Print Friendly and PDF

SEN RAHATSIZ OLABİLİRSİN, YA SENDEN…?




Bilindiği üzere herkes birbirinden rahatsızdır. Eğer senden Allah Teâlâ rahatsız olursa, iki dünyada halin ne olur hiç düşündün mü? Bu konuda bir örnek verecek olursak durumumuz gerçekten vahim görünmektedir. Allah Teâlâ hepimizi affetsin. Âmin.

Fütûhât-ı Mekkiyye kitabında, rüya yoluyla Rasûlüllah sallallâhü aleyhi ve sellem görüştüğünü nakleden İbn Arabî kaddesellâhü sırrahü’l azîz, yine bu yolla Allah Teâlâ’yı gördüğünü ve O’ndan bilgi aldığını aktarmaktadır. İbn Arabî’nin zikrettiğine göre, bir hadisle ilgili olarak, rüyada Allah Teâla tarafından uyarılmıştır. İbn Arabî, gördüğü bu rüyayı şöyle anlatmaktadır:
Bir keresinde Mekke’nin Hazure kapısında, müezzinlik yaptığı Haremin minaresinde Musa b. Muhammed el-Kabbab’ın[1] yanında bulunuyordum. Yanında ise kokusunu duyan herkesin rahatsız olacağı bir yiyecek bulunduruyordu. Hâlbuki Allah Rasûlü’nün
“insanların rahatsız oldukları şeylerden meleklerin de rahatsız oldukları soğan, sarımsak ve pırasa kokusuyla mescide gelinmesini yasaklamış olduğunu” duymuştum. Bu durumu ona kesinlikle söylemeye karar verdim. Bu düşünceyle uyudum. O gece rüyamda Cenab-ı Hakk-ı gördüm. Cenab-ı Hakk bana, ona yediği şeylerden dolayı bir şey söylemememi emretti ve şöyle buyurdu:
“Onun ağız kokusu bizim katımızda senin (durumun) gibi (rahatsız edici) değildir.” Ertesi gün âdeti üzere yanımıza geldi. Ben de olanları anlattım. Çok duygulandı, ağladı ve şükür secdesine kapandı. Sonra şöyle dedi:
“Dostum! Bütün bunlara rağmen edep, Allah Teâlâ’nın emrine uyarak gereğini yapmaktır.”
Daha sonra o, rahatsız edici koku yayan yiyecekleri mescitden çıkardı.[2]

Allah Teâlâ’m sevap zannettiğim günahlarımdan sana sığınırım


[1] Claude Addas, Musa b. Muhammed el- Kabbab’ın Endülüslü olup el-Kurtûbî nisbesinin bulunduğunu ve İbn Hirzihim’in mürîdi olduğunu kaydetmektedir. Bkz. Addas, Claude, Kibrit-i Ahmer’in Peşinde, s.232.
[2] İbn Arabî, Fütûhât, (thk. O. Yahyâ), I-XIV, el-Hey’etü’l-Mısriyyetü’l-Amme li’l-Kitâb, el-Mektebetü’l-Arabiyye, Mısır, 1985, I, 603;

Not: Bazen Büyük Dosyaları tarayıcı açmayabilir...İndirerek okumaya Çalışınız.

Benzer Yazılar

Yorumlar