Print Friendly and PDF

ŞELVELEM - ŞELVELEM



"anlayana sivrisinek"
Bir eve bir hırsız girmiş, bir bucağa saklanmış, evdekilerin uyumasını beklermiş. Hırsızın girdiğini sezen ev sâhibi, karısına, hanım demiş; ben bir zamanlar hırsızlık ederdim; eve girer, eşyayı denk yapar, pencerenden aşâğı atardım. Sonra kendim de Şelvelem-Şelvelem derdim; kendimi pencerenden aşağıya koyverirdim. Bu duanın hürmetine hiçbir yerime birşey olmazdı; kuş gibi yere konuverirdim.
Bunu duyan bön hırsız, eşyayı attıktan sonra bu sözü söyleyip kendisini pencereden yere atmış. Yere düşünce yanı-beli kırılmış. Ev sahibi gelip yakalamış.
Hırsız:
"be adam, pencereden kendimi atardım dedin; sana uydum, kendimi attım; peki bu Şelvelem de neydi"
 deyince ev sahibi:
"senin yanın-belin kırıldığı zaman çıkan ses demiş"
 (Horasanlı ve İstanbul Üniversitesi'nde doktora talebesi Akayı Ali Milani'den naklen).

Kaynak: Mevlânâ Celâleddin, Dîvân-ı Kebîr, Hazırlıyan : Abdülbâkiy Gölpınarlı, İstanbul Remzi Kitabevî, 1957, İstanbul, cilt, 7 sh702

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar