Print Friendly and PDF

Hızlı okumamızı engelleyen nedir?

Bunlarada Bakarsınız

 


Hızlı okuma çok yararlı bir beceridir, ancak hızlı okumanın önünde duran bazı engeller vardır.

Çoğu insanın sadece alışkanlık nedeniyle yavaş okuduğunu biliyor muydunuz?

Okumaya yeni başlayan bir çocuk her harfi inceler, her heceyi okur, her kelimeyi telaffuz eder, parmağıyla bir çizgiyi takip eder, ileri geri atlar ve sonunda hayatının geri kalanını ağır ağır okur.

Hızlı okuma yönteminde ustalaşmak için yavaş geleneksel okumanın nedenlerini anlamak ve onun doğasını anlamak çok önemlidir. Geleneksel okuma yöntemini kullanan kişilerin çoğunluğu için okuma hızı dakikada 750 karakteri geçmez.

Yavaş okumanın beş temel nedeni vardır:

1. Artikülasyon .

2. Dar görüş alanı .

3. Geri atlama .

4. Dikkat eksikliği .

5. Okuma kültürü .

artikülasyon

Kendi kendine okurken dudak ve dil hareketleri sadece dışsal olarak durdurulur. Gerçekte, sürekli gizli (yani görünmez) hareket halindedirler. Bu mikro hareketlerin yoğunluğu her şeyden önce okuma becerilerinin gelişim düzeyine ve metnin karmaşıklığına bağlıdır. Okuma becerileri ne kadar az gelişmişse ve metin ne kadar zorsa, artikülasyon ve iç konuşma o kadar belirgindir.

Okurların çoğunda kelimeleri telaffuz etme alışkanlığı yaygındır. Bu alışkanlık çocuklukta okumayı öğrenirken oluşur. Önce bir çocuk bir kelimeyi harf harf, sonra hecelerle telaffuz eder ve sonunda tüm kelimeyi yüksek sesle okur. Bunun bir sonucu olarak, görünen ve telaffuz edilen kelimeler arasında güçlü bir refleks bağlantısı gelişir. Sonunda, metni telaffuz etme konusunda istikrarlı ve tutarlı bir alışkanlık oluşur. Metin sadece gözlerle değil, "kulaklar ve dudaklar" ile de okunur. Bilgi, ses-akustik kanalın katılımıyla beyne aktarılıp orada işlendiğinden, aktarım hızı tek başına görsel aktarımdan çok daha yavaştır. Ses-akustik kanalının en yüksek hızı dakikada yaklaşık 150 kelimedir (veya 900 karakter). Bu kanalı analiz zincirinden çıkarırsanız,

http://readerssoft.com/images/speed_reading_1.jpg

Artikülasyonun üstesinden nasıl gelinir

Best Reader, artikülasyondan kurtulmanıza yardımcı olacaktır. Artikülasyonun üstesinden gelmenin yollarından biri, okuma hızını zorla artırmaktır. Okuma hızınız ses-akustik kanalı kapasitenizi aştığında okuduğunuz tüm kelimeleri telaffuz edemeyeceksiniz ve ses-akustik kanalınız devre dışı kalacaktır. Daha hızlı okuyabildiğinizi ve bir metnin anlamını çıkarabildiğinizi fark edeceksiniz.

Dar görüş alanı

Görüş alanı, bir görüş anında gözler tarafından tam olarak algılanan metnin (karakter sayısı) kısmıdır. Geleneksel okumada birkaç harf veya en iyi ihtimalle iki-üç kelime algılandığında görüş alanı yeterince geniş değildir. Bu nedenle gözler çok fazla aşırı sıçrama ve duruş yapar.

Dar görüş alanı


Dar görüş alanı. Her satır için

çok fazla atlama


Daha geniş bir görüş alanına sahip olduğunuzda, gözün her noktasında aynı anda daha fazla harf ve kelime algılanır. Bu, bir sayfada daha az duraklamaya neden olur ve bu nedenle okuma hızı artar.

Geniş görüş alanı


Geniş görüş alanı. Her satır için

2-3 atlama


Görüş alanı tüm bir metin satırını aynı anda kaplayan bir adam, sayfa boyunca neredeyse hiçbir yatay hareket olmaksızın gözlerinin yukarıdan aşağıya doğru kaymasına izin verir.

Görüş alanı genişliği bir çizgiye eşittir.


Görüş alanı genişliği bir çizgiye

eşittir


Gözlerin tamamlanan her satırın sonundan bir sonraki satırın başına verimsiz geçişi okuma hızını büyük ölçüde azaltır . Bir sayfadaki çok sayıda satır, kaçınılmaz olarak çok sayıda gereksiz geçişe, yani gözlerin tekrarlanan boşta hareketlerine neden olur. Bu sadece zaman kaybı değil, enerjimiz de bu şekilde boşa gidiyor. Bu yeni programın öğrettiği hızlı okuma yöntemi , gözlerin hareketini daha ekonomik hale getirecek ve gözlerin yukarıdan aşağıya doğru sayfanın ortasında dikey olarak hareket etmesine neden olacaktır.

görüş alanı nasıl genişletilir

Best Reader egzersiz programı , Schulte tablolarının okunmasını içerir . Bu egzersiz gözlerinizi eğitecek ve görüş alanınızı genişletecektir .

geri atlama

Yavaş okumada gözlerde istemsiz geri atlama hareketleri ve aynı metnin tekrar tekrar okunması vardır. Genellikle metni okuyan bir kişi, her 100 kelime için 10 ila 15 geri atlama hareketi yapmalıdır. Bazı insanlar farkında olmadan metnin her bölümünü - hem kolay hem de zor - iki kez okurlar, sadece metni anladıklarından emin olmak için.

Geleneksel okuma yöntemi (geri atlama).



Geleneksel

okuma yöntemi

(geri atlama)

Metnin her bölümünün tekrar tekrar gözden geçirilmesinin okuma hızını önemli ölçüde azalttığı açıktır.

dikkat eksikliği

İnsanların çoğunluğunun okuma hızı , kavrayışlarını azaltmadan sahip olabileceklerinden çok daha düşüktür. Yavaş okuyucunun dikkati sıklıkla konu dışı düşüncelere ve konulara çevrilir ve metne olan ilgi azalır. Bu nedenle bazen büyük parçalar mekanik olarak okunur ve okunanların anlamı bilince ulaşmaz. Böyle bir okuyucu, konu dışı şeyler düşündüğünü fark ederek, bir parçayı yeniden okumak zorunda kalır.

okuma kültürü

Bir kitabı elimize aldığımızda, genellikle ona gerçekten ne kadar ihtiyacımız olduğunu veya onu istediğimizi hemen tanımlayamayız. Kitabın tamamı okunmaya değer mi, hatta satın almak gerekli mi, o bile çözülmüş değil.

Aşağıdakileri yapmayı deneyin:

- Kitabın (veya makalenin) adına odaklanın;

- Yazarın adını dikkatlice okuyun: belki size tanıdık geliyordur ve yazılarından bazılarını zaten okumuşsunuzdur veya adını duymuşsunuzdur;

- İçindekiler tablosuna, kaynakçaya (varsa) ve kitap veya makalenin özetine bakın.

Kitabı tanımaya devam etmeye karar verirseniz:

- Giriş bölümünü okuyun;

- İçindekiler bölümüne bir kez daha bakın ve kitabı ilginç bulduğunuz sayfalara açın;

- Sonucu okuyun.

Kitabı zaten seçtiyseniz ve okumaya başladıysanız:

- Metinde keşfedilen gerçekleri not alın;

- Malzemenin yeni ve çağdaş, klasik ve zamansız olup olmadığını veya sizin için pratik değeri olup olmadığını tahmin edin.

Okumanın teknolojik sorunlarını inceleyen psikologlar tarafından yürütülen deneyler, bu tavsiyelerin kişinin kitap okumak için harcadığı zamanı azaltmasını sağladığını göstermiştir. Bu tavsiyeler ayrıca metnin anlaşılmasını ve ustalığını neredeyse iki katına çıkarabilir.

Hızlı okuma alıştırmaları sistemi

Hızlı okuma yazılımı Best Reader'ın egzersiz programı, 10 ila 15 günlük bir süreyi kapsamayı amaçlamaktadır. Ancak, başlangıçta elde edilen verimlilik düzeyini korumak için egzersizlerin zaman zaman tekrarlanması önerilir.

Hızlı okuma egzersizleri sistemi, hızlı okuma yazılımı ile egzersizlerin performansını ve ek literatürün okunmasını içerir. Bilgisayarda hızlı okuma alıştırmaları yapmak için harcanan zaman ile ek literatürü okumak için harcanan zaman elliye bölünmelidir. Eğitim için harcanan toplam süre bir ila iki saat sürmelidir.

Tüm bilgisayar alıştırmaları iki gruba ayrılır:

  1. Hızlı okuma becerilerinin geliştirilmesi için alıştırmalar .

  2. Görme alanının gelişimi için egzersizler .

Bu iki tür alıştırma arasındaki zaman dengesi, kullanıcının bu becerilerin her ikisini de geliştirme ihtiyacını dikkate almalıdır.

uyarılar:

  1. Bu çalışma programının başında gözler çabuk yorulacak ve egzersizler yorucu gözükecektir. İkinci derste bu hisler kaybolacak. Sabırlı olun ve mükemmel sonuçlar elde edeceksiniz.

  2. Dersleri atlamayın! Bu, önceki kazançlarınızı sıfıra indirebilir.

Hızlı okuma becerileri geliştirme.

metni okuma

Belge penceresinde bir gri metin sütunu görüntüleniyor. Sütun genişliği "Çizgiyi Biçimlendir" ile değiştirilebilir. İmleci metnin üzerine getirerek okumaya başlamak istediğiniz yeri seçebilirsiniz. "Oynat" düğmesine tıkladıktan sonra, metin üzerinde siyah bir çerçeve hareket etmeye başlar. Okuma için ayrılan alanın genişliği, "Okuma alanı genişliği" kutusunda belirlenen genişliğe bağlıdır. Tahsis edilen alanın metin üzerinde hareket etme hızı, " Hız Düzenleyici " kutusunda belirlenen hıza bağlıdır. Program, işlemin başında ayarlanan hız ve genişliğe göre metni bir bütün olarak oynatır.

Metni okumak.

Hızlı okuma becerilerinin başarılı bir şekilde gelişmesi için , metni gözünüzü ayrılan alanın merkezine sabitleyerek okuyun.

Normal okuma modunda egzersizin özellikleri

Egzersiz yapmak için kullanıcı *.txt ve *.rtf uzantılı herhangi bir dosyadan metin yükleyebilir.

Test modunda egzersizin özellikleri

Alıştırmanın sonunda belge penceresi temizlenir ve ekranda test sorularını içeren bir form görüntülenir. Soruları yanıtladıktan sonra, kullanıcı testin sonuçlarını alır.

Görüş alanı geliştirme.

Görüş alanının genişliğini genişletmek

Egzersizi başlatmak için "Oynat" düğmesine tıklayın. Alıştırmaya başladıktan sonra, görüş alanı test satırında bir çift iki basamaklı sayı görünecektir. Sayılar sürekli olarak değişecektir. Değişim hızı, " Hız Regülatörü " kutusunda belirlenen hıza bağlıdır . Bir test çizgisinin genişliği, "Okuma alanı genişliği" kutusunda belirlenen genişliğe veya doğrudan çizginin sınırlarının konumunu değiştirerek bağlıdır.

Görüş alanının genişliğini genişletmek.

Görüş alanının başarılı bir şekilde geliştirilmesi için, periferik görüşünüz ile çizgideki değişiklikleri gözlemlerken "Test Çizgisi"nin ortasındaki işaretçiye bakmak gerekir.

Egzersiz bittikten sonra dizideki değişiklikler duracaktır. Ardından ekranda, kullanıcının son sayı çiftini yeniden oluşturması gereken test sorularını içeren bir form görünür. Dört rakamı girdikten sonra, kullanıcı testin sonucunu görebilir. Cevap yanlışsa ya okuma alanının genişliğini azaltmak ya da hızı azaltmak gerekir. Sonuçlara göre, kullanıcı durum çubuğunda görünen öneriler alacaktır.

Bu alıştırma, kullanıcının yalnızca hızlı okuma becerilerinin seviyesini tahmin etmesini sağlamakla kalmayacakve periferik görüş genişliği, aynı zamanda diğer egzersizlerin parametrelerini ayarlamak için. Ayrıca, görüş alanının genişliğini test etmek çevresel görüşü güçlendirmek için iyi bir egzersizdir.

Schulte tablolarını okumak

Ekranda bir sayı tablosu görüntülenir. Bilgisayar , tablodaki bir dizi sayıyı hızlı okuma konusunda sizinle yarışır . Bilgisayarın saydığı sayılar, yıldız "*" simgeleriyle çevrelenecektir. Senin görevin bilgisayarı geride bırakmak.

Tabloları okumak.

Görüş alanının başarılı bir şekilde gelişmesi için masanın merkezine bakmak ve periferi kullanarak sayıları okumak gerekir.

Test modunda egzersizin özellikleri

Ekranda test sorularını içeren bir form görüntülenir ve kullanıcının "X'ler" ile çevrelenmiş sayıları yeniden oluşturması gerekir. Sayıları girdikten sonra program testin sonucunu kullanıcıya bildirir.

Ek literatürün okunması

Hızlı okuma becerilerinin gelişimi için alıştırmalara başlamadan önce, ek literatürü seçin. Çeşitli gazete ve dergilerden olabilir. Literatürü seçerken, çeşitli sütun genişliklerini dikkate alın. Toplam cilt 325 sayfadan az olmamalı ve her sayfada 2500 sembol bulunmalıdır (bu, bir kitaptaki tipik bir sayfanın boyutudur).

Her ders için, görüş alanınızın genişliğine mümkün olduğunca yakın bir sütuna sahip literatürü seçin. Literatürü okurken edindiğiniz yeni becerileri kullanmaya çalışın.

Bu, bilgisayar eğitiminin sonuçlarını pekiştirmenize yardımcı olacaktır.

ŞİMDİ daha etkili okumaya başlayın!

Hızlı Okuma Teknikleri

Şapellerimizden birinde bize hızlı okumayı öğreten bir konuk konuşmacı yer aldığında İncil kolej öğrencisiydim. Kurslarımdaki yardımcı okuma ödevlerinin çoğu 500 sayfanın altında olduğu için o zamanlar bu beceriye ihtiyacım yoktu, ama sadece eğlenmek için pratik yapmaya başladım -- özel bir salon oyunu gibi. Ancak, Princeton Seminary'de yüksek lisans okuluna ve birkaç Prof'a başladığımda her şey değişti. beş ya da altı ders kitabıyla birlikte birkaç bin sayfa ek kitap okumamı bekliyordu . İşte o zaman hızlı okuma konusunda ciddileştim. İşte o zaman uyguladığım ve o zamandan beri aldığım şeylerin koleksiyonu. Yapmam gereken ilk şey, uzun süredir tuttuğum okuma mitlerini bir kenara atmaktı.

Mitleri Okumak

1. Okuma doğrusaldır. Her zaman okumanın doğrusal bir süreç olduğunu düşünmüştüm; Bilirsiniz, en baştan başlayın ve tam olarak basıldığı sırada sonuna kadar ilerleyin. Okumak, düşünmekten daha doğrusal değildir (ya da sonunda yazmaktan daha doğrusal olduğunu keşfettim; çok az yazar baştan başlar -- aslında, genellikle "ilk bölümü en son yazarlar".

2. Gerçek okuma kelimesi kelimesinedir. Tek tek harflere bakarak bir çocuk olarak başladım. Pek yardımcı olmadılar. Sonra heceleri söylemeye başladım. Sonunda tüm kelimeleri okuyabildim. Neden kelimelerle dursun? Pekala, bir sebep biliyorum. Bir üniversite profesörüm, bize ek okumamızın "her kelimesini okuduğumuza" yemin ettirdi. Neden? Niye? Bize "her harfi tek tek okuyacağımıza" yemin ettirmedi. Cevap basit: o profesör (benim gibi) hiçbir zaman harflerden, hecelerden ve kelimelerden kalıpları, cümleleri ve paragrafları okumaya geçmemişti. Kapsamlı bir şekilde okumanın tek yolunun, her seferinde bir kelimeyi okumak gibi zahmetli bir yöntem olduğunu varsaydı.

3. Okumak uzun zaman alan zahmetli bir iştir. Hiç de bile! Okuma hem eğlenceli hem de hızlı olabilir. Aslında, hızlı okuma araba yarışı gibidir - çok daha heyecan vericidir.

4. Bir kitabın tüm bölümleri eşit değerdedir. Bu efsane, siz gerçekten kendi kitabınızı yazana kadar devam eder. Sonra birdenbire "doldurucu" materyaller, çizimler ve hatta bazen sadece yayıncı ısrar ettiği için bir kitaba sıkıştırılmış tüm bölümler olduğunu fark edersiniz. Örneğin mesajları ele alalım. Hiç bir mesaj duydunuz ve zaten anladığınız bir noktayı gösteren o uzun hikayeyi hızlı ileri sarabilmeyi dilediniz mi? Okurken ileri sarabilirsiniz .

5. Daha hızlı okumak akılda kalıcılığı azaltacaktır. Afedersiniz. Bu şekilde olmalı, değil mi? Her bir kelimeyi büyük bir dikkatle okuyan, hatta belki dudaklarını kıpırdatan bir kitaptan yavaşça inleyenler, daha büyük bir ödül almalılar, değil mi? Afedersiniz. Aslında, hızlı okuma teknikleri kişinin anlamasını ve akılda kalmasını artıracaktır.

Okumaya Hazırlanmak

Yani, okumaya hazırız. Ama henüz kitabı okumayın. İlk önce atılması gereken birkaç adım var.

BİRİNCİ: TÜM DİKKAT ÇEKENLERİ ORTADAN KALDIRIN: Okuma materyali dışında aklınızın düşünebileceği HER ŞEYDEN kurtulun. konuşma var mı Aktivite? TELEVİZYON? Rahatsız bir koltuk mu? Arka planda müzik? (Tamam tamam, arka planda müzikle "daha iyi çalıştıklarını" iddia eden birçok okuyucumun üniversite öğrencileri olduğunu biliyorum. daha iyi çalışın.Zihninizi meşgul edebilecek HERHANGİ bir şey konsantrasyonunuzu sulandırır - hatta "arka plandaki zihninizi meşgul eder." Dilerseniz kendinizi kandırın - ancak daha hızlı okuma konusunda gerçekten ciddiyseniz, dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırın.

İKİNCİ: Sor: Amacım ne?Bunu neden okuyorsun? Ve bu ne tür bir edebiyat? Eğlenmek için okuduğunuz bir klasik mi yoksa kurgu bir eser mi? O zaman neden acele edesin ki? Keyifle yenen bir yemek gibi, arkanıza yaslanın ve her bir lokmayı tadın -- aklınızdaki lezzetli cümleleri çevirin. Yoksa ana kavramlara aşina olmanız gereken bir kurs için yardımcı okuma mı? O zaman kavramları bulmak neden okuyorsun, değil mi? Ya da belki içerik üzerinde test edileceğiniz bir teminat okuyorsunuz? Ya da belki "Her kelimeyi okudum?" demeniz istenecek ek okuma. Yoksa bu, içindeki hüküm ve tarihlerle imtihan olacağınız bir kitap mı? Veya belki de kendi durumunuz için bazı yeni fikirler arayarak kitabı okuyorsunuz. Ya da bir inceleme yazmalısınız. Ya da belki başkalarına öğretmeyi planlıyorsun. Her biri için amacınızın ne kadar farklı olabileceğini görüyor musunuz? Kitabı açmadan önce, amacınızı kendinize belirtmek için bir dakikanızı ayırın. Bundan sonra kitabı nasıl okuyacağınızı büyük ölçüde belirleyecektir.

ÜÇÜNCÜ: 10 dakikalık bir ÖN OKUMA yapın . En fazla on dakika ayırın ve tüm kitabı önceden okuyun. Devam edin ve daha önce hiç yapmadıysanız bunu deneyin. Bir kitaba yapboz gibi davranın. Onu boşaltın, ardından bir araya getirmeden önce tüm parçaları organize edin. Toz kapağını ve tüm kapak incelemelerini okuyun. Ardından yazar tanıtımına bakın. İçindekiler Tablosuna gidin ve bu sayfadan tüm kitabı çözüp çözemeyeceğinize bakın. Tüm kitap boyunca, sayfa sayfa ve tüm özetlere, tablolara, alıntılara, şemalara (özellikle) göz atın ve tüm bölüm başlıklarını tarayın ve başlayın.

Muhtemelen bunu yaparken ANAHTAR BÖLÜMÜ bulacaksınız. Bazı yayıncılar (elbette kayıt dışı) " Bir kitap, bir düzine diğer doldurucu bölümle birlikte harika bir bölümdür " der . Eğer öyleyse, o bölümü bulun.

DÖRDÜNCÜ: ANAHTAR BÖLÜMÜ okuyun. Bu ANAHTAR BÖLÜMÜ sonuna kadar okumak için daha sonra bahsedilen hızlı okuma tekniklerini kullanmaya başlayın. Dondurmadan önce yeşil fasulye yemeniz gerekiyormuş gibi, bundan önceki tüm bölümleri okuyana kadar beklemek zorunda değilsiniz. Kitap sizin -- devam edin ve başlamadan önce ana fikri öğrenin!

Anahtar bölümü okuduktan sonra gerisini okumaya hazırsınız demektir. Önden arkaya sırayla veya amacınıza daha uygun başka bir sırayla. Şimdi bazı gerçek okuma ipuçları için.

 

Hızlı Okuma Teknikleri

1. Hız-konfor seviyenizi yükseltin. Arabada hız yaparken ne kadar rahatsınız? "Kenarda" olduğunuzu hissetmeden önce ne kadar hızlı gitmeniz gerekiyor? 70 MPH? 90? 120? Indy otomobil sürücülerinin ortalama alabileceği hız olan 210 MPH'ye ne dersiniz? Anladın mı? Bazı insanlar daha hızlı araba kullanmayı öğrendi; konfor seviyeleri yükseltildi. Aynı şeyi okumak için de yapabilirsiniz. Kabul edin, hızlı okuma çoğunlukla teknikle ilgili değildir; bu zihniyetle ilgili. Aslında, okurken bir CD çalabilmenizin nedeni bu olabilir - sadece 25MPH'de ilerliyorsunuz. Arka planda müzik çalan bir Indy araba sürücüsünü hayal edebiliyor musunuz? Hayır. Sürücü tüm becerilerini piste odaklar. Kitabınızda bir Pazar öğleden sonra gezintiye çıkacaksanız, bunu görmezden gelin. Ama hızlı okuyucu olma konusunda ciddiysen,

2. Kitabı ALTIN ​​değil CEVRE dolu bir maden olarak görün. Kitaplar, maden arayıcısına harika altınlar sunar. Ancak okuyucunun altını bulup rafine etmek için tonlarca cevheri ayırması gerekir. Hızlı okuyucu zihniyetleri değiştirir: cevherle dalga geçmeyi bırakır ve altını arar. Zaten kitap nedir? Kelimeler nelerdir? Onlar gerçeğin, düşüncelerin, fikirlerin, tezlerin, bilgilerin, terimlerin, kavramların, kavramların "taşıyıcılarıdır". İnsan bir kitabı kelimelere takılmak için değil, mesajı almak için okur. (Burada Mukaddes Kitabı incelemekten bahsetmek geliyor içimden, ama bu kez geçmesine izin vereceğiz.) Zihniyetinizi altın aramaya çevirin.

3. Alt Seslendirmeyi Bırakın . Çoğumuz kelimeleri seslendirerek okumayı öğrendik. Sorun şu ki, çoğumuz hiç durmadık. Elbette, belki artık sesli olarak seslendirmiyoruz, hatta dudaklarımızı kıpırdatmıyoruz, ama kafamızın içinde "kendi kendimize okuyoruz." Ağız-Kulak ile okumayı öğrendik. Hızlı okuyucu olmak için kişi bu alışkanlığı terk etmeli (ya da en azından azaltmalı) ve göz-akıl yöntemini benimsemelidir. Çoğunlukla bir zihniyet meselesidir. Kulağın (kafanızın içinde bile) zihne giden yol olduğu gibi davranmak yerine, gözün zihne giden kapı olduğuna inanmaya başlayın. Kitaplarda gözlerinden içmeye başla. Kitapların ağızdan ve kulaklardan geçerek doğrudan gözden geçmesine izin verin. Devam edin ve denemeye başlayın.

4. Parmağınızı kullanın. Çoğu acemi hızlı okuyucu için bu bir şoktur. İlkokulda parmaklarıyla okuduklarını hatırlıyorlar ve bunun insanı yavaşlattığını varsayıyorlar. Aslında parmak hız arabanızdır. Sizi hızlı bir şekilde ileriye götürür ve odaklanmanızı sağlar ve geri atlamaktan kaçınır. Parmağınızı (veya elinizi) kullanmanın birkaç yolu vardır, ancak başlangıç ​​için deneyin. Kendinizi geliştirirken, hızlı okuma ile ilgili kitaplardan birini alın ve sizin için en uygun olan kalıba karar verin.

5. Geri Atlama alışkanlığını kırın . Çoğumuz anlamın yorumunu elde etmek için bunun gibi bir satır boyunca okuruz, ancak okurken gözlerimiz az önce geçtiğimiz bir kelime üzerinde durmak için geri atlar. Bunu bilmeden yapıyoruz. Aslında, muhtemelen kaç kez geri atladığınızı keşfetmenin tek yolu, birinin okumanızı izlemesini ve dartları geri saymasını sağlamaktır. Ancak, okurken yüzünüze bakmaktan oldukça rahat hissettiğiniz biri yoksa, bana güvenin - muhtemelen geri atlarsınız. Nasıl durdurulur? Önce yaptığını itiraf et. Sonra bunu yaptığınızda farkına varmaya başlayın. Son olarak, geri atlamak istediğinizde, kitaba bir filmmiş gibi davranın -- yani bir filmde bir şeyi kaçırsanız bile videoyu durdurup yeniden oynatmazsınız. Daha sonra telafi edeceğinizi umarak akışına bırakın.

6. Çevresel görüşünüzü kullanın. Tıpkı spor salonunda bir kas geliştirmeniz gerektiği gibi, zihniniz daha geniş miktarda veri almak için göz kapağını kullanmak üzere eğitilebilir. Örneğin, satırlar boyunca soldan sağa okumak yerine, bu sayfanın tam ortasında bir çizgi olduğunu ve bu çizgiyi takip ettiğinizi farz edin. Gözünüzün sağdaki veya soldaki ifadeleri periferik görüş yoluyla almasına izin verin. Bunu yapabilirmisin? Alıştırma yaparak, gözleriniz orta çizgide olsa bile "yolun her iki tarafında" okumak için zihninizi eğitebilirsiniz. Bu beceriyi uygulamak için çoğu hızlı okuyucu, görünmez bir çizgiyle beceride ustalaşana kadar bir kitabın sayfalarına satırlar çizer. Sayfaya doğrudan bakmadan, tıpkı "gördüğünüz" gibi, zihninizin sayfadaki bilgileri içmesine izin verin

7. ANAHTAR KELİMELERİ okumayı öğrenin. Bir sayfadaki kelimelerin %40-60'ı ne kritik ne de önemli. Gerçekten de, birisi beyazı alıp gözünüzün önünden saklasa, yine de paragrafın ne anlatmak istediğini anlayabilirsiniz. Bu nedenle, bu ANAHTAR KELİMELER'in hangileri olduğunu bulabilirseniz, diğer sözcükleri tarayabilir ve zihninizin boşluğu doldurmasına izin verebilirsiniz. Bu anahtar kelimeleri bulmak için zihninizi eğitin ve okumanıza daha da fazla hız katacaksınız.

8. "Otobüs Duraklarını" ortadan kaldırın (Göz dayanakları ). Gözleriniz bu satırı okurken periyodik olarak durur ve bir kelime üzerinde "dinlenir". Çocukların gözleri, okumayı öğrenirken genellikle her bir kelimede durur. Sonra, büyüdükçe gözleriniz çizgide bir çim biçme makinesi gibi düzgün bir şekilde hareket eder, sonra bir kelimede bir saniye durur, sonra tekrar başlarsınız. Çoğu okuyucu bu alışkanlığı asla aşamaz, ancak her köşede duran bir otobüs gibi ilerlemenizi yavaşlatır. Gözlerinizi satır başına 3-4'e düşürmeye çalışın, hatta daha iyi hale geldikçe daha da azaltın.

9. Mola verin Araştırma belli. Saatlerce düzenli okuma, her saat veya daha kısa sürede beş dakikalık bir ara vermekten daha az verimlidir. Sonraki bir saat içinde 100 sayfa okumak için oturun. Hatta bir alarm kurun. Ardından, 60 dakikada hedefinize ulaştığınızda kendinizi bir kurabiye veya sandviçle ödüllendirin.

10. Bir zaman hedefi belirleyin. Okuyacak 300 sayfalık bir kitabınız mı var? Ne kadar hızlı okuyacağınıza karar verin. Hızlı bir okuyucu değilseniz, hedefiniz olarak yalnızca ABD ortalama okuma hızını belirleyebilirsiniz: dakikada bir sayfa (250 kelime/dak.). Veya zaten ortalamanın üzerinde bir okuyucuysanız, saatte 100 sayfa ayarlayın ve dalın. Saatte 100 sayfa seçtiyseniz, bu yarım saatte 50, 10 dakikada 17 veya dakikada 1,7 sayfa demektir. Yolda kalın, bir otomobil yarışındaymış gibi davranın, kendinizi zorlayın, konsantre olun, kendinizi "yarışçının eşiğine" getirin -- kontrolden çıkmak üzere olan çizgi, yine de kontrolün sizde olmasına rağmen. Yap; Heyecan verici olacak!

Tutma Teknikleri

1. Altını çizin, daire içine alın, kenar notları alın . Bazı öğrencilerin yaptığı gibi tüm sayfayı vurgulamamak! Genellikle sayfa başına iki veya üç öğeden fazlasını işaretlemezsiniz ve birçok sayfada işaretleme olmaz. Sayfaları işaretlemek hatırlamayı artırır -- işaretlenmiş bir İncil'iniz var mı? Bunu yaparsanız, sayfayı hatırladığınızda neredeyse kafanızda "görebilirsiniz". İşaretleme yardımcı olur. (Vurgulamak yardımcı olabilir - yine de kendi işaretlemeleriniz muhtemelen daha üstündür).

2. Köpek kulağı önemli sayfalar . 250 sayfalık bir kitapta muhtemelen 25 sayfa didiklemeye değer olacaktır. Daha sonra geri dönmek için sayfayı aşağı çevirin. Köpek kulağı ne kadar büyükse, sayfa o kadar önemlidir. Çoğu kitapta yalnızca dört veya beş yarım sayfa köpek kulakları vardır.

3. Önemli notları kitabın önüne aktarın. Burada harika bir nokta var mı? merkezi mesaj? Esasen tüm kitabı temsil eden alıntı? Kitabın önüne yaz. Neden? Niye? Genel olarak konuşursak, yeni bilgi söz konusu olduğunda ya "Kullanın ya da 20 dakikada kaybedersiniz." Onu keşfettiğinizde, kitabı öne doğru çevirin ve aşağı karalayın; kavramı zihninize sağlamlaştıracaktır. Daha da iyisi, onu zaten bildiğiniz bir şeyle ilişkilendirin ve onu da yazın. Bağlantılı bilgiler, izole edilmiş bilgilere göre çok daha iyi hatırlanabilir.

4. Bittiğinde, kenarları kıvrılmış sayfaları yeniden okuyun . Sadece geri dönün ve altını tekrar okuyun. İşte kitabın özü (eğer doğru yargılarda bulunursanız).

5. Şimdi arkaya veya öne bir "özet" yazın. Sen bittin! Bir pizza için gidin ama henüz değil. Birkaç dakika daha ayırın ve kendi kelimelerinizle en başa bir "özet" yazın. Yazar bu kitap için teklif sunduğunda, muhtemelen bu kitabın ne hakkında olduğunu özetleyen tek bir paragrafı veya sayfası vardı. Kitabı özetlemek gerekirse, kitabı yazarın özetine veya tezine geri döndürmek için basitçe "tersine mühendislik" yapın.

6. İçeriğin bir "MindMap"ini çizmeyi düşünün . Bu kitap üzerinde test edilecekseniz, Tony Buzan'ın "Zihin Haritası"nı kullanarak tüm kitabı tek bir sayfada nasıl hatırlayacağınızı size öğretecek birini bulun. Unutmayın, zihin çoğunlukla fikirleri ve resimleri hatırlar, kelimeleri değil. Bir Zihin Haritası, tüm kitabı "hayalinizde canlandırmanızı" sağlar ve bir "fotoğraf"a sahipmişsiniz gibi görünürsünüz (bu makaledeki tavsiyelere uyarsanız buna gerçekten ihtiyacınız olmaz).

7. Ancak kitabı ödünç aldıysanız ve onu işaretleyemiyorsanız, iteleyemiyorsanız veya bunu başka bir şekilde "kullanamıyorsanız" -- o zaman it-ears yerine 3M çıkartmaları kullanın ve yorumlarınızı yarım sayfa kağıda yazın sen giderken.

Son olarak şunu unutmayın: hızlı okuma, on dakikada öğrenebileceğiniz sihirli bir sır değildir ve Presto! Artık dakikada 1000 kelime okuyabilirsiniz. Doğru,daha hızlı okumayı öğrenebilirsiniz ; belki iki hafta içinde mevcut hızınızı ikiye katlayın. Ancak ömür boyu hızlı bir okuyucu olmak (yeterli bir yarış arabası sürücüsü olmak gibi) zaman, konsantrasyon ve pratik gerektirir. Bu kısa makale başlamanıza yardımcı olabilir, ancak gerçekten uzman olmak için bolca pratik yapmanız gerekecek.

Bu beceriyi daha da geliştirmenize yardımcı olması için hızlı okumayla ilgili birçok kitaptan birini deneyin. (Başlamak için yalnızca bir tanesine ihtiyacınız var, çoğu makale (bunun gibi) kitaplar ve kurslar temel olarak benzer teknikleri kapsar.)

kaydeden Keith Druri


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar