Print Friendly and PDF

HERKES GİTTİ YALNIZ KALDIM MEYHÂNEDE





Vaize söyle: Hâfız’ı, tekkeden çıkıp gitti diye ayıplamasın. 
Hür kişilerin ayakları bir yere bağlanmaz ki, gittiyse gitti.
Hafız-Gazel:78


Refik Fersan-Segah Şarkı

Herkes gitti yalnız kaldım meyhânede
Gözyaşlarımı içtim son peymânede
Bu kalp durdu dün gece vîrânhânede
Gazeli:
Derd-i aşka müptelâyım, kimden imdât istesem
(gönül ey ey)
Meskenim meyhâne şimdi, kurtar Allâhım beni
(gönül ey)
Herkes gitti yalnız kaldım meyhânede
Gözyaşlarımı içtim son peymânede



Geçmesin günümüz sevgilim yasla
O güzel başını göğsüme yasla
Birleşebilir mi âh aşk ihtirasla
O güzel başını göğsüme yasla

Elâ gözlerinde menevişler var
Kor gibi dudaklar ve kızıl saçlar
Okşasam usanmam mahşere kadar
O güzel başını göğsüme yasla

Beste: Alâeddin Yavaşça
Güfte: Şerafettin Aydınlık
Makâm: Kûrdîli hicazkâr
Usûl: Düyek
Form: Şarkı

https://youtu.be/RvgvisRNofA

NERDESİN


Ey gözleri yaz güneşim
Yanağı bahar nerdesin
Yanar yüreğim başı
Dudakları kar nerdesin

Azap şehrine sürüldüm
Hergün çarmığa gerildim
Bin kere öldüm dirildim
Bir ara sor yâr nerdesin

Yeter bunca zillet yeter
Kalmadı canımda tutar
Sevdan zulümden de beter
Yandırır yakar nerdesin dost

Kapısı bağlı handayım
Aşılmayan bir andayım
Attığın kör zindandayım
Gel beni kurtar nerdesin

Hücre duvarlarım gamdan
Ne çıra yanar ne şamdan
Öpmen gereken alnımdan
Öper duvarlar nerdesin

Yeter bunca zillet yeter
Kalmadı canımda tutar
Sevdan zulümden de beter
Yandırır yakar nerdesin dost

Yorgunluk çöktü dizime
Beyaz tül geldi gözüme
Can yığıldı boğazıma
Yüreğim çarpar nerdesin

Maksut’uma gel göründü
Halın gayrı hal göründü
Gider gelmez yol göründü
Bir tek sözüm var nerdesina

Yeter bunca zillet yeter
Kalmadı canımda tutar
Sevdan zulümden de beter
Yandırır yakar nerdesin dost


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar