Print Friendly and PDF

PASHTO'DAKİ SEVGİ İFADELERİ



Peştuca Aşağıda, sevdiğiniz kişiye hitap etmenin birçok farklı yolu vardır
Kız arkadaşlarınıza kullanacağınız en güzel ifade “jaanaan” olabilir…
Örnekler
- jaanaana (sevgilim, sevgim)
- jaan (benim… ben, ruhum)
- da stargo tora (tam anlamıyla, gözlerimin siyahı. Metaforik olarak, beni hissettiren ve güzel, çekici, tamamlayıcı yapan bir parçam. Ayrıca potansiyel olarak: gözlerim, kendimin eksik olduğu gözlerimin en önemli kısmı
- da zrra qarara (kalbimin “qararı”) - qarar kelimenin tam anlamıyla “teselli” anlamındadır: “Seninle ya da senin varlığı, kalbim rahat. ”Veya“ Kalbimin rahat olmasının sebebi sensin. ”)
- zarrgiya (benim (değerli küçük) kalbim)
- da zarrgi sara (kalbimin merkezi / merkezi)
- da zrra takora (kalbimin atışı)
- da zrra sara (kalbimin özü)
- qurbaana (kendim / kurban ettiğim kişi)
- shirina (tatlı, tatlım, vb)
- shaista / khaista (güzel)
- khwaga (kadınlara); khoga (erkeklere)
- gulaaba (kelimenin tam anlamıyla, çiçek / gül. Özellikle anneler tarafından
oğullara kullanılmıştır) - zigara (kelimenin tam anlamıyla, karaciğer - kalbe benzer bir şekilde vücudun önemli bir parçasını temsil eder)

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar