NEFİS MERTEBELERİNDE RÜYA TABİRLERİ
(Görülen
rüyalar ve tabirler, durumunu bilmek isteyen kardeşlerimiz için özet şekilde ve
alfabetik konumda hazırlanmıştır.)
Nefis
mertebeleri yedidir
1-Nefs-i
Emmâre: Kâfir, şeytan, münafık
ve fâsıkların,
2-Nefs-i
Levvâme: Günahkâr mü'minlerin,
3-Nefs-i
Mülhime: Âlimlerin,
4-Nefs-i
Mutmainne: İlmiyle âmel eden
kişiler
5-Nefs-i
Radiyye: Evliyâların
6-Nefs-i
Mardiyye: Âriflerin
7- Nefsi
Safiyye: Nebiler ve rasüllerin
-aleyhimü's-selâm- nefislerinin makamıdır. (Müminler bu makamın hallerine
kavuşabilir.)
Not: Rüyayı salih
kişilere ta’bir ettirmek imkânı bulmayanlar bu çizelgeden faydalanabilirler.
|
RÜYA |
YORUMU |
MERTEBESİ |
|
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
|
Âlimler |
Vücut
azalarını Allah Teâlâ’nın emrine tâbi' kılmaya işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Anne
ve babaya sarılmak, onlara itaat etmek |
Rızalarını
kazanmak ve gönüllerini alarak onlarla iyi geçinmeye |
Nefs-i
Levvâme |
|
Din
ve mezheble alâkalı bir takım meselelerde muhalif olan kimseleri mukaddes
mekânlarda gören |
Bu
mekânlar, kalb ile tabir olunduğundan dolayı - niyetini düzeltmelidir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Emirler
(yönetici) |
Akılda
olgunluğa erme ve maksuda yaklaşmaya, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Evler
(harabe) |
Nefse
itaatle ruha itaatin eşit olması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Fırın |
Nefsin
gafleti |
Nefs-i
Levvâme |
|
Gözeler |
Kalbin
tamamen fâni ve istediğine vasıl olması sıfatıdır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
Harâmî |
İbadetini
saklamaya. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Hatipler |
Vücut
azalarını Allah Teâlâ’nın emrine tâbi' kılmaya işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Hayır
ve hasenat |
Ruhun
nefis üzerine galibiyeti |
Nefs-i
Mülhime |
|
İyi
ve hoş fiiiler |
Bu
fiiller gerek davranış, gerek söz, gerek vasıf ve gerek eşya olsun
durumlarına göre Nefs-i Mutmainne ile ta'bir edilir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Kan
aldırmak |
Nefsi
ıslâha |
Nefs-i
Levvâme |
|
Kavuncu |
Amel
kazanmaya |
Nefs-i
Mülhime |
|
Tellâl |
Yalancılığa, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Tenhâ
çöllerde yalnızlık |
Allah
Teâlâ’dan başka her şeyi terk etmeye işarettir. |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Tohum
saçmak |
Hayra
yakın olmak |
Nefs-i
Mülhime |
|
Yağlar |
Kar
elde etmek ve ruha biraz kuvvet, vermek |
Nefs-i
Levvâme |
|
Yalancı |
İbadeti
terk edip harama yakınlaşmaya. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Zavallı
görmek |
İbadeti
terk edip harama yakınlaşmaya. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Abdest
ve gusül; |
Günahlardan
temizlenmeye, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Ağaç
dikmek |
Hayra
yakın olmak |
Nefs-i
Mülhime |
|
Ağaçlar |
Salih
amel ve ihlâsa sâhib olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Akreb |
Lisan
ile azâb etme şeklinde ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Alevli
ateş ve yanan şeyler görmek |
Kalbin
bulanıklığını tamamıyla izâle etmeye. |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Alevsiz
ateş, ateş dumanı, |
Nefsânî
arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlâsın olmaması |
Nefs-i
Emmâre |
|
Âmâ-kör |
Hakkı
görüp de görmezlikten gelmek. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Arab |
Başkasının
aybını yüzüne vurmak veya süratle maksada ulaşmak |
Nefs-i
Mülhime |
|
Arslan |
Kişiye
göre, nefsin galebesi |
Nefs-i
Levvâme |
|
Arslan |
Dinde
ciddiyet |
Nefs-i
Levvâme |
|
Arzın
hareketini görmek |
Allah
Teâlâ’nın yardımıyla, vücut ikliminde tam manasıyla tasarrufa ehil olmaya, |
Nefs-i
Mardiyye |
|
At
ve beygir; |
Azgın
olmazsa sadakatle, azgın olursa nefsin üstün gelmesi |
Nefs-i
Levvâme |
|
Ateşte
yanmakla zarar görmeyip huzur içinde olmak |
Nefs-i
râdıyyenin galebesine, kalbte ma'rifet tahsiliyle meydana gelen
kesafetin/bulanıklığın yok olmasına. Kalbin
letâfet (incelik, nurânîlik) kazanmasına işarettir |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Avam |
Onların
hâllerine meyletmekle |
Nefs-i
Mülhime |
|
Avcı |
Eğer
ehil olursa insafsızlığa ve şefkatsizliğe, ehil olmazsa amel-i sâlih için
gayret etmeye işarettir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Nefsin,
hiddet, öfke ve hırsta olan aşırılığına. |
Nefs-i
Mülhime |
|
|
Ayı: |
Gadâb
(hiddet, öfke, dargınlık, kızgınlık) ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Azgın
deve |
Şehvet,
hırs ve kin ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Azgın
öküz |
Cimrilik
ve emre itaatsizlik ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Bal
arısı |
Güzel
ahlâk sahibi olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Balcı |
İlm-i
ledün ve tatlı kelâm işitmek |
Nefs-i
Mülhime |
|
Balık |
Helâl mal
ve rızık kazanmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Ballar |
Kar
elde etmek ve ruha biraz kuvvet, vermek |
Nefs-i
Levvâme |
|
Beyaz
renk |
Nefsi
Mülhime'nin galebesine, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Bıçak |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Bit
ve pire |
Mekruh
olan fiileri işleme ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Bulanık
sel suları |
Nefsânî
arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlâsın olmaması |
Nefs-i
Emmâre |
|
Burak |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta'bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Bütün
ahiret makamlarına nail olmak ve aydınlık görmek |
Nefs-i
râdıyyenin galebesine, kalbte ma'rifet tahsiliyle meydana gelen
kesafetin/bulanıklığın yok olmasına; Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik)
kazanmasına işarettir |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Bütün
eti yenilebilen vahşi hayvanlar, |
Eğer
ele geçirilebilirse, sâlih amel sahibi olmakla, ele geçirilemezse, amel-i
sâlih kazanmak için gayret etmekle |
Nefs-i
Levvâme |
|
Câhil |
Onların
hâllerine meyletmekle |
Nefs-i
Mülhime |
|
Camiler |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Nefsânî
arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlâsın olmaması |
Nefs-i
Emmâre |
|
|
Cennet |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta'bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Cennet
kıyafetleri |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta'bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Çeşmeler |
Kalbin
tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
Çıplak
bir kişi görmek |
Amelsizliğe; |
Nefs-i
Mülhime |
|
Çıplaklık,
keyifsizlik, çiğ et, çamura düşmek, lezzet, şehvet ve dünyalığa dâir şeylerin |
Nefsânî
arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlâsın olmaması |
Nefs-i
Emmâre |
|
Çocuklar |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Çöplerin
süpürülüp atıldığı yer ve benzeri necis olan yerler |
Dünya,
zevk u sefâ ve nefsin şehvetlerine uymak |
Nefs-i
Emmâre |
|
Dağlarda
yalnız kalmak |
Allah Teâlâ’dan başka
her şeyi terk etmeye işarettir. |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Deprem |
Allah
Teâlâ’nın yardımıyla, vücut ikliminde tam manasıyla tasarrufa ehil olmaya, |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Dershane |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Deryalar |
Kalbin
tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
Deve |
Yüklü
olursa, ruha sıkıntı vermekle, yüksüz olursa ruha meyletmek |
Nefs-i
Levvâme |
|
Dilsizlik |
Hakkı
söylememek. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Dînî
kitaplar |
Amelde
kemâle, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Diş
çektirmek |
Ruha
ağır gelen şeyi gidermek |
Nefs-i
Levvâme |
|
Doktorlar
görmek |
Nefsinin
isyan hastalığını ameli sâlih ile tedavi etmeye, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Dolu
görmek; esrarın zevkinde mübalağadır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
|
Döşemeli
yer |
Nefsin
sukûnete kavuşması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Dükkânlar |
Nefsin
sukûnete kavuşması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Eğer
bu muhalifleri bu yerlerden çıkardığını görürse, |
Nefsini
terbiyeye ve akaidini temizlemeye gayret ettiği; çıkarmaya çalışmazsa,
nefsinin ve hevasının galebesi şeklinde ta'bir edilir. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Ehl-i
Sünnetten olmayanlar |
Farz
namazlarda tembelliğe veya Ehl-i Sünnet'in hâricinde bir i'tikâdî mezhebe
meyletmeye |
Nefs-i
Mülhime |
|
Ekmekler |
Nefsin
sukûnete kavuşması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Elbise
giymek, |
Salih
amel-i işlenilmesi |
Nefs-i
Levvâme |
|
Erkek
çocuğu |
Sâlih
ameli |
Nefs-i
Mülhime |
|
Eşek
arısı ve sarıca arı |
Fâsid
fikirler ve faydasız |
Nefs-i
Emmâre |
|
Eşek |
Nefsin
şehvetlerine çok fazla tâbi' olmak ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Eşkıya |
Nefsin
azgınlığına işarettir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Eti
yenilen ve eti yenilmeyen hayvanların hepsi, |
Azgın
olanları da dâhil olmak üzere, durumlarına, büyüklük ve küçüklüklerine göre
nefs-i emmâre'nın itaatsizliği ve şehveti ile ta'bir |
Nefs-i
Emmâre |
|
Evler (ma'mûr) |
Nefse
itaatle ruha itaatin eşit olması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Fare |
Nefsle
alâkalı olup, halktan gizli ve Hakk'a açık olan şeylere meraklı olma ve sû-i
zan ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Fasık
kişileri, kitap dolu rafların yanında, mescîdlerde, medreselerde, tekke ve
ziyâretgâhlarda ve sair mübarek yerlerde görürse |
Mezhebine
ve tarikatine uygun olmayan işlerde olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Fiil,
söz, yiyecek, içecek, giysi ve eşyalardan haram ve yasak olanı işlemek |
Yapılması
veya yapılmaması günah olan herhangi bir şeyi işlediğini görmek, haram ve
yasak olan davranışlarda bulunmak ve yaklaşmayı düşünmek |
Nefs-i
Emmâre |
|
Fil |
Kibir
ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Gayr-ı
müslim |
Dünyaya
meyle ve diride tembelliğe işarettir |
Nefs-i
Mülhime |
|
Gemiler |
Nefsin
sukûnete kavuşması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Gemiye
binip sulardan geçmek |
Nefs-i
râdıyyenin galebesine, kalbte ma'rifet tahsiliyle meydana gelen
kesafetin/bulanıklığın yok olmasına; Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik)
kazanmasına işarettir |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Gök
gürlemesi |
Allah
Teâlâ’nın yardımıyla, vücut ikliminde tam manasıyla tasarrufa ehil olmaya, |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Göklerin
görülmesi |
Daima
Hakk tarafına nazar etmeye, |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Görülen
pişmiş etler, yiyecekler ve mubah içecekler, |
Nefsin
kolayca ve az bir emekle ruha tâbi siması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Güneş |
Fikrin
aydınlığına. |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Güvercinci |
Nefsin
günahtan temizlenme kabiliyetine ulaşması |
Nefs-i
Mülhime |
|
Hattatlık |
Amelin
çok olması için gayret etmeye. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Havalarda
uçmak |
Nefs-i
râdıyyenin galebesine, kalbte ma'rifet tahsiliyle meydana gelen
kesafetin/bulanıklığın yok olmasına; Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik)
kazanmasına işarettir |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Hayırlı
amelden dönmek |
Hak
yolu bırakıp bâtıl yola girmekle, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Hınzır |
Haram
ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Hizmetkâr |
İtaatte
devamlı olmaya |
Nefs-i
Mülhime |
|
Hokkabaz |
İbadeti
terk edip harama yakınlaşmaya. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Huriler |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Irmaklar |
Kalbin
tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
İmamlar |
Vücut
azalarını Allah Teâlâ’nın emrine tâbi' kılmaya işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
İslâm
askerleri |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Kadılar |
Allah
Teâlâ’nın hükümlerini, kalbe ve vücut azasına hâkim kılmak |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Kadın |
Tedbirde
noksanlığa ve dünyaya meyletme, hattâ belki de daha alçak bir seviyededir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kama |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Kaplan: |
Kibir
ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Kar |
Aklın
aydınlığına |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Kar |
Merhamette
mübalağadır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
Karınca: |
Hırs
ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Karpuzcu |
Bilgi
ve marifet kazanmaya işarettir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kasap |
Merhametli
olmamak |
Nefs-i
Mülhime |
|
Katır |
Emre
itaat etmemek ve amelde ihlâs bulunmamak ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Kavga
ve çekişme |
Ruh
ile nefsin geçimsizliğine |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kedi |
Şeytanın
vesvesesi ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Kendi
üzerinden veya başka bir yerden herhangi bir necaseti temizlemek, |
Haramı
terk etmek |
Nefs-i
Levvâme |
|
Kevser
görmek |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Kıbleden
yüz çevirmek |
Hayırdan
şerre dönmeye |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kıbleye
teveccüh (yönelmek) |
İşlerde
istikâmete |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kılıç |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Kız
çocuğu; |
Dünya'ya
yeni yeni meyletmeye |
Nefs-i
Mülhime |
|
Korkulu,
yüklü, sıkıntılı ve eziyetli rüyalar |
Ruhu
zahmete sokup nefse tâbi olmak |
Nefs-i
Emmâre |
|
Koyun,
keçi, sığır |
Helal
rızık ve menfaat |
Nefs-i
Levvâme |
|
Köpek |
Hiddet,
öfke, dargınlık, kızgınlık ve kötülük ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Köselik |
Sünneti
terk eden bir kişi olmak |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kötü
ameli işlerken vazgeçmek |
Bâtılı
bırakıp Hakk’a dönmek |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kötülük
ve zulüm |
Nefsin
ruh üzerine galip olması |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kötürüm |
Hak
olan nesneye varmamak. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Kudûs-i
Şerîf |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Kur'ân-ı
Kerîm görmek ve okumak |
Kalbi
tasfiye ve istenilen şeylere ulaşmaya ve muvaffakiyete işarettir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Kurbağa |
Ruhun
nefsden nefreti |
Nefs-i
Levvâme |
|
Kurt: |
Hased
(kıskançlık) ve ibadetleri eksik yapma ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Kutsal
mekânlar |
Ancak
kışının kalbiyle ta’bir edilir. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Kuyular |
Kalbin
tamamen fâni ve istediğine vâsıl olması sıfatıdır. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
Kütüphane |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Maymun
oynatıcısı |
Nefsin
lâf taşımak ve aşırı istekli olmasına, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Maymun |
Nemmâmlık
(dedikoduculuk) ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Medîne-i
Münevvere |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Medreseler |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Mekke-i
Mükerreme |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Mektepler,
okullar |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Melekler |
Aklın
kemâli, Allah'a yaklaşmak ve marifet ilmi tahsil etmekle ta’bir olunur. |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Mescidler |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Mevsimindemeyve
koparma amelde |
İhlâssızlığa
ve samimiyetsizliğe işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Mevsiminin
dışında her tür yeşil meyveyi ağacından koparmak |
Ameldeki
ihlâssızlığı izale etmek ve ihlâsa ve samiyete meyletmeye ve istekli olmaya. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Meyhane,
bozahâne, kahvehane |
Görmek
ve içine girmek kalbi ve düşünceleri fesada (bozukluk ve fenalığa) sarf
etmekle, dünya, zevk u sefâ ve nefsin şehvetlerine uymakla ta'bir edilir.
Korkulu, yüklü, sıkıntılı ve eziyetli rüyalar görülmesi, ruhu zahmete sokup
nefse tâbi olmakla ta'bir edilir. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Meyveli |
Sâlih
amel ve ihlâsa sâhib olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Mubah
olan şeyleri satanlar |
Sattıkları
şey cinsinden - her birinin hallerine göre ta'bir olunur |
Nefs-i
Mülhime |
|
Müftü |
Hayırlı
nefse, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Mülhid
ve dinsizler |
Nasihat
kabul etmemek |
Nefs-i
Mülhime |
|
Namaz |
Verâ
ve takva |
Nefs-i
Mülhime |
|
Nebîler
ve resuller görmek |
İslâm
Dini'nde kuvvete ve nebiye tâbi' olmaya işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Nefsin
arzu ettiği bir şeyi görüp de reddetmek, |
Dünyaya
meyli terk etmek |
Nefs-i
Mülhime |
|
Nefsin
arzu ettiği bir şeyi görmek istemek; |
Dünyayı
istemekle, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Ok |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Olgunlaşmış
meyveler görmek |
Sâlih
amel ve ihlâsa sâhib olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Padişah
görmek |
Vücut
ikliminde tasarrufa, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Pâdişâha
yakın olan kimseleri görmek; |
Akılda
olgunluğa erme ve maksuda yaklaşmaya, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Pars: |
Gadâb
(kızgınlık) ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Pazarlar |
Nefsin
sukûnete kavuşması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Sağır |
Hakkı
işitip onunla amel etmemek. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Sakalı
kesilmiş ve tıraşlanmış |
Şeriatta
noksanlığa işarettir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Sâlih
zâtların türbeleri |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Sâlihler |
Vücut
azalarını Allah Teâlâ’nın emrine tâbi' kılmaya işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Sâlihlerin
meskenleri, |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Sancak |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Sancak |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Sansar: |
Gaflet
(dikkatsizlik, endişesizlik, vurdumduymazlık) ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Saraylar |
Nefsin
sükûnete kavuşması |
Nefs-i
Levvâme |
|
Sarhoş |
Aşk-ı
mecâziden vazgeçmemek ve noksanlığına |
Nefs-i
Mülhime |
|
Sarhoşluk
veren şeyleri içmek |
Haram
fiil işlemekle, görüp de içmese, harama yaklaşmayı düşünüp nefse tâbi'
olmakla ve bunların emsali olan maddeler kullanıldığında durumlarına
göre çirkin işler yapmakla ta'bir edilir. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Sarı
renk |
Nefs-i
Levvame'nin galebe sıfatıdır. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Sevgili |
Ruhun
safasına(temizlik, saflık, tatminlik). |
Nefs-i
Mülhime |
|
Sıcaklık,
soğukluk, karanlıklar, siyah renk, |
Nefsânî
arzulara tâbi olup âhiret amellerinde ihlâsın olmaması |
Nefs-i
Emmâre |
|
Soytarı |
İbadeti
terk edip harama yakınlaşmaya. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Suları
yüzüp geçmek |
Nefs-i
râdıyyenin galebesine, kalbte ma'rifet tahsiliyle meydana gelen
kesafetin/bulanıklığın yok olmasına; Kalbin letâfet (incelik, nurânîlik)
kazanmasına işarettir |
Nefs-i
Râdiyye |
|
Sure |
Okunan
sureye göre de göre ta'bir değişir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Susuz
kalmak |
Allah
Teâlâ’dan başka her şeyi terk etmeye işarettir. |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Süprüntülük |
Dünya,
zevk u sefâ ve nefsin şehvetlerine uymak |
Nefs-i
Emmâre |
|
Şarkı
dinlemek |
Aşk-ı
mecâziden vazgeçmemek ve noksanlığına |
Nefs-i
Mülhime |
|
Şaşı
insan |
Hak
yolu bırakıp bâtıl yola girmekle, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Şehidler |
Vücut
azalarını Allah Teâlâ’nın emrine tâbi' kılmaya işarettir. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Şeyhler
görmek |
Nefsini
irşada. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Şeytân |
Şeytâna
tabı' olmaktır. Eğer şeytanı reddederse bu, çok iyidir. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Tavşancıl
kuşu: |
Cehalet
ve hırs ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Tavuk
ve güvercin ve şâir eti yenilir kuşlar |
Helâl
mala hırslı olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Tekkeler |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Tellâk; |
Bakışlarını
haramdan sakınmadığına |
Nefs-i
Mülhime |
|
Tesbîh |
İstenilen
şeye ulaşmaya. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Tilki |
Hile,
yalan - dolan, arabozuculuk ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Top
silahı |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Topal |
Hak
yolda az hizmette bulunmak. |
Nefs-i
Mülhime |
|
Traş
olmak ve benzeri |
Ruhun
nurunun artmasına işarettir. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Tuzcu |
Nefsin
sâlih (fazîletli) olmasına, |
Nefs-i
Mülhime |
|
Tüfek |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Vahşi
kuşlar |
Salıh
amele gayret etmek ve ele geçirilmesi ve çekilen zorluklar, nefs-i levvamenin
meşakkatine katlanarak, amel-i sâlih kazanmakla, meşakkat çekerek amele
gayret göstermeye işaret eder. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Vekiller |
Akılda
olgunluğa erme ve maksûda yaklaşmaya, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Veliler
görmek |
Korktuğundan
emin olmaya ve umduğuna nail olmaya, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Vezirler |
Akılda
olgunluğa erme ve maksuda yaklaşmaya, |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Yabancı
kadınla kucaklaşmak |
Nefsin
ruha itaatsizliğine işarettir. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Yağmur |
İlâhî
rahmettir. |
Nefs-i
Sâfiye |
|
Yanmamış
mumlar |
Nefsin
gafleti |
Nefs-i
Levvâme |
|
Yay |
Şeytanî
vesveselerin zayıf sıfatıdır, bunlara galip olunduğunu gösterir |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Yemek
(Hububattan helâl olan şeyleri) |
Nafile
ibadetlere ehemmiyet göstermeye işarettir. |
Nefs-i
Levvâme |
|
Yeşil
çayırlar |
Sâlih
amel ve ıhlâsa sâhib olmak |
Nefs-i
Levvâme |
|
Yeşil
renk |
Nefs-i
Mutmaınne'nın galebesine. |
Nefs-i
Mutmainne |
|
Yılan |
Ezâ
(sıkıntı, eziyet, zulüm) ve cefâ ile ta'bir olunur. |
Nefs-i
Emmâre |
|
Yıldırım |
İstenilen
şeye süratle vâsıl olmaya, |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Yıldız |
Nefsin
aydınlığına. |
Nefs-i
Mardiyye |
|
Zevceye
sarılmak |
Nefsin
ruha tâbi olmasına; |
Nefs-i
Levvâme |
|
Ziyaret
yerleri ve bunların benzeri kutsal yerler |
Kalbin
temizliğiyle tabir olunur. |
Nefs-i
Mutmainne |
GÖRÜLDÜKLERİ GÜNLERE GÖRE RÜYALARIN TABİRLERİ
|
GÜN |
YORUMU |
|
1 |
Hayırlı
haber sevinç ve mutluluktur. |
|
2 |
Üç
gün sonra meydana çıkacak olan büyük sevinçtir. |
|
3 |
Rüya
iyi değildir. Sadaka vermek lâzımdır. |
|
4 |
Mal
ve nimete, işaret eder. |
|
5 |
Rüya
yolculuğa, mal ve nimetin meydana gelmesini temenni etmeye işaret eder. |
|
6 |
Yola
çıkmaya. |
|
7 |
Niza
ve mücadeleye, |
|
8 |
Kaybolan
şeylerin tekrar bulunmasına alamettir. |
|
9 |
Sevince, |
|
10 |
Sevinç
ve şenliğe, |
|
11 |
Ne
hayra ne de şerre işaret eder. |
|
12 |
Saadet,
mal ve nimete işaret eder. |
|
13 |
Görülen
rüya iyi değildir. Sadaka vermek gerekir. |
|
14 |
Hayırlı
haber alarak sevinmeye işarettir. |
|
15 |
Yine
hayırlı haberle sevinmeye işaret eder. |
|
16 |
Dost
ve ahbaplardan birinin vefat haberiyle üzülme kederlenmeye işaret eder. |
|
17 |
İstirahat
ve saadete, sayısız mal ve nimete işaret eder. |
|
18 |
Sevinç
ve müjdeye işaret eder. |
|
19 |
İyi
değildir. |
|
20 |
Büyük
bir adamla dostluğa, |
|
21 |
Şeref
ve vakara, |
|
22 |
Sevince |
|
23 |
Korku,
izdırap ve sakınmaya |
|
24 |
Ayıplama
ve kınamaya işaret eder. |
|
25 |
Büyük
sevince, |
|
26 |
Kudsiyyete. |
|
27 |
Bitmeyen
bir sevince, |
|
28 |
Sevinç
ve müjdeye işaret eder. |
|
29 |
İyi
değildir, sakınmak ve tevbe etmek gerekir |
|
30 |
Sevdiği
bir erkek veya sevdiği bir kadını görmekle sevinmeye işaret eder. |
Çizelge
için daha geniş bilgilere bu kaynaklardan ulaşabilirsiniz.
Hafız Hulusi Efendi hzl: Abdurrahman ACER, Mizanu'n- Nüfus (Rüyalar Işığında Nefis
Mertebeleri) [Kitap]. - İstanbul : Sebil, 2006.
Hafız Hulusi Efendi Mizânnu'n Nüfus [Kitap]. -
İstanbul : Hüseyin Remzi Matbaası, 1305.
Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Yorumlar
Yorum Gönder