Print Friendly and PDF

İNSAN KULAĞIYLA BESLENİR



Kulakla ilgili söyleyeceğim şu birkaç cümleye daha lütfen kulak veriniz:
Bâzı İslâmî eserlerden edindiğim bilgiye göre kulak, gözden bile önemlidir. Bunun böyle olduğunu daha iyi anlamak için muhtelif mesnevi şerhlerinin dıbâcelerini okumak gerekiyor. Çünkü Hazret-i Pir, Mesnevi sine ”Dinle neyden..diye başlıyor. İşte Mesnevinin bu ilk beytini açıklarken şârihler konuyla ilgili bilgiler veriyorlar, tatmin edici îzâhatta bulunuyorlar.
Yıllar önce Eyüpsultan’da bir toplantıya davet edilmiştim. Başka konuşmacılar da vardı ama ilk söz hakkı bana verilmişti. Ben de hakkımı kullanmak üzere sohbete başladım. Kulağın gözden daha önemli olduğunu isbat sadedinde birkaç cümle söylemiştim ki orada bulunan arkadaşlardan biri densizlik etti. Herkesin içinde ve yüksek sesle “Yok öyle bir şey” diye bağırdı. Fena hâlde rahatsız oldum. Konuşmayı keserek ayrılmak istediysem de, dinleyicilerin isteklerine bir kere daha kulak vererek sohbeti tamamladım.
Bir büyük zat, “İnsan kulağıyla beslenir” diyor. Tabiî ki bu sözüyle manevî anlamdaki beslenmeyi kastediyor. Maddî mânâdaki beslenmeye zâten yeteri kadar önem veriyoruz. Hâlbuki asıl gıdâ, mânevî gıdâ olup, bu da daha çok kulak ile alınır. Bakınız, peygamberler arasında sağır olan yok ama, âmâ olan var: Yâkub Aleyhisselam ve Şuayb Aleyhisselam gibi... Bu durum sahâbiler için de söz konusudur. Ashâb-ı kiram arasında sağır olana pek rastlanmıyor lâkin âmâ sahâbî sayısı hayli fazla.
İsterseniz bu konuyu iki âyet meâliyle bitirelim:
“De ki: Sizi yaratan ve size kulaklar, gözler ve gönüller veren O’dur. Sizin şükrünüz ne de az” (Mülk: 23)
“Çünkü kulak, göz, kalp var ya, bunların hepsi konusunda sorguya çekileceksiniz.” (İsrâ: 36)
Görüldüğü gibi her iki âyet-i kerîmede de kulağa öncelik veriliyor. Öyleyse bu sözler kulağınıza küpe olsun. Sh: 56-57
Kaynak: Dursun GÜRLEK, Muhabbet Ateşi, 2. Baskı: Temmuz 2015, İstanbul

Yorum
Bu konu aklıma 2 şey getirdi. 
1. Fiziksel Engelliler vakfındayken şöyle bir şey öğrenmiştim.  Engelliler arasında ahlaki açıdan en zayıf olanları işitme engelliler, suç işleyen, sık sık boşanan hem bu engelli kategorisi en yukarıda. O zaman fark etmiştim ahlak işiterek öğreniliyormuş.
2. Mevlana'dan bir alıntı yapmıştınız Mesneviden olabilir "Karşı cinste bir güzellik arıyorsanız sesi güzeli olanı tercih edin" diye. muhabbettin güzelliği yüz güzelliğinden daha efdal demiştiniz. [T.F.]

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar