Print Friendly and PDF

SATANİST DUYGULAR




Ebû Bekr b. Ubeyd der ki: Bâzı hadis âlimleri Ebû Musa el-Eş’ari’den nakl ettiklerine göre Ebû Musel-Eş’- ari şöyle demiştir:
«Sabah olunca İblis askerlerini her tarafa salıverir ve der ki: Herkim bir müslümanı sapıtırsa ona taç giydiririm. Ona deyici der: Falan kimseye iğva verdim kârısını boşattım. İblis ona şu cevabı verir:
-           Belki tekrar evlenir..
Diğeri, ben falan kimseye iğva verdim, babasına âsî geldi, dediğinde,
        Babasına tekrar iyilikte bulunabilir diye mukabele eder.
Başka biri: «Ben falana iğva ettim; içki içirttim, dediğinde:
Sen, diye cevab verir.
Başka biri:
“Ben falana iğva verdini; zina yaptı» dediğinde,
        Sen mi?» der.
Daha başka biri:
«— Ben de falana iğva verdim, adam öldürdü» der. İblis ona şu cevabı verir:
«— Sen mi, sen mi?!»
Müslim sahihinde, Cabir’den rivayet etmiştir: «Hz. Rasûlu'llâh salla’llâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurduğunu duydum: îblis’in arşı denizin üstündedir. Oradan adamlarını salar ve insanları yoldan çıkartmaya çalışırlar.
En büyük saptırmayı başarıp gelen ve (şunu şunu yaptım) diyene: «Sen bir şey yapmadın», diye mukabele eder. Sonra diğer biri gelir: (böyle böyle yaptım) der ora da: «Onu karısından ayrılıncaya kadar, bırakmadın değil mi?» der. O da (Evet) der.
"Ha, evet şimdi oldu bravo sana.» diye karşılık verir.
İmam Ahmed de aynısını rivayet etmiştir.
Et-Tartûşi «Tahrimu'l-Fevâhis » adlı kitabında der ki:
Hadis âlimleri Şam ehlinden bir adamdan bize nakl ettiğine göre, Süleyman aleyhisselâm Cinler’den bir ifrite: « Vay haline İblis nerde?»
        Onun hakkında bir şey mi emrettin?
        Hayır, sadece soruyorum, O nerededir?»
        Ardına gidip sana göstereyim, ey Allah’ın Nebisi! dedi ve Süleyman aleyhisselâmın önünde yürüdü. Hücum etti Şeytana doğru, bir de baktı ki O, suyun üstünde bir minder üzerinde oturuyor..
Süleyman aleyhisselâmı görünce, ayağa kalktı ve buyur etti. Sonra Süleyman aleyhisselâma sordu:
Bir emrin mi var? diye.. «Hayır; sadece sana sormağa geldim: senin hoşuna gidip de Allahı kızdıran şey nedir?
Cevab verdi, Mel’ûn:
        Benim en sevdiğim ve Allah’ın en kızdığı şey; erkeğin erkekle, kadının kadınla temas etmesidir.      
Sh:256-258 
Kaynak: Bedreddın Muhammed b. Abdillah  eş-Şiblî, CİNLERİN ESRARI, Tercüme : Muhammed Ferşad , FERŞAT YAYINEVİ, 1972, İstanbul

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar