Print Friendly and PDF

İBN ‘ARABÎ Kaddesellâhü sırrahu’l azizin MUVAŞŞAHALARINDAN



**
Bildiğin gibi ben aynı benim (hala senin sevdanda), Sana ulaşmaya bir yol var mı?
**
Necm sûresinde tahtın kralının ben olduğum doğru oldu Denildi ki al bunu fakat taşıması zordur
Bende hem köle, hem kral olarak bu işe giriştim
Kim onu bırakırsa o solan bir çiçektir, kim de onu arzu ederse çiçektir o hoş kokulu
**
Hala yüz çevirmemin acısını çekiyorum Ben öldükten sonra kim ona teveccüh eder? Ondan bana geriye kalan işte budur
Hasret kendini gösterdiğinde Ey sabahı yaran ne olursun ihsan eyle!
**
Ben kendimin sevgilisiyim ve sevileniyim Kendimi arayanım178, arananım ve istenilenim Ben kıskançlıktan aranıp duruyorum
Bahçelerin esintisi179 bende yakıp yıkacağını yıktı
"Ey kayın ağacından yapılan ud!  Yardımıma koş! Narlar lezzetlidir toplayan için
**
İyi akıl, arzulanan şeyin özünü ortaya çıkardı
O en büyük kraldır ve onun krallığı hiç tükenmez! Aşağılık topluluk harflerin bir manaya geldiğini buldu Ve bununla beni kast etti, fakat ben değişmem
Sonra onu gizleyip kendi işini en adil imama Emânet etti.
**
Gördüm ki iffetim, benliğim korunmamı istiyor
Ve gözüm (nefsim) dedi ki: “Onda benim kurtuluşum var” Ondan uzak olan sadece benim
Dedi ki: “Sen översen ben överim.”
**
Sendeki  şerefime  ve  sebatıma  bak;  çünkü  ben gıdadan  feragat  edebilecek  bir konumdayım.
**
Biri benim sana benzediğimi söylerse

Sen sultansan (taht) ben de gölgenim

Eğer sen yağmur isen ben de sağanağım

Kendime söylerim, gel yada getir, bu şekilde yaşa veya öl!


Kaynak: Osman Düzgün ,   İbn ‘Arabî’nin Muvaşşahaları,       Yüksek Lisans Tezi        T.C. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doğu Dilleri Ve Edebiyatları (Arap Dili Ve Edebiyatı) Anabilim Dalı , Ankara-2006

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar