları canlandırmayı seviyorsunuzdur. Bu durumda, çeşitli duruşlar ve jestler kullanırsınız. "T" harfini çizmek için vücudunuzu kullanmayı deneyin. Bunu yapmak için muhtemelen ayağa kalkar ve kollarınızı yanlara doğru açarsınız. Ve "O" harfi takla atarken duruşunuzu andırıyor. Duruşlarınız ve jestleriniz harflere benzer ve tam tersi, harfler çok çeşitli duruşlara, jestlere benzeyebilir, insanların yürüme şeklini taklit edebilir.
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- "F" harfi, ellerini kemerinde tutan birine benziyor. Karpuz tuttuğunu hayal ederseniz, benzerlik artacaktır.
33
2 Matyugin
Önünüzde insanların duruşlarını ve hareketlerini içeren 18 kart var. Göreviniz, 18 harften hangisinin hangi kartla en iyi eşleştiğini seçmektir. Her kart yalnızca bir harfe karşılık gelir. Harfi seçilen karta yazın.
34
ABGEIKLMN OPRSTUFEYA
Doğru cevap bir sonraki sayfada.
Q
İŞTE DOĞRU CEVAP
NASIL YAPTIĞINI GÖR
HARFLERE DURUMLAR VE JESTLER İLE KARTLARI EŞLEŞTİRİN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLECEĞİM BAZI MEKTUPLARA,
BAZI HAYIR - 5 PUANLARA.
TÜM HARFLERE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
oynadıktan
Bu oyunda "A", "O", "G", "H" harfleri hokey oynamalarına izin verdi ama onları bu hokey pistinde bulmak kolay değil. Kılık değiştirmiş olmalılar. Bul onları.
Doğru cevap bir sonraki sayfada.
bu oyun için kaç puan aldığını gör
MEKTUP BUL
-1 PUAN OLAMAZ .
BAZI OLABİLİR,
BAZI HAYIR - 5 PUAN.
HER ŞEYİ YAPABİLİRİM -10 PUAN.
oyun 7
Bu oyunda "B", "E", "I", "K" harfleri oyuncağa dönüşerek mağazadaki raflara yerleşti. Bu harflere benzeyen oyuncakları almalısın.
Doğru cevap bir sonraki sayfada.
İŞTE DOĞRU CEVAP
NASIL YAPTIĞINI GÖR
MEKTUP BUL
YAPAMAM
BAZI YAPAR, BAZI YAPAMAZ
HER ŞEYİ YAPABİLİRİM
-1 PUAN.
- 5 PUAN.
-10 PUAN.
oynadıktan
Ve bu harfler - "L", "M", "P", "R" - bilgisayar oyunlarını sever ve "Battleship" oyununa yerleşir. Bul onları.
Doğru cevap bir sonraki sayfada.
NASIL YAPTIĞINI GÖR
MEKTUP BUL
YAPAMAM
BAZI YAPAR, BAZI YAPAMAZ
HER ŞEYİ YAPABİLİRİM
-1 PUAN.
- 5 PUAN.
-10 PUAN.
oyun 9
Ve bu harfler - "C", "T", "U", "F", "E", "I" - okul bahçesinde saklandı ve öğrencilerin ve öğretmenlerin sırlarına kulak misafiri oldu.
Igppya neden sen -Kolya, günlüğünü kaybettiğini söyleyerek beni kandırdın ?
. öğretmen ^ dpyaein- m® nYa _ l1 oel!
Na'^G PGP9k Üzerimde!
KENDİNE BAK
OLUŞTU
■ MEKTUP BULAMIYORUM
-1 PUAN.
■ BAZI OLABİLİR,
BAZI HAYIR
■ HER ŞEYİ YAPABİLİRİM
- 5 PUAN.
- 10 PUAN.
oynamak
Önünüzde bir nesne var - bir şişe. Bir harfe benzerliğini fark etmeniz zor. Hayal gücünüzün işe yaradığı yer burasıdır. Bir şişenin nasıl alışılmadık bir şekilde değişebileceğini, yani farklı harflere dönüşebileceğini hayal etmeye çalışın .
harflere olan benzerliği arttırılmıştır . IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- Gözlerimi kapatıyorum ve bir cam şişeye nasıl su döktüğümü, devirdiğimi veya kırdığımı hayal ediyorum - ve her seferinde farklı bir harf gibi görünüyor. Bazen bir cismin dönüşümü çizgi film gibi net bir şekilde ortaya çıkar, bazen de bir gölge gibi sadece tahmin edilir. Hiçbir şey görmezsem, bir kalem alırım, birkaç eskiz yaparım ve bundan sonra kendimi daha iyi hissederim.
Bazen bir çizgi filmdeki gibi net bir şekilde görüyorum, bazen sadece ana hatları veya gölgeyi tahmin edebiliyorum. Hiçbir şey görmezsem, bir kalem alırım, birkaç eskiz yaparım ve ancak bundan sonra bir çizim bulurum. Ancak kase, önce kapalı gözlerle hayal etmeyi ve ardından daha önce gördüklerini çizmeyi başarır.
KENDİNİ HAYAL ET!
Bir nesnenin harflere dönüşümünü hayal etmeye ve çizmeye çalışın. Çizmek zorsa, kelimelerle anlatabilirsiniz.
Nesnenin karşısında, bu nesnenin benzemesi gereken harfler var. Çizimleriniz sayfaya sığmıyorsa ayrı kağıtlara çizebilir veya kelimelerle anlatabilirsiniz.
47
KEDİ-
ABGEIKLMN
BUNU NASIL YAPIYORSUN
NESNEYİ FARKLI HARFLERE DÖNÜŞTÜR
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, AMA TÜMÜNDE DEĞİL - 5 PUAN.
HER ŞEYDE -10 PUAN YAPABİLİRİM.
68-70. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz .
48
Oyna
Bu oyunda kelime dağarcığını ele alacaksınız. İşte resimlerle birlikte 10 kelimelik kelime. Her resmin hatırlanması gereken bir mektubu vardır. Her zaman hemen görünmez, bazen resimde tanımak için yakından bakmanız gerekir. Önceki oyunlarda harfleri farklı şekillerde temsil ettiniz ve bu, görevin üstesinden gelmenize yardımcı olacaktır.
IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- BELL kelimesinde "O" harfini arıyorum.
SNYACHYAPYA NICHAGP IA IYaVml / il ızaız
İşaretleyici ile daire içine alıyorum.
49
Sözlük kelimeleri için resimlere dikkatlice bakın, üzerlerinde kelimede altı çizili unutulmaz bir harf bulun. Resimde bulunan harfi bir kalem veya şamandıra ustası ile daire içine alın.
Yapamıyorsanız, 53-54. sayfalardaki ipucunu kullanabilirsiniz .
• HUŞ
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU HARFLERİ BULUN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, AMA TÜMÜ DEĞİL - 5 PUAN.
HER ŞEYİ YAPABİLİRİM -10 PUAN.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
OYUN İÇİN İPUCU 11
• HUŞ 53
54
urpai2
Bu oyunda kelimeleri iyi hatırlayıp hatırlamadığınızı kontrol edebilirsiniz. Ancak bu sıradan bir dikte değil, resim şeklinde ipuçları içeren bir dikte olacaktır.
Sözlük kelimesindeki eksik harfi ve hangi harf olduğunu yazın - bu harfin bulunduğu resim size söyleyecektir. Oyun, kelime kelimelerinin yazımını kolayca nasıl hatırlayacağınızı öğrenmenize yardımcı olacaktır.
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- Bir sözlük kelimesini nasıl doğru yazacağımı hatırlamam gerektiğinde, bu kelimenin resmini hatırlıyorum ve cevabı hızlıca buluyorum. Antrenman yaparken artık resmi hatırlamanıza bile gerek kalmıyor. Hafızam resimleri hatırlayamayacak kadar tembel görünüyor ve hemen doğru harfi soruyor. Bellek gücünü koruyor ve ben -
• M..SHOK
BE_R
count_count
• B_KES
57
• GÖREV
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU HATIRLANMIŞ
1-2 KELİME -1 PUAN.
3-5 KELİME - 5 PUAN.
6-8KELİME -8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.
58
urpa-iz
Bu oyun bir gizemdir. İşte harfleri eksik olan sözlük sözcükleri. Resimdeki eksik harfi bulmalı ve ardından kelimeye yazmalısınız.
IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- G_ZETA. Bu kelimenin yanına bir gazete çizilir. Oradaki "A" harfini tanıyorum ve kelimenin içine koyuyorum.
59
V_KAL
60
S_SCRAP S_TANK
61
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, HİÇBİR 5 PUAN.
HER ŞEYİ YAPABİLİRİM -10 PUAN.
62
urpa-|4
Sadece sanatçının resminde bir harf aramak değil, aynı zamanda resmin kelime hazinesine giden olay örgüsünü bulmak da ilginçtir. Bir çizimde unutulmaz bir mektubu nasıl yenebileceğinizi hayal etmeye çalışın . Hayal gücünüzün ve hayal gücünüzün işe yaradığı yer burasıdır.
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- BOGATYR kelimesinde "O" harfini hatırlamanız gerekir. Kahramanı temsil ediyorum ve zırhını inceliyorum. "O"nun kalkana en çok benzediğini görüyorum: aynı yuvarlak.
63
KENDİNİ HAYAL ET!
Önce hayal edin, sonra icat ettiğiniz resimleri içlerinde vurgulanan unutulmaz harflerle çizin. Hatırlanması gereken harfler çizimde iyi tanınabilir olmalıdır, aksi halde resimde sizden başka kimse onları bulamaz.
YAPRAK DOMUNU
64
HAVUÇ
ŞOFÖR
GÖVDE
DİL
3 Matyugin
65
MIKNATIS
NASIL YAPTIĞINI GÖR
RESİMİN KELİMELERİNE GÖRE ŞEKİLLENDİRMESİNİ YAPIN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.
HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
66
OYUN İPUCU 14
67
68
• dil
69
70
71
72
urpai5
13. ve 14. oyunlardan kelime kelimelerinin yazımının hafızanızda nasıl korunduğunu kendiniz kontrol edin.Bu oyunlarda özellikle ezberlemediniz - daire içine aldınız, harfleri aradınız, resimlerin konusunu icat ettiniz ve kelimeler sırasında hafızada kaldı. görev. Çalıştığınız kelimeleri istemeden hatırlayıp hatırlamadığınıza bakın .
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- Önceki oyunlardan resimleri hatırlıyorum ve bunları hafızamdaki kelimelerin doğru yazılışını geri yüklemek için kullanıyorum.
Aynı şekilde yapmaya çalışın. Öyleyse yaz
73
işte doğru cevap
OYUN 13
OYUN 14
GAZETE VOKAL GALAXY BUTTON KAMP DETAY Sosis SOS HAZIR KÖPEK İNSAN ÇİMENTO
BOGATYR
FOLYO
DOMUNU FUTBOL Tırtıl HAVUÇ
ŞOFÖR
TRUNKS DİL MAGNETİ
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME -1 PUAN.
3-5 KELİME - 5 PUAN.
6-8 KELİME - 8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA -10 PUAN.
Oyna
Aynı anda iki harfin yazımını hatırlamanız gereken sözlük kelimesi için resmin grafiğini bulun.
IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- CHRYSANTHEM kelimesinde "I" ve "A" harflerini hatırlamanız gerekir. Önce kurşun kalemle büyük "I" ve "A" harfleri çiziyorum. Ayrıca, "I" harfinin çubuklarının gövdeler gibi olduğunu ve "A" harfinin gövdelerden ve bir yapraktan oluştuğunu fark ettim. Çiçekleri bir vazoya "koydum", çiçekleri bitiriyorum ve resim hazır.
75
KENDİNİ HAYAL ET!
Düşünün ve sonra ezberlediğiniz iki harfli bir sözlük sözcüğü için icat ettiğiniz bir resim çizin ki bu iki harf onda iyi tanınsın.
PORTAKAL
PUAN
MÜRETTEBAT
TİMSAH
76
DEVRİM
su aygırı
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
77
NASIL YAPTIĞINI GÖR
RESİMİN BİR PARÇASINI YAPIN
KELİMELER İÇİN -
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.
HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
Sanatçımızın bu görevi nasıl yerine getirdiğini görün.
78
PUAN
79
• DEVRİM
80
j-Ow,
81
• MAKARNA
82
oyun17
Oyun 16'daki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Kelimelere doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
_P_LSIN
(A, O) (E.I)
M_G_AZIN
(A, O) (A, O)
d_yalo
(A, O) (E.I)
K_PAGE
(E, ben) (E, ben)
XP_3_NTEMA
(E.I) (A.O)
B_G_MOT
(E, ben) (E, ben)
G_N_RAL (E, ben) (E, ben)
KR—K_dil
(A, O) (A, O)
ST_K_TUR
(O, U) (A, O)
R v_lutsiya
(E.I) (A, O)
M_K_RONY
(A, O) (A, O)
83
İŞTE DOĞRU CEVAP
su aygırı
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME -1 PUAN.
3-5 KELİME -5 PUAN.
6-8KELİME -8 PUAN.
9'DAN FAZLA KELİME-10 PUAN
84
oyun18
Bir çizimde akılda kalan üç harfi nasıl yenebileceğinizi hayal etmeye çalışın.
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- BİSİKLET kelimesinde "E", "O" ve "I" harflerini hatırlamanız gerekir. Önce bir bisiklet çizdim, sonra bu harfleri aramaya başladım. İlk harf "E", bu yüzden ona benzeyen bisiklet parçaları arıyorum. Bu bir direksiyon. Hafifçe bükülürse daha çok "E" gibi olur. "O" elbette tekerlektir ve değiştirilmesi gerekmez. Ama "ben" harfi için terlemem gerekti! Sonunda çerçeveye yerleşene kadar onu uzun zamandır arıyordum.
Bu ezberleme ile harflerin sırasını karıştırmayacağım - önce "E", sonra "O" ve "I".
85
KENDİNİ HAYAL ET!
Önce hayal edin, sonra her sözlük sözcüğü için kendi resminizi çizin. Ardından resimdeki üç unutulmaz harfi bulun ve vurgulayın. Bu harfler çizimde açık ve belirgin bir şekilde görülebilmelidir.
KÜTÜPHANE
KRİSTAL KOLONYA
spagetti hokeyi
MASAJ
NASIL YAPTIĞINI GÖR
RESİMİN KELİMELERİNE GÖRE ŞEKİLLENDİRMESİNİ YAPIN
YAPILAMAZ - 1 PUAN.
YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.
HERKESE YAPABİLİRİM - 10 PUAN.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
86
OYUN İÇİN İPUCU 18
87
88
89
SPAGETTİ
90
oyun 19
Oyun 18'deki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Kelimelere doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
LSPED BBL TE CA'DA
(E, ben) (A, O) (E, ben) (E, ben) (E, ben) (A, O)
BİR FARE
(A, O) (P, PP)
ETA'YA
(A, O) (C, SS)
acil servis
(A, O) (L, LL)
K EJ
(A, O) (T, TT)
KR STA DCLONE
(E.I) (L,LL) (A,O) (E,I) (A,O)
SP GE VE X E
(A, O) (T.TT)
(A, O) (K, KK)
MAZH
(A, O) (C, SS)
91
İŞTE DOĞRU CEVAP
OLUŞTU
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME -1 PUAN.
3-5 KELİME - 5 PUAN.
6-8 KELİME - 8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.
92
oynamak
Sözlük kelimelerinin yazılışını yalnızca icat eden resimlerle (görsel çağrışımlar) değil, aynı zamanda ses çağrışımlarıyla da ezberleyebilirsiniz.
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- BALCON kelimesinde "A" harfini hatırlamanız gerekir. Bunu yapmak için, onunla uyumlu kelimeleri seçiyorum: ezberlenen kelimenin ("B", "A", "L") birkaç harfini içeren ve ezberlenen sesli harfin vurgulandığı BANK, BANT, BAL. Daha ünsüz olduğu için onlardan BAL kelimesini seçiyorum.
balkon ve BAL kelimelerini bir hikayede bir arada sunuyorum. Bu resim çıkıyor: balkonda TOP. '
93
KENDİNİ HAYAL ET!
Her sözlük sözcüğü için, onunla ünsüz olan bir sözcük seçin, böylece ezberlenen sesli harf onda stres altındadır.
Ve sonra sözlüğü ve ünsüz kelimeleri tek bir olay örgüsünde birlikte hayal edin. Yapabiliyorsanız, bu resmi çizin.
PORSUK
VALENKI AİLESİ
SONATA KÜREĞİ
KORSAN PAN
PASTA ŞAMPUANI
AN
NASIL YAPTIĞINI GÖR
ÜNLÜSÜNSÜZ SÖZCÜKLERLE SÖZCÜK SÖZCÜĞÜNE GELMEK VE BUNLARI TEK BİR PARÇADA BİRLEŞTİRMEK
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.
HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
94
OYUN İÇİN İPUCU 20.
0M".
porsuk barda çalıştı
95
• SOYADI Apron üzerine bir soyadı işlenir.
96
KÜREK
Kürek fırladı.
97
4 Matyugin
98
urpa2i
Oyun 20'deki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Her kelimeye doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
M_MENT
(Bir, O)
99
İŞTE DOĞRU CEVAP
BALKON
PORSUK
SOYADI
KÜREK
TENCERE
ŞAMPUAN
KEÇE ÇİZME
SONATA
KORSAN
PASTA
AN
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME - 1 PUAN.
3-5KELİME -5 PUAN.
6-8KELİME -8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.
100
urpa22
Bu oyunda görev biraz daha zor. İki kontrolsüz harfle sözlük kelimelerinin yazımını hatırlamak gerekir. Önceki oyunda olduğu gibi, ses çağrışımlarını kullanın. Bunu yapmak için, ezberlenmiş harflerin net bir şekilde duyulduğu, stres altında iki ünsüz kelime seçin.
IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- BACHROMA kelimesinde "A" ve "O" harflerini hatırlamanız gerekir. İki ünsüz kelime BACH ve ROM alıyorum. Bunlar test kelimeleri değildir, ancak içlerinde "A" ve "O" harfleri iyi duyulur ve bu nedenle hatırlanır. Bundan sonra, ünsüz ve sözlük kelimelerini tek bir resimde birlikte sunuyorum - besteci BACH'ın döküldüğü ortaya çıktı.
KENDİNİ HAYAL ET!
Ezberlenen kelimeyi, akılda kalan harfleri içerecek şekilde, onunla uyumlu iki doğrulanamayan harfle eşleştirin.
Ve sonra sözlüğü ve ünsüz kelimeleri tek bir resimde birlikte hayal edin. Yapabiliyorsanız, bu resmi çizin.
NASIL YAPTIĞINI GÖR
ÜNLÜ SÖZCÜKLERİ SÖZCÜK SÖZCÜĞÜNE DÜŞÜNÜN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
102
OYUN İPUCU 22.
• PAZARTESİ GÜNÜ
Tren Pazartesi günü kalkıyor.
RÜZGAR SICAK gaziyi sever.
103
• MANDOLİN
Annem EVDE mandolin çalıyor.
104
Bu at yulaf kurtarır.
105
106
urpa23
Ünsüz kelimelerin 22. oyundaki kelimeleri hatırlamanıza nasıl yardımcı olduğunu kontrol edin. Her kelimeye doğru harfleri yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
B_XR_MA (A, O) (A, O)
g_r_şemsiye
(A, O) (E.I)
M_K_YAZH
(A, O) (E.I)
M_N_D YELNIK
(A.OCE.I)
V_T_RAN
(E.I) (E.I)
ST_D_AÇIK
(A, O) (E.I)
CH_M_DAN
(E.I) (A, O)
aday göstermek
Ah, ben) (A, Ah)
M_ND__LINA T_R_KAN
(A.O) (A, O) (A, O) (A, O)
R_ST_VRATION V__N_GRET
(E.I) (A,O) (E.I) (E.I)
107
İŞTE DOĞRU CEVAP
PAÇA
MAKYAJ YAPMAK
KIDEMLİ
BAVUL
MANDOLİN
RESTORASYON
UFUK
PAZARTESİ GÜNÜ
STADYUM
KAYDETMEK
HAMAMBÖCEĞİ
SOS SOS
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME -1 PUAN.
3-5 KELİME - 5 PUAN.
6-8 KELİME -8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.
108
oyun 24
Bazen birkaç sözlük sözcüğü için bir ünsüz sözcük seçilir. Bu durumda, onları yan yana hayal etmek ve çizmek daha uygundur.
IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- DÜN ve ATTIC kelimelerine, ünsüz ŞEYTAN kelimesini aldım. Dün şeytanlar dans etti ve
dün şeytanlar dans etti.
109
KENDİNİ HAYAL ET!
Aşağıdaki kelimelerin her biri için bir ünsüz seçin ve yan yana çizin.
110
ZARF
PATENLER
KONSER
ŞEKERLER
NASIL YAPTIĞINI GÖR
SÖZCÜKLER İÇİN ÜNLÜ BİR SÖZCÜK BULUNMAK
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.
HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
Yapamıyorsanız, sonraki sayfadaki ipucunu kullanabilirsiniz .
111
• Çakıl taşları üzerinde dörtnala dörtnala.
OYUN İÇİN İPUCU 24
• GALOŞ
Galka galoşlara girdi.
112
cep.
113
114
115
Ahududu.
• AHUDUDU ÇOCUK yiyor
• ARENA Oğlan arenada.
116
Oyun 24'teki kelimeleri nasıl hatırladığınızı kendiniz kontrol edin. Kelimelere doğru harfi yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
117
İŞTE DOĞRU CEVAP
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU YAZILIM
I 1 - 2 KELİME -1 PUAN.
3-5 KELİME - 5 PUAN.
6-8 KELİME -8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA -10 PUAN.
118
urpa26
Bazen bir harf için bir resim ve ikincisi için ünsüz bir kelime bulabilirsin. Sözlük kelimelerindeki ünsüzleri ve çizimleri doğrulanamayan iki harfle birleştirmek uygundur.
ALYOSHA BU ŞEKİLDE YAPAR:
- MAYONEZ kelimesinin ilk harfi olan "A" ses çağrışımı ile geldim • MAYKA. İkinci harf için bir resim buldum ... Bir kombinasyon çıkıyor - mayonez + O lekeli tişört (şek.)
119
KENDİNİ HAYAL ET!
Kelime dağarcığı kelimeleri için kelimeleri ve resimleri eşleştirmeyi düşünün. Doğrulanamayan bir mektuba - bir ses ilişkisine, başka bir görsel ilişkilendirmeye. Sonra onları birlikte hayal edin. Neye sahip olduğunuzu çizin ve tanımlayın.
PİRAMİT
KOLON
METAL
HAVAİ FİŞEK
FEUİLLETON
DİKKATLİCE
Çello hayranı
DOMATES
MÜHENDİS
ÜNLÜ SÖZCÜKLERE ÜNLÜ SÖZCÜKLER VE RESİMLERLE GELİN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, AMA HERKESE DEĞİL - 5 PUAN.
HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
120
OYUN İPUCU 26
• PİRAMİT PIR piramidin altında + (şek.) A
• DOMATES
yanından bir domates geçti + O (şek.)
121
KURA için yem özenle dökülür + - (R ia )
• HAVAİ FİŞEK
Peri düzenlenmiş havai fişek + E (şek.)
123
124
MÜHENDİS
KADIN + VE ile mühendis (şek.)
Ladin altındaki feuilleton, feuilleton + E yazdı (şek.)
urpa27
Kombine yöntemin 26. oyun için kelimeleri ezberlemenize nasıl yardımcı olduğunu kontrol edin. Her kelimeye doğru harfleri yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın. Doğru cevabı bir sonraki sayfada bulacaksınız.
M_J_NEZ
(A, O) (A, O)
P_R_MIDA
(E.I) (A, O)
K_LO A.
(A, O) (H.HH)
M TA
(EI) (L, LL)
F__Y_RVERK
(E.I) (E.I)
URATNO
(A, Ö) (K, KK)
F_L_TON
(E.I) (E.I)
P_M_DOR (A, O) (E, Ben)
NJ_NER
Ah, ben) (E.I)
125
işte doğru cevap
mayonez
PİRAMİT
KOLON
METAL
HAVAİ FİŞEK
DİKKATLİCE
FEUİLLETON
DOMATES
MÜHENDİS
NASIL YAPTIĞINI GÖR
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME - 1 PUAN.
3-5KELİME -5 PUAN.
6-8 KELİME -8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.
126
oyun 28
Bu oyunda, her sözlük sözcüğü için birbirinden farklı durumları tasvir eden üç farklı resim bulacaksınız, ancak her biri bu kelimeyi içermektedir.
Üç resimden en çok sevdiğinizi seçmeniz gerekiyor. Seçiminiz karakterinize, kişisel deneyiminize, anılarınıza ve o andaki ruh halinize bağlı olabilir.
Alyosha, ona komik bir anekdotu hatırlattığı için sözlük kelimesi "KIRPIC" için ilk resmi seçer. Ve Ira, tuğlalarla çevrili bir çiçek tarhının olduğu resmi daha çok beğendi.
127
KENDİNİ HAYAL ET!
kelime için resimlere dikkatlice bakın . Aralarından en çok beğendiğinizi seçin.
Seçtiğiniz resmin yanındaki kutuyu işaretleyin.
Sonraki sayfalardaki resimler için de aynısını yapın.
128
5 Matyugin
129
NASIL YAPTIĞINI GÖR
KELİMELER İÇİN BİR RESİM SEÇİN
-1 PUAN OLAMAZ .
YAPABİLİRİM, HERKESE HİÇBİR - 5 PUAN.
HERKESE -10 PUAN VEREBİLİRİM.
130
oyun 29
Bu oyunda, sıkıcı görünebilecek veya hoş olmayan fikirlere ve deneyimlere neden olabilecek kelimeler seçilir. Resimleri komik ve komik hale getirerek bu tatsız anlardan uzaklaşabilirsiniz.
IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:
- MÜDÜR. Müdürün karşısında hep çekingenimdir ve ofisine girmem gerektiğinde nefesim kesilir, bu nedenle kart benim için pek hoş değil. Onu yeniden yapmak istiyorum. Hayal gücüm farklı resimler çiziyor. Birinde yönetmen benim ama yönetmenin benimle tenis oynadığı filmi daha da çok seviyorum. Oldukça farklı bir ruh hali!
131
KENDİNİ HAYAL ET!
Sizden önce onlara kelimeler ve resimler. Resimleri daha ilginç, eğlenceli olacak ve sizi iyi hissettirecek şekilde yeniden yapmaya çalışın!
Ne yaptığınızı çizin veya açıklayın.
• ATEŞ
132
133
134
• ENDİŞE
135
oynamak
Bu oyunda, önceki tüm oyunlarda bulunan kelimelerin yazımını hatırlamanız gerekiyor. Sayılarının fazla olması nedeniyle bunu yapmak zordur, çünkü kontrol etmeden önce on kelimeden biraz fazlasını nasıl öğrendiğinizi öğrenin. Bu, hafıza kapasiteniz için iyi bir testtir.
Kelimelerdeki doğru harfleri yazın ve ardından cevabınızı doğru olanla karşılaştırın.
137
S_LOMA
(Bir, O)
SH_FER
(Bir, O)
F_LGA
(Bir, O)
K_BAN
(Bir, O)
FU_BOL
(D,T)
m_rot
(Bir, O)
KAMP
'(EI)
B_G_MOT
(E, ben) (E, ben)
_p_lsin
(A, O) (E.I)
M_G_AZIN
(A, O) (A, O)
C_TANK
(Bir, O)
GUS_NITSA
(EI)
M_RKOV
(Bir, O)
ZYK
(E.I.Ya)
B_GATYR
(Bir, O)
HOB_T
(AA)
G__N—RAL
(E, ben) (E, ben)
kr_k lil
(A,O) (A,0)
yalo
(AO) (EI)
ST-K-TUR
(O.UKHAO)
K-SAYFA
(E, ben) (E, ben)
P V—LUSİUM
(E.I) (A, O)
XP-Z-NTTEMA MK-RONA
(E, ben) (A, O) (AO) (A, O)
138
K_LO A
.(A,O) (H.HH)
141
DOĞRU CEVAP:
142
ŞOFÖR
su aygırı
143
MASAJ
144
KONSER
DİKEY OLARAK: .
Bu, güç ve cesaretle ayırt edilen eski Rus savaşçısının adıydı.
Yaban domuzu.
SSCB'deki en yaygın meslek.
Akordeon benzeri bir müzik aleti.
146
Oyna
Önünüzde kelime kelimelerinden oluşan bir bulmaca var. Çözerek, aynı anda sözlük kelimelerinin yazımına ne kadar hakim olduğunuzu kontrol edeceksiniz .
YATAY:
Yeni bir şekilde yaşamaya başladıkları haftanın günü.
Yaprak yemeyi seven kelebek larvası.
Yuvarlak sulu portakal meyvesi.
Yatağa gittiklerinde ne saklıyorlar?
herkesin çocuklukta sahip olduğu doğuştan gelen yetenekler .
Yüksek direk, binada destek.
Buz üzerinde bir disk ile spor oyunu.
Treni beklerken üzerine oturulacak şeylerin olduğu büyük, sert bir çanta.
Sanatçıların çiçek verebilecekleri veya yuhalayabilecekleri halka açık performansları.
"Yeni Rusların" yaşamayı hayal ettiği bir kır evi.
Ne de olsa balla ziyafet çekmeyi seven tatlı kırmızı dut .
Tuğlaları birleştirmek için yapı karışımı.
DİKEY OLARAK:
sizden uzaklaşan cennet ve dünya arasındaki görünür sınır .
Rusya'dan gelen göçmenlerin özlediği ağaç .
Tüm öğrenciler için baş ağrısı olan okulun baş lideri .
Ulusal Rus kış ayakkabısı.
Küçük gri kuş.
Suda yaşayan, gözyaşları ikiyüzlü olarak adlandırılan büyük, dişlek bir sürüngen.
İlginç pulları olan bir mektup paketi.
teyp vb. olabilen mekanik bir cihaz .
147
İŞTE DOĞRU CEVAP
DİKEY OLARAK:
1- UFUK
HUŞ
MÜDÜR
KEÇE ÇİZME
SERÇE
APARAT
ZARF
TİMSAH
BOGATYR
MÜHENDİS
DOMUZ
AKORDEON
YATAY:
PAZARTESİ GÜNÜ
Tırtıl
PORTAKAL
BATTANİYE
YETENEK
KOLON
HOKEY
BAVUL
KONSER
KIR EVİ
AHUDUDU
ÇİMENTO
BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN
DOĞRU YAZILIM
1-2 KELİME -1 PUAN.
3-5KELİME -5 PUAN.
6-8 KELİME - 8 PUAN.
9 KELİMEDEN FAZLA-10 PUAN.
148
Her oyun için aldığınız puanları toplayarak kelime dağarcığına ilişkin hafıza gelişiminizi özetleyebilirsiniz.
Sonuç sizi üzdüyse, umutsuzluğa kapılmayın. Düzenli uygulama, aksiliklerin üstesinden gelmenize yardımcı olacak ve başarı size gelecektir.
149
KELİME LİSTESİ
150
151
RESTORASYON SKANDAL KÖPEK SAMAN SPAGHETTI SAVAŞ STADYUMU TAIGA YETENEK ROCKAKAN ALARM SOYADI HAVAİ FİŞEKLER FEILUETON ESKİM FOLYO FUTBOL ELBİSE KHIBARKA GÖVDE HOKEY SIRT KRISANTEMEA ZELLO FAN ÇİMENTO VALİZ ÇATI KAFATASI ŞAMPUANI SHARROMIK SHAROLATAN PASTA
102 136
61 61 86 136
102 110 110 102
135
94 120 120 134
65
64 130 135
65
86 134
75 120
62 102 109 133
94 133
94
65
77
76 102
65
152
EY DOS - Yunanca "imge" ve eidetizm bir tür mecazi hafızadır.
Görsel belleğe sahip bir kişi , metnin tüm sayfalarını ezberleyebilir, hayatının herhangi bir gününü hatırlayabilir ve gereksizleri unutabilir, hızlı bir şekilde yabancı dil öğrenebilir.
Görsel, fotografik, koku alma, dokunsal (dokunsal) hafıza gelişir . Aynı zamanda, insanlığın yüzyıllar boyunca biriktirdiği 27 yöntem ve hafıza, yaratıcı düşünme ve hayal gücünün geliştirilmesi için yeni orijinal yöntemler kullanılmaktadır.
Eğitimin bir sonucu olarak, hafızanız orijinalinden en az iki kat daha iyi olacak, sınıflar herkesin kendi içinde varlığından bile şüphelenmediği yetenekleri keşfetmesine yardımcı olacaktır.
alanlarda yürütülmektedir :
153
Eğitimciler ve çocuk gelişimi uzmanları artık eğitim ve yetiştirme süreçlerinin erken yaşta hayal gücünün geliştirilmesine dayanması gerektiğini kabul ediyor. Kendisine ve başkalarına koşulsuz sevginin varlığını hisseden veya hayal eden çocuk, dış güçlerin olumsuz tezahürlerine karşı neredeyse bağışık olarak büyür ve sonunda ulusun sosyal dokusunu yok eden trajik gaddarlık, ihmal, önyargı ve cehalet döngüsünün üstesinden gelir.
Binlerce çocuk, milyonların bilmesi gereken şeyi öğrendi : insanlar için sınır yoktur... kendimiz için seçtiklerimiz dışında ve ulaşamayacakları tek hedef, hayal bile edemedikleridir.
Michael La Brosse
Eidetics Okulu tarafından geliştirilen çocuklarda hafıza, yaratıcı düşünme, hayal gücü geliştirme programı ile tanıştım. Benim kendi psikoterapötik çalışmam, hayal gücü ve görsel imgeler problemlerini detaylandırıyor . Öğretimde eidetizm kullanımının büyük bir geleceği olduğuna inanıyorum.
Hanscarl Leiner
"Eidetics Okulu" 11 Ağustos 1993'ten beri var olmuştur ("Eidos Merkezi" olarak 1988'den 1993'e kadar). 1995'ten beri öğretmenler için hafıza, yaratıcı düşünme ve hayal gücünün geliştirilmesine yönelik ikinci eğitim kursu açılmıştır. Dersler her ayın 1'inde başlar. Süre - 1 hafta (50 saat).
"Hayal gücü bilgiden daha önemlidir."
Albert Einstein
İÇERİK
ÖNSÖZ 3
GİRİŞ 5
OYUN 1. Harfler neye benziyor? on bir
OYUN 2. Harfler neye benziyor? .19
OYUN 3. Meyveler, meyveler, sebzeler ile harflerin benzerliği 25
OYUN 4. Harflerin hayvanlara, kuşlara, böceklere , balıklara benzerliği 29
OYUN 5. Harfler nasıl insanlara benzeyebilir 33
OYUN 6. Hokey sahasındaki harfleri bulun 37
OYUN 7. Mağazadaki harfleri bulun 39
OYUN 8. Bilgisayar oyununda harfleri bulun41
OYUN 9. Okul bahçesindeki harfleri bulun 43
OYUN 10. Aynı nesnede farklı harfler nasıl bulunur. Şişe 45 örnek
Oyun için İPUCU 10 70
OYUN 11. Sözlükteki bir kelime ile bir resimdeki doğru harf nasıl bulunur. BELL 49 kelimesi ile örnek
Oyun için İPUCU 11 57
OYUN 12
OYUN 13. Eksik harfi bulun. '59 gazetesi kelimesiyle örnek
Oyun için İPUCU 13 74
OYUN 14. Bir sözlük sözcüğü için resimli bir olay örgüsü bulmak. Kahraman kelimesiyle örnek 63
Oyun için İPUCU 14 67
OYUN 15
OYUN 16 ile örnek
kelime krizantem 75
Oyun için İPUCU 16 78
OYUN 17
OYUN 18 Bisiklet örneği 85 _
Oyun için İPUCU 18 87
OYUN 19
Sessiz harflerin yardımıyla sözlük kelimelerini ezberleme .
Balkon kelimesi ile örnek '.... 93
159
Oyun için İPUCU 20 95
OYUN 21
Sessiz harfleri kullanarak iki doğrulanamayan harfli sözlük kelimelerini ezberlemek . Saçak kelimesiyle bir örnek ................................................ .. .......... 22 SW oyunu için 101 İPUCU
OYUN 23
OYUN 24
tek ünsüz ordusu. Dün kelimelerle örnek , siyah
ördek 109
Oyun için İPUCU 24 ..112
OYUN 25
OYUN 26 _
Oyun için İPUCU 26 121
OYUN 27
OYUN 28
resimler. Brick kelimesi ile örnek 127
OYUN 29 Yönetmen kelimesi ile örnek 131
oyunlardaki kelimelerin dikte edilmesi
doğru cevap 148
150 sayfayı gösteren kelime listesi
Figüratif belleğin gelişimi üzerine bir kitap dizisinin reklamı 153
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.
Yorumlar