Print Friendly and PDF

HER YÜKSELİŞİN BİR DÜŞÜŞÜ VARDIR



Dünya hayatında saltanatın, makamın ve kudretin kaderinde bir yükseliş ve  peşinden bir düşüş vardır. Bu düşüşün kemmiyet ve keyfiyetle alakası olmayıp Allah Teâlâ’nın emri ilâhisidir. Hz. Rasûlu'llâh salla’llâhu aleyhi ve sellem Efendimiz buyurdular ki:
“Dünyalık olan bir şeyi yükselttiğinde, akabinde onu tekrar alçaltmak, Allah’ın bir hakkıdır”. Şihâbu’l Ahbâr- (649)
Bu nedenle Allah Teâlâ dünyayı dostuna vefalı etmemiştir.
 “Allah katında, eğer dünyanın bir sivrisinek kanadı ağırlığınca değeri olsaydı, kâfire ondan bir yudum su içirmezdi”. (866) 
 “Ey dünya! Evliyâma karşı acılaş, benim için onlara tatlılaşma; yoksa, onları baştan çıkarırsın”. (875)
  “Dertsiz olmak, dert olarak yeter”. Şihâbu’l Ahbâr (850)  
Yaşadığımız hayatı kendimize vefalı kabul etmemiz, sabırla ve iyi niyetle karşılamamız gerekir.
Yine Allah Teâlâ buyuruyor ki:
“Ben, kulumun beni düşündüğü gibiyim. Ve ben, beni zikrettiği müddetçe, kulumla birlikteyim”. Şihâbu’l Ahbâr (871) 
Allah Teâlâ ile beraber olmak ise güzel ahlak ile anlatılır.
 “Kişinin keremi, dînidir; mürüvveti aklıdır; esas değeri ise, ahlâkıdır”. (129)
En sonunda herşeyimizin nihayeti  “Kişi, sevdiği ile beraberdir”.  Şihâbu’l Ahbâr (128) kelamından daha ileri gidemez.

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar