Print Friendly and PDF

MİSYONER İŞİ SAHTEKÂRLIK



Aşağıdaki şiirin, Hz. Mevlana kuddise sırruhu'l-âlî ye ait olduğu ve Divan-ı Kebir isimli eserinde geçtiğinden bahseden bazı yazılar bulunmaktadır. Yaptığım araştırmaya göre, bu şekilde hiçbir  metin/ucundan köşesinden uygunluk gösteren bir şiir yoktur. Külliyyen uydurmadır. Hz. Pirin felsefesine uygun tarzda gelecek şekilde hazırlanmış sahte bir metindir.
İftiradır.
Şiire kaynak olarak  [Mevlana, Divanı Kebir /Divanı Şems, Selected Poems from the Divane Shamse Tabrizi, Jalaluddin Rumi, edited and translated by R.A. Nicholson, Ibex Publishers, 2001, İngilizceden Türkçeye çeviri E.İ.] bu kitap (!) referans alınmıştır.
Hz. Mevlana konusunda uzman olan Abdülbâkiy GÖLPINARLI nın hazırladığı Divan-ı Kebir tercüme eserinin  hiçbir yerinde benzer bir metin yoktur. [ Mevlânâ Celâleddin-Divân-I Kebîr-Hazırlıyan : Abdülbâkiy GÖLPINARLI, İstanbul Remzi Kitabevî , Yükselen Matbaası İstanbul — 1957]
Sonuç olarak yabancıların entrikalarına kapılmadan safiyeti muhafaza konusunda titiz davranalım.

İmdi ne yapmalı ey Müslümanlar? Çünkü ben kendimi tanımıyorum!
Ben ne Hristiyan, ne Yahudi, ne Zerdüşt, ne de Müslümanım,
Ne doğudan, ne batıdan, ne karadan, ne  denizden,
 Ne doğanın darphanesinden, ne de  göklerin çemberinden,
Ne topraktan, ne sudan; ne havadan, ne de ateştenim,
Ne arşı aladan, ne tozdan, ne varoluştan, ne de varlıktan,
Ne Hintliyim, ne Çinli, ne Bulgar, ne de Saksonum,
Ne Irak krallığı , ne de Horasan ülkesinden,
Ne bu dünyadan, ne  öte dünyadan, ne cennet, ne de cehennemdenim
Ne Adem, ne  Havva, ne Aden bahçesinden, ne de bahçe bekçisindenim!
Benim yerim yersizlik, benim izim izsizliktir.
Ten ve tin de değildir, çünkü ben Sevgilinin canındanım
İkiliği kaldırıp attım, gördüm ki tektir iki dünya
Benim aradığım Odur, bildiğim Odur, gördüğüm Odur, çağırdığım Odur
O ilktir, O sondur, O dışarıdadır, O içeridedir
Bildiğim tek Odur Ya Hu, Ya Hu insan !
Aşkın kadehiyle sarhoş olmuşum, iki dünya da algımdan geçip gitmiş
Sarhoş olmak ve şenlikten başka işim yok benim !
Eğer hayatımda bir kere bile Sensiz bir an geçirmişsem
Şu an ve şu saatten itibaren hayatım için tövbe ediyorum
İki dünyayı da ezip geçeceğim, utku içinde sonsuza dek sema edeceğim
Ey Tebrizli Şems, bu dünyada öyle bir sarhoş oldum ki
Sarhoşluk ve şenlikten başka söyleyecek sözüm yok benim !

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar