Print Friendly and PDF

ÇOCUKLARDA GÖRÜNTÜ HAFIZASI GELİŞİMİ ÜZERİNE KİTAP

 


Igor Matyugin Irina Rybnikova

ÇOCUKLARDA GÖRÜNTÜ HAFIZASI GELİŞİMİ ÜZERİNE KİTAP

. MOSKOVA 1993

GİRİŞ

Sayıları ezberlemeyi öğrenmenin en zor şey olduğunu düşünüyorlar. Sebepsiz değil, telefonlar için defterler var. Her zaman evlerin, dairelerin numaralarını, kodlarını yazarız ve kaybedersek tekrar sorarız.

Sizin için önemli bilgilerin radyoda veya televizyonda olduğu, ancak elinizde kalem veya kurşun kalem olmadığı sık sık olur. Ne yapacağınızı bilmiyorsunuz: ya bir kalem arayın ya da telefonu hatırlamaya çalışın ...

Tüm dünyada sayıları ezberlemek için alfanümerik kod yöntemini kullanırlar (sayılar harflere, harfler kelimelere, kelimeler metne dönüştürülmelidir ...). Onu kullanmayı denedim. İlk başta biraz kolaylaştı ve sonra sayılar karışmaya başladı ve kullanmayı bıraktım. Şimdi Eidos Figüratif Hafıza Geliştirme Merkezi'nde öğrendiğim yöntemleri uyguluyorum. Merkezle ilgili en sevdiğim şey, yöntemlerin çeşitliliğiydi. Burada hayal gücü için çok yer var.

Öğrendiğim her yeni yöntemle, bir seferde ezberlenen rakam sayısı arttı. Bu yöntemleri değiştirmeyi öğrendim. Böylesi daha kolay: İlk on rakamı nesneye çeviriyorum ve onlardan bir film yapıyorum. Sonra bu filmin sonuna tutunarak farklı bir yöntem uygulamaya başlıyorum. Örneğin, mecazi kanca yöntemini kullanarak 4 ve 6 numaralarını hatırlıyorum. Kapıyı görüyorum - bu 4. Üzerindeki kilit 6. Kilide dokunuyorum, çekiyorum ve sonraki sayıları parmaklarımla hissediyorum ve bu zaten dokunsal bir hafıza yöntemi.

30 haneyi ezberlemek 15 saniye sürer.

Ancak bu kadar hızlı ezberlemeyi öğrenmek için uzun süre antrenman yapmanız gerekir. 10 sayı ezberleyerek başladım ve 2 dakikamı harcadım. Sonra 20, 30, 60 haneyi ezberlemeye başladım, ardından 120. Bir sonraki rekorum 205 haneydi. Hafıza geliştirme merkezleri (Moskova, Riga, Pyatigorsk, Izhevsk, Krasnoyarsk, Tiflis, vb., 1989) arasındaki All-Union yarışmalarında, 30 dakikada üç hatayla 400 sayı ezberledim.

Neden bu kadar çok ezberlediğini sorabilirsin.

İlk olarak, ezberlemeyi ne kadar çok sayı öğrenirseniz, küçük bir miktarı hatırlamak o kadar kolay olur. Çok sayıda sayıyı ezberlerken, fantezi, yaratıcı düşünme gelişir, "daha hızlı düşünmeye" başlarsınız.

İkincisi, çok sayıda sayı için bir başvuru buldum. Mesela bir telefon kulübesinde duruyorum, arkadaşım Nastya'ya ihtiyacım var. Yüzünü hayal ediyorum ve hemen telefonunu hatırlıyorum, sonra doğum gününü, adresini ve evine giden tüm otobüslerin numaralarını hatırlıyorum. Bir arkadaşım evde değilse, iş telefonunu hatırlıyorum.

Beklenmedik bir şekilde kendim için yeni yollar icat etmeye başladım. Kendi yöntemimle sayıları ezberlemek bana çok daha kolay geliyor.

Bir yaz mutfakta radyo dinliyordum; ilginç bir sergiden bahsetti, telefon duyurdu. Bu noktada olgun meyve yedim. Masada yatıyordu: çilekler, kirazlar, elmalar... Birden aklıma bu meyvelerin yardımıyla telefon numarasını, tatlarını, şekillerini ezberlemek geldi. Yeni yol böyle ortaya çıktı. Bu şekilde 10'dan fazla sayıyı hatırlamak elbette zor ama diğer yöntemlere kıyasla bu keyifli bir tatil gibi.

Tuhaf çağrışımlarınız konusunda utangaç olmayın. Onlar sayesinde hafızanızı geliştirmeniz çok daha kolay hale gelecek.

Moskova Devlet Üniversitesi Psikoloji Fakültesi öğrencisi, 1989'da Riga'daki All-Union yarışmalarının şampiyonu

Tanya Slonenke

 

Bu kitapta hayal gücünüzü, hayal gücünüzü, otobiyografik hafızanızı, duygu hafızanızı kullanarak sayıları nasıl ezberleyeceğinizi öğreneceksiniz.

Bir sonraki oyunu oynarken önüne bakmamaya çalış, cevabı dikizleme, yoksa oyun anlamını yitirir. Bir önceki oyunu tamamladıysanız bir sonraki oyuna geçin.

Her oyun için belirli sayıda puan alacaksınız. Onları yazın. Oynamayı bitirdiğinizde puanları toplayın ve sayılar için iyi bir hafızanız olup olmadığını görün.

Öğrencilerimiz - IRA ve ALYOSHA size yardımcı olacak.

Size başarılar diliyoruz!

'Kırlı

Önünüzde bir dizi numara var. 50-60 saniye içinde ezberlemeye çalışın ve sayfayı çevirin.

Hatırladığınız şeyleri boş biriktirdiğiniz tip.

SADECE BAKMA

Şimdi bir önceki sayfaya dönün ve kaç hata yaptığınızı görün.

Hücrede sayı yoksa bu bir hatadır. Numara yerinde değilse bu da bir hatadır. Hataları toplayın ve bu oyun için kaç puan aldığınızı görün.

Kirl2

Sayılar çeşitli nesnelere benzer olabilir.

IRE üç, bir deniz dalgasına, kavisli bir yaya, bıyığa benzer.

Alyosha'nın beşi benziyor

Önünüzde sayılar ve bu sayıların göründüğü nesnelerle resimler var.

Bu örneklere bakın ve kendinizinkini bulmaya çalışın.

etrafınızdaki nesneler sayılar gibidir. Her sayı için üç resim düşünün ve sayıların karşısındaki boş hücrelere çizin. Eğer bir

çizmek, kelimelerle anlatmak zor.

IRA ve ALESH'in çizimlerini tekrar etmemeye çalışın, kendi yeni çizimlerinizi yapın.























€2)






























KAÇ PUAN BAKIN

THI bu oyun İÇİN alındı -

R ** „

1 PUAN

5 PUAN

SAYILAR NESNELERİ SEVMİYOR

10 PUAN

£ TÜM NUMARALAR Î F NESNELERİ GİBİ

BAZI NUMARALAR NESNE GİBİ GÖRÜNÜR, BAZILARI OLMAYACAKTIR

oyun 5

Sayılar yalnızca nesnelere benzemekle kalmaz, aynı zamanda insanlara benzeyebilir: görünümleri, yürüyüşleri ve hatta karakterleri, sesleri. Ayrıca arkadaşlarınız veya tanıdıklarınız da olabilir.

gyi.

*Ve ruble birimleri _ Fizik öğretmeni: sen^ L -pol Toi ,.._! Yso *ii, 'Stro-

o baktığında "Yılın. .L2^ Wanaet a

Nel, ^ e ' ep 'x.' °K

■^° 6 OB, J

Boş hücrelerdeki sayıların karşısına, bu sayılara benzeyen tanıdıklarınızın veya arkadaşlarınızın portrelerini çizin. Çizmek zorsa, isimlerini yazın ve sayılara nasıl benzediklerini açıklayın.

BU OYUN İÇİN LOL/CHIA'NIZIN kaç PUAN kazandığını görün

Nesneler gibi sayıların da kendi renkleri olabilir. Ancak her kişi sayıların rengini ve gölgelerini kendi yolunda temsil eder. Rakamların rengi, kişinin ruh haline, karakterine bağlı olabilir.

- gözlerini kapat ırksal beden ve zihinsel olarak kendine sor bir, iki, üç-

Zayıf sayıların rengini görmek istiyorsanız renkleri ka, dört vb. olarak ayarlayın. Çaba göstermemeye ve zaman ayırmaya çalışın. Bazen bir veya iki beklemelisin

dakika

renklendirmek

daha önce ortaya çıktı

gözler.

sen

ZORUNLU

AÇIK

görmek

ÖNCEKİ

KENDİN

RENKLİ

CCORRİ/.

41grl4

a3 b'* bir 3

a *Pb ”

p ve ben, * oP

dijital 1

idehe-►tembellik

o"

İŞTE ÇOK DELDET IR4

BAKIN kaç wdll var Sen Alınan BU OYUN İÇİN

TÜM SAYILARIN RENGİNİ İYİ GÖRÜRÜM - 10 PUAN,

RENK

BAZI SAYILARI İYİ GÖRÜYORUM, BAZILARINI ÇOK İYİ GÖRÜYORUM - 8 PUAN

RENK GÖR sis gibi bulanık~~ 3 puan

5

2. oyundaki sayıların neye benzediğini hatırlayın.Hatırladığınız sayıların karşısındaki boş hücrelere çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın. Sadece IRA ve ALESH'in bulduğu nesneleri değil, aynı zamanda kendi hayal ettiğiniz nesneleri de hatırlamanız gerekecek.

Cevabınızı 2. oyundaki cevapla karşılaştırın ve hataları sayın.

Hücre boşsa, bu bir hatadır. Hücrelerin içerikleri uyuşmuyorsa bu da bir hatadır.

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN

HATA YOK 1-5 HATA 6-9 HATA 10-15 HATA 16-19 HATA 20-27 HATA 28-35 HATA 36-41 HATA 42-49 HATA 50-60 HATA

- 10 PUAN

– 9 PUAN

– 8 PUAN

– 7 PUAN

– 6 PUAN

- 5 PUAN

- 4 PUAN

- 3 PUAN

- 2 PUAN

- 1 PUAN

oyun b

3. oyundaki sayıların size hangi arkadaşlarınızı ve tanıdıklarınızı hatırlattığını unutmayın.

Ve oyunda 4 sayı farklı renkteydi. Bu renkleri hatırla.

Numaraların karşısındaki boş hücrelere hatırladıklarını çiz.

Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın.

Cevabınızı 3. ve 4. oyundaki cevapla karşılaştırın ve hataları sayın.

Hücre boşsa, bu bir hatadır. Hücrelerin içerikleri uyuşmuyorsa bu da bir hatadır.

BAKMAK

CEVAP ^,

HATALAR YOK 1 " ~ 2 HATALAR

YU PUANLARI

~~ 9 puan

– 8 PUAN

– 7 PUAN

– 6 PUAN

16-17 HATA - 2 PUAN 18-20 HATA - 1 PUAN

3-5 HATALAR

6-7 HATALAR

8-9 HATALAR

_5 PUAN . l oSHIVOV. topla

""s oyZIIO ^ s 5DLLD

Oyun 7

Önünüzde meyveler, meyveler, sebzeler olan kartlar var. Göreviniz, hangi sayının hangi karta en uygun olduğunu seçmektir. Pek çok kart var, ancak bunlardan yalnızca on tanesini seçmelisiniz, böylece bir sayı bire karşılık gelir.

IRA:

"Kartlara bakıyorum ve altı numaraya benzeyen bir şey arıyorum. Bunun bir armut olduğunu görmek kolay ... "

Seçtiğiniz meyveleri, meyveleri ve sebzeleri göründükleri sayılara göre çizin. Eğer öyleyse, o zaman aynı tada sahipler. İstersen iyi olur,

■ ben

BU OYUN İÇİN NELER ALDIĞINIZA BAKIN

SAYILAR İÇİN KARTLARI SEÇEMİYORUM

- 1 PUAN

TÜM NUMARALAR İÇİN KART ALABİLİRİM

BAZI NUMARALAR İÇİN KARTLARI ALABİLİRİM, BAZILARI İÇİN ALAMAZIM

- 5 PUAN

- 10 PUAN

14grl8

Sayıların karakteri var mı? Bu oyunu tamamlayarak soruyu cevaplamanız daha kolay olacaktır.

Önünüzde hayvanlar ve kuşlar olan kartlar var. Hangi numaraların hangi kartların daha uygun olduğunu seçin.

W*

Seçilen hayvanların numaralarının karşısına çizin

t ““'Ve,,.

veya kuşlar.

Resim çizmek zor geliyorsa hayvanın veya kuşun adını yazmanız yeterli.

ss

ŞİMDİ SEN

c £ t X?c, ancak Karakter.

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.

BAZI NUMARALAR İÇİN KARTLARI ALABİLİRİM, BAZILARI İÇİN ALAMAZIM

- 5 PUAN

TÜM SAYILAR İÇİN KART SEÇEBİLİRİM - U PUANLARI

7. oyunda sayıların nasıl göründüğünü hatırlayın.

8. oyunda sayılar hangi hayvanlara ve kuşlara benziyor?

Sayıların tadını ve karakterini hissediyor musunuz?

Numaraların karşısındaki boş hücrelere hatırladıklarınızı çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın.

Cevabınızı 7. ve 8. oyundaki cevapla karşılaştırın ve hata sayısını sayın. Hücre boşsa, bu bir hatadır. Hücrenin içeriği değilse

CGRLU

Önünüzde üç basamaklı sayılar ve nesneler içeren resimler var.

Her resim bir sayı içerir. Hangi resimlerde hangi sayıların olduğunu bulmanız gerekiyor.

”08 404

B0T DOĞRU CEVAP G^]pIA9]pI04

Cevabınızı doğru olanla karşılaştırın ve hataları sayın.

Hücre boşsa, bu bir hatadır. eğer sayılar

eşleşme - bu da bir hatadır.

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.

PUANLAR

S 7 PUAN

3 HATA d HATA

ORTA HATASI - BA RLOV 7 HATASI -2 HATALARI

_ 5 PUAN _ 3 PUAN

5-6 HATA - 2 PUAN 7-8 HATA - 1 PUAN

hrpail

Bu oyunda üç basamaklı sayıları nesnelerle resimlere dönüştürmeniz gerekiyor.

Oyun 2'de bu sayıların neye benzediğini görebilirsiniz.

Yaratıcı düşüncenizin size resmin olay örgüsünü anlatmasına izin verin.

Bu NUMARALARI inceleyin: ird 592 370 246 694 025 4Yu 931

IRA BU ŞEKİLDE YAPIYOR:

“781 numara. Yedim kırık bir dal gibi. Sekiz yaşlı bir kadındır. Ünite bir iptir. Yaşlı bir kadının ormanda nasıl çalı çırpı toplayıp eve taşıdığını hayal ediyorum ... "

zga

bakmak, Kaç tane

SAHİP OLDUĞUNUZ DUVAR

IA bu oyun'

RESİMİN KONUSUNU HAYAL EDEMİYORUM - 1 PUAN

BAZI SAYILAR İÇİN

ARSA MEVCUT

CAN, BAZI HAYIRLAR İÇİN - 5 PUAN

KOLAYCA TEMSİL ETMEK

TÜM SAYILAR İÇİN PARSELLER - 10 PUAN

14grl12

Sayılar ayrıca parmaklarla, üzerlerinde bir dokunuş hissedilerek ezberlenebilir. Çeşitli nesnelere dokunma duyumlarını hatırlama yeteneğine dokunsal hafıza denir.

Gözlerinizi kapatın ve parmaklarınızı camın üzerinde gezdirdiğinizi hayal edin ve 682'nin cama, 751'in ağaçta olduğunu hissedin, karda 030, kumda 217 çizdiğinizi hissedin.

ird'in yaptığı gibi

“Gözlerimi kapatıyorum ve camı hayal ediyorum. Elimi uzatıyorum ve parmağımı camın üzerinde gezdiriyorum ve camın üzerine oyulmuş sayıları hissediyorum ... Veya parmağımı kuru kumun üzerinde gezdiriyorum, sayıları çiziyorum ve parmağımın ılık kuma nasıl battığını hissediyorum ve ana hatlarını hatırlıyorum .

TOP

BU OYUN İÇİN KAÇ PUAN ALDIĞINIZA BAKIN ___

DİJİTAL' .. dünya parmaklar olumsuzluk hissetmek -'

BAZI*^”??^ SAYILAR İYİ HİSSEDİYOR, BAZILARI HİÇ İYİ HİSSETMİYOR – 8 PUAN,

d O \ DIF R ' AS gerçekte

ІіgrlІZ

Üç basamaklı sayılar için bir resim çizimi yapmayı zaten biliyorsunuz.

Şimdi yedi basamaklı sayılar için bir resim çizmeye çalışın.

İnsanlar her gün telefon numaralarını ezberlemek zorunda. Birçoğu telefon rehberini kullanmaz. Telefon numaralarını kolayca hatırlarlar.

İşte şimdi hatırlamanız gereken telefon numaraları:

155-09-22 AEROFLOT SORGU TELEFONU

256-90-03 TREN İSTASYONU SORGU TELEFONU 264-41-61 KARİKATÜR KİRALAMA 299-33-10 KUKLA TİYATROSU TELEFON

TELEFON BÖYLE HATIRLIYOR 155-09-22

IRA:

"Telefonun kime ait olduğunu bildiğimde sayıları nesnelere dönüştürmek benim için daha kolay oluyor. Bir - bir kirpik, bir güneş ışını ve bir çivi olabilir. Ancak telefon numarasını hatırlamanız gerekiyorsa

aeroflot, o zaman

- bu bir UÇAK 1 GİYDİRMEYE GELİYOR.

uçağın ürettiği SHA SSI'dır ;

0 - CIRCLE, ne zaman uçağı yapar "iniş kıyafetleri" için .

KAZ -

Alyosha tren istasyonu sorgusunun telefon numarasını böyle hatırlıyor 266-93-33

Bu telefon numaraları için bir film konusu bulun ve bunları boş hücrelere çizin. değilse

çizebilir, kelimelerle tanımlayabilirsiniz.

264-41-61

- çizgi film kiralama telefonu

222-20-85

- unutulan telefon

şeyler

299-33-10

- kukla tiyatrosu telefonu

—™ oyun

BDJ/J 5

5 PUAN

1 PUAN

ile gel

komplo

bazı telefon numaralarına film konusu

film

telefon numaralarına ulaşamıyorum

Bazılarını düşünebilirim, yapamam

10 PUAN

Tüm telefon numaraları için kolayca bir film konusu bulabilirim

İĞRİLİ

Telefon numaralarını kullanarak bir kişinin yüzünü veya şeklini nasıl çizebileceğinizi görün.

İşte telefon numarası: 299-02-43, Anonim Banka Delovaya Rossiya'nın telefon numarasıdır.

Onlara

“Sağlam, zeki bir bankacı hayal ediyorum ve yüzünü çizmeye başlıyorum. Telefon numaralarını almak benim için daha uygun.

."

VÜCUT HAKKINDA-

47

ALYOSHA, Vorobievsky Gory kayak üssünün 139-17-13 telefon numarasını şu şekilde hatırlıyor: “Ben bir kayakçıyı temsil ediyorum: 1 - bunlar elimdeki kayaklar; 39 gövdedir; 17 bacaktır; 13 yüz ve saçtır.

"9-17-15

AŞAĞIDAKİ TELEFON NUMARALARINI KULLANARAK GÖRDÜĞÜ ŞEKİL:

^"BU OYUN İÇİN KAÇ PUAN ALDIĞINIZI BİLMEYİN

... İLE GELİN

RESİM

YAPILAMAZ - 1 PUAN

Ö

Kfli

10. oyundaki resimleri ve bunlarda şifrelenmiş sayıları hatırlayın.

Hatırladıklarınızı boş hücrelere çizin.

Cevabınızı Oyun 10'daki cevapla karşılaştırın ve hatalarınızı sayın.

Hücre boşsa bu bir hatadır; hücrenin içeriği uyuşmuyorsa bu bir hatadır.

ayrıca bir hata.

"s"" c !SL, £ UGU

HATA YOK - YU PUANLARI

1-2 HATA - 8 PUAN 3-4 HATA - 5 PUAN

5-6 HATALAR

- 3 PUAN

7-8 HATALAR

- 1 PUAN

 

11. oyundaki üç basamaklı sayıları hatırla.

Rakamlar için bulduğunuz resimlerin grafikleri bunu yapmanıza yardımcı olacaktır. Bu resimleri tekrar önünüzde hayal etmeye çalışın.

K4K SİZ

Cinsiyet 

SİS İÇİNDEKİ GİBİ FARKLI GÖRDÜĞÜM RESİMİN PARSELİ

RESİMİN KONUSUNU HAYAL EDEMİYORUM

RESİM IŞIKLI GÖRDÜĞÜM RESİM

GERÇEKTE GİBİ PARLAK GÖRDÜĞÜM RESİMİN PARSELİ

Bu resimleri ve sayıları boş hücrelere çizin. Cevabınızı Oyun 11'deki cevapla karşılaştırın ve hatalarınızı sayın. Hücre boşsa, bu bir hatadır; hücrenin içeriği oyun 11 ile eşleşmiyorsa, bu da bir hatadır. Resimler hatırlanabilir ve herhangi bir sırayla çizilebilir.

ne kadar' BAL Lov TV/ GOT

BU OYUN İÇİN

HATA YOK - 10 PUAN

1-2 HATA - 8 PUAN

3-4 HATA - 5 PUAN

5-6 HATA - 3 PUAN

7-8 HATALAR - 1 PUAN

Önünüzde 0'dan 9'a kadar sayılar var. Aynı sayı hoş ya da nahoş, üzgün ya da neşeli olabilir. Hayatınızın hangi anılarıyla ilişkili olduğuna bağlıdır.

üzerinde.

Rakamlara dikkatlice bakın ve boş karelere şu sırayla yazın: en












yukarı* k4k Alyosha yapar

“Önümde rakamlar var. Bunlardan en tatsız olanı ikili, çünkü sınıfta almaktan her zaman korkuyordu. Birim de tatsız. Bu numara altında öncü bir kampta futbol oynadım, kapıda durdum ve

çok gol kaçırdım^

Rakamların üzerinden geçiyorum. Giderek daha hoş hale geliyorlar. Son olarak, en hoş yedidir. Ben hatırlıyorum

nayu, yedi yıl sonra ilk kez olduğu gibi

Soldaki boş hücrelere, sayıları bir önceki sayfada seçtiğiniz sırayla yukarıdan aşağıya doğru yazın. Sağda, sayıların karşısına hayatınızdaki nahoş ve hoş olayları çizin. çizemiyorsan anlat

onların sözleri.

KAÇ PUAN BAKIN

lipalS

14grl21

14grl22

 

12'li oyunda sayılara dokunmaktan aldığınız dokunma hissini hatırlayın.

Camın üzerine hangi sayılar kazınmış...?

Ağaçta ne var ...?

Hangileri kara boyanır...?

Kumda ne var...?

v><* p Ravilsh Yy ana

üç basamaklı bir sayı yanlış yazılır - bu da bir hatadır.

KAÇ PUAN ALDIĞINIZA BAKIN

- BUNUN İÇİN

HATA yok - ' 0DALL° V 1—2 HATA -8 PUAN

OYUN

3 HATA

4 HATA

- 5 PUAN

- 3 PUAN

 

Hangi telefon numaralarını ezberlediğinizi hatırlayın, 13. oyunda onlar için film planları icat edin; IRA ve ALYOSHA hangi telefon numaralarını ezberledi.

Bu grafikleri ve telefonları boş hücrelere çizin. Cevabınızı Oyun 13'teki cevapla karşılaştırın ve hatalarınızı sayın.

Hücre boşsa arsa ve telefon numarasını hatırlamadınız, bu bir hatadır.

Yanlış hatırlıyorsam, bu da bir hatadır.

Çizmek zorsa, yaz.

İSTASYON

BAK ne kadar

14grl2O

14. oyunda telefon numaralarını kullanarak insanların yüzlerini ve figürlerini nasıl tasarlayıp çizdiğinizi hatırlayın; IRA ve ALYOSHA nasıl icat etti ve çizdi. Hatırladıklarınızı boş hücrelere çizin. Çizmek zorsa, kelimelerle tanımlayın.

Cevabınızı Oyun 14'teki cevapla karşılaştırın. Hatalarınızı sayın.

Telefon numarasını veya resmi hatırlamıyorsanız, bu bir hatadır.

Yanlış hatırlıyorsam, bu da bir hatadır.

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.

6 HATA

- 1 PUAN

 

Bu oyunda çok sayıda sayıyı ezberlemeniz gerekiyor.

ALYOSHA'nın nasıl yaptığına bakarsanız oyunla baş etmeniz daha kolay olacaktır: “Bana sayıyı ezberlemem verildi.

560832132197041750

Sayıyı üçe bölerim ve onlar için bir film konusu bulurum.

560 Araba 5, helikopter 6'ya yaklaşıyor. Tekerlek 0 arabadan düşüyor.

832 Arabanın arkasından kasalar dolusu meyve düştü: 8 olgun üzüm, 3 lezzetli şeftali, 2 tatlı kiraz.

197 Zayıf sürücü - 1 ? gür saçlı bir pilot - 9 ve şapkalı bir uçuş teknisyeni - 7, dağınık meyve kutuları toplamaya başladı.

041 Hava kötüleşiyor, yağmur yağıyor - 0; ıslak giysilerin vücuda nasıl yapıştığını hissedin. Herkes arabanın ahşap gövdesinin altına saklanıyor - 4. Tamirci çiviye takıldı - 1 ve ceket çatırdadı.

750 7 yaşında yağmura tutulduğumu da hatırlıyorum. Sonra bir araba olduğumu hayal ederek su birikintilerinde çıplak ayakla koştum - 5. Ayaklarımın altından uçtu

Bu filmi perdedeymiş gibi görüyorum ve bazı bölümleri sanki gerçekmiş gibi hissediyorum. Arsa alındıysa

ilginç ve beklenmedik olduğu için kolayca hatırlanır.

Önceki oyunlardaki deneyiminizi kullanarak sayıyı hatırlayın. Filmin olay örgüsünü bulun ve onu ekranda ya da gerçekte olduğu gibi görmeye çalışın.

Önceki oyunlardan sayıları nasıl ezberleyeceğinizi zaten biliyorsunuz.

Numarayı her biri üç basamaklı bir sayı dizisine bölerek başa çıkmanız daha kolay olacaktır.

İlk seriyi ezberlerken, 2, 10, 11 oyunlarında olduğu gibi sayıların nesnelerle benzerliğini kullanabilirsiniz.

İkinci üçü ezberlerken, 7. oyunda olduğu gibi tat duyumlarını kullanabilirsiniz.

Üçüncü üçlüyü ezberlerken, 8. oyundaki gibi sayıların hayvan karakterlerle benzerliğini kullanın. Dördüncü üçlüyü ezberlerken, 3. oyunda olduğu gibi, arkadaşlarınızla ve tanıdıklarınızla sayıların benzerliğini kullanın.

Beşinci üçü ezberlerken, 12. oyunda olduğu gibi, sayıların dokunma duyumlarıyla benzerliğini kullanın.

Altıncı üçü ezberlerken, 17. oyundaki gibi otobiyografik anılarınızı kullanın.

Her üçlü sayıyı ezberlemek için kullandığınız yöntemlerin sırası istediğiniz gibi değiştirilebilir.

Bu küçük hikayeleri tek bir ilginç olay örgüsünde birleştirmeye çalışın.

Konunuz ALESHIN'e benzer olabilir. Fakat

tamamen • K ise daha iyi? ig

Solda üç sayı yazın ve sağda sayıları hatırlayarak bulduğunuz hikayeyi çizin veya kelimelerle tanımlayın.

KAÇ PUAN ALDIĞINIZA BAKIN

BU OYUN İÇİN.

CHISAO'NUN S5® TREKVALUE ÜZERİNDE ÇALIŞMASI CHI/ISBA I-

D HAYAL EDEMEZ K 1 FİLMİN KONUSU ONLARA _ 1 NOKTA I

BAZILARI İÇİN BİR HATA ÇIKARABİLİRİM, BAZILARI İÇİN ÇIKARABİLİRİM

- 5 PUAN

TÜM SAYILAR DİZİSİ İÇİN KOLAYCA BİR PARÇA ÇIKARIRIM - YU PUANLARI

 

Alyosha'nın 21. oyunda hangi sayıları ezberlediğini hatırlayın. Onun hikayesini ekranda bir film olarak görürseniz veya gerçekte görürseniz, bunu yapmanız sizin için daha kolay olacaktır.

Boş hücrelere bu sayı dizisini yazın.

Bunu 21. oyundaki sayılarla karşılaştırın ve hatalarınızı sayın.

bak ne kadar puan vay  

___ 9

3-4 HATA - 8 PUAN 5-6 HATA - 7 PUAN

 

5 PUAN

11-12 HATALAR

13-14 HATALAR

15-16 HATALAR

17-18 HATALAR

- 4 PUAN

- 3 PUAN

- 2 PUAN

- 1 PUAN

 

21 oyununda hangi sayıları ezberlediğinizi hatırlayın. Hikayenizi ekranda bir film olarak görürseniz veya gerçekte görürseniz bunu yapmanız daha kolay olacaktır.

Boş hücrelere bu sayı dizisini yazın.

Bunu 21. oyundaki sayılarla karşılaştırın ve hatalarınızı sayın.

Bir sayının olmaması hatadır, sayının yanlış yerde olması da hatadır.

BU OYUN İÇİN NE KADAR PUAN ALDIĞINIZA BAKIN.

3.

•—

'-io'oII/ibok 5 6^^22°

3^14 HATALARI . 3 PUAN J

dört puan

, 5 _16 HATA- 2 PUAN 'y-I' HATA-' NOKTASI

YANİ OYUNU BİTİRİYORSUNUZ. HER OYUN İÇİN KAZANDIĞINIZ PUANLARI TOPLAYARAK, İYİ BİR HAFIZA OLUP OLMADIĞINI ÖĞRENEBİLİRSİNİZ.

23'ten 83 puana

Üzülmeyin. Bu oyunları tekrar oynayın ve rakamlar için hafızanızı kesinlikle geliştireceksiniz.

84'ten 149 puana

Sayılar için iyi bir hafızan var. Yapılan hatalara dikkat edin ve tekrar oynayın

150'den 213 puana

Sayılar için iyi bir hafızan var

214'ten 230 puana^

Tebrikler, sayı hafızanız var 5'eh________


Tekrar oyna. Bu resimlerin her birinde üç haneli bir sayı şifrelenmiştir. Onu bul.

 

Tekrar oyna. Bu resimlerin her birinde üç haneli bir sayı şifrelenmiştir. Onu bul.

 

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar