Print Friendly and PDF

ŞARKILAR



Durmadan aylar geçer yıllar geçer gelmez sesin
Hasretin kalbimde lâkin kim bilir sen nerdesin
Sızlayan kalbim benim ister misin her dem desin
Hasretin kalbimde lâkin kim bilir sen nerdesin.

Zümre-i huban içinde pek beğendim ben seni
Cismime can ittihaz ettim efendim ben seni
Ruha teşbih eyledim servübülendim ben seni
Cismime can ittihaz ettim efendim ben seni

Pek revadır sevdiğim ettiklerin
Aşığı günlerce beklettiklerin
Gelmeyip ağyar ile gittiklerin
Gez görüş eğlen sıkılma zevke bak
Bir gelir insan cihana durma çak


LEYLÂ HANIM
Şerif [Paşa] nakleyledi, annesinin annesi demiş ki : “Leylâ Hanım, bir gün bize geldi, şu sözleri söyledi:
“Birkaç gün evvel Kâğıdhane’ye gitdim. Padişah [Sultan Mahmud] köşkde imiş. Beni uzakdan görüb çağırttı. Huzuruna kabul etti. İzzet Molla’dan bahs açub
“İhtarıma rağmen mahud lâyiha hakkında ötede beride boş boğazlık etdiğinden nefyine mecbur oldum. Vefatına teessüf etdim”
buyurdu, Ben de dua ile mukabelede bulundum. Bir şarkı küftesi tanzim etdim”.
Kaynak: Son Asır Türk Şairleri M. Kemal İnal, IV. Cilt, sh: 2195, 1970, İstanbul

Pür ateşim açtırma benim ağzımı zinhar
Zalim beni söyletme derunumda neler var
Bilmez miyim ettiklerini, eyleme inkar
Zalim beni söyletme derunumda neler var
*
Aşkınla yürek yareleri işler onulmaz
Meydanı mehabbetde bu hicran unudulmaz
Âşık sana çoksa bana dilber mi bulunmaz
Zalim beni söyletme derunumda neler var
*
Bed çehre rakibi aceb âdem mi sanursun
Bir gün olur andan dahi ey şuh usanursun
Ettiklerine nadim olursun utanursun
Zalim beni söyletme derunumda neler var
*
Her derdine ben sabredeyim şuhi cihanım
Leylâye cefa âdetin olsun yine canım
Tesir eder elbet sana bu ahu figanım
Zalim beni söyletme derunumda neler var
Leylâ Hanım


Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar